't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:24

Denk je dat je het wel ziet zitten in het onderwijs dan, als het niet echt je ideale baan is? Volgens mij kan dat met tijden toch wel erg zwaar zijn en je zal vooral de lagere klassen krijgen, die kunnen echt wel een crime zijn :+ Ik heb wel het idee dat je hart er wel moet liggen, wil je een échte goede docent zijn?

Joehoe, ik mag hoogstwaarschijnlijk op gesprek komen bij het bedrijf waar ik de capaciteitentest voor heb gemaakt :D Ik had de test supergoed gemaakt en heel hoog gescoord zei ze en mijn informatie lag nu bij een hogere medewerker. Ik ben blij! Nu ik weet dat ik die test goed heb gemaakt ga je toch iets zekerder zo'n gesprek in. Waarschijnlijk hoor ik einde van de dag meer, ivm de agenda en de locaties.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:24

Ik heb liever pubers, had dan ook altijd gr 7/8..

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:25

succes Britt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:25

nee, en dat is ook wat zeg.
Onderwijs an zich, of het geven van cursussen ofzo lijkt me best interessant, maar dan wel aan volwassenen ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:26

Elan_GV schreef:
Ik heb liever pubers, had dan ook altijd gr 7/8..

kom maar op met die pubers :D

Elan_GV

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:34

Ja, als ze al bleven zitten had technisch gezien immers ook al burgpiepers in de klas..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:49

Nou, ik ben inmiddels al een hoop sollicitatiebrieven verder maar helaas nog zonder resultaat. -O- Ik ben dus weer op zoek naar een juridische bijbaan, liefst omgeving Amsterdam, eventueel omgeving Zutphen/Arnhem/Apeldoorn. Ik ben 2ejaars Rechtenstudent en heb vorig jaar in één jaar mijn P gehaald. :) Wie o wie weet iets? Ik zal trouwens ook even weer wat pagina's bijlezen om te kijken of ik nog wat weet voor iemand!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:01

gister trouwens wel fijn gesprek bij Unique gehad, maar ook die geven aan: Parttime is lastig, als we 1 vacature binnen krijgen, hebben we daar gelijk 30 kandidaten voor... :\

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:04

Ik zoek ook parttime en is inderdaad niet makkelijk. Als er iets is reageren er zoveel mensen op! Gister nog een verstuurd en kreeg reactie dat het 2 a 3 weken ging duren want ze hadden 320 brieven gehad...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:28

Hoe parttime zoeken jullie dan eigenlijk? Is dat 20 of bijvoorbeeld 32 uur?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:29

minimaal 20, max 32, liefst 28 ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:31

Oke, vrij variabel dus :P Ik kan me idd wel voorstellen dat ze daar altijd veel kandidaten voor hebben. Mijn voorkeur gaat ook uit naar 32, maar dan moet het salaris er ook wel naar zijn dat dat voor mij mogelijk is. Ik merk gewoon dat ik met fulltime werken het niet gebolwerkt krijg om thuis ook alles op orde te houden := Maar goed, voorlopig gaan we gewoon fulltime aan de slag en dan zien we wel hoe het thuis gaat lopen. De eerste periode van een nieuwe baan is dat toch allemaal nog uitzoeken. Wie weet doen zich later dan wel mogelijkheden voor om ook parttime te gaan werken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:00

pfff et schiet allemaal niet op en de deadline komt wel erg dichtbij -O-

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:15

Ik wil wel fulltime aan de slag, maar dat is dus ook niet te vinden bijna..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:19

RM94 schreef:
anneliesdj schreef:

Hé? Zet jij in je cv hoe zwaar je bent dan??

Als je te hoog opgeleid bent of te veel ervaring hebt voor een baan dan heet het dat je te zwaar voor de functie bent ik maakte er hierboven een grapje van

Dat vermoedde ik al maar leek me toch bijna onmogelijk.

Bedoel; als je iemand zoekt voor een functie met 5 jaar ervaring en een certificaat dan is het toch alleen maar mooi als je iemand krijgt die 20 jaar ervaring heeft en 6 certificaten?
Of wanneer je mbo opleiding vraagt iemand die dezelfde richting een trapje hoger heeft, hbo dan.

Ik snap niet waarom ze dan iemand kunnen afwijzen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:21

stef schreef:
Onderwijs an zich, of het geven van cursussen ofzo lijkt me best interessant, maar dan wel aan volwassenen ;)

Je moet wel publiek hebben wat wil luisteren idd, dat is vaak een issue tussen 10 en 16 jaar.
Ik kan ook goed uitleggen en mag graag praten over iets waar ik veel vanaf weet maar voor pubers lijkt me idd niks. Dan ook liever nog kleine kinderen, die willen vaak nog wel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:23

Omdat je dan vaak te ambitieus bnet voor de functie. Zij kunnen jou die functie bieden en ze willen dan graag dat jij enkele jaren blijft zitten. Ze willen niet iemand in dienst nemen die na een half jaar al loopt te roepen dat ie meer uitdaging in zn werk zoekt en wil doorgroeien. En ze gaan er vaak bij voorbaat al vanuit dat iemand met een hoger niveau dat wil.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:24

Waarom, dan had hij/zijn niet gereageerd op zo'n functie lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:28

Elan_GV schreef:
Ffortuna schreef:
Ik ben me momenteel aan het laten omscholen tot docent, en ik merk dat er best wel wat vacatures te vinden zijn, ook voor docenten in opleiding! Misschien is dat een optie voor mensen hier? Het is niet mijn droombaan, zeker niet, maar wel een baan die goed te combineren valt met het hebben van een privéleven en een paard bijvoorbeeld.

