NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:00

ze kunnen wel los :j er zijn paddocks. Ook kun je aan de hand stappen of longeren.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:34

Je kan wel op concour dan haal je je paard op maar je kan niet op de flat slapen, wel als je ver weg woont kan je toestemming krijgen om alvast op zondag avond terug te komen op de flat maar dit moet je aanvragen.

Paarden kunnen in de paddock, longeren en stappen zoals gezegd. Het is jammer ja maar het is maar net hoe je zelf voor je paard zorgt en als je er grote problemen mee hebt moet je de opleiding niet gaan doen ;)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:35

themuisje schreef:
Bedoel je dan dat er om 1 wedstrijd een heel huisje moet worden gehuurd? :=
Hoe rijden jullie wedstrijden dan? alleen op stage?

nee jij leest niet goed ;)
Ik beantwoorde je vraag over of je in het weekend in de flat kan blijven. Dat is niet zo.
Je kunt beter ( ipv. in de flat wonen ) met een paar meiden een huisje huren in Deurne, daar kun je wél in het weekend blijven

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:41

Ga je wel intern op de flat, en je komt (met toestemming) al op zondag, dan ben je verplicht op maandagmorgen de weekenddienst met hun laatste ronde mee te helpen, wat inhoud: voeren, strooien en vegen.

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:44

op de vraag of er mensen van ver komen:

Ja, ik! vanuit Amsterdam. Dus dat is nog even reizen. -O-

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:47

Vind amsterdam nog wel mee vallen, anderhalf uur ofzo?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:54

bonzwa schreef:
Je kan wel op concour dan haal je je paard op maar je kan niet op de flat slapen, wel als je ver weg woont kan je toestemming krijgen om alvast op zondag avond terug te komen op de flat maar dit moet je aanvragen.

Paarden kunnen in de paddock, longeren en stappen zoals gezegd. Het is jammer ja maar het is maar net hoe je zelf voor je paard zorgt en als je er grote problemen mee hebt moet je de opleiding niet gaan doen ;)

Oh op die manier. Dat is wel fijn! Bedankt :)

Anoukk_
Sorry dat ik niet begreep waar je op doelde. Ik wil wel graag in de flat wonen :j

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:15

millennium schreef:
Vind amsterdam nog wel mee vallen, anderhalf uur ofzo?

Nee is 3 uur met ov :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:36

Oke, moet je dan nog anderhalf uur met de bus?

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:04

Niemand die iets weet over de nieuwe opzet van het HBO?
Oh en hoezo mag je in het weekend eigenlijk niet in de flat blijven? Dat is wel echt een nadeel zeg..

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:16

iets met aansprakelijkheid voor de school ofzoiets..

Ik heb gemailt over de nieuwe opzet, ze zijn er zelf nog niet helemaal uit! als ze zelf weten wat ze willen starten ze pas met de intakedagen..

wat ze op de opendag vertelde was dat we 2 dagen stage krijgen, 2 dagen praktijklessen op het NHB en 1 dag theoretische lessen in wageningen

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:22

Oh oke, best een gedoe en gesleep dan dus, ben je ongeveer elke dag ergens anders. Maar ze zullen er vast wel goed overnadenken lijkt me!
Wel gek eigenlijk dat ze dat nu nog niet weten, aangezien er ook wel veel mensen zijn die vroeg hun keuze maken, en als er best wel veel gaat veranderen heb je dus echt nog helemaal geen idee!

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:25

Nee klopt, ik heb me alvast ingeschreven, en vraag op de intakedag nog wel even door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:26

Ik zou wel graag willen weten hoe het nou in elkaar zit eigenlijk :=
Weet nog niet zeker of ik uberhaupt ga, maar Deurne gaat wel mee in de overweging.

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:34

Ja, lijkt me niet heel handig als je zoveel moet reizen in een week?! Wageningen is nou ook weer niet op 10 minuutjes afstand ofzo..

xlenngp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:06

Okee. Mij is verteld dat er geen paddocks op het terrein zijn en de paarden dus niet los kunnen. Maar dat kan dus wel.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:10

ik vind het eerlijk gezegd ook idioot hoe ze het nu willen doen met die 2 dagen deurne 2 dagen stage 1 dag stoas. ik zit met mijn eigen paard, dus volgens docenten daar op school moet je dan maar intern op deurne en elke keer na stage terug naar school om je paard te rijden, hetzelfde als wageningen. enorm veel gereis/tijd dus. ik weet een super stage plek, waar ik van harte welkom ben, maar daar kan ik niet 'even' een dagje naar toe, ja het kan wel. maar het is fijner om daar intern te kunnen! en dan heb ik het nog niet eens over de kosten.. ochochoch, ze maken het ons zo lastig... ik woon in hoevelaken. dus dan zou het worden: hoevelaken-deurne-stage-deurne-stage-deurne-stoas-deurne-hoevelaken, en dat in een week, haha..

ik ben nog steeds enorm enthousiast over de brede opleiding, maar hoop wel dat er een goede regeling voor kan komen!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:12

xlenngp schreef:
Okee. Mij is verteld dat er geen paddocks op het terrein zijn en de paarden dus niet los kunnen. Maar dat kan dus wel.

