Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:25

Hilda79 schreef:
Calamiteitenkaart werkt naar mijn idee ook niet. Voor mij werkt o.a. trouwen in de regio wel erg goed.
haha, was ik ook niet van plan hoor Hilda. Wat kost zo'n vermelding op Trouweninderegio.nl? Ik heb er al wel eens naar gekeken, maar heb nooit zin om gebeld te worden.....

Wat een leuke site en leuk idee is dat Soraya!

Yucca

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:39

Oewie, ik zit me een beetje op te vreten hier, haha over een uurtje komt de journalist van de gelderlander op bezoek. Als ik maar uit mijn woorden kom, haha!

Iemand ervaring met een interview? :+

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:46

nee geen ervaring mee helaas, wel leuk een interview.
@yvonnepunt nl waarom wil je niet gebeld worden? Dan mis je toch klanten?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:51

Soraya: soortgelijke link wilde ik naar jou noemen als optie. :D Er zijn meer van dat soort ontwerpwedstrijden, en je bepaalt dan zelf het bedrag dat je wil betalen.

Iemand vroeg om Illustrator, die heb ik, dus als ik iemand van dienst kan zijn dan roep maar.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:55

@Yucca: Veel succes!!!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:01

Succes Yucca! Gaaf hoor.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:07

Heb 3 kantjes opgeschreven als voorbereiding, maar ben bang dat ik me straks niets meer herinner :+

Ben benieuwd wanneer de fotograaf komt...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:11

Als je nou autoschades fotografeert voor verzekeringen, dan hoor je wel op een calamiteitenkaart. Voordeel van de kaart is wel dat mensen hem in hun portefeuille hebben en regelmatig wel eens vasthebben.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:26

er zitten hier een paar pietjes precies.
ik heb jullie hulp even nodig, ik zit namelijk zo te turen dat ik het niet meer zie.
wat hoort er in de footer van een website? (de footer is de onderste balk)
dan bedoel ik dingen als algemene voorwaarden, veel gestelde vragen, contact, retourneren, verzendkosten......

Yucca spannend zeg.
zie het als koffieleuten met een vriendin. gewoon lekker vertellen.
vraag ook of je voor de plaatsing het stuk mag lezen voor eventuele opmerkingen en verbeteringen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:29

Ja erg he ik ben gewoon een spammer :+
Maar goed zo'n brief maak ik al voor je vanaf 25 euro en ik vind het altijd leuke klussen dus kon toch mijn mond niet houden :P

Gelukkig voeg ik zo nu en dan nog iets constructiefs toe aan dit topic :=

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:33

Je KVK en BTW kunnen er ook in of je contact gegevens. Is altijd anders.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:07

Ik heb in mijn footer voor het tuin-en landschaps ontwerp alleen copyright staan. Verder lekker leeg.

Journalist is alweer weg, poe, nog best moeilijk om alles goed te verwoorden, hopelijk maakt ie er een mooi verhaaltje van! De fotograaf komt straks ook nog, dus moet nog even een knoop aan mijn jas naaien! En dan lekker naar buiten, op de foto met wilgen natuurlijk!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:26

oh das iets minder dan mijn 12 dingen hihi.
ik denk iets te missen maar als je er al zo lang naar kijkt zie je het niet meer.

yucca ik heb je aan geklikt op twitter.
Laatst bijgewerkt door holly op 03-03-11 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:30

En twitter zie ik :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:37

ja dat bedoelde ik :+

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:08

Krijg je het verhaal van te voren nog te zien Yucca?

tante_t schreef:
@yvonnepunt nl waarom wil je niet gebeld worden? Dan mis je toch klanten?
Ik wilde niet gebeld worden door trouweninderegio.nl, want ik vond het makkelijker om aan Hilda te vragen O:)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:29

Nee, ik krijg het niet te zien, het is echt een stuk geschreven door een journalist en daar heb ik geen invloed meer op. Mijn coach krijgt het als het goed is nog wel even te zien, dus als er erge 'fouten' in zitten haalt hij ze er wel nog wel uit.

*zit te wachten op de fotograaf!*

Edit: En die is ook geweest, even samen een stukje met (knot)wilgen opgezocht, het zag er op het schermpje al leuk uit!
En nu wachten.... :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:32

Huh? Jij begint toch gewoon je eigen bedrijf, geen nep bedrijf?
Wat doet een coach dan in het verhaal en waarom krijg deze wel het stukje te zien en jij niet?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:37

