't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:56

Gefeliciteerd mensen die inmiddels succes hebben gehad! Super goed! :D

Die tips van Monsterboard zijn heel nuttig inderdaad. Heb zelf ook wel eens moeite om dat ritme vast te houden.

Zelf heb ik vorige week donderdag dus een gesprek gehad. Ik zou vrijdag danwel uiterlijk dinsdag meer horen. Dinsdag werd ik gebeld: ze zijn er nog niet helemaal uit. Gezien 2 mensen het gesprek hadden moeten afzeggen vanwege ziekte, welke zij nog wel een kans wilden geven. Ik hoor nu maandag a.s. meer. Ik zit wel lang in spanning zo zeg! Hoop zó dat dit 'm wordt. Ik wilde deze baan écht HEEL graag. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:27

Ffortuna schreef:
Ik zou niet meteen beren op de weg zien, misschien kun je er nog wel een mouw aan passen.... wat betreft die 10 dagen (dat zijn wat, 6 werkdagen?) voor je vakantie kun je wellicht gewoon eerder stoppen, en misschien is doorwerken tot 19.30 uur niet verplicht? Of kan je vriend met de hond trainen? Leer jezelf denken in mogelijkheden, niet in problemen (hoewel ik in je laatste zin zie dat je hartstikke positief bent hoor, super.)

Het zijn echt 2 volle weken die ik dan niet kan werken, dat is best wel een aardig tijdje op nog geen 3 maanden werk ;)

Maar goed, ik heb in elk geval gelijk eerlijk gezegd hoe de vork in de steel zit en heb ook aangeven dat ik op elke andere dag in de week met alle liefde tot 19:30u wil werken, maar dat de woensdag gewoon echt mijn avond is. Ik ben inmiddels aardig hersteld na een tijdje overspannen te zijn geweest en trainen met de hond is mijn momentje van ontspanning. Als ik iets heb geleerd, is het wel dat je niet moet gaan lopen prutsen aan de momenten van ontspanning, die heb ik gewoon hard nodig. Daar komt ook nog eens bij dat je niet van geleider mag wisselen, ik train de hond, dat kan en mag een ander niet zomaar overnemen. (DAt heb ik er overigens niet bij gezegd hoor, haha)

Ze ging nu contact opnemen met het bedrijf, om te vragen hoe ze tegenover die woensdagavond en mijn vakantie staan. Heb ook nog aangeven dat ik in de functieomschrijving zag staan dat je minimaal 2 jaar ervaring nodig had in die branche, maar dat ik dat helemaal niet heb, dus dat ze er wel rekening mee moeten houden dat ik eerst goed ingewerkt moet worden voor ik geheel zelfstandig kan werken. Zet je mij achter een receptie met telefooncentrale, dan kan je me aardig in het diepe gooien en zal ik niet zo snel verzuipen, maar dit is wel even andere koek dan wat ik gewend ben! Daar had ze zelf eigenlijk nog niet zo bij stil gestaan, dus ook dat zou overlegd worden. Als ze al het bovenstaande overkomelijk vinden, mag ik z.s.m. op gesprek komen.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:45

Net weer een sollicitatie eruit gedaan... heb er nu 4 lopen :)
Spannend...

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:51

Ik zit te wachten op een telefoontje, dan weet ik of ik verder moet zoeken of aan de bak kan. En wachten duurt lang :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:52

Ik had mijn hoop gevestigd op eindelijk eens een baan in mijn eigen woonplaats maar dat valt nog niet mee -O-

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:57

Ben het even kwijt, maar welke sector zocht jij werk?
Zodra het iets met media/communicatie/pr is, is het in Hilversum zeker helemaal lastig.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:01

SaskiaB schreef:
Ik zit te wachten op een telefoontje, dan weet ik of ik verder moet zoeken of aan de bak kan. En wachten duurt lang :D

Pfff echt he! Heel hard duimen :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:03

Zeker! Het is nog tussen 1 ander en ik... spannend.