Desnoods ga je 'freestylen' in één van de paddocks, kan je je paard alsnog losgooien.

Phoe, dat klinkt inderdaad als een hoop gesleep!

Wat betreft het niet slapen in de flat in het weekeinde: tot een aantal jaar terug werd er nog al wat 'misbruik' gemaakt van het slapen in de flat. Er werd vaak flink gefeest, waarna er door brakke gasten flink tekeer werd gegaan in de flat. Denk aan vernieling, toiletten en douches ranzig maken, er is wel eens gejat vanuit kamers etc. Tevens had de buurt in de nachtelijke uurtjes last van overlast (geschreeuw e.d.). Toen heeft school besloten dat er enkel en alleen nog op zondag mag worden geslapen en verplicht gesteld dat je dan op de maandagochtend mee moet helpen met de weekenddienst. Mocht je dus toch nog op zondagavond gaan stappen, dan heb je er enkel je zelf mee, omdat je maandagochtend (ookal heb je een dikke kater) mee moet helpen.

Echter waren er toen ik nog op de opleiding zat nog steeds medestudenten welke zich niet aan de regels hielden.

Achja, zo zie je maar weer, er zijn er altijd een paar welke het verzieken voor de rest!

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:18

Ooh oke, maar zeker als ze het nieuwe hbo op die manier blijf je aan het reizen, want dan moet je dus ook nog elk weekend helemaal naar huis!
Denk eerlijk gezegd dat als ze het op die manier gaan doen voor mij de opleiding afvalt.. Want dat gesleep heb je toch echt niks aan! Ben benieuwd, hoop dat ze het snel bekend maken.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:12

ik wacht gewoon af tot alles duidelijk is :)

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:57

Om even in te gaan op het wonen In de flat of het huren van een huisje.. Hoe moet je dat van tevoren bedenken als je nog niemand kent.. Ik ken echt helemaal niemand, en weet dus ook niet of ik eventueel met mensen een huis zou willen/kunnen huren.. Kun je dat halverwege het schooljaar nog veranderen? Want ik neem aan dat je dan dus al voor de flat betaald hebt..

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:16

gaat iedereen hier dan intern?!
En we hadden laatst dus die mensen van deurne aan de lijn, en die zeiden dat praktijklessen niet meer
verplicht zijn, en dat er meer theorie lessen komen, ook komt er minder stage!
Wie gaat er naar de infoavond 1 maart of 29 maart?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:42

deruijter schreef:
gaat iedereen hier dan intern?!
En we hadden laatst dus die mensen van deurne aan de lijn, en die zeiden dat praktijklessen niet meer
verplicht zijn, en dat er meer theorie lessen komen, ook komt er minder stage!
Wie gaat er naar de infoavond 1 maart of 29 maart?

Ja, ik zal wel intern moeten, anders moet ik elke dag 3 uur heen, en weer drie uur terug reizen.. :')

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:54

ow ja dat is wel erg lang ja!
maar zet je daar dan ook je paard neer of wat?
Ik woon gelukkig maar een half uurtje van Deurne af,
dus pap kan mijn paarden brengen. Maar hebben jullie
dan ook in de weekenden zo'n diensten? Want dan kun je
tijdens die diensten ook niet op concours of wel?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:10

deruijter schreef:
ow ja dat is wel erg lang ja!
maar zet je daar dan ook je paard neer of wat?
Ik woon gelukkig maar een half uurtje van Deurne af,
dus pap kan mijn paarden brengen. Maar hebben jullie
dan ook in de weekenden zo'n diensten? Want dan kun je
tijdens die diensten ook niet op concours of wel?

Ik heb geen eigen paard, dus dat scheelt. Misschien dat ik er een ga leasen die ik mee mag nemen, en anders gewoon een paard van deurne zelf.

Ik heb geen idee hoe het allemaal werkt met die weekend diensten. Ik laat t allemaal maar over me heen komen. :')