NHB Deurne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:41

themuisje schreef:
ik vond de opendag eerlijk gezegd niet echt een verrijking wbt informatie :=

maar hier is een opendag ook niet voor bedoeld. Een opendag is bedoeld om een korte impressie te geven voor wat je
verwachten kan van een opleiding. en je kan zien hoe de school eruit ziet.
De info dagen zijn er speciaal voor bedoeld om informatie te geven :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:43

deruijter schreef:
themuisje schreef:

maar hier is een opendag ook niet voor bedoeld. Een opendag is bedoeld om een korte impressie te geven voor wat je
verwachten kan van een opleiding. en je kan zien hoe de school eruit ziet.
De info dagen zijn er speciaal voor bedoeld om informatie te geven :)

Dat snap ik :j maar ik hoopte wat meer duidelijkheid te krijgen over hoe een dag op Deurne nu precies verloopt. Maar daar kreeg ik geen indruk of informatie over. Desalniettemin is de kans groot dat het voor mij wel Deurne gaat worden :j

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:55

themuisje schreef:

nou het heeft mij eigenlijk alleen maar in de war gebracht haha.. op zoveel vragen waren nog geen antwoorden!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:55

ja voor mij gaat het ook Deurne worden ondanks alle negatieve reacties over Deurne.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:56

Sharona95 schreef:
themuisje schreef:

nou het heeft mij eigenlijk alleen maar in de war gebracht haha.. op zoveel vragen waren nog geen antwoorden!

dan zou ik nog naar de info dagen gaan! ik ga iig wel nog naar de info dag / avond. :D

996981

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:12

Denk dat wij niet gaan. Kan beter een keer bellen en goed antwoord krijgen dan 2,5 uur rijden zonder echt het gevoel te hebben dat je opgeschoten bent

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:19

themuisje schreef:
Denk dat wij niet gaan. Kan beter een keer bellen en goed antwoord krijgen dan 2,5 uur rijden zonder echt het gevoel te hebben dat je opgeschoten bent

ik ben al een keer naar een info avond geweest. en je krijgt eerst samen met een groep uitleg door een persoon.
en daarna krijg je van één persoon uitleg en daar kan je al je vragen aan stellen. en ze nemen ruim de tijd voor je.
iig bij mij wel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:24

Ik zie het wel. M'n huidige school ben ik nooit naar een info avond/opendag geweest. Was toen ziek :=

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:21

Hoe een dag op Deurne eruit ziet? Als ik het me nog goed kan herinneren..

7.15 van de flat weg om je stal te mesten en het terrein te vegen
daarna je eventuele staldienst utivoeren
om 8.00 uur ontbijten
daarna beginnen de lessen of rijden of de 'gewone' lessen
lunch
vervolg lessen
om 17.00 eten dacht ik
daarna misschien nog je staldienst uitvoeren
terug naar flat

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:34

Citaat:
dan zou ik nog naar de info dagen gaan! ik ga iig wel nog naar de info dag / avond. :D

ja precies, ik ga even kijken wanneer die zijn! ben nog steeds gek op de opleiding, je kan er inmiddels zoveel kanten mee op. Alleen op het moment dat we in 1 week stage, stoas en deurne moeten doen, is het al gelijk een stuk lastiger!
En sowieso een meeloopdag doen, dan weet ik meteen hoe een dag op deurne ongeveer kan voelen!

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:53

Gister ook op de open dag geweest, vond alle nare reactie's over de flat ENORM meevallen zeg!
Ziet er best goed uit.
Maar.... Ik ben een tijdje terug al gebeld naar Deurne om te vragen hoe het kostenplaatje er uit zou gaan zien. Dit zou gister op de site staat. Heb ik dus gisteravond een uur lang door die site heen zitten dwalen maar heb niets gevonden. Iemand enig idee waar dit te vinden is?

xlenngp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:16

@ Debbie_N er was gister een ruimte waar je folders mee kon krijgen over het hele kostenplaatje!

