Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:21

Idd, herhaling is erg belangrijk! Plus dat mensen je actie echt wel in het achterhoofd zullen houden, misschien is nu niet het moment om tuinen aan te leggen oid..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:37

Is het zo dat je die vogelhuisjes gewoon plaatst zonder het te vragen?
Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat dat zo'n goed idee is... Ik zou het namelijk niet fijn vinden als iemand zomaar iets in mijn tuin plaatst voor promotiedoeleinde en zou dan juist eerder niet met dat bedrijf in zee gaan als wel...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:49

Ik zou het wel gaaf vinden! Een soort van welkomstcadeautje! Maar ik zou het alleen tof vinden als het in de voortuin geplaatst wordt, niet als iemand helemaal achter het huis zou komen ;)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:08

Ik zou het wel leuk vinden om zo'n huisje in mijn tuin te vinden eigenlijk, vind het wel orgineel.

Zie leuke promotie acties voorbij komen, zit gelijk te denken maar ik zou niet weten wat ik nou zou kunnen uitdelen.........

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:53

De huisjes kwamen inderdaad 'zomaar' in de voortuin staan, meestal zo neergezet dat ik nog op de stoep stond, of bij de brievenbus. Daar komt wel vaker reclame binnen :+ Mij leek het verrassingseffect wel leuk, zeker in een nieuwbouwwijk waar er meerdere op een rij staan!

Maar omdat je vaak nog niet weet wie er komt te wonen is het moeilijk om na te bellen. Dan kan ik beter nog eens langs gaan met een folder oid.

Zodadelijk naar een netwerklunch! Zin in...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:16

Qua publiciteit: Ben vanavond op TV met het IJsjournaal om 17.00 uur bij de EO.
Hoe ik het voorelkaar heb gekregen... dat is aan de Goden ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:37

Wat vet zeg!! Toch wel nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar hebt gekregen ;)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:43

Ik wist niet dat er een topic over ondernemers op bokt is! Leuk zeg :)

Ben zelf ook ondernemer :o heb een makelaarskantoortje in Baarn/Utrecht. Daarnaast ben ik bezig met een nieuw project wat 16 maart van start gaat.

Ik ga even terug lezen om te kijken wat jullie allemaal doen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:50

Hallo aan de nieuwe :wave:

Lees net een topic van iemand die de boktmarktknop niet heeft. Ik heb ook even gezocht in office, maar idd kan daar ook geen knoppie vinden. Volgens mij zijn er toch best veel mensen die daar gebruik van maken en als die allemaal de weg naar de markt niet hebben....tja verklaard het lage aantal views Y;(

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:07

Paysbas: ik heb gekeken maar ik heb niks gezien over warme voeten. Of heb ik het gemist? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Joyce, Leuke en originele actie hoor.

Wij zijn bezig geweest met het opstarten van een eigen winkel via een franchise. Maar zo als het er nu uit ziet gaat dat niet door. Jammer, maar we gaan weer door. Wie weet wat er verder weer op ons pad komt. Binnenkort adverteren wij in een webshop folder. We hebben de proefdruk gezien en het ziet er goed uit. Hopelijk is het eind februari klaar.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:07

Hallo allemaal,

sinds vandaag zijn mijn vriend en ik samen ook een bedrijf in solariums voor paarden begonnen. http://www.royal-horses.nl

Vinden jullie het goed als ik met jullie meeklets?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:10

@Paan: Jammer dat het niet door is gegaan! Maar idd, wie weet wat er verder nog op jullie pad gaat komen!

Aan welke webshop folder doe je mee, toevallig die van de Musthaves Webshopgids?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:10

Welkom Floortje & Nina!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:31

Joyce, we doen de hoge oplage folder van pixies.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:55

Nu jullie allemaal in zo'n creatieve buien zijn, hebben jullie nog ideetjes voor acties die wij kunnen doen?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:45

@Paan en Joyce; In het begin is er een shot van de voorkant van ons huis. De loodgieter noemt ook de site.
Hoe ik voor elkaar heb gekregen??? Zou bijna zeggen een lijntje naar boven O:)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:30

Paan, zoiets lijkt me ook interessant. Kun je me iets meer vertellen over oplage en kosten en wat je er voor moet doen? Moet je zelf iets ontwerpen ofzo?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:29

@paan: Ik zal eens een keer kijken wat dat is! Ik kreeg gister namelijk een mail van die Musthaves Webshopgids, maar dat leek me nog een beetje in de kinderschoenen staan en had niet echt het idee dat er een meerwaarde voor mij aan zat, dus heb er verder niet meer naar gekeken. Wellicht dat dat van jou interessanter is!

