Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kaisa schreef:Als ik het zo lees heb jij dus een heel uniek aanbod voor je klanten, iets waar jij je al mee onderscheid van andere bedrijven. Uniek concept = selling point.
Daarnaast geef je aan dat je verzendkosten vanuit de leverancier niet bij jou kostprijs inberekend zitten. De vraag die dan mij mijn omhoog komt: maak je dan wel winst met de verkoop van je producten? Het lijkt mij niet de bedoeling dat je bedrijf verlies draait. Ik zeg absoluut niet dat je gelijk prijzen moet aanpassen maar met zo'n berekening kan je wel makkelijk zien wat je nu daadwerkelijk zo'n product jou kost.
Betreft je verzendkosten van de leverancier, prima als jij deze nu niet door rekent naar je klant maar IMO is het wel belangrijk om te zien wat zo'n product nu eigenlijk kost.
Even een simpel rekensommetje met de volgende producten en fictieve bedragen:
A: kost bij de leverancier € 5,00 - bestel aantal 50x - totaal € 250
B: kost bij de leverancier € 7,50 - bestel aantal 100x - totaal € 750
Verzendkosten bestelling via koerier € 100,00.
Deze hele bestelling heeft jou nu dus € 1100 gekost. Percentage gewijs gaat 75% van de verzendkosten naar product B en 25% naar product A. De daadwerkelijk kostprijs per product bij je leverancier wordt dan eigenlijk:
A: €275 voor 50 producten = € 5,50
B: €825 voor 100 producten = € 8,25
Volg je mij? Rekenen is niet mijn sterkste vak en ik merk dat ik vaak een aparte manier van rekenen heb... haha!
Ook wil ik eventjes toevoegen dat ik het zelf met mijn eigen bedrijf ook heel lastig vind om bepaalde prijzen te vragen, leer nog steeds om zakelijker te zijn. Vaak als ik totaal prijzen van reportages of design werk zie denk ik ook nog met enige regelmaat 'poeh, da's een flinke rekening'. Maar dan denk ik als consument en niet als ondernemer. Daarna komt gelijk de ondernemer in mij naar boven met de reacite 'damn right dat dit de prijs is, steek er genoeg tijd en kennis in'. Het is zeker lastig om er een balans er in te vinden....
foxy80 schreef:[ Afbeelding ]
Mallootje schreef:Nee, daar staan normaal enkel de shares in van personen met wie je bevriend bent via je persoonlijke pagina. Ik hou dus gewoon de nieuwe likes op de pagina bij en hoop dan dat ze ook gedeeld hebben