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:36

Hmm dit heb ik niet geweten, was ook pas om half 4 op de open dag ivm wedstrijd... Dus heb maar weinig tijd gehad om daar rond te kunnen lopen aangezienik de flat ook nog wou zien. Maar dit zou ik op de site komen te staan hebben ze mij verteld aan de tekefoon.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:03

Sharona95 schreef:
Citaat:

ja precies, ik ga even kijken wanneer die zijn! ben nog steeds gek op de opleiding, je kan er inmiddels zoveel kanten mee op. Alleen op het moment dat we in 1 week stage, stoas en deurne moeten doen, is het al gelijk een stuk lastiger!
En sowieso een meeloopdag doen, dan weet ik meteen hoe een dag op deurne ongeveer kan voelen!

deeerst volgende info dagen / avonden zijn op 1 maart en 29 maart :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:32

Debbie_N schreef:
Gister ook op de open dag geweest, vond alle nare reactie's over de flat ENORM meevallen zeg!
Ziet er best goed uit.
Maar.... Ik ben een tijdje terug al gebeld naar Deurne om te vragen hoe het kostenplaatje er uit zou gaan zien. Dit zou gister op de site staat. Heb ik dus gisteravond een uur lang door die site heen zitten dwalen maar heb niets gevonden. Iemand enig idee waar dit te vinden is?

Ik heb gisteren een formulier meegekregen, en op het moment dat je je eigen paard hebt en daar woont kom je op ongeveer 6000 euro per 26 weken uit, en daar boven op komt nog iets van de overheid??? dat zei die man, en dan staat op het infoboekje van de hbo opleidingen, die je in dat lokaal kon krijgen! dat was iets van 1700 euro! kan zijn dat ik het mis heb, maar dit is hoe een van de mensen het me daar heeft verteld!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:49

1700 nog wat is het collegegeld op het HBO..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:34

Squawk schreef:
Hoe een dag op Deurne eruit ziet? Als ik het me nog goed kan herinneren..

7.15 van de flat weg om je stal te mesten en het terrein te vegen
daarna je eventuele staldienst utivoeren
om 8.00 uur ontbijten
daarna beginnen de lessen of rijden of de 'gewone' lessen
lunch
vervolg lessen
om 17.00 eten dacht ik
daarna misschien nog je staldienst uitvoeren
terug naar flat

Citaat:
In hoeverre werk ik mee als ik intern zit?
De dagindeling ziet er als volgt uit:

06.30 - 07.00 uur:
Voeren, stallen mesten, paarden verzorgen, stalwerkzaamheden

07.45-08.25 uur:
Ontbijt

8.30 - tot 11.30/12.30 uur
Lessen (praktijk en theorie)

11.30/12.30 - 12.55 uur
Lunch

13.30 - 16.30 uur
Lessen (praktijk en theorie)

16.45 - 17.50 uur
Diner

Overige diensten voor interne studenten zijn keukendienst, voerdienst, stalwacht, weekenddienst en bakdienst.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:50

Onderstaand heeft Iris uit het NHB'er topic eens geschreven. Jullie zullen wel denken huh?! Maar het beschrijft de jaren dat wij daar doorgebracht hebben wel:

Citaat:
Niet meer, nooit meer
4 jaar lang de opleiding gevolgd in Deurne.
Veel dingen meegemaakt, veel dingen gebeurd. Hoogte maar ook zeker dieptepunten gekend.
Toen ik op Deurne kwam, kwam ik daar met een droom, een paardendroom wel te verstaan. Het leek mij niets mooiers als de hele dag mijn tijd doorbrengen met paarden en dan ook nog zo goed worden dat niemand meer om me heen kon. Deze droom was snel voorbij, paarden werden minder schattig en je begon paarden soms als objecten te zien. Ze moesten voldoen aan een verwachtingspatroon, zeker op school. En zo niet? Dan nam je afscheid.
Zo groeide je in je rol, de rol die je leert om hard te werken en goed paard te rijden. Soms voelde je je daarbij vernederd, maar ook heel sterk als het wel lukte.
Zeker meneer Loeffen heeft een belangrijke rol gehad in onze ontwikkeling. Ik vind dat we niet meer te vergelijken zijn als dat we als eerste jaars binnen kwamen en nu als 4 jaars zijn vertrokken. We hebben bagage gekregen, klinkt chique he.
En we hebben afschied genomen, van meer mensen maar ook van Joanne, ook dat komt nooit meer terug.
Ja karakters, die veranderen niet. Wel heb je er mee leren omgaan. Met jouw eigen karakter, die van een ander en die van je paarden.

