Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:52

Netjes Marloes!
Ladyisabelle, ik heb de Geo. Ik zal eens even kijken of het inscan apparaat werkt... pb je mail alvast even (maar ik beloof niets ;) )

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:09

Net een bioexamen gemaakt... wat een hel blijft dat toch!
Volgensmij heb je er ook maar weinig aan als je leert want bijna alles wordt gegeven en dan moet je daarmee werken.
Het is meer begrijpend lezen :=

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:22

Ah, dat zou fijn zijn mar_fay, ik heb net 2011-1 gemaakt en daar is toch vooral begripkennis belangrijk, verder kun je er niet heel veel aan leren...

Bio ben ik ook niet zo sterk in, vooral die meerkeuze vragen. Ik twijfel altijd...

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:26

Ik heb even een geschiedenisvraagje. Ik ben bezig met een PTA dat gemaakt is voor de herkansingen. Ik heb het zelf niet gemaakt toen en de antwoorden mogen niet vrijgegeven worden (want dat is een regeltje ofzo... 8)7 ) Weet iemand misschien het antwoord op deze vraag?

Maak een vergelijking tussen het bestuur van de Lage Landen in die periode (dus de eerste helft van de 16e eeuw) en dat van de Republiek in de tweede helft van de 17e eeuw. Geef twee overeenkomsten, twee verschillen.

Ik heb zelf dit:
Overeenkomsten:
1. Staten-Generaal
2. Steden en gewesten redelijk zelfstandig (autonoom) en machtig
3. landvoogden

Verschillen:
1. De Lage Landen behoorden tot het grote rijk van Karel V - de Republiek was een internationaal erkende staat
2. Katholicisme grootste geloof, het protestantisme vocht zich een weg omhoog – protestantisme grootse geloof

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:41

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:46

van een oud-leerling die vorig jaar examen heeft gedaan kreeg ik de volgende tip voor jullie:

Ga naar http://www.youtube.com/user/khanacademy?ob=4 en klik u op het kopje "Biology" waar dan 62 biologie-onderwerpen worden uitgelegd.

Deze mail kregen wij laatst van onze biodocente

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:46

En deze weet ik ook even zo snel niet:

Geef twee redenen waarom de meeste regenten in Holland niet erg enthousiast waren over de functie die Willem III in 1688 verwierf. (3 pnt)
Hij werd toen koning van Engeland.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:51

Net met een oefenexamen van natuurkunde een 6,2 gehaald!
Hopen dat het maandag ook wat wordt... :)

Hoe gaat het bij jullie met natuurkunde?

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:01

Ik heb een vraag aan de geschiedenis mensen:
Wie van jullie hebben het boekje 'de republiek in een tijd van vorsten', van walburg pers? Heeft iemand daarvan misschien de antwoorden van het werkmateriaal, dus alle opdrachten die gelijk na het hoofdstuk komen? Want ik heb alleen de antwoorden van de basisvragen

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:05

Mijne heet wel zo maar is van Noordhoff, ik weet niet of het dan een ander boek is?

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:18

Ik denk dat die dan net wel wat anders is.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:19

Okee dan kan ik je niet helpen sorry!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:36

s1993 schreef:
Net met een oefenexamen van natuurkunde een 6,2 gehaald!
Hopen dat het maandag ook wat wordt... :)

Hoe gaat het bij jullie met natuurkunde?

Ik kan alleen nog maar examens maken van voor 2010, maar toen was het examenprogramma anders (onhandig zonder examenbundel pff)
Verder ben ik natuurkunde aan het leren/doornemen van samengevat (onwijs handig!) en gaat wel aardig is alleen extreem saai haha!
Duss wil nog wel wat oefenen, maar heb geen idee welk examen of welke opdrachten, achja ik kijk morgen wel even. De rest van deze dag ga ik maar weer aan een biologie examen besteden!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:42

Tutti_Frutti schreef:
Volgensmij heb je er ook maar weinig aan als je leert want bijna alles wordt gegeven en dan moet je daarmee werken.

Pff ja bio is echt moeilijk he! Ik heb ook geen idee hoe ik daar voor zou gaan leren.. Denk gewoon maar wat examens gaan maken

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:09

xMarloess schreef:
xCathy schreef:
:(:)

Ik weet ook nog niet wat ik moet met leasepeerdje. Doe hem nu al 2,5 jaar en 't is echt een schat. Maar ik weet niet of ik nog elk weekend naar huis wil. Even een citaat van m'n neef: "Ja, als Cath ook maar één teen in Wageningen heeft gezet komt ze nooit meer terug hoor!" En ik weet diep van binnen dat hij echt wel gelijk heeft. Maar ik weet ook dat de vraagprijs echt niet hoog is. Meneer is al 20, heeft een peesblessure gehad, dus is in principe niks meer waard. Geloof dat de vraagprijs zelfs rond de 100 euro ligt.. En dat is prima op te hoesten. Alleen hoe doe ik dat met stalling, voer, en wat nou als ie ziek wordt. Ik denk dat m'n ouders best wel een back-up willen zijn. Maar dat kan ik toch niet van ze vragen als ik hem zelf peer om amper meer thuis te komen. Maarja, dat betekent dus dat ik lieve Akiempje hier moet achterlaten..

Moet je nagaan :') Dat ik dit al een dilemma vind, en het is niet eens m'n eigen paard. Moet je nagaan hoe dat voor jullie moet zijn.

Maar Marloes, als ik jou situatie hoor, dan zou ik uit huis gaan en paard meeverhuizen. Ookal zit je daar hartstikke fijn op je plek, dat lukt je vast ook wel in Wageningen. En dan kan je lekker op kamers, ultime studentenleven, maar wel je paardje mee!

