Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:52

Ohh wat klote zeg Dimple!! -O-
Kan me voorstellen dat je op zijn zachtst gezegd baalt :(:)

Yonne: ik vind het persoonlijk een leuke doelgroep :D
Trouwens goeie vraag van die open dagen... Ik heb geen idee waar ik nog zou willen kijken?
Binnen twee instellingen in de buurt ben ik al redelijk bekend op de terreinen die hier zitten, heb daar stage gelopen en de andere een hele rondleiding dag gehad (als onderdeel van stage).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:02

Wat balen zeg Dimple ik gun het je zo!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:04

oeps ik wou wijzigen, niet quoten
Laatst bijgewerkt door blingpiggy op 12-03-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:07

Wat klote Dimple... :(:)

Die speeddates heb ik zelf nog nooit gehad, maar weet van een oud collega dat je er niet verder mee komt. Een beetje ''voor de vorm'' je CV opdringen bij uzb en alleen maar horen ''hou onze site in de gaten''. :(

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:17

Ik snap best dat zij een bepaald iemand zoeken. De keuze is tenslotte reuze.

Ik had het idee, zonder arrogant te zijn, dat de dame van het echtpaar zich een beetje ongemakkelijk voelde bij het gesprek. Zij spraken als eerste met mij en daarna volgde de rest. Ze kwam niet zo goed uit haar woorden en was duidelijk het minst ervaren van het stel.
Dat is geen probleem, maar ja.........ik ben wel iemand die aan tafel zit en weet wat ze wil. Dus misschien speelt dat ook mee.

Zometeen achter die andere lead aan bellen in de auto. Heb nu een moppie thuis zitten met oorontsteking, gaat lekker zo. Vanaf begin februari zijn we bezig met zieken hier. Zomer...........kom maar op!!! :D

Bedankt voor jullie lieve woorden, steunt me echt!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:19

Oh wat jammer Dimple ! Veel beterschap aan je dochtertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:21

Ik ben onderweg naar school om mijn een na laatste examen te maken. Daarna lever ik gelijk mijn examenopdrachten in. Over 2 weken mijn allerlaatste examen en dan mijn diploma!

Zag net opeens een leuke vacature, dus die ga ik morgen aanschrijven.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:24

Hi!

Ik kom hier ook meelezen als het mag.
half april verhuis ik naar t noorden..en moet ik opzoek naar een nieuwe baan regio winschoten.

Ik ben een HH2 huishoudhulp. Maar ik pak alles aan wat ik aan kan pakken.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:28

Wat zuur Dimple! Kan me voorstellen dat je baalt! Als je al zo ver gekomen bent heb je toch enigzins hoop dat het wat wordt.
:(:)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:28

Ik kreeg een afwijzing, maar daarin stond ook:
Wij vinden jouw cv echter interessant en waardevol en zouden het daarom graag in portefeuille willen bewaren

Is dat om de teleurstelling enigszins te verzachten? :+ Ik geloof niet dat ze er ooit nog naar om kijken.. :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 16:03

Whahahah Marion, goed gezien :D

Die heb ik ook al vaker voorbij zien komen maar heeft me tot op heden ook nog niks opgeleverd, maar hé, de wonderen zijn de wereld nog niet uit he! ;)

Woensdag 9.00 uur gesprek bij die lead die ik via mijn zus heb. Die man die heeft eigenlijk geen vacature omdat hij wel weet dat er iemand bij moet, maar niet wat ik moet gaan doen. Eigenlijk van alles, zelf wil hij minder doen, meer social media etc. Nou.........ik manusje van alles, kom maar op!

Zie ik net dat de kinderen studiedag hebben en dus thuis zijn, maar even snel oppas zien te regelen.

Overigens heb ik een super 'review' gekregen op mijn Linkedin profiel. Je kunt daar mensen vragen om hun mening over jou te geven over hoe je met ze samen hebt gewerkt. Kreeg een reactie van een oud collega (manager op kantoor) waar ik echt rode oren van kreeg, zo positief en vol lof. Echt blij mee! :j

TurboT, welkom hier!

Blingh, partytime!!! Goed gedaan zeg. En nu op naar die baan!

Vriend is met dochterlief naar huisarts, lag te gillen van de oorpijn. Zo ga ik de nacht niet in. :evaw:

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:05

Ahh Dimple wat ontzettend jammer! maar wie weet opent dit nou juist de deur!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:15

Welkom TurboTinker!

Inderdaad gewoon schrijven morgen Blingh en hoe is je examen gegaan? :)

Jammer van de afwijzing Marion :(
Ik neem zo'n opmerking ook altijd maar met een korreltje zout.