> Nu we zijn vertrokken word het nooit meer zoals we binnen kwamen op Deurne, zoveel veranderd.
.. Het is raar om te bedenken hoe het niet meer zal zijn, nooit meer.
> Niet meer bij meneer Loeffen in de les met buikpijn, niet meer de vraag hebben of mevrouw Schreuder ditmaal op tijd is, of geheel je les vergeten is.
.. Niet meer de zenuwen krijgen omdat de hele kant vol zit en naar jouw les kijkt.
> Niet meer de spanning en gezelligheid van de schoolwedstrijden.
.. Niet meer het gewas en gevlecht van de avond voor wedstrijden of examens, de behulpzaamheid van iedereen op dat moment.
> Niet meer op elk momemt van de dag even met je paard knuffelen.
.. Niet meer tegen een medeleerling zeggen: Hij wil een kusje! doelend op je paard.
> Niet meer de keus tussen les volgen of liever naar een springles kijken.
.. Niet meer vechten om een kruiwagen, terwijl de ochtend te vroeg is om überhaupt een woord te wisselen.
> Niet meer vragen of je stalkinders alsjeblieft die gang willen vegen, of de putjes willen legen, de wasplaats schoonmaken, zadelkamer vegen of de containers legen.
.. Niet meer stiekem het solarium aanzetten onder het oog van de technische dienst.
> Niet meer met je sporen de school in rennen en op je kop krijgen van meneer Mutsaerts.
.. Niet meer met je paard naar de dierenarts en je vervolgens afvragen of ze wel de juiste conclusie heeft getrokken.
> Niet meer in het OLC spelletjes zitten spelen terwijl het huiswerk zich opstapelt.
.. Niet meer discussies met welke leraar dan ook.
> Niet meer je moeten haasten om je paard te zadelen omdat je les uitliep.
.. Niet meer op maandagochtend te laat zijn voor je les omdat de taxi’s weer eens niet kwamen opdagen.
> Niet meer eten in de kantine, morgens en middags zal ik het misschien missen. Maar het avondeten nog geen minuut.
.. Niet meer morgens je bed uit strompelen op een onmogelijk tijdstip.
> Niet meer je kamer hoeven te delen, hoewel dit ook gezellig was.
.. Niet meer de dag nabespreken op de gang, hangend in en onmogelijke houding.
> Niet meer dezelfde gang op strompelen na een avond te veel gezopen te hebben.
.. Niet meer feesten in de koets, althans niet als toen en niet zo fout!
> Niet meer morgens op school komen en de roddels en misstappen van de vorige avond aanhoren.
.. Niet meer je eigen misstappen morgens aanhoren.
> Niet meer discussie over het tenue.
.. Niet meer elkaar gruwelijk zat zijn, omdat 60 meiden op elkaars lip gewoon niet goed gaan.
> Geen tranen meer, gewoon omdat het even niet gaat.
.. Niet meer de concurrentie voelen, die te ver doorslaat op de momenten dat je het niet kan hebben.
> Niet meer zo hecht zijn als klas en toch geen minuut te lang op school willen doorbrengen.
.. Niet meer hopen dat je toch voor een opleiding had gekozen, maar blij dat je dit allemaal hebt meegemaakt.

> Niet meer die ene droom in de paarden, voor sommige is deze voorbij, ik heb hem gewoon een beetje aangepast.

Alle dingen die mij aan Deurne zullen herinneren, komen niet meer terug..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:09

dat is een mooi verhaal inderdaad.. Zal ik de mijne ook eens zoeken van destijds, geeft ook wel een leuk beeld

