Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:26

super!! succes!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:28

Pfoe, ik heb eindelijk weer een leuke vacature hier in de buurt gevonden! Het is helaas in een branche waar ik geen ervaring in heb, maar hopelijk heeft mijn enthousiaste brief dat een beetje goed gemaakt ;) Verder nog wel meer leuke vacatures gevonden, maar allemaal net buiten de regio waar in ik zoek.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:05

Wat voor een vacature was het? Hopelijk krijg je reactie!

Ik heb morgen om 12 uur een sollicitatiegesprek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:10

spannend! Succes alvast emytje!

Het is een Office Manager functie, in een bedrijf dat nog op poten gezet moet worden. Het klonk in elk geval wel interessant en het is hier in de buurt, dus ik hoop dat ik op gesprek mag komen! Dan kan ik altijd nog kijken of het inderdaad wat voor me is of niet ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:52

Succes Emytje!

Klinkt leuk joyce2. Uitdaging ook omdat het een nieuw bedrijf is. Schrijven kan geen kwaad en wie weet waar het toe leidt, toch? Zoek jij ook in de regio Utrecht? Zo weinig leuke vacatures te vinden ;(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:24

Ja, ik zoek ook in regio Utrecht en ik wil ook nog eens het liefst in of vlakbij mijn woonplaats (Amersfoort) werken!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:26

Valt niet mee joyce2 :n. Zoek meer rondom Utrecht, in mijn woonplaats is al helemaal niets te vinden (nog geen 1000 inwoners).

Vandaag gebeld of er al iets bekend is over welke kandidaat het geworden is. Degene die er over gaat, werkt alleen op dinsdag en donderdag. Advies: bel naar de locatie en hoor het van de locatiemanager. Tja, die was vrij vandaag :+. Dus nu weet ik nog niets. Wachten tot dinsdag of misschien maandag de locatiemanager bellen. Misschien ook niet goed om er te veel achter heen te gaan, maar ja, je wilt toch ook graag weten waar je aan toe bent.... Zou het deze week horen!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:00

Dat is inderdaad wel vervelend ja... Hopelijk hoor je na het weekend meer.

Ik hoor ook maandag of dinsdag hoewiewatwaar.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:07

@Patpen: Ik werk nu in Zeist en ik ben minimaal 2x 45min aan reistijd kwijt per dag, dus als ik nog verder richting Utrecht ga zoeken wordt het alleen maar rampzaliger, dan krijg ik nog meer met files en nog veel meer reistijd! Dus ik ga alleen richting Utrecht zoeken als het echt niet anders meer kan ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:24

Ik ken dat joyce2! Mijn laatste functie had ik vooral uitgekozen op afstand (5,5 km), lekker dichtbij dus. Maar door fusies kwamen er 6 werklocaties. Na de laatste operatie, moest ik van de (nieuwe) leidinggevende gaan re-integreren op de locatie die het verste weg lag :(. 25 km en 45 min enkele reistijd; in de spits was dat nog moeilijk te halen!!!! Terug naar mijn "oude" locatie mocht ik niet.
De nog lopende sollicitatie is in Driebergen. Snelweg kan ik in spits wel vergeten (A27 en A12); staat muurvast. Naar het gesprek ben ik binnendoor gegaan; nog geen 30 minuten rijden. Voor mij is een 1/2 uur eigenlijk het max wat ik wil rijden enkele reis. Maar dat valt niet mee in de provincie Utrecht......

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:25

Geen idee of hier werkzoekenden zitten omgeving groningen maar wij hebben nog 2 accountmanagers nodig, binnendienst

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:26

Wildgirl schreef:
Geen idee of hier werkzoekenden zitten omgeving groningen maar wij hebben nog 2 accountmanagers nodig, binnendienst

Heb je wat meer informatie voor mij?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:01

patpen schreef:
Ik ken dat joyce2! Mijn laatste functie had ik vooral uitgekozen op afstand (5,5 km), lekker dichtbij dus. Maar door fusies kwamen er 6 werklocaties. Na de laatste operatie, moest ik van de (nieuwe) leidinggevende gaan re-integreren op de locatie die het verste weg lag :(. 25 km en 45 min enkele reistijd; in de spits was dat nog moeilijk te halen!!!! Terug naar mijn "oude" locatie mocht ik niet.
De nog lopende sollicitatie is in Driebergen. Snelweg kan ik in spits wel vergeten (A27 en A12); staat muurvast. Naar het gesprek ben ik binnendoor gegaan; nog geen 30 minuten rijden. Voor mij is een 1/2 uur eigenlijk het max wat ik wil rijden enkele reis. Maar dat valt niet mee in de provincie Utrecht......

