Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:50

Ik zou gewoon even informeren bij de KVK/belastingdienst, die kunnen je precies vertellen hoeveel je mag verdienen voordat je een aanslag krijgt! Maar het is toch niet erg om een aanslag te krijgen? Dat betekend namelijk dat je dan hele goede zaken doet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:16

Oei, er is nogal een verschil tussen BTW vrij (0%) of BTW verleggen ("VAT shifted" op z'n Engels). Dat laatst is wat je binnen de EU doet, dat eerste geldt alleen binnen Nederland en is van toepassing op bijvoorbeeld postzegels en VVV-bonnen.

Indien je de BTW verlegt, houdt dat in dat de Belastingdienst in NL en die in Engeland 't met elkaar mogen uitzoeken.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:12

joyce2 schreef:
Ik zou gewoon even informeren bij de KVK/belastingdienst, die kunnen je precies vertellen hoeveel je mag verdienen voordat je een aanslag krijgt! Maar het is toch niet erg om een aanslag te krijgen? Dat betekend namelijk dat je dan hele goede zaken doet ;)

Nee maar ik bedoel meer, als ik weinig doe dat jaar (weinig inkomsten), dat ik niet extra kosten moet betalen (buiten je KvK kosten).. iets van belasting omdat ik niks heb verkocht ofzo..?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:23

Ik ga dus op de kerstmarkt staan het is de bedoeling dat ik daar sta om informatie te geven,maar ook wil ik iets voor de verkoop neer zetten.Bv edelstenen of iets anders,iemand een leuk idee?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:49

@Frozenstar: Volgens mij hoef je geen belasting te betalen als je niets hebt gedaan... Maar ik kan het mis hebben hoor! Ik ben er nog niet zo heel erg in thuis ;)

Mensen, ik heb mn eerste pakket met spullen binnen, jeeeeeeeej!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:25

Marleen, edelstenen is een leuk idee ja. Ik heb als je wilt nog wel wat adressen van firma's waar je kunt inkopen? Of ben je zelf ook op de therapeutenbeurs geweest, dan heb je die adressen vast ook wel.

Wat voor spullen heb je binnen Joyce? Inkoop?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:57

Uuhm, speelgoed, een achterbank beschermer voor in de auto en leren halsbanden/riemen. Toch wel grappig om die dingen nu eens in het echt te zien, het ziet er toch heel anders uit dan op het plaatje en nu kan ik me pas echt een beeld vormen bij de afmetingen! Daar heb ik dus ook wat aan bij de volgende keer dat ik weer wat ga inkopen, want sommige halsbanden/riemen zijn veel smaller dan ik gedacht had. Maarja, dat is weer leuk voor de kleine en fijne hondjes!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:13

Leuk Joyce! (wist je trouwens dat we naamgenoten zijn? :D) Hoe staat het met je site/webshop, is dat al klaar/in ontwikkeling?

Ik zelf ben goed opweg wat betreft invulling van mijn tuinontwerp/groene workshops/creatieve zaken/webwinkel bedrijf (haha), alleen een naam ontbreekt nog....
Zit al daaaagen te malen, maar alles wat ik verzin is al bedacht (bijvoorbeeld De Tuinfabriek).

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:18

Groene Creativiteit :)
Green Creativity

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:23

Nonawen, ik zoek het meer in iets Hollands, kort, hip, duidelijk en makkelijk te onthouden (de naam moet precies een webadres kunnen zijn), maar inderdaad wel met een 'groen randje'...

Er zal vast nog wel iets bij me opborrelen denk ik, alleen kan nu nog geen logo/visitekaartjes maken en dat vind ik jammer!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:29

Lastig is dat :j dat heb ik ook een hele tijd gehad.. en toen opeens "ploink" was het er ..
Laat het even 'liggen' .. Green Orange vind ik ook een leuke naam, is een Marketing bureau hier :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:06

@Yucca: Ik wist niet dat we naamgenoten waren, wat grappig! Ik kom er steeds meer tegen ;)

De webshop is al volop in ontwikkeling, zodra ik een link heb van waar die online staat, zal ik hem ook even hier in het topic showen. Die jongen is nu voornamelijk bezig met al het programmeer werk en de lay out komt als laatste, dus daar kan ik mooi nog over nadenken met hoe ik dat precies wil hebben.