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:10

NHB Deurne: Mijn schoolperiode door de jaren heen!!
Toen ik 7 jaar geleden voor een vervolgopleiding moest kiezen heb ik niet gelijk voor het NHB in Deurne gekozen. Ik was toen 15 en wou op die leeftijd niet gelijk het huis uit. Maar nadat ik een andere keuze had gemaakt en besefte dat dit het toch niet was wat ik wilde heb ik daar een punt achter gezet en ben ik naar een open dag van het NHB gegaan. Dit beviel zo goed dat ik me heb ingeschreven voor de opleiding MBO Paardensport niveau 4.
Toen het eenmaal zover was kon ik niet meer wachten, was ontzettend benieuwd wat me te wachten zou staan die komende 4 jaar. Alle spullen gepakt, en jeetje wat was dat een hoop. Op school aangekomen was alles ontzettend spannend, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe klasgenoten, een kamer met z´n tweeën, en vooral 300 km van huis zijn door de weeks. In die tijd was ik wel al 19 dus op zich een mooie leeftijd om op kamers te gaan.
Het heeft vooral zijn mooie kanten gehad, de lol die je hebt met z´n alle in de flat, met al je klasgenoten bij elkaar, de lessen op school, het is gewoon super gezellig. De woensdag avonden met zijn alle naar de koets en dan vooral de feesten, begin feest, tussen feest, het “kerstgala” en het eindfeest. Ik heb totaal niet het idee dat ik deze periodes op school heb gezeten, het is zo anders dan een normale opleiding. Veel praktijk in combinatie met theorie.
Je komt natuurlijk ook zo z’n nadelen tegen. Bijvoorbeeld met rijlessen, dat je het niet altijd met je instructeur eens bent, of dat je het een keer anders wilt maar dit niet kan doordat je op school zit. Maar ook met klasgenoten heb je wel eens een meningsverschil. Dit kan ook niet anders, als je 24 uur per dag bij elkaar bent. Dit is in het begin best een omschakeling geweest maar na die 4 jaar had ik dit nooit willen missen.
Je maakt onwijs veel met elkaar mee en je deelt eigenlijk alles. Net als vorig jaar, toen we te maken kregen met het grote verlies van Joanne. Als klas zijnde zijn we hier met z’n alle weer bovenop gekomen en daarna is de sfeer onderling behoorlijk beter geworden. Iedereen was behulpzamer naar elkaar toe en onderling werden dingen beter geaccepteerd.
Hierna ga ik verder studeren in Dronten HBO Stoas, maar als ik terug kijk op deze 4 jaar is dit een ervaring die ik nooit had willen missen. De lol die je met elkaar hebt gedeeld maar ook de mindere kanten. Het is een onwijs leerzame periode geweest.
NHB Deurne, een tijd om nooit te vergeten !!!
Bonny Bastian 44s

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:56

leuke verhalen :)

Ik ben ingeschreven voor de HBO paardensport :)
Het is voor mij altijd een not-done geweest omdat het inderdaad intern was.
Ik heb een stal thuis, en rijd er elke dag 6..
ik was naar de opendag geweest voor de masterclass..
deze is vanaf volgend jaar 3JAAR ipv 2... en dan is het niveau 3..
Ik heb al een opleiding achter de rug en dat is niveau 4, ik heb toen met meneer de bont ( d?) gesproken over mogelijkheden in een versnelt traject, alleen dit was helaas nog niet mogelijk omdat ik net op de grens zit van 2 naar 3 jaar.

ik ben toen naar de voorlichting geweest voor hbo, en intern blijkt niet meer verplicht.
keuze was voor mij toen snel gemaakt!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:53

Anoukk_ schreef:
leuke verhalen :)

Ik ben ingeschreven voor de HBO paardensport :)
Het is voor mij altijd een not-done geweest omdat het inderdaad intern was.
Ik heb een stal thuis, en rijd er elke dag 6..
ik was naar de opendag geweest voor de masterclass..
deze is vanaf volgend jaar 3JAAR ipv 2... en dan is het niveau 3..
Ik heb al een opleiding achter de rug en dat is niveau 4, ik heb toen met meneer de bont ( d?) gesproken over mogelijkheden in een versnelt traject, alleen dit was helaas nog niet mogelijk omdat ik net op de grens zit van 2 naar 3 jaar.

ik ben toen naar de voorlichting geweest voor hbo, en intern blijkt niet meer verplicht.
keuze was voor mij toen snel gemaakt!

same story over hier. Behalve dat ik nooit MBO wilde gaan doen. :P

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:56

De toelatingseisen op het HBO voor je paard zijn toch niet anders dan die bij het mbo? Ik zag iets voorbij komen waarin ze dat zeiden, maar dat lijkt me sterk!

haikelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:21

ik heb me ingeschreven voor de meeloopdag deurne HBO paardensport!
Gaan er nog meer mensen?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:10

haikelover schreef:
ik heb me ingeschreven voor de meeloopdag deurne HBO paardensport!
Gaan er nog meer mensen?

Ja, ik! *\o/*