Pfff, vreselijk he! Het langste dat ik er ooit over gedaan heb om van Zeist naar Amersfoort te komen, is 2,5 uur geweest, dat was een keertje toen er eind van de middag sneeuw was gevallen in 2009. Maar ritjes van een bijna een uur (met normale weersomstandigheden) zijn geen uitzondering voor mij!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:15

Hoe is het bij jullie? Ik heb ondertussen weer twee afwijzingen erbij. :(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:21

Ik heb afgelopen week zo'n raar sollicitatiegesprek gehad.
Had afspraak, maar moest nog zo'n 15 minuten wachten voordat ik eindelijk naar binnen kon.
Lekker chaotisch allemaal.

Ik heb verteld waarom ik die kant op wou. Nieuwe uitdaging, meer verantwoordelijkheid, administratieve functie past me wel, beter te combineren met thuis etc etc.
Ze dachten dat ik niet tussen de groep zou passen (met al die dames), en dat ik daar niet gelukkig van zou worden omdat ik misschien mij mannetje daar niet zou staan. Afdeling waar ik zit is 90% man.
Ook moest je hele goede vaardigheden aan de telefoon hebben. Of ik goed in telefonisch contact was.
Ik laat me maarzo niet afschepen en sta m'n mannetje wel, maar goed, dachten hun anders over.
En zo nog wat dingen. Heb ze maar verteld dat ze contact met mijn leidinggevende moesten zoeken.

Want die dacht juist wel dat ik daar zou passen. Paar maanden geleden ook al gereageerd voor die functie, toen niet op gesprek geweest, maar toen dachten mijn leidinggevenden dat ik wel aangenomen zou worden.

Vind het nogal kort door de boch om het zo te zeggen, aangezien ze nog geen navraag in het pand hadden gedaan en ze me beiden niet kennen.
Ook vertelden ze eigenlijk dat ze geen tijd hadden om iemand goed in te werken (nieuwe dingen te leren), aangezien alles hurry up was.
Het zou heel wat anders zijn als een gewone administratieve functie.

Beetje zonde van mijn tijd zo.
Komende week hebben ze nog een aantal gesprekken, en dan hoor ik het uiterlijk vrijdag.
Ook waren er nog een aantal interne sollicitanten.
Beetje het idee dat ze me uitgenodigd hebben om me maar eerst rustig te houden.

De tweede persoon die bij het gesprek zat ging ook nog eens zo'n 15 minuten voor tijd weg, dat vond ik wel zo raar.

Al met al een heel raar gesprek. Hoop toch niet dat dat de standaard sollicitatieprocedure is.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:32

joyce2 schreef:
Pfff, vreselijk he! Het langste dat ik er ooit over gedaan heb om van Zeist naar Amersfoort te komen, is 2,5 uur geweest, dat was een keertje toen er eind van de middag sneeuw was gevallen in 2009. Maar ritjes van een bijna een uur (met normale weersomstandigheden) zijn geen uitzondering voor mij!

Ik zat "gelukkig" net de 2 afgelopen winters thuis en heb dus weinig last gehad van de sneeuw met de auto. Maar ik zou er zeker 2 uur over gedaan hebben (25 km afstand). Dan wordt er hier ook nog weinig gestrooid omdat er zeer weinig OV is, dus het wordt spiegelglad dan. Toch is het qua kilometers niet zó ver, Zeist-Amersfoort. Alleen willen heel veel mensen dezelfde route nemen die jij ook neemt ;) en dan krijg je het probleem "file".

Hier verder geen nieuws over sollicitaties. Niets leuks te vinden.