Hé, goed dat je woensdag een gesprek hebt nav die lead Dimple! En fijn, zo'n positieve review :D
Beterschap met je dochtertje :(:)

Ik ben me aan het voorbereiden op het sollicitatiegesprek, maar heb echt geen idee waarvoor ik me op voor moet bereiden.
Natuurlijk lees ik de vacature, mijn brief en cv nog een keer voor.
Maar wat voor vragen kan ik verwachten? Ben nu al zenuwachtig :')

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:30

Dames, dilemma!

Net gesprek gehad bij Kwantum, bedrijf B noemen we hem even.
Leuk gesprek, goeie klik en ik paste volgens hem ook in het plaatje en had een goede indruk gemaakt.
De indruk die ik kreeg is het een rustige winkel, waar dus niet altijd drukte is. Ze werken met flex contracten van 13-30 uur, wat betekent in de rustige weken minimaal 13 uur en dat het in de drukke weken wel 30 kan worden. Daarbij bereid zijn koopzondagen te draaien in een ander cluster filiaal.

Ik werk nu 24 uur bij mijn huidige werkgever en qua salaris kan ik mijn kosten betalen en een beetje extra over voor sparen of leuke dingen.

Bij bedrijf A, mijn oude stagebedrijf, heb ik mondelinge toezegging voor 3 vaste dagen in de week; dinsdag, woensdag, donderdag. Kortom 24 uur, echter wel op 0 uren contract.
Ze zouden me dit contract eergisteren toesturen per mail en dan wil ik het laten nakijken door een kennis die juridisch adviseur is of er geen haken en ogen in staan.

Bedrijf A is dus nu wat laks, maar heeft wel leuke collega's, vastigheid qua uren en ik blijf op hetzelfde niveau als ik nu zit qua salaris.

Bedrijf B heeft veel flexibiliteit en ik ben bang dat ik periodes krijg dat ik krap de maand doorkom.
En dat ik me ga vervelen als er weinig drukte is. Ik ben ingegaan op hun uitnodiging omdat bedrijf A nog niks concreets had en ik dus een back-up plan moest hebben.. heb ook niet gezegd vanmiddag dat ik met bedrijf A bezig ben, wil nog geen glazen in gaan gooien.. pff -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 16:33

oei lastig..........want eigenlijk is beide niet echt wat.
13 uur is altijd meer dan 0 uren.
Toezegging van 24 uur is leuk.........maar je hebt geen poot om op te staan als ze je niet in plannen. Dan heb je helemaal niks.

En 30 uur in drukte is altijd meer dan 24 uur en kan je jezelf ook wat meer permitteren. Kan je de banen niet combineren? }>

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:36

Dimple schreef:
oei lastig..........want eigenlijk is beide niet echt wat.
13 uur is altijd meer dan 0 uren.
Toezegging van 24 uur is leuk.........maar je hebt geen poot om op te staan als ze je niet in plannen. Dan heb je helemaal niks.

En 30 uur in drukte is altijd meer dan 24 uur en kan je jezelf ook wat meer permitteren. Kan je de banen niet combineren? }>

Bedrijf A heeft het smoordruk, dus het zal niet gauw voorkomen denk ik dat ik een week thuis zit. Dat is een logistieke functie en de filialen en orders blijven wel doorgaan het hele jaar door.

Maar combineren is lastig, met bedrijf A wel mogelijk.

Bij bedrijf B kan ik maximaal 6 uren plussen als ik 24 uur als index aanhoud en in het slechtste geval - 11 :=
Laatst bijgewerkt door Odetje92 op 12-03-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:53

Ligteraan. Waar wil je in groeien odetje? Je zegt dat Bedrijf A je oude stage adres is. Dus in je straatje. Wil je daar in blijven? (of je moet natuurlijk detailhandel hebben gedaan oid) Als je bijvoorbeeld iets anders hebt gedaan. Ligteraan wat je functie is en waar je oude stage is?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:56

Astaloca schreef:
Ligteraan. Waar wil je in groeien odetje? Je zegt dat Bedrijf A je oude stage adres is. Dus in je straatje. Wil je daar in blijven? (of je moet natuurlijk detailhandel hebben gedaan oid) Als je bijvoorbeeld iets anders hebt gedaan. Ligteraan wat je functie is en waar je oude stage is?

