sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:33

Fijn dat je het naar je zin hebt!

Ben vandaag bij het CWI geweest en ga me morgen maar even inschrijven bij een uitzendbureau.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:09

Ja vind het zelf ook wel fijn.
Het geeft me veel meer rust, na 1jaar en 2maanden met tegenzin naar je werk te hebben gegaan pfff.

er zit variatie in mn werk en leuke collega's, hoop echt dat het zo blijft.
Maar je hebt als kassamedewerker wel aardig wat verantwoordelijkheid haha, maar vind dat juist wel leuk.

Had jij nou al werk gevonden That_Me?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:13

Ik kom me ook nog even melden.
Ook ik ben tevreden met mijn nieuwe baan (tje) Lachen
Gezellige club en toch nog een beetje hersentraining. Knipoog
Al zal ik begin okt toch weer op zoek moeten naar wat anders..
Eind okt. loopt dit project (en mijn baan) af..

Maar voorlopig even onder de pannen Lachen

@Hywatta: fijn dat het bij jou ook zo bevalt!
Heb je nog lang volgehouden dan, 1,5 geen zin is niet niks..

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:21

Fijn dat jij ook tevreden bent.
Wat doe je nu?
Jammer dat het zo snel weer af is gelopen, maar scheelt wel dat je het nu al weet, zodat je er rekening mee kunt houden.

en idd onderhand 1,5jaar met tegenzin is echt niks, ben daarom ook blij dat ik daar van verlost ben Haha!
had ook niet langer door moeten werken want dan was ik eraan onderdoor gegaan en hadik over de zeik thuis gezeten, en heb in mei nog vakantie gehad dus dat scheelde ook alweer.

maar zelfs een collega zei toen, je had niet langer door moeten gaan en je was echt toe aan vakantie anders was ik eraan onderdoor gegaan. En ik laat dat soort dingen niet snel merken, dus was wel duidelijk te merken dus.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:25

Nee, nog niets. Vandaar dat het morgen inschrijven bij een uitzendbureau wordt.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:32

oke, dat is wel minder ja.
in welke sector zoek je wek dan?
en welke omgeving?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:23

Even een vraagje, hoe gaat het overleg met het salaris over het algemeen eigenlijk?
Ik begin maandag bij mijn nieuwe baan, maar omdat het allemaal wat raar liep ivm verkanties, kreeg ik net een mail wat mijn salaris zal worden. Normaal gesproken wordt dat toch overlegd of niet? Ik heb er namelijk heel geen informatie bij Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:04

Geen idee eigenlijk, ik heb er zelf nog nooit mee te maken gehad. Toen ik hier solliciteerde had ik een salarisindicatie die ik zelf al een de hoge kant vond en wat ik kreeg zat daar zelfs nog boven. Daar gaat je onderhandelingsruimte Clown
Toen ik een half jaar later een contract kreeg mocht ik er weer een paar honderd euro bovenop tellen.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:42

Marchador schreef:
Even een vraagje, hoe gaat het overleg met het salaris over het algemeen eigenlijk?
Ik begin maandag bij mijn nieuwe baan, maar omdat het allemaal wat raar liep ivm verkanties, kreeg ik net een mail wat mijn salaris zal worden. Normaal gesproken wordt dat toch overlegd of niet? Ik heb er namelijk heel geen informatie bij Lachen

Meestal wordt in je tweede gesprek aangegeven wat het salaris wordt. Wanneer je dan uiteindelijk aangenomen bent ga je onderhandelen over je contract en daarin kun je dus onderhandelen over je salaris. Heb je nog geen contract getekend?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:39

Heb een leuke vacature gezien.. pff maar nu komt de crime..de solliciatiebrief..arrrgh Scheve mond Gelukkig heb ik nog even voor de sluitingsdatum..

Hoe gaat het met de rest hier?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:57

Ja, altijd leuk weer een sollicitatiebrief schrijven Nagelbijten / Gniffelen

Hier nog geen vorderingen. Heb me dus vorige week maar eens ingeschreven bij een uitzendbureau daar moet ik begin deze week langs. Hopelijk hebben zij wat voor me.

Daarnaast blijf ik wel gewoon verder solliciteren want ik weet wel dat ik bij een uitzendbureau niet m'n droombaan ga vinden Nagelbijten / Gniffelen

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:00

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek op de SpoedEisende Hulp.
Ik ben 2,5 jaar gediplomeerd als verpleegkundige en SEH is echt mijn droom om daar te werken.
Ik heb een dagje meegelopen en dat was al super.
Maar nu dat gesprek morgen, man man wat ben ik al zenuwachtig! Ik weet via iemand die daar werkt dat er maar 2 kandidaten op gesprek komen, dus ik heb 50% kans!!

Dus wil iedereen aub kaarsjes branden en duimen en hopen voor mij morgenvroeg om 9.15 uur?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:09

Veel succes morgen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:48

Veel succes morgen.

Hier ook nog niet echt veel succes.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:00

Ik heb donderdag een sollicitatieformulier ingeleverd bij de Albert Heijn. Niet echt mijn droombaan, maar ik moet toch wat geld verdienen naast m'n studie. Ben nog niet aangenomen natuurlijk Knipoog Word als het goed is deze week gebeld.