De coach komt van het starters traject waar ik aan meedoe, hij coach me tijdens het opstarten van mijn bedrijf. Hij heeft mij/mijn bedrijf getipt aan de journalist voor dit artikel. Hij tipt wel vaker mensen/ondernemers voor hem en heeft een akkoordje dat hij voor het plaatsen de artikelen nog even mag lezen, wat de geinterviewden zelf dus niet kunnen. De journalist heeft in dit geval vrijheid-van-schrijven, of hoe zeg je dat. Na aanleiding van mijn verhaal maakt hij er een artikel van en plaatst dat, net zoals ik zelf de foto niet kan kiezen, maar de fotograaf die hem gemaakt heeft wel.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:14

Yucca schreef:
ik zit in een starterstraject van de gemeente/kvk

Heb deze zin van je er even bij gepakt :o

Kun je eens wat meer vertellen over dit starterstraject?
Wat is het voor iets, voor wie is het, wat houd het in, wat is de inhoud, wat doet het voor jou, kan iedereen er aan mee doen, wat vind jij er tot zover van....etc.

Ik denk dat, als het ook voor andere geschikt is, dat het dan wel leuk is als ook hierover een stukje verteld word.

Terug komend op je post. Ik vind het niet zo netjes dat jijzelf niets mag inzien voordat het geplaatst word en een ander nu voor jou beslist wat wel of niet goed is.
Stel nou effies dat hij iets heel lummeligs schrijft, ga je voor je uberhaupt je onderneming begonnen bent al op je snuffert bij een heleboel lezers. Das ook niet hendig Y;(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:15

ik ben ook wel benieuwd naar dat starterstraject :-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:30

Over het starterstraject:

Het traject heet ik-start-smart (http://www.ikstartsmart.nl) en loopt in de provincies gelderland, flevoland en overijssel. Het is bedoelt voor jonge (nog te starten) ondernemers, je mag maximaal 5 jaar gestart zijn om mee toe doen. Nog niet gestart zijn mag dus ook. Je betaald hiervoor 150 euro (excl. BTW) en je kan dan een jaar meedoen. Dat betekend dat je een jaar lang naar gratis bijeenkomsten kan van ik-start-smart, waar iedere keer een ander thema/mini-workshop/lezing wordt gehouden. Bijvoorbeeld netwerken of internetmarketing.

Daarnaast krijg je een budget van 460 euro, dat je kan besteden aan cursussen/workshops om je ondernemersvaardigheden/kwaliteiten te verbeteren. Dit kunnen seminars zijn van het kvk, maar nieuw is dat je ook andere curcussen mag volgen, dus door derden aangeboden, mits je vooraf goedkeuring hebt van je contactpersoon bij de kvk.

Daarnaast kan je uit een hele lijst een coach uitkiezen, die voor een x-aantal uren (ik meen iets van 12-15 uur) je 1-op-1 zal begeleiden bij je ondernemerschap/vaardigheden.

Vooraf en naderhand maak je een ondernemerstest om te kijken of je kwaliteiten/vaardigheden zijn veranderd/verbeterd.

Hoelang het project nog loopt is niet duidelijk (zowiezo nog dit jaar..), het hangt nogal af van subsidies. Per gemeente zijn er een bepaald aantal plaatsen.

Tot nu toe vind ik het een erg leuk traject. Ik heb nog maar 1 bijeenkomst en 2 coachingsgesprekken gehad, maar ik haal er veel contacten en input uit. Voorop staat dat je alles zelf moet opstarten/ondernemen/doen, maar dat je in een soort 'stroomversnelling' komt. Dit komt door contact met andere starters, netwerken van reeds geslaagde ondernemers die je kan aanspreken ect. Meer weet ik er nu niet over te vertellen, haha dus als er nog vragen zijn hoor ik het wel :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:43

Leuk van dat interview Yukka!!

@Holly: Je hebt nooit inspraak in dit soort dingen (tenzij je dr voor betaald, haha), dat is een beetje jammer, maarja, het is wel goede reclame! Ik heb ook 2x in de krant gestaan met een interview (niet over mn bedrijfje hoor) en toen hadden ze hier en daar ook wat lopen sleutelen. In grote lijnen klopte het wel, maar ze maken het vaak wat "sappiger" en dat lees je dan idd pas als het al in de krant staat ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:56

Poe, drukwerk voor mijn ouders is klaar...hopelijk gaat alles goed bij de drukker. Nog best een gedoe om alle snij/vouwlijnen er goed op te krijgen.

Inderdaad Joyce, tis aan de journalist om wat met mijn verhaal te doen. Hij zal er vast geen onzin van maken, maar een samenhangend verhaaltje, dat past in de kleine stukje... :D Ik zal het wel plaatsen als het geplaatst is.

De 13de heb ik nog een opendag waar ik sta met een stand. Moet ik maar eens werk van gaan maken, de voorbereiding bedoel ik dan hé.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:02

Jullie steken mij aan.
Ga nu echt beginnen met een ingezonden artikel voor in de plaatselijke krant. Wil hem dan laten plaatsen als mijn nieuwe site klaar is en online gaat.