Detailhandel heb ik gedaan, logistiek vind ik ook leuk en misschien hebben ze de mogelijkheid om uren in te plannen in de winkel voor mij (beide op dezelfde locatie)
Bij mijn oude stagebedrijf heb ik ook meer affiniteit met het assortiment

Reistijd beide gelijk

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:59

Als het allebei in hetzelfde branche zou ik naar de vaste uren heen gaan. Heb je bij beide ook mogelijkheden tot doorgroeien?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:00

Astaloca schreef:
Als het allebei in hetzelfde branche zou ik naar de vaste uren heen gaan. Heb je bij beide ook mogelijkheden tot doorgroeien?

Nee 2 hele verschillende branches! Beide zullen vast mogelijkheden hebben, maar dat was ook zo bij mijn huidige werkgever en daar kwam nooit wat van de grond >;)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:16

Pff lastig Odetje; die hele kreet ''doorgroeien'' geloof ik ook niet meer zo, dat zal elk nieuw bedrijf beweren maar of ze het waarmaken...?
Als bedrijf A goed voelt zou ik daar blijven plakken. Maar ook wat Dimple zegt... op papier krijg je nul uren. Ook vrij sneaky dus.....
Is daar geen wetgeving voor? Staat me zoiets bij dat als je structureel een x aantal uren draait dat ze deze ook in contract moeten zetten. Misschien weet die kennis van je daar meer van :)

Welkom TurboTinker!

Sterkte met je dochter Dimple. Fijn dat je nu concreet een gesprek hebt staan!

Darah; wat voor bedrijf en wanneer is je gesprek?
Je kan je nooit 100% voorbereiden maar vaak komen de ''standaard'' vragen wel aan bod (waarom dit bedrijf, waarom moeten we jou kiezen, wat zijn je sterke punten). En goed de site doorspitten van het bedrijf :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:50

Morgen is het gesprek! Organisatie ben ik bekend mee, vrij informele sfeer zoals ik het ervaren heb (zorgsector) :j
Die vragen had ik inderdaad ook antwoorden op bedacht, plus wat mijn zwakke punten zijn en concrete voorbeelden van mijn 'competenties'.

Inderdaad lastige situatie Odetje, doorgroeien is mooi, maar dan moeten ze het ook waar maken en niet als 'lokkertje' gebruiken :))
Ik zou persoonlijk gaan voor meer zekerheid in uren. Maar dat is natuurlijk een afweging die aan jou is om te maken.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:40

Goed bezig Blingh *\o/*

Welkom TurboTinker en succes!

Marionn, ik heb daar ook niet zoveel vertrouwen in Marion dat ze er ooit nog naar kijken :=

Wat goed Dimple, op naar het volgende gesprek! En wat super van die review, hopelijk helpt het je! Arme dochter :(:) beterschap voor haar!

Lastig Odetje, beide niet ideaal maar beter dan niks natuurlijk. Ik heb het idee dat je voorkeur eigenlijk bedrijf A is, klopt dat? Misschien als het contract oke is daar dan voor gaan als dat je voorkeur heeft :)

Darah denk dat je zo prima voorbereid bent. Laat ze maar eens zien dat jij goed bent voor die functie *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:54

Welkom TurboTinker!
Nog een keer succes Dimple, ik ga weer voor je duimen!
Odetje: aan je manier van typen merk ik dat je meer neigt naar bedrijf A
Darah: ontzettend veel succes met je gesprek vandaag!!

Ik heb maar weer in een callcenter gesolliciteerd voor een fulltime functie. Absoluut niet wat ik wil maar er moet toch geld in het laatje komen en daar heb ik ervaring in. Ik zou denk ik ook wel weer bij mijn oude werk terecht kunnen maar dat is deel sales en ik wil juist van die targets af. Heb nu op klantenservice gereageerd. Ik werd tijdens mijn training en BILA gesprekken altijd geprezen om mijn empatisch vermogen dus hopelijk helpt dat. Verder leuke vacatures gezien maar dat is allemaal weer BBL (ja ik geef niet op) en die starten pas eind augustus weer. Dus even 40 uur knallen van te voren (hoop ik)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:02

Succes met je gesprek darah!
Vaste uren of 0 uren contract zou mij in deze situatie niet uitmaken. bij beide zul je in praktijk ongeveer hetzelfde draaien. Maar ik ben niet anders gewend dan 0 uur contracten

Wat zullen jullie doen als je een 'Mwah oké ken ik al' baan aangeboden krijgen voor minimaal 20 uur met uur opbouw maar waarschijnlijk tijdelijk terwijl je over 3 weken een gesprek hebt ergens anders voor een fulltime 'ja dat wil ik!' Baan? 3 weken lang afhouden is wel lang maar nee zeggen en als dan t volgende gesprek niks wordt heb je helemaal niks..