Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:01

Jullie zijn gék! Hoe gaat het in de verkoop trouwens? Hier best rustig, vind ik niet leuk!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:02

whahaha grappig _O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:07

Mallootje schreef:
Jullie zijn gék! Hoe gaat het in de verkoop trouwens? Hier best rustig, vind ik niet leuk!

Mijn shop begint te lopen *\o/* ben nu een goede maand 'open'.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:07

Wat zat er vanmorgen in jullie koffie :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:10

En ik ben sinds een paar weken erg actief op fb, nu pagina gemaakt van de winkel en heb weer nieuwe energie opgedaan, dus ik blijf druk. Jij hebt je opstart helemaal afgerond Mallootje, haal maar even lekker adem hoor! Voor je het weet is het maart, start buitenseizoen en dan begint de insectenstormloop weer.

pmarena

Hier was het de eerste 2 weken van januari schrikbarend rustig :=

Maar nu gaat het wel weer lekker eigenlijk :j

Als ik andere verkopers hoor dan mag ik absoluut niet klagen, maarja ik heb ook een goed product natuurlijk *pling* *D

:')

foxy80

holly schreef:
Wat zat er vanmorgen in jullie koffie :D

Ik drink niet eens koffie _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:12

pmarena schreef:
maarja ik heb ook een goed product natuurlijk *pling* *D

:')

Join the club zou ik dan zeggen:
Afbeelding

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:16

Je hebt echt voor alles een smiley he :P

Ik wil niet ademhalen, ik wil veeeeeel verkopen! Duh! :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:20

Klopt!

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:22

Dat wordt dan enigszinds een beetje moeilijk Mallootje _O-

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:22

Ok ok.. Ik zal ademhalen, op voorwaarde dat er minstens 10 extra klanten per dag komen. Deal?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:25

"Ik houd mijn adem in tot iemand wat koopt"

Whoehahaha ik zie het al helemaal voor me!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:31

Hmmm.. strak plan!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:00

Wow jullie gaan hard!
Heb gister het blad 'de hippische ondernemer' binnen gekregen! Staan hele interessante dingen in. Zijn er nog meer mensen lid van? Ik ga straks beginnen met een blog te schrijven over een artikels over het nut van een missie/visie/strategie. :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:26

Hij hebben hem ook 'de hippische ondernemer', staat idd leuke stukken in. Moet wel zeggen ik lees nooit 100% maar toch altijd wel wat :)
Niet voor mijn eigen bedrijf maar wel voor het paardenhotel!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:40

Hé, wat gaaf, een paardenhotel! Heb even je website bekeken (is het jouw website?) en vroeg me af of jullie paarden fysiotherapeut zijn? De moeder van mijn oppaskinderen is namelijk fysio bij Paardenrevalidatie in Bergen en vind dat super interessant. Ben daar eens geweest met mijn vriend omdat hij het ook leuk vond voor zijn studie DGK, en die hebben echt de geweldigste programma's voor op de computer. Dan kan je alle hoeken bereken van bijvoorbeeld de benen vanuit een filmpje.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:42

Heb met een schijn oog de discussie over product verkoopprijzen gelezen en wou nog iets mee geven. Kijk allereerst naar je eigen kostenplaatje voordat je uberhaupt naar een concurent kijkt.

Mij is geleerd om een productprijs als volgende te berekenen:
inkoop + extra productkosten van uit je eigen bedrijf + BTW + 35% (gemiddeld) = verkoopprijs.
Uitleg: bij je inkoop prijs reken je bijvoorbeeld eventuele verzendkosten vanuit je leverancier (percentage uiteraard), verzendkosten naar de klant (als je dat zelf niet apart berekent) etc. Boven op dat bedrag samen reken je voor jezelf eerst 6% of 21% BTW bij op zodat je dit ook netjes kan afdragen aan Uncle Sam. Dan heb je inprincipe je totale kost prijs voor het product zelf en heb je er nog helemaal niks aan verdiend, sterker nog: je locatie, pr, eigen loon etc moet nog betaald worden.
Leg daarom hier per prijs gemiddel 35% bovenop. Bij een populair product kan dit 40%-45%, een minder populair product bijvoorbeeld 30%-25%.