Ik vind het zo moeilijk om een baan te vinden die ik leuk vind en die bij mijn opleiding past. Heb echt het idee dat ik compleet het verkeerde heb gekozen, ik vind de vakken echt super maar de banenmarkt niet Scheve mond

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:38

Suces morgen, hoop voor je dat jij die ban krijgt dan op de SEH.

Scarlet het is idd moeilijk om eenbaan te vinden en idd je moet toch wat, beter iets als niet.
en een bijbaantje vinden die aansluit op je opleiding is al helemaal moeilijk

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:19

cruesli schreef:
Ik ben 2,5 jaar gediplomeerd als verpleegkundige en SEH is echt mijn droom om daar te werken.
Maar nu dat gesprek morgen, man man wat ben ik al zenuwachtig! Ik weet via iemand die daar werkt dat er maar 2 kandidaten op gesprek komen, dus ik heb 50% kans!!

Dus wil iedereen aub kaarsjes branden en duimen en hopen voor mij morgenvroeg om 9.15 uur?

Zal voor je duimen!

Scarlet, bijbaantje..kans is erg klein dat je nu al iets vindt wat aansluit bij je opleiding..
Mijn tip: zie het gewoon als BIJbaantje..just for the money Knipoog

Ben vanmiddag even de krant wezen doorspitten, maar 'mijn banen' zijn ook niet erg leuk..
Ook al zijn de verdiensten een stuk leuker Cool Maar ja, meeste veel ervaring en direct leidinggevende functies.. Laten we maar even rustig beginnen dacht ik zo Clown

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:46

ik ben benaderd door een detacheringsburo. Vorige week heb ik daar een kennismakingsgesprek mee gehad. En nu hebben ze een afspraak voor me geregeld bij een bedrijf waar ik 10 jaar geleden ook al eens heb gewerkt.

toen vond ik het daar helemaal niet leuk, maar het is er heel groot, en ik zou nu op een andere afdeling solliteren. Het werk zelf is wel leuk!! alleen toen klikte het niet echt met de leidinggevende.. ik hoop dat het nu anders is.

ik twijfel zowiezo heel erg of ik de overstap wel durf te maken, maar ik ga toch maar heel openminded naar dat gesprek toe..
spannend hoor!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:10

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een bijbaantje om de tijd tussen afstuderen en baan-op-opleidingsgebied mee te overbruggen, spannend Ja Gelukkig gaf de werkgever aan de telefoon al aan dat hij mijn insteek (tussentijds werk just for the money) geen probleem vond, had hij nl wel al aan mijn CV gezien dat ik er zo één was Clown Zal mij benieuwen wat het gesprek geeft Lachen

En ondertussen ook alwwer een aantal sollicitaties lopen op banen die met mijn opleiding te maken hebben, waarvan ik er 1 echt helemaal super geweldig vind dus fingers crossed Haha!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:47

jolentinus schreef:
succes milord, in wat voor sector werk je?

Ik werk in de beveiliging

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:58

Wow, volgens mij heb ik nog mazzel als ik jullie berichten zie.
Ik heb 2 gesprekken staan, 1 voor vrijdag en 1 voor volgende week woensdag. Ik werd opgebeld en er werd een telefonische intake gehouden. Ik kwam zeker in aanmerking voor 1 of meerdere vacatures bij beide bedrijven. En dan te bedenken dat ik nog geeneens een brief heb hoeven schrijven maar gewoon mijn CV op monsterboard heb gezet met een of andere dure titel erboven...

In elk geval iedereen succes met de gesprekken en brieven. Ik duim met jullie mee want ik weet wat het is om zonder werk te zitten...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:12

Arjette schreef:
Marchador schreef:

Meestal wordt in je tweede gesprek aangegeven wat het salaris wordt. Wanneer je dan uiteindelijk aangenomen bent ga je onderhandelen over je contract en daarin kun je dus onderhandelen over je salaris. Heb je nog geen contract getekend?

Vandaag mijn eerste werkdag daar gehad Clown
En morgen gaan we het contract pas ondertekenen, ik kreeg dus via de mail alleen een salaris te lezen wat hij me wilde aanbieden. Een tweede gesprek is er dus nooit geweest tussen hun en mij Clown

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:25

cruesli schreef:

Hoe ging het????

enne milord..dat doe je goed zeg!
Misschien moet ik ook maar eens mijn very impressive ( Huilen van het lachen ) Cv daarop droppen... Clown

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:51

@ Born2BCrazy
Ik heb ook geen indrukwekkende CV hoor. Beetje tomaten, beetje supermarkt en bij de laatste werkgever een MBO Beveiliger 2 diploma gehaald in 8 maanden. Dus bovenop mijn CV staat: Gediplomeerd beveiliger met flexible inzet.

Het schijnt voldoende te zijn om op te vallen...
Een beetje bluffen straalt zelfvertrouwen uit en dat doet al heel wat.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:13

Born2BCrazy schreef:
cruesli schreef:

Hoe ging het????

enne milord..dat doe je goed zeg!
Misschien moet ik ook maar eens mijn very impressive ( Huilen van het lachen ) Cv daarop droppen... Clown

Het gesprek ging volgens mij wel goed! Ze vonden me alleen wat jong geloof ik, maar goed nu maar afwachten, morgen rond 16-17 uur krijg ik hét telefoontje Knipoog