Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 19:10

Vandaag niks gehoord, nu maar duimen voor morgen.
Mijn hoop neemt altijd af naar mate de tijd vordert, maar aangezien ze eerlijk hadden gezegd dat ze vandaag of morgen terugkoppeling zouden geven..............blijf ik positief.

Heb ook via mijn zus een lead gekregen die ik morgen even nabel. Hij wil me sowieso op gesprek hebben. Hij weet niet wat hij zoekt en wat hij wil, maar wel dat er iets met het bedrijf moet gebeuren. Kijk, daar hou ik van :D Kom maar op!
Dus er is nog kans!

Darah, ik heb ook geen baan en geen leven :')
Normaal ren ik tussen sportschool, paard, kids en huis op en neer, maar nu ik nog beroerd ben zit ik gewoon meer thuis. Merk het meteen aan mijn lijf........kilos.............. -O-

Darah3

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:21

Oh jammer dat je nog niks gehoord hebt -O-
En handig via je zus nog een optie, goed bezig!

Haha ja, als je ziek bent merk je dat helemaal!
Scheelt ook wel als je kids, sportschool en paard hebt, dan heb je op een dag genoeg te doen :j
Ben met sporten en mijn bijrijpony gestopt, dus moet een nieuwe geschikte hobby zoeken (of gewoon een baan graag :)) ).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 19:26

Een baan.........ook een goede optie :')

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:53

Kelliiee, wat een goed nieuws! Fijn dat je het naar je zin hebt :)

Marcella, klinkt allemaal niet zo geweldig daar :(:)

Hoop dat je snel wat hoort Dimple, je moet de moed echt nog niet opgeven hoor! En wat een goed nieuws van dat andere gesprek! :)

Anneert, graag! Ben heel benieuwd naar je ervaring :)

Fargo, wat fijn van de donderdagen! :)

Haha en ja, ik reageer ook uitgebreid omdat ik het leuk vind en toch niks beters te doen heb := Maandag start ik bij de huiswerkbegeleiding dus dan heb ik wat meer te doen!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:00

Deze week ben ik ook op gesprek geweest, maar dit x weet ik niet wat ik moet doen als ze mij voor een 2e gesprek uitnodigen :o je moet 3 dagen werken maar op contract krijg je naar 2 dagen, vind ik niet zo fijn als je er zo weer uit gooien krijg je maar over die 2 dagen ww. En ten tweede wat me niet zo lekker zit er zit een knop onder je bureau mocht de boel escaleren wordt de politie opgeroepen, dat nog eens wil gebeuren.. best eng.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:11

WFT staat voor Wet financieel Toezicht, soort cursus die je schijnbaar nodig hebt in de bank en verzekeringswereld? Ik heb het ook moeten googlen. En ik lees ook WTF :')

Pff balen Dimple, maar goed nieuws dat je ook bij een ander bedrijf op gesprek kunt! En beterschap :(:)

Wat onhandig Marcella :\ Ik heb ooit een baan gehad waar je niet mocht eten op de werkplek.. (kantoorbaan). Terwijl ik heel erg van de snoepjes en koekjes ben. Dus ging ik ze stiekem eten. Collega's moesten altijd wel lachen als ze me snel een koekje naar binnen zagen proppen :')

Yonne; alvast veel succes maandag bij je huiswerkbegeleiding! :)

Klinkt vaag dynamiek.. ben nu wel nieuwsgierig naar het soort bedrijf... klinkt alsof je met een hoop agressie te maken krijgt ook... :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:11

Hoeveel dagen wil je werken dynamiek?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:22

Ik wil er 3 werken, dat werd ook gevraagd. Echter tijdens het gesprek kwam het naar voren maar 2 dagen op contract en de 3e dag kwam niet in het contract te staan, ook niet in de toekomst.

het is een bedrijf waar je terrecht kan als je in de problemen zit.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 11-03-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:23

Uwv kijk naar het gemiddelde aantal uren dat je per week werk en niet naar wat er op contract staat.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:29

Heb je gevraagd of het mogelijk is om 3 dagen op contract te krijgen? Waarschijnlijk wel... Gek dat ze er dan 2 op contract zetten :\

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:08

Oh fijn dat je maandag al begint met huiswerkbegeleiding Yonne :D
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!

