Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:50

Joyce, ik wil ook wel even spieken :D

Ik zie dat vele ondernemers hier naast een baan werken, werken jullie dan ook in hetzelfde vakgebied of totaal iets anders?

Ik heb vandaag (deels) een dagje administratie: btw-aangifte de deur uit gedaan (hopen dat het geld optijd aankomt), nu bezig met urenadministratie en straks nog factuur opmaken en wat kleine dingetjes. Ik heb een aantal zaken betaald vanaf mijn privé-rekening, wie weet hoe ik dat in mijn administratie moet opnemen/omzetten?

Hilda en Mariska, hebben jullie al een album besteld bij E print pro ? Ik heb mijn tweede nu besteld, deze heeft een zelf omtworpen omslag, dus dat is weer even spannend!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:21

Yucca, ik werk op een afdeling Facturatie, dat heeft indirect iets te maken met m'n webwinkel.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:34

Ik werk wel in een behoorlijk ander vakgebied, hoewel het beide wel mensenwerk is.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:51

Yucca ik heb een Opaal klaar voor afdrukken. Moet er nog even goed naar kijken of ik er zo 100% tevreden over ben en sommige foto's moeten nog even een kleine correctie hebben.

Ik werk als secretaresse bij een eerste lijns ggz instelling.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:17

Yucca schreef:
Ik zie dat vele ondernemers hier naast een baan werken, werken jullie dan ook in hetzelfde vakgebied of totaal iets anders?

Hilda en Mariska, hebben jullie al een album besteld bij E print pro ? Ik heb mijn tweede nu besteld, deze heeft een zelf omtworpen omslag, dus dat is weer even spannend!

Ik werk 28 uur per week bij de Paardenkrant als verslaggever/fotograaf, dus dat sluit wel heel erg mooi aan bij mijn fotografiebedrijf.
Voor wat betreft dat album: ik heb net een bruidsalbum gemaakt bij Profotoalbum. De afmetingen zijn 28 x 42 cm en het is afgedrukt op fotopapier. Ik vind het echt een heel mooi album!
Met E print pro heb ik geen ervaring. Het lijken me wel mooie albums, maar ik haak vaak af als ik geen prijzen op een site kan vinden.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:54

Yvonne, die prijzen vindt je niet omdat zo onze klanten ze ook niet kunnen vinden. Bij Profotonet zul je ook niet de prijzen kunnen vinden van het boek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:25

Tnxx voor alle complimenten en tips/opmerkingen tot nu toe voor de webshop!

@Georgette: De foto's heeft mn webbouwer erop gezet, dus ik denk dat dat idd stockfoto's zijn.

@Yucca: Ik werk als filiaalleidster in een luxe lingeriezaak, aan de ene kant heel anders, aan de andere kant: Het draait ook allemaal om het verkopen van luxe producten ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:13

Inderdaad, wat Hilda zegt, zo kunnen klanten niet zien wat de prijzen zijn voor de albums, wel zo prettig :+ Niet dat ik ze verdubbel, haha maar je probeerd er toch iets op te pakken.

Leuk om te horen wat jullie ernaast doen. Ik heb namelijk gemerkt dat als ik voor een baas overdag werk deed in mijn vakgebied en ik in mijn 'vrije' tijd daarnaast hetzelfde werk ook moest doen, ik het niet meer zo leuk vond.

Ik ben ook benieuwd naar jou album Mariska!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:22

Yucca schreef:
Inderdaad, wat Hilda zegt, zo kunnen klanten niet zien wat de prijzen zijn voor de albums, wel zo prettig :+ Niet dat ik ze verdubbel, haha maar je probeerd er toch iets op te pakken.
Ik niet, ik pak euro's op de uren die ik erin moet steken om het album samen te stellen ;)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:35

Hilda79 schreef:
Yvonne, die prijzen vindt je niet omdat zo onze klanten ze ook niet kunnen vinden. Bij Profotonet zul je ook niet de prijzen kunnen vinden van het boek.

Sorry mijn album komt van Top Fotoalbum, niet van Profotonet. Daar bestel ik overigens wel mijn afdrukken.
Ik heb er ook niet zo'n probleem mee als de klant weet hoeveel het album kost. De uren zijn toch de grootste kostenpost.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:05

Ik pak ook de uren maar dat ziet de klant niet. Die zal snel zeggen "ik doe het zelf dan wel, dat scheelt geld".

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:21

Eerlijk gezegd zit ik daar niet zo mee. Ben niet zo dol op het maken van albums. In mijn offertes heb ik zelfs staan dat ze eventueel zelf het album kunnen maken met de foto's van de DVD :)
Maar sommige bruidsparen willen perse een album :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:24

Ha ha en ik wil juist graag wel albums en boeken maken.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:45

Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Maar die albums van E print Pro zien er wel mooi uit. Hoe doe je dat bij klanten, heb je daar dan een voorbeeld van?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:18

Ik heb overal 1 voorbeeld van inderdaad. Ben nu dus met de Opaal bezig met de puntjes op de i en dan ga ik nog een kleine saffier maken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:07

Ik wil juist ook graag een album maken, ik geef eigenlijk liever geen dvd's met foto's af. Mijn kracht zit echt in het opmaken van een boek (vind ik :+) met mijn gemaakte foto's.