@Mallootje: Ik zou als ik jullie was plekken opzoeken waar je doelgroep zich bevind en daar iets van studie hulpmiddelen uitdelen of neerleggen (leuke pennen/potloden/blocnotes/oid) met een kaartje eraan waar de website op vermeld staat, met een kortingscode erbij ofzo.

Edit:
Ik ben nog steeds druk bezig met het bekijken van de invoermogelijkheden van die producten uit Amerika, maar jeetje, wat kost dat een hoop geld zeg! Als ik de Amerikaanse verkoopprijzen aan zou houden en alles verkocht zou krijgen, zou ik € 20,- verlies maken op deze bestelling...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:53

1 euro is ongeveer 1,29 dollar nu (maar dat wisseld dagelijks)

Heb je al onderzocht wat die zelfde artikelen hier zouden kosten?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:54

@Georgette, ze heeft diverse mogelijkheden qua oplage en de daaraan hangende kosten. Zij kan een advertentie voor je ontwerpen, maar je mag zelf ook een aanleveren. Zij heeft deze keer de advertentie voor ons gemaakt. Als we een volgende keer mee doen, dan gaat mijn collega van Marketing er eentje voor ons maken.

@Joyce, ik heb naar aanleiding van jouw post ook even op die site gekeken. Ik dacht ook dat het in de kinderschoenen stond. Misschien voor een volgende keer. Maar even onthouden.

@Paybas: dan heb ik niet goed opgelet. Zal vanavond nog even uitzending gemist kijken.

@mallootje: misschien kun je bij een scholenbeurs iets doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:56

@Holly: voor zover ik heb kunnen vinden, wordt het nog niet hier in NL verkocht en als ze het hier wel verkopen, is het in elk geval niet vindbaar met Google ;) Ik heb dus alleen de Amerikaanse verkoopprijzen als vergelijkingsmiddel.

Edit: Ik heb al wel alle prijzen helemaal omgerekend (al wisselt dat idd dagelijks, maar goed, dat is nou eenmaal zo) en ik heb ook al met de belastingdienst aan de telefoon gehangen om uit te vinden wat ik allemaal moet betalen aan invoerrecht en inklaringskosten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:09

EN wat zei de belastingdienst? Is denk ik wel interessant voor dit topic?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:20

Ooh, komtie:

Ik moest aangeven wat voor soort producten ik zou gaan bestellen en voor welk bedrag (inclusief verzendkosten). Toen hebben ze voor mij opgezocht welk percentage aan invoerrechten ik moest betalen en dat zou voor deze bestelling op 3,2% komen. Je moet sowieso 19% aan omzetbelasting betalen en voor mijn bestelling moest ik rekenen op zo'n €15,- aan inklaringskosten.

Als ik het goed heb begrepen, moet je het op deze manier berekenen:
De kosten van de producten + de verzendkosten (de meest goedkope optie voor mij kost omgerekend 52 euro), daar reken je de 3,2% invoerrechten over. Dat tel je allemaal bij elkaar op en daar betaal je dan de 19% omzetbelasting over en daar komen dan weer de inklaringskosten bovenop.

Het percentage aan invoerrechten is wisselend, dus als je wilt weten wat je precies moet betalen, kan je het beste bellen met de Belasting Telefoon Douane.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:43

...en dan kun je ook nog gewoon mazzel hebben en helemaal niks hoeven te betalen behalve de verzendkosten *\o/*

Maar daar kun je zakelijk gezien beter niet op gokken want als het tegenvalt dan valt het ook goed tegen :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:44

Is dat zo? Waar ligt dat aan dan?