Zodra je dit plaatje goed in beeld hebt kan je gaan kijken naar de advies prijzen van een leverancier of wat concurrenten doen. Zit je met jou berekening boven een advies prijs? Ga je dan te raden of je leverancier wel de juiste is of kijk in je eigen kosten rijtje of dingen goedkoper kunnen.
Zijn de prijzen van je concurrenten goedkoper? Bedenk dan eens goed hoe jij anders kan zijn dan je concurrent. Wat maakt jou winkel beter dan die van hun?

Zit jou prijs onder de advies prijs van een leverancier of concurrent, verhoog je prijs rustig. Het is geen probleem om onder een andere prijs te zitten maar het moet wel reeel blijven. En met reeel bedoel ik dat als je de winkel als full-time job hebt, het bedrijf winstgevend is en jij er ook een goed salaris uit overhoud.

Op dit moment zie je veel webshops uit de grond schieten die meer gezien worden als hobby dan als echt bedrijf. De meeste stranden toch echt wel binnen 2 jaar want dan is het enthousiasme toch wel weg.... Ik zeg niet dat iedereen zo is, zie het alleen wel veel gebeuren.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:58

Kaisa schreef:
inkoop + extra productkosten van uit je eigen bedrijf + BTW + 35% (gemiddeld) = verkoopprijs.
.
Dan zit jij wel in een hele goede branche met 35% marge :9

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:21

Zo alles bijgelezen. Ik was ergens op pagina 78 blijven hangen............

Tja, de discussie over prijzen blijft interessant. Ik probeer m'n eigen prijzen te hanteren maar kijk daarbij ook naar andere shops. Persoonlijk betaal ik liever iets meer als ik daar kwaliteit voor krijg. Maar er zijn ook voldoende meiden die een beperkt budget hebben maar toch leuke spullen willen. En dat is volgens mij de doelgroep van Mear. Maar je moet wel je kosten en tijd dekkend hebben en er ook wat aan overhouden. Anders is de lol er snel af. Ook wij hopen op termijn er een deel inkomsten uit te halen. Zeker omdat mijn man nu geen werk heeft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:27

IS die 35% geen inkomstenbelasting? Die mis ik namelijk nog in je verhaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:27

Nou, die marges haal ik helaas ook niet, dan zouden de prijzen nog een best eindje omhoog moeten :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:30

Goh, handig zo'n sommetje, dat wist ik niet. Zal 'm er ook eens op loslaten... wel interessant om te weten!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:32

Pfoe, als ik die marges aan zou houden, zou ik veruit de duurste worden en mezelf gelijk uit de markt prijzen...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:45

Peetstap schreef:
Kaisa schreef:
.
Dan zit jij wel in een hele goede branche met 35% marge :9

Ten eerste geef ik nergens aan dat ik deze formule zelf gebruik in mijn branche. Voor mijn fotografie & design werk kan ik deze formule in die vorm er op los laten. Daarnaast is dit nog niet eens de formule die de grotere bedrijven gebruiken. Dit is een prima formule voor een starter. Bij grote bedrijven gaan de verkoop prijzen minstens 1 a 2 keer over de kop.

@ Lalidan: inkomsten belasting wordt IMO prive betaald over je loon en niet via de zaak. Als jij een baas vind die jou loonbelasting betaald laat het me weten, denk dat een hoop mensen daar interesse in hebben.

@ Joyce: de vraag die dan bij mij op komt is met welke concurenten jij je eigen prijzen mee vergelijkt. Ik hoef daar geen antwoord op maar zeg het meer om jezelf aan het denken te zetten.