Waar vind je die banen? Ik heb de Pabo gedaan en vaak mag je dan ook het VO in. Op zich wil ik dat nog wel.

Op de websites van scholen :+ welke vakken mag je geven als je Pabo hebt gedaan?

Britt, ik heb al een tijd lesgegeven dus ik weet dat ik het heel erg leuk vind, en ik werk gráág met pubers. Kan goed met ze omgaan, weet niet wat het is. Maar het is een vak op zich, dat zeker. (Mijn ideale functie is trouwens redacteurwerk-achtig, maar daar is geen droog brood in te verdienen en als het wel redelijk betaalt (zoals mijn huidige baan), draai je vaak flinke overuren - daar heb ik geen zin meer in. Tsja, dan moet je wat anders :j )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:31

Anneliesdj, nou ja dat is ook niet helemaal waar. Zeker in deze tijd solliciteren een hoop mensen op wat voorbij komt, of dat nou op je gewenste niveau is of niet, je kan altijd verder zoeken vanuit die functie dan natuurlijk. En ik denk dat ze daar bang voor zijn, je wil wel de juiste kandidaat die ook blijft zitten.
Maar er zijn ook genoeg mensen die wel 'genoegen nemen' met een baan onder het opleidingsniveau (al blijft 'onder' altijd zo negatief klinken) en zich daar juist prettig in voelen. Maar dat zie je aan de brief niet af en als je genoeg sollicitaties binnen krijgt op een openstaande vacature ga je die mensen niet allemaal uitnodigen om te kijken of ze misschien toch niet zo ambitieus zijn. Dat kost teveel tijd. Ik begrijp het wel vanuit de opdrachtgever, hoe frustrerend het ook is als werkzoekende.

Ffortuna, nou in dat geval lijkt me een prima baan voor je :D En misschien kun je naast je baan ook nog wel wat freelance opdrachten doen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:42

Zoeken ze tegenwoordig nog mensen zonder ervaring of niet :+ Ik kan gewoon nergens aangenomen worden omdat ik geen werk ervaring heb. Ik heb alleen in de horeca gewerkt en mijn grafisch vormgeef diploma

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:53

En wat ik eerder zei, ik heb tonnen ervaring.. dat willen ze dan ook weer niet.. altijd wat idd en ik heb idd ook vaak te horen gekregen dat ze bang zijn dat ik me met m'n hbo op die functie ga vervelen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:20

Gefeliciteerd Dani, super. :D

Ik heb inmiddels weer 3 vacatures gevonden waar ik brieven naartoe ga sturen. Eentje daarvan is echt mijn droombaan!!! Had voor zo'n soort functie ook nog een vervolgopleiding (master) willen gaan volgen maar heb toch besloten een baan te gaan zoeken om werkervaring op te gaan doen. Dus als ik voor deze functie aangenomen wordt ben ik helemaal in de wolken! :D

Ffortuna, ik denk er ook over om me te laten omscholen tot lerares (maatschappijleer). Het liefste zou ik schoolmaatschappelijk werkster worden dus daar ga ik eerst voor!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:39

anneliesdj schreef:
stef schreef:

Je moet wel publiek hebben wat wil luisteren idd, dat is vaak een issue tussen 10 en 16 jaar.
Ik kan ook goed uitleggen en mag graag praten over iets waar ik veel vanaf weet maar voor pubers lijkt me idd niks. Dan ook liever nog kleine kinderen, die willen vaak nog wel.

je zou ook op een mbo kunnen les geven, dan zit je toch al weer van 16 tot ?? (bbl en roc zitten ook volwassenen)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:41

anneliesdj schreef:
RM94 schreef:

Als je te hoog opgeleid bent of te veel ervaring hebt voor een baan dan heet het dat je te zwaar voor de functie bent ik maakte er hierboven een grapje van

Dat vermoedde ik al maar leek me toch bijna onmogelijk.

Bedoel; als je iemand zoekt voor een functie met 5 jaar ervaring en een certificaat dan is het toch alleen maar mooi als je iemand krijgt die 20 jaar ervaring heeft en 6 certificaten?
Of wanneer je mbo opleiding vraagt iemand die dezelfde richting een trapje hoger heeft, hbo dan.

Ik snap niet waarom ze dan iemand kunnen afwijzen?

heel simpel, iemand die onder zijn/haar niveau werkt zou bij een passendere baan zo weer weg kunnen zijn, dus willen bedrijven liever geen over-gekwalificeerd personeel.
ook liggen de hbo loon ideeën vaak net even hoger dan wat de werkgever in gedachten heeft, en maakt dat het risico op vertrek van over-gekwalificeerd personeel ook nog eens groter .