Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:01

Ja de simpele d'tjes en t'tjes gaan nog wel redelijk maar groter dan/als etc en koppeltekens dat is aardig weggezakt.

goldenarrow

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:30

'Dan' gebruik je bij een overtreffing ('hij is groter dan...' 'Pietje speelt minder lang gitaar dan...')
'Als' gebruik je wanneer het gelijk is. ('Hij is evengroot als...' 'Pietje speelt net zo lang gitaar als...')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:37

Haha dankje, heeft nooit goed in m'n systeem gezeten erg slecht :P Heb ook nog wel een basisboek spelling maar had mezelf iets beter ingeschat :))

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:28

Was gelukkig met heel snel lopen van het station naar de school nog nét optijd! het was een tentamen op de computers en dat werkte allemaal niet zo lekker dus had daar geluk mee :) Kon gewoon met de rest mee dus. Wel echt dik in de stress gezeten haha pff..

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:34

EERSTE 4 STUDIEPUNTEN ZIJN BINNNEN ! *\%/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:48

Gefeliciteerd!

Ik heb mijn tentamen gehaald, met een 6.5 :D nu nog mijn verslag en dan heb ik weer 12.5 studiepunten.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:55

Wil iemand mijn tentamens van morgen maken? :=

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:45

_Judith schreef:
Wil iemand mijn tentamens van morgen maken? :=

Ja hoor, wil jij die van mij doen dan? :+

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:45

Waar gaat het over? :')

Serieus, dit is een ramp. Ik vraag mij af hoe ik ooit een voldoende heb kunnen halen als eindcijfer :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:25

hebben mensen zo snel cijfers terug of hebben jullie al lang geleden tentamens gemaakt?

ik heb morgen Nederlands.. mijn eerste toets heb ik al gehaald maar dat was een schrijftoets en nu heb ik taalregels en dat gaat em niet worden denk ik hihi

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:39

Dat heb ik morgen ook, gelukkig allemaal goed/fout vragen, want als ik ook nog zou moeten zeggen wát er fout is :=

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:41

Telkens als ik lees dat jullie tentamens hebben gehad, ben ik bang dat ik me heb vergist en mijn tentamens heb gemist haha. Maar ik heb ze volgende week pas.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:15

_Judith schreef:
Waar gaat het over? :')

Serieus, dit is een ramp. Ik vraag mij af hoe ik ooit een voldoende heb kunnen halen als eindcijfer :=

Anatomie van het been, zenuwstelsel, behandelplan... Eigenlijk alles wat we tot nu toe hebben gehad.
Heb de afgelopen 2 dagen en dan vanmiddag na het tentamen nog stage gelopen. Vind het echt onwijs leuk!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:12

Succes vandaag allemaal! Ik zal zo richting de bus, 4 v/d 5 tentamens zijn om half 9 :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:28

Succes vandaag

Ik heb me taal toets gehaaald *\%/* zo blij had het echt niet verwacht.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:32

Gefeliciteerd :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:44

Gefeliciteerd! En iedereen nog succes met de tentamens!!

Mijn weekje vakantie is alweer bijna voorbij en helaas toch nog best wat voor school moeten doen (colleges voor komende week voorbereiden). Maandag dus weer hard aan de bak in onderwijs periode 2!

Heb even een vraag voor jullie. Als je een tentamen maakt en je haalt een (ruime) voldoende, maar je weet dat je veel beter kunt en je mag het tentamen hoe dan ook herkansen en 't hoogste punt telt. Zou je dat dan doen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:00

Ehm, ik heb nu een 7.6 gehaald maar denk niet dat ik 'm ga herkansen :) Ga me mooi concentreren op m'n volgende blok!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:18

Gefeliciteerd!

Als je een tentamen hebt gehaald mag je hem niet herkansen ( je kan het altijd extra nachecken)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:58

Ik zou echt niet gaan herkansen als ik iets al gehaald heb, heb al zo veel te doen, dan komt er alleen nog maar meer bij. Nee hoor gehaald is gehaald! :)

Zo ik heb alle stress van de afgelopen weken gisteren er even flink uit gegooid met een goede avond stappen := was echt even nodig :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:31

ik had bij nederlands dus wel echt dat ik de fouten moest aangeven.
Onderdeel A had ik werkwoordspelling, kringeltje om de juiste zetten.
Onderdeel B ging over samenvoegingen van woorden, jou jouw, u uw, vele velen enzo.
onderdeel C moest je soms de hele zin verbouwen.. dingen in de zin klopte niet, dat dan constructie enzo.
Onderdeel D ging over mannelijk, vrouwelijk en onzijdig, over die dat wat wie welke en over enkel/enkele..

mag 5 fouten hebben per onderdeel, best weinig:(
maar als ik 1 onderdeel haal hoef ik die niet te herkansen, dus dat is wel beter!
en de eerste schrijftoets had ik al gehaald!:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:22

Anoniem schreef:
Gefeliciteerd!

Als je een tentamen hebt gehaald mag je hem niet herkansen ( je kan het altijd extra nachecken)

Wij mogen alle tentamens wel herkansen (zelfs als je een 9 hebt gehaald mag je herkansen) en het hoogste punt van de twee toetsen telt.

Ik twijfel nu heel erg... Wil de opleiding duaal gaan voortzetten na het eerste jaar en wil hierom een zo hoog mogelijk gemiddelde halen (streven is minimaal een 8), zodat je meer kans maakt op een werkplek. Heb nu een 8, maar weet zeker dat ik (veel) beter kan en omdat 't het eerste tentamen is, is deze dus de minst moeilijke. Als ik hier nu een 9 of 10 voor kan halen, kan ik verder in het jaar een lager cijfer halen om toch op een 8 gemiddeld uit te komen. Dat is een beetje mijn punt nu dus.

Crisis. Haha

Even lekker alle stress er uit gooien is ook nodig, haha!

Heb je wel goed gevoel er over nanno?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:46

Nederlands ging mwah, maar rekenvaardighed ging voor mijn gevoel echt supergoed, zul je net zien dat ik natuurlijk alles fout heb :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:53

Quir schreef:
[naam] schreef:
Gefeliciteerd!

Wij mogen alle tentamens wel herkansen (zelfs als je een 9 hebt gehaald mag je herkansen) en het hoogste punt van de twee toetsen telt.

Ik twijfel nu heel erg... Wil de opleiding duaal gaan voortzetten na het eerste jaar en wil hierom een zo hoog mogelijk gemiddelde halen (streven is minimaal een 8), zodat je meer kans maakt op een werkplek. Heb nu een 8, maar weet zeker dat ik (veel) beter kan en omdat 't het eerste tentamen is, is deze dus de minst moeilijke. Als ik hier nu een 9 of 10 voor kan halen, kan ik verder in het jaar een lager cijfer halen om toch op een 8 gemiddeld uit te komen. Dat is een beetje mijn punt nu dus.

Crisis. Haha

Even lekker alle stress er uit gooien is ook nodig, haha!

Heb je wel goed gevoel er over nanno?

Had je vraag verkeerd gelezen :o dacht dat je vroeg of dat kon, vorige opleiding bij mij was dat uitgesloten vandaar.

Ik zelf zou het niet doen, maar als je weet dat je beter kan, waarom niet gewoon proberen?? Als tovh het hoogste cijfer teld?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:59

Dan zou ik het doen Quir.
Ik heb mijn boekopdracht ook herkanst om een beter cijfer :)

Overigens heb ik geen tentamens, heerlijk.
Vandaag hebben we opgebouwd voor de open dag morgen, wordt wel leuk.