Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:36

Spannend Dimple, de duimen draaien hier ook :D
Ik zal je pb'en over de kwestie!

Blingh, balen van je dipje :(:)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:45

Gister opzich een goed en realistisch gesprek gehad. Van de ene kant zagen ze het als een mooie kans om een overgekwalificeerd persoon aan te nemen maar van de andere kant moeten ze me dan ook nog van alles leren. Van de ene kant niet erg; ze kunnen het me nog leren zoals ze graag willen. Maar ik sta er niet meteen helemaal en dat is op een nieuwe woongroep misschien niet handig. Ook wat twijfels of ik qua persoonlijkheid helemaal op die groep pas, omdat daar toch wel forse agressie voor kan komen (zijn woorden; waarom de ontdekkingsreis meteen met topsport beginnen). Maar hij wilde wel eens kijken naar andere groepen binnen 'zijn' gebied en als het hier niks werd mijn sollicitatie naar een andere woongroep doorzetten waar hij mij wel zag werken. Hoor maandag meer, dus we gaan het zien.

Darah wat balen zeg -O- Als je behoefte hebt om je verhaal van je af te schrijven mag je me altijd PB'en :(:)

Ohh Dimple dat herken ik helemaal. Maakt de teleurstelling alleen maar groter als het niks wordt.. Maaar misschien is dit wel jouw kans. Ik hoop het voor je :) én dat je snel wat hoort. Lekker even afleiding zoeken ja!

Oh en Laus, niet wachten tot je je aan je 0-uren contract gaat irriteren hoor. Gewoon nu alvast verder zoeken! Kom op, je kan het *\o/*
En Blingh jij ook!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 10:55

Yonne, klinkt wel goed zeg! Ze gaan wel stinkende hun best voor je doen zo te horen. Wel veelbelovend hoor!

En nu ga ik echt even de deur uit :D

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:59

Ik kende hem ook al, dus heeft daar denk ik ook wel mee te maken.. Durf nog niet te veel te hopen.. Maar zou wel super zijn als er iets uit komt :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:15

Klinkt wel positief hoor Yonne! Hopelijk heeft ie binnen zijn gebied nog een andere woongroep waar je terecht kan, zou toch wel mooi zijn als je een kans krijgt om die ervaring op te doen :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:20

Laten we het er maar op houden dat opdrachtgever behoorlijk lastig is en maar goed dