't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:30

@Joyce2: Dat is idd geen nette manier van behandelen. Ik zou het bedrijf maar snel uit je hoofd zetten en er geen (negatieve) energie meer aan verspillen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:31

Het is een werving & slectiebureau en als ik het zo bekijk, doet ze dat in haar eentje. Want je kan haar 6 dagen in de week bereiken op haar mobiel, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Ik zie op haar site ook alleen maar foto's van haar staan en geen foto's van eventuele andere medewerkers.

Maar idd, als ze een volgende keer belt, steekt ze die baan maar in haar uuuuh, achterste ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:41

Ik heb ook niet zo'n goede ervaring met werving en selectiebureau's, die maken je idd blij met een dooie mus.
Ik heb eens de uitzendbureau's bekeken maar daar staan ook niet echt geschikte vacatures op :\

Astaloca

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:20

@Silvia.. hoe raad je het ;-) Maar klopt idd, haha.

@Joyce: heb je goed.. :n

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:51

@joyce, ik zou er serieus nu zelf nog even achteraanbellen. Óf er is iets waardoor ze niet kon bellen, óf het is een domme doos omdat ze je niet meer terugbelt. In beide gevallen sta je in je recht.
En als ze met flauw geblaat komt over toch niet geschikt zijn zou ik d'r even vertellen dat het geen porum is.

Klinkt kudt, maarja baan is een baan.... :=
heb gelukkig ook nog wel geode ervaringen met UZB's, detacheerders etc. ze zijn er zeker wel :j

Vandaag nog bij het UZB geweest, zijn wat dingetjes uitgezet maar nog steeds helemaal niks concreets richting een baan....dus maar weer verder googlen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:01

Ik gok op het laatste, want woensdag kon ze me 3x bellen, wou ze gelijk dat ik bij haar langs zou komen en dan zou ik de dag erop gelijk op gesprek mogen komen bij het bedrijf. Maar toen ik dus na ging vragen of het een probleem was dat ik de laatste 2 weken met vakantie zou zijn en of ik ook op een andere avond mocht werken dan de woensdag, hoorde ik opeens niets meer van haar... Ik ga er inderdaad eens even achteraan.

Edit: Uiteindelijk net even een mail gestuurd, om te horen hoe of wat. Kreeg vrij vlot een mail terug, dat de werkgever een probleem heeft met de vakantie en dat het werken op woensdagavond ook echt noodzakelijk is. Ze denkt daarom dat het niet mogelijk is voor mij om daar te gaan werken, tenzij ik nog kan schuiven.

Het is dus al hoe ik dacht, ik ben niet interessant voor de werkgever, dus liet ze niets meer van zich horen. Maar goed, ik heb heel keurig terug gemaild, dat de vakantie eventueel nog te verschuiven zou zijn (afhankelijk van de werkgever van mijn vriend), maar dat de woensdagavond sowieso niet ging lukken. Ik ben zelfs nog zo netjes geweest om haar te bedanken voor haar interesse in mij :o

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:22

* Al opgelost*

Weet iemand hoe je een nette brief kan sturen naar een bedrijf die beloofd heeft de arbeidsovereenkomst deze week op te sturen maar dat ik deze nog niet per post ontvangen heb? Kan iemand mij daarmee helpen? Mag er pb.

Ik heb deze baan trouwens ook via een uitzendbureau (werving en slectie) maar mag per gelijk in dienst bij het bedrijf.
het bureau krijgt dan volgens mij bemiddelingskosten.

Belde en mailde gistern nog 2 bedrijven om op gesprek te komen.
Bij eentje had ik graag willen werken maar had al ja tegen deze baan gezegd.
maar wacht nog steeds op de arbeidsovereenkomst....
(begin per 1 juni)
heb wel de afspraken in het kort per mail ontvangen.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:38

Nou mensen, ik heb een 4 leuke vacature´s gevonden en nu maar eens weer vrolijk sollicitatiebrieven versturen :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:32

Hopen dat je goed nieuws krijgt op de brieven chOcodipJ ! Duim voor je

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:09

linnie 050
als het pas per 1 juni is en je hebt toch nog niet getekend zou ik ook fijn op gesprek gaan bij dat andere bedrijf

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:48

Afgelopen week een gesprek gehad voor een BBL plaats leerling verzorgende. Was er al achter gekomen dat het niet mijn afdeling was en werd ook afgewezen. Op zich vind ik het niet erg. Toen had ik deze week nog twee gesprekken waaronder een in Schiedam. Dat ging opzich ook niet echt goed aangezien ze gingen vragen waarom ik in Schiedam wilde werken en niet in Den haag. De derde en laatste maakte het helemaal bont. Aangezien ik geen niveau 3 diploma heb(maar er wel voor ga leren), mag ik niet alleen staan op de groep en word er verwacht dat ik als zorghulp binnen kom maar uiteindelijk wel als verzorgende uitstroom. Maar er word dan wel verwacht dat ik elke dag gebroken diensten draai. Dus van 07.30 tot 13.00 en van 16.30 tot 20.00.