Krijg je ook een training om om te gaan met die agressie Dynamiek? Bij mijn werk is agressie vrij normaal (wrs wel op een andere manier), maar daar krijg je wel zeker begeleiding en ondersteuning in. Niet dat je in je eentje ervoor staat ;)
Wel vreemd van die twee dagen op contract, maar drie dagen werken?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 04:34

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:13

@ Yonne Ben heel benieuwd waar je hebt gesolliciteerd. Ik ben bij mijn vorige werk gestart op een groep met hele forse gedragproblematiek, agressie, schelden, dagelijks alarm, vaak meerdere keren, gewoon behoorlijk heftig. Waren al veel mensen stuk gelopen op die groep. Ik kwam daar als leek, gezien ik nooit echt begeleid heb (ja in training ed maar dat is totaal niet vergelijkbaar) en kwam daar in een ontregeld team. Ze wilden daar nieuwe mensen op zetten om er weer een team van te maken, want nu werd het voornamelijk door flexwerkers gedraaid (van een extern bureau). Je kunt wel raden dat dat dus misliep. Niet zo zeer doordat ik geen ervaring had met die mate van agressie, maar ook vooral omdat het team mij niet steunde. Ik was een keer heel erg geschrokken van een cliënt die agressief naar mij was, was de reactie van de collega in dienst: 'Ben je soms niet gewend dat ze zo doen'. 'Je heb vast andere kwaliteiten'. Nou, op zo'n moment dat je er even door zit, wil je dat echt niet horen. Ook dingen als 'het gaat goed met jou en die cliënt maarja, die cliënt is nu ook zo super goed gestemd'. Misschien had ik wel een klik met hem?
Anyway, ik ben daar dus ook weggegaan, had er totaal geen plezier meer in en veel spanning, wat natuurlijk weer van invloed is op de cliënten.
Ik ben toen naar de dagbesteding gegaan, nog steeds agressie, maar niet zo extreem en heb daar goed geleerd om stevig in mn schoenen te staan. Houd nog steeds niet van agressieve cliënten, maar kan er nu wel mee om gaan.
Ik vind het goed dat de persoon waarmee je in gesprek bent geweest ook zei, waarom meteen met topsport beginnen, want het is zwaar. Ik denk dat je beter op een wat mildere groep kunt beginnen, daar kun je je waarschijnlijk ook fijn verdiepen in de problematiek en heb je veel meer plezier in je werk. Ik vind het een grote fout van de organisatie dat ze mij direct op deze groep plaatsten, ik heb namelijk meegekeken op een voornamelijk autisten woongroep, en dat ging super! Maar op de andere plek hadden ze mensen nodig, dus vandaar.

Hoop dat je hier iets aan hebt, want niets is zo erg om na 3 maanden er al door heen te zitten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:15

Dreamy schreef:
Dames! Bij ons zoeken ze vrouwen!
(Schiphol, luchthavenbeveiliging. Opleiding kan via het bedrijf!)
https://nl.i-sec.com/nl/jobs/list

+:)+ Opleiding beveiliger 2 heb ik al in ieder geval. :j En ze houden 40 kilometer aan dus dan heb ik ook mazzel. *\o/*

Foutje woon toch te ver er vandaan (81,7 km). -O-

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:31

@ Dimple, leuk die lead! Vaak werkt dat het beste!

@ dynamiek, ik weet dat bij verslavingszorg ook vaak zo'n knop aanwezig is. Wij hadden op mijn vorige werk ook alarmen bij ons, voor het geval dat. Best handig, als de mensen dan een beetje vlug komen..