Overigens zit ik hier in een nieuwbouwwijk waar bouwvakkers nog volop bezig zijn, dat is wel veelzijdig werk als ik dat zo zit te bekijken :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:08

Nieuwe ambitie? :P

Voor omgeving Hilversum, google born4jobs eens.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:10

Winged schreef:
Nieuwe ambitie? :P

Nee, word je moe van :Y)

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:59

pff gisterochtend heb ik de baas van mijn vriend gebeld of ik bij hun kan komen werken (horeca) en ik was zo zenuwachtig! Hij ging het even met zn vrouw overleggen maar ik heb nog niks gehoord. nu maar even afwachten :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:50

Het lijkt wel of in de omgeving twente alleen maar mensen worden gezocht in de technische of it branche....pffff

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:07

Pff hier nog iemand die druk opzoek is naar een andere baan of een baantje erbij!
Voor erbij word het iets in de ochtenuren (huishoudelijke hulp??) OF iets voor op de vrijdag de gehele dag (maaar wat?)

Iemand nog tips voor een baan voor in de ochtenduren misschien?

Iedereen veel succes met het zoeken van een passende baan!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:15

@PPPeet: ja verschrikkelijk he! en ze zoeken veel verzorgende ig..
@houvanethopia: misschien bij een schoonmaakbedrijf? mijn moeder werkt bij een schoonmaakbedrijf en ze moet vaak s'ochtends schoonmaken bij gymzalen en andere panden. :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:23

Eerste werkdag gehad... beviel prima! :D +:)+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:24

Astaloca schreef:

Goed om te horen! Fijn dat het je gelukt is om een baan te vinden. Maar wat voor werk doe je ook al weer?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:30

Silvia schreef:
Astaloca schreef:

Goed om te horen! Fijn dat het je gelukt is om een baan te vinden. Maar wat voor werk doe je ook al weer?

Ik had het nog niet gezegd, maar orderpicker! :D Bij een groot bedrijf :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:31

Ik denk dat ik nooit meer werk ga vinden :n

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:32

Lies :(:) Don't give up..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:58

Amaryllis schreef:
Ik denk dat ik nooit meer werk ga vinden :n

Hier nog een! Ik werk dan nu wel bij de post maar ik wil zo graag weer naar de financieel/administratieve richting. Wat ik vind is allemaal +32 uur of veel te ver uit de buurt ;(

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:15

SaskiaB schreef:
Ben het even kwijt, maar welke sector zocht jij werk?
Zodra het iets met media/communicatie/pr is, is het in Hilversum zeker helemaal lastig.

Administratief, klantenservice of logistiek :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:03

Ik ga hier maar weer eens meelezen.. in het vorige topic zocht ik een baan, heb ik uiteindelijk gevonden (geen leuke, maar okee) maar dit bedrijf lijkt t niet vol te houden, dus ik weet t nog niet zeker maar misschien moet ik binnenkort weer wat gaan zoeken..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:26

Nou, ik heb niets meer gehoord over die baan van 2 dagen geleden. Die dame zou gaan bellen met de werkgever, om even te horen hoe of wat en zou daarna mij op de hoogte houden van de uitkomst. Aangezien ik niets meer gehoord heb en de nieuwe werknemer eigenlijk maandag al zou moeten beginnen, ga ik er vanuit dat ze mij niet op gesprek willen hebben.

Zou je daar nou wat van kunnen zeggen? Ik heb namelijk een paar weken geleden al eens op een baan gesolliciteerd die zij aanbood en daar nooit een reactie op terug gekregen. Deze keer heeft ze mij dus zelf benaderd (ik herkende haar naam gelijk), maar nu ik blijkbaar niet aan alle eisen voldoe laat ze weer niets van zich horen. Ik vind dat echt geen stijl....

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:28

Astaloca schreef:

Ik had het nog niet gezegd, maar orderpicker! :D Bij een groot bedrijf :)

Laat me raden: Begint met een K.... ;)

Leuk werk hoor, orderpicken. Ik heb het op het vorige werk ook wel eens gedaan en vond het best wel pittig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:28

Gaat het om een uitzendbureau Joyce? Dan zou ik gewoon eens naar dat uitzendbureau bellen en vragen naar de leidinggevende. Tjah.... Iets met blij maken met een dooie mus...