Snappen jullie het nog? Ik niet hoor :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:59

Uhhh nee? :D

Linnie: áltijd op gesprek gaan! Vooral als je nog niks getekend hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:04

Ik ook niet meer dus. Ben er wel achter dat ik dus geen sociaal leven meer heb dan. Dus dat snap ik weer wel ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:23

purny schreef:
Ik ook niet meer dus. Ben er wel achter dat ik dus geen sociaal leven meer heb dan. Dus dat snap ik weer wel ;)

Dat is voor eventjes niet erg. Dan heb je ook als je een avondstudie gaat volgen. En soms wel eens handig O:)
Maar is het voor onbepaalde tijd dan zou ik mezelf wel even achter de oren krabben...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:35

Het zou dus gaan om een periode van ongeveer een jaar á anderhalf jaar. Omdat ik dus ingeschaald zal worden als zorghulp en niet gelijk als leerling verzorgende. Dan kom ik thuis, kan nergens meer heen omdat ik dan weer om 16.30 moet werken. En ik ben dan eigenlijk ook nog eens 12 uur per dag bezig in principe.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:41

Het zou niets voor mij zijn, af en toe zou ik het niet erg vinden, maar anderhalf jaar achter elkaar...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:52

Purny: ik vraag me af of het wel mag volgens de CAO. Dat zou ik eerst maar eens informeren hoe dat zit met gebroken diensten.

Ik heb járen geleden een baan aangeboden gekregen als dierenartsassistente; 5 ochtenden, 2 middagen en 2 avonden. Had op dat moment een vaste baan (onbepaalde tijd) en zou met salaris gaan halveren maar in uren meer werken 8)7. Toen toch maar gekozen voor die vastigheid want die gebroken diensten: je bent net thuis en kunt weer terug.....

En ik heb zo waar net een leuke (?) vacature gezien. Moet daar nog eens achterheen voor wat meer info.
Citaat:
Vacature Omschrijving:
Onze opdrachtgever is een beroepsvereniging en is wegens drukte op zoek naar versterking. Het betreft een functie voor kantoorassistent waarbij je voornamelijk administratieve werkzaamheden gaat oppakken. Het is een functie voor drie dagen in de week (maandag, woensdag en donderdag) voor vier uur per dag.
Werkzaamheden:
Administratieve taken;
Badges en certificaten maken;
Boodschappen, lunch en vergaderruimtes verzorgen;
Ad hoc werkzaamheden.
Functie eisen:
Relevante werkervaring als administratief/secretarieel medewerker;
Beschikbaar op maandag, woensdag en donderdag voor vier uur per dag;
Goede beheersing van de Nederlandse taal;
Woonachtig in omgeving Utrecht;
Je bent een echte aanpakker.

MBO+ niveau om boodschappen te doen en de lunch te verzorgen :wow:. Weinig uitleg verder over wat ze voor administratieve taken hebben....

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:56

Ja patpen tegenwoordig vragen ze voor de meest simpele dingen ook nog eens HBO.. :roll: Formulieren invullen bijv of wat zullen we zeggen van boeken innemen? :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:03

Bij die baan via dat Werving/Selectie vrouwtje vroegen ze toch zeker minimaal MBO niveau 4 en van alles aan ervaring, maar toen ik door vroeg over de baan zei die vrouw "Het is wel flink onder je niveau, maar het verdient wel goed". Ik heb zelf MBO 4, dus als het flink onder mijn niveau is, willen ze blijkbaar iemand die te slim is voor die baan?!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:11

Om in een bieb te mogen werken, moet je een speciale opleiding gevolgd hebben :=. Zou ik écht niet kunnen hoor: boeken innemen en uitgeven, terug zetten in de schappen. Veel te moeilijk _O-

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:14

patpen schreef:
Om in een bieb te mogen werken, moet je een speciale opleiding gevolgd hebben :=. Zou ik écht niet kunnen hoor: boeken innemen en uitgeven, terug zetten in de schappen. Veel te moeilijk _O-

Tja, maar je houdt het soms niet voor mogelijk hoe slecht sommigen het alfabet kennen...
Wij hebben aardig wat administratief medewerkers gehad op de afdeling die facturen van bedrijf B opborgen bij de F....
En wij maar zoeken....

Ik denk dat het meer met interesse en motivatie te maken heeft dan met je opleiding!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:15

patpen schreef:

Neeee... ik bedoel het nóg erger! SCHOOLBOEKEN controlen én jawel innemen! als vakantiewerk :=

HAVO MINIMAAL :=

@Silvia, ik snap helemaal wat je bedoeld... := maargoed ik heb archiveren als vak gehad en jawel op het MBO... :Y) Voor sommige banen snap ik écht niet waarom je zo hoog geschoold moet zijn :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:21

CAO gericht zouden ze moeten doorbetalen maar ik denk niet dat ze dat doen... O jaa stel je voor dat je de letter N voor de letter M neerzet, moet toch niet gekker worden...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:31

Nah, ik heb al heel wat archieven opgezet bij nieuwe afdelingen dus een bieb zou moeten kunnen.

Voor het archief kun je het ook heel simpel houden: gewoon bij de A van ALLES :') _O-

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:17

hahahah patpen, ben benieuwd hoelang je dan nog je baan houdt als je dat doet :')