@ Marcella, balen van je km's!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:43

Anneert schreef:
Niet zo zeer doordat ik geen ervaring had met die mate van agressie, maar ook vooral omdat het team mij niet steunde.

Dat is voor mij één van de belangrijkste voorwaarden om met agressie te kunnen werken, op je collega's kunnen vertrouwen :x
Hoe vaak je zulke dingen nog ziet voorkomen, ongelooflijk, want bij sommige doelgroepen hebben de cliënten ook last van hoe collega's met elkaar omgaan..
In mijn vorige werk was er zo'n fijn team dat we vaak niet eens woorden nodig hadden om te zien of we elkaar moesten helpen of overnemen in escalaties.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:48

Ja, dat is inderdaad superfijn! Ik had dat op het laatst ook bij een woongroep, gewoon open en eerlijk naar elkaar toe, en vooral durf toe te geven als iets je niet lukt of als je iets liever niet doet! Dat is ook eerlijk naar de cliënt toe, vind ik.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:54

Precies :j Dat is zo fijn werken!
In een stage had ik die voorwaarde niet en ben er echt aan onder door gegaan.
Dacht echt dat ik alles verkeerd deed, nu achteraf zie ik dat anders.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:57

En dat is het ergste, dan ga je aan jezelf twijfelen, krijg je spanning, die wordt opgepikt door de cliënt en gaat het weer mis.. cirkeltjes..

Maar weer even ontopic, ik heb het zo druk, dat ik van het weekend wel weer ga solliciteren.

Volgende week is er ook een soort van speeddate met uzbs bij mij op het uwv in de regio, iemand daar ooit geweest?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:06

Geen ervaring :n
Maar klinkt wel leuk, zo'n speeddate.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:37

@Dynamiek, moeilijk. Ik zou zeggen volg je eigen gevoel. Wil en kan jij met die agressie omgaan? Als je gevoel nu al nee zegt is het misschien ook wel erg heftig. Ik weet dat binnen de GGZ ook elk bureau zo'n knop heeft maar op heel veel afdelingen nauwelijks gebruikt wordt. Het is natuurlijk wel prettig voor je veiligheid. Maar het zegt ook iets als het vaak gebruikt moet worden. Die dagen op contract vind ik ook raar.

Nog nooit van WFT gehoord, dus geen idee of je daar veel aan hebt eigenlijk.. klinkt wel heel mooi..

Anneert bedankt voor je uitgebreide reactie en voor de aanvulling Darah. Het gaat met name om een SGEVG doelgroep. Ik wil graag op je reactie reageren maar lijkt me nogal offtopic. Ik PB je dus even!

Klinkt inderdaad wel interessant dat speeddaten. Voor degene die in de zorg werken of zoeken. Zijn jullie van plan om 21 maart naar de open dag van een instelling te gaan? Vraag me af of het zin heeft.. van de andere kant laat je wel weer even je gezicht zien en krijg je zelf een indruk van een instelling.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 12:27

Helaas............... -O- afgewezen.......
Andere kandidaat had net iets meer ervaring naar wat ze zochten en mijn CV was toch wel wat 'zwaar'.
Ja joh,......doe er je voordeel mee en haal er uit wat er in zit. Crisis zeg.........

Baal als een stekker. Ben je eens een x 1 van de 4 en kom je nog niet verder.......

Niet blij....... ^) %)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:34

He Dimple, dat is toch gewoon k*t! Snap dat je baalt :(:)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:35

Ahh Dimple wat enorm k*t zeg -O- Klinkt alsof je gewoon geschikt zou zijn maar dat ze een andere voorkeur hebben. Dat kun je toch niet veranderen.
:(:) :(:) :(:) Had het je zo gegund..

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:39

Dimple dat is wel echt klote zeg :( Daar mag je best even flink van balen :(:)