En op de uren kan ik het absoluut niet pakken...ik ben veel meer uren bezig met het opmaken van een album dan het aantal uren dat ik daarvoor in rekening breng...Je zou het ook om kunnen draaien, haha maar ik heb het idee dat veel stellen in eerste instantie kosten van fotografen vergelijken (offertes van verschillende fotografen, daarin staan wel mijn uren genoemd, maar het album als stelpost met richtprijzen) en dat achteraf de prijs van het album niet heel veel meer 'uitmaakt'.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:11

Ff via mijn mobiel, dus let niet op spelfouten!

over die baan naast je bedrijf, volg mij had ik het al verteld, maar mijn nieuwe werk is dus hetbijhouden van een webshop van een ruitersportzaak. Redelijk ander werk, maar wel met paarden en fotografie te maken, want anders hou ik het niet snel vol.

Over de albums, ik ben pas net begonnen met mijn album opmaak, dus dat duurt nog even. Ik vind wel dat je de prijs zo moet maken dat je niet voor niets zit te werken! Anders hou je het echt niet vol! En voorbeeldproducten zijn heel belangrijk als je het goed wilt verkopen!
Jammer dat je niet meer uit je albums haalt, yvonne! Waarschijnlijk zo je met een profotoboek al veel meer uit je werk kunnen halen en er misschien ook meer voldoening uit kunnen halen, maar dat is natuurlijk jouw keuze!
Voor mij hoort een album echt bij een bruiloft! Anders is voor mijn gevoel mijn werk niet af...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:31

Van de 28 bruiloften die ik tot nu toe heb gedaan, heb ik maar voor 5 een album gemaakt. En dat zijn hele mooie albums geworden waar de klanten heel blij mee waren, maar het geeft mij zeker zoveel voldoening als ze heel enthousiast reageren op de foto's van de DVD. Ik vind het prima zo. :D

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:11

Dat is toch juist één van de redenen om voor jezelf te werken? Zelf kiezen welke producten en/of diensten je levert.
En leuk voor de klanten dat ze de keuze hebben en dat niet elke fotograaf hetzelfde aanbiedt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:14

Als je idd je voldoening ook krijgt van het afleveren van de dvd en daarbij ook precies de klanten aantrekt die je zoekt, dan is het idd goed! Maar ik dacht vanochtend (nog niet helemaal goed wakker, sorry) dat je er nog niet zo heel veel had gemaakt (stuk of 10 dacht ik) en daarom dacht ik dat je er meer uit zou kunnen halen met een album. Maar blijkbaar werkt dit voor jou en jouw klanten goed!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:01

Ik schrok me vannacht rot. Bedacht ineens dat ik de BTW voor 2de kwartaal nog niet had gedaan. Dat heb ik dus net even gedaan. Scheelt weer 50 euro boete.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:54

Volgens mij krijg je niet meteen een boete hoor, alleen een waarschuwingsbrief.
Tenminste bij de loonbelasting, zal bij de BTW toch ook wel zo zijn?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:04

yvonnepuntnl schreef:
Volgens mij krijg je niet meteen een boete hoor, alleen een waarschuwingsbrief.
Tenminste bij de loonbelasting, zal bij de BTW toch ook wel zo zijn?
eerste keer krijg je een waarschuwing, 2e keer 50 euro boete, 3e keer gaan ze geloof ik met percentages werken (maar die derde keer heb ik nooit gehad :+ )

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:24

Volgens mij inderdaad de eerste keer een waarschuwingsbrief.
Maar als je het geld vandaag pas hebt overgemaakt ben ik bang dat deze, in ieder geval qua boekdatum, niet voor maandag wordt verwerkt.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:29

mauvestraat schreef:
Volgens mij inderdaad de eerste keer een waarschuwingsbrief.
Maar als je het geld vandaag pas hebt overgemaakt ben ik bang dat deze, in ieder geval qua boekdatum, niet voor maandag wordt verwerkt.
Die discussie heb ik ook een keer gehad; op donderdag overgemaakt, zaterdag was de eerste van nieuw kwartaal. De boekdatum die geldt is de bijboekdatum van hun bankrekening.
Bank kon aantonen dat het binnen 24 uur bijgeschreven was en dan verliezen ze de discussie wel degelijk, belastingdienst of niet.

Als dat gebeurt -> bezwaar aantekeningen, de bewijslast ligt bij hun. Duurt wel een halfjaar voor je je 50,- terug hebt trouwens :)