Ze hopen eind november klaar te zijn, maarja, meestal loopt er ergens wel weer een keer wat vast, dus de deadline is halverwege december. Maarja, dan moet ik zelf nog producten erin zetten, dus ik hoop voor het einde van het jaar online te zijn, haha.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:19

Ja Joyce, met al je producten erin zetten ben je wel even bezig :)) . Ik spreek uit ervaring.
Maar fijn dat je al spullen hebt, krijg je inderdaad een goed beeld van en weer ideeën, denk ik zo!

@Yucca: gewoon alles opschrijven wat je te binnenschiet; meestal komt het net zoals nonaWen zeg ineens. Succes in ieder geval met bedenken.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:53

Hallo Anissa,

De buitenlandse klanten kunnen het geld gewoon op de NL bankrekeningnummer storten. Wel is het dan belangrijk dat ze dan de BIC/Swift code en de IBAN nummer van jou hebben. Anders wordt de betaling niet geaccepteerd.

anissa schreef:
Thanks voor je antwoord justahorse! Weet je toevallig ook of het gewoon gestort kan worden op mijn nederlandse bankrekening?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:11

Yucca, misschien gewoon : "Groen!"
Kun je leuk slogans maken met "Doe eens GROEN!"

Maar er zijn natuurlijk wel 1000 leukere ;-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:13

Groen.nl bestaat al helaas....
Daarnaast heet het bedrijf van een oude baas 'Green'.....tja :+

Ik op bokt ff een topic geopend, misschien krijg ik daar nieuwe inspiratie van....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:22

Hmmmmmm, owkee ;-)
Dan "groenpunt" misschien?
Of "het groentje" (leuk als je nieuw bent, maar misschien wat minder als je niet nieuw meer bent, hihi)

"Verta" (creatief op het Franse woord voor groen)

Kortom, ik weet het ook effe niet :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:26

Haha lastig he...:D
Het stomme is ook dat ik pretendeer creatief te zijn en nu zelf geen naam kan bedenken, of nouja, eentje die nog niet bestaat :+
Maar ik heb vandaag niets te doen op mijn werk, dus kan er weer veel over denken!

Welke verzekeringen hebben jullie, als zelfstandige, afgesloten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:05

Een bedrijfsnaam als "groen" of "green" zou ik sowieso afraden in verband met de algemeenheid van het woord en daarmee de slechte vindbaarheid in Google...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:49

Joyce2, je zou nu natuurlijk al kunnen beginnen met verkopen. Dan heb je straks als je shop klaar is misschien weer wat extra geld omhanden. Want er komt vast nog wel e.e.a. naar boven qua onvoorziene uitgaven.

Mmm, een naam met groen of zo. Groenevingers.nl of zo? Moeilijk hoor.

Hannahfrouk, heb je nog wat reacties gehad n.a.v. vrijdag? Ik al wel, dus het levert meer op dan ik in eerste instantie dacht. Verder ben ik druk om achter de schermen e.e.a. aan te passen bij m'n shop, te zoeken naar nog een leuke markt die binnenkort is. Ik had er eentje voor eind november, maar zo als het er nu naar uitziet gaat dat niet door. Dus we zoeken weer verder.

Een collega van mij heeft ook een bedrijfje op gezet. Ook erg leuk om samen "live" informatie en tips uit te wisselen. En elkaar te helpen met markten e.d. Hij verkoop vietnamese lampions. Kijk maar eens op www.lampionsenzo.nl.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:59

Yucca schreef:
Nonawen, ik zoek het meer in iets Hollands, kort, hip, duidelijk en makkelijk te onthouden (de naam moet precies een webadres kunnen zijn), maar inderdaad wel met een 'groen randje'...

Er zal vast nog wel iets bij me opborrelen denk ik, alleen kan nu nog geen logo/visitekaartjes maken en dat vind ik jammer!

Groene Vingers!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:00

Waar hebben jullie de visite kaartjes laten afdrukken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:03

Vista print

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:05

Ja ik ook bij vistaprint. Bestel al mijn reclamemateriaal daar.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:05

Ik ga waarschijnlijk bestellen bij oble (www.oble.nl).