Morgen eerst bellen naar de rattenbestrijding. Gisteren lagen er 2 jonge (muskus?)ratten in de tuin, waarschijnlijk met dank aan de kater. Dacht dat de hond in eerst instantie een dennenappel had. Ging ik kijken stond de herdershond met een ratje van 8 cm (ex staart!) in haar bek. Natuurlijk was mijn man werken dus kon ik het zelf opruimen. Schepje pakken, sta ik bijna op een andere die om de hoek lag vlak voor de poort. Die 2e had lekker de hele middag in de zon gelegen :r. Nu is het wel duidelijk waar de gaten in de tuin vandaan komen....... Dus ik heb wel werk voor de rattenvanger maar nog niet voor mijzelf :=

Annastasia: klinkt idd zeer chaotisch/ongeorganiseerd. Doe dan eerst navraag! Toch juist zo makkelijk bij interne kandidaten :9k. Waardeloos op zo'n manier!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:07

Van mijn huis naar mijn werk is het ook 25 kilometer, dat is niet heel ver, maar van deur tot deur toch minimaal 45 min. reistijd en dan sta ik dus niet in de file...

He gastsie ratten... Gelukkig helpt je hond je ;)

Hier ook geen sollicitatienieuws, die ene de deur uit gedaan en verder kijken of er nog wat leuks voorbij komt om op te reageren.

@Annastasia: Wat balen van die sollicitatie en erg slordig dat die ene persoon al voor tijd weg ging...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 01:33

In ons vorige huis hadden we heel veel last van veldmuizen (op een flat, bovenste verdieping met zolder!) en die werden door de katten gevangen. Maar die van zaterdag waren veel groter. We wonen aan het water en je ziet hier in het dorp in de zomer zeer regelmatig de auto rijden van de rattenvanger....

De vorige functie lag ook op 25 km. Ik werkte halve dagen (norm UWV) en 's morgens was een ramp. 8 uur beginnen, 715 de deur uit en nét op tijd op het werk. Terug was ik vaak binnen het half uur thuis. Soms via de A2 maar liever binnendoor. Ging zeker zo snel als de A2. Op de een of andere manier lijkt daar ALTIJD file te staan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:30

annastasia schreef:
Wildgirl schreef:

Heb je wat meer informatie voor mij?

Hoi
Het is voor het bedrijf NationaleVacaturebank.nl, enige commerciele ervaring is wel noodzakelijk, MBO+/HBO werk en denk niveau.
Indien je geinteresseerd bent, pb dan even je email adres dan stuur ik je een functieomschrijving!

Groetjes Manon

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:18

Anasstasia misschien een rommelige sollicitatie om te zien hoe hun kandidaten met de situatie omgaan?
Dat heb ik wel een x meegemaakt :+

Hier ook 3 afwijzingen binnengekregen, maar ik solliciteer vrolijk verder :Y)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:52

Hoe blijven jullie zo gemotiveerd om vrolijk verder te solliciteren?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:02

Emytje schreef:
Hoe blijven jullie zo gemotiveerd om vrolijk verder te solliciteren?

Ik denk dat je twee keuzes hebt..
1. Je maakt er wat van.
2. Je gooit er met de pet naar.

Op ieder potje past een dekseltje.. En tot die tijd is zul je er gewoon het beste van moeten maken, hoe kl*te dat soms ook is..

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:03

Je kunt aan de reacties wel lezen dat echt niet iedereen altijd zo "vrolijk verder solliciteert". Maar je raapt jezelf weer bij elkaar en gaat verder. Je moet wel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:24

Ik ga met bovenstaande 2 reacties mee. Het is niet altijd makkelijk om gemotiveerd te blijven, maar je zult er zelf wat van moeten maken. Niet solliciteren is ook geen optie!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:01

Precies. Je hebt weinig alternatieven. Nu heb ik gedeeltelijk WIA aangevuld met WW. Maar die WW stopt een keer en van de WIA alleen kan ik niet rondkomen. Bijstand krijg ik niet omdat mijn man een baan heeft. Dan kan ik dus de auto verkopen, paardrijden stopzetten, noem maar op. Dus (soms met de moed der wanhoop) blijven zoeken naar die ene fantastische baan. Het zal toch wel een keer lukken???????
Ik ben echt niet altijd gemotiveerd omdat er zo weinig leuke banen zijn. Tel daar bij op dat ik met een arbeidshandicap zit waardoor het dubbel zo moeilijk is om iets leuks te vinden.