Tja, is het wel handig om op dit moment een paard te kopen, als je weet dat je de aankomende 5 jaar aan het studeren bent? Stalling kan best goedkoop zijn, maar er zijn toch veel mensen die in hun studententijd, als ze op kamers zitten, het paard 'lastig' vinden in die zin, dat ze nooit de volledige vrijheid hebben. Waarom zou je trouwens in het weekend niet naar huis gaan? Is er veel te doen in Wageningen in t weekend?

Ja, ik weet eigenlijk ook wel dat nu een paard kopen eigenlijk helemaal geen optie is, maargoed toch iets wat in m'n hoofd rondspookt. En waarom ik niet elk weekend naar huis wil? Nouja, dat is hoe ik het nu zie. Het kan ook best zijn dat ik uiteindelijk wel de behoefte heb om hier te zijn. Maar sinds vorig jaar zijn er bepaalde spanningen hier, waar ik liever niet tussen zit.

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:21

xCathy schreef:
xMarloess schreef:
Tja, is het wel handig om op dit moment een paard te kopen, als je weet dat je de aankomende 5 jaar aan het studeren bent? Stalling kan best goedkoop zijn, maar er zijn toch veel mensen die in hun studententijd, als ze op kamers zitten, het paard 'lastig' vinden in die zin, dat ze nooit de volledige vrijheid hebben. Waarom zou je trouwens in het weekend niet naar huis gaan? Is er veel te doen in Wageningen in t weekend?

Ja, ik weet eigenlijk ook wel dat nu een paard kopen eigenlijk helemaal geen optie is, maargoed toch iets wat in m'n hoofd rondspookt. En waarom ik niet elk weekend naar huis wil? Nouja, dat is hoe ik het nu zie. Het kan ook best zijn dat ik uiteindelijk wel de behoefte heb om hier te zijn. Maar sinds vorig jaar zijn er bepaalde spanningen hier, waar ik liever niet tussen zit.

Oh dat is niet zo fijn! hmm nouja en het is natuurlijk zo dat je als je tijd tekort komt altijd nog op zoek kan gaan naar een bijrijder in de buurt..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:23

ILoveMyHorse schreef:
Tutti_Frutti schreef:

Pff ja bio is echt moeilijk he! Ik heb ook geen idee hoe ik daar voor zou gaan leren.. Denk gewoon maar wat examens gaan maken

Ja dat doe ik maar...
Heb er nu 2 gemaakt, en echt voor 90% van de vragen zoek ik iets op in binas!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:32

Net een bioexamen gedaan en had er een 6,4 voor! Eerder vandaag voor natuurkunde een 6,8 :):) Ik ben nu allerlei vakken aan het doen behalve Latijn :')

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:38

Linde_ schreef:
Net een bioexamen gedaan en had er een 6,4 voor! Eerder vandaag voor natuurkunde een 6,8 :):) Ik ben nu allerlei vakken aan het doen behalve Latijn :')

Natuurkunde een 6.8?! Ik ben jaloeers, ik heb nog niet hoger weten te scoren als een 6.0, ik verwacht er ook niet heel veel van op het examen :(
Dan maar hard voor biologie oefenen haha
en Latijn lijkt me sowieso één grote hel, ben nog steeds blij dat ik het niet gekozen heb ondanks de leuke reizen!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:40

Ik heb net was wiskundesommetjes gemaakt, gewoon standaard algebra dus geen examenopdrachten ofzo. Gaat best goed, ik heb het licht gezien geloof ik.. Nog nét op tijd! Ik ga vandaag denk ik alleen nog een bio examen maken en dan is het wel weer goed. Zo'n examen maken kost zoveel tijd :z

Cathy, hmm ja dan is het natuurlijk wel lekker om gewoon in Wageningen te blijven ja.

edit: Nette cijfers komen er voorbij!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:42

ladyisabelle schreef:
van een oud-leerling die vorig jaar examen heeft gedaan kreeg ik de volgende tip voor jullie:

Ga naar http://www.youtube.com/user/khanacademy?ob=4 en klik u op het kopje "Biology" waar dan 62 biologie-onderwerpen worden uitgelegd.

Deze mail kregen wij laatst van onze biodocente

SUPERHANDIG! _/-\o_ *\o/*

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:57

Ik kom ook weer even meepraten. Was de afgelopen weken ZO druk bezig.

Maandag natuurkunde, dat wordt een ramp.. en bio net zo..

Oja ik ben met een vriendin de syllabus van natuurkunde en biologie aan het uitwerken, dus als iemand interesse heeft? :D Pb je email adres dan even ;)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:58

Aah, ik ben zó bang voor geschiedenis maandag.
Ik heb nu best hard geleerd voor beide onderwerpen, maar ik maak echt helemaal niks van de vragen
-O-
Nederlands ging ook al niet super, hopelijk wordt dat door de n-term een voldoende. Hoop ook dat m&o een beetje meevalt qua cijfer, want ik denk niet dat geschiedenis hoger gaat worden dan een 4. dat weet ik eigenlijk wel zeker

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:02

@Nienkex : Dat heb ik nou ook! Ik ken de stof, snap de stof en tóch gaan al die vragen fout. -O-

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:03

Ik geloof dat ik voor vandaag maar stop met geschiedenis, en dan morgen alles nog één keer goed doorneem van beide onderwerpen.
Verder moet ik me dan maar heel hard gaan concentreren op wiskunde en economie, en hopen dat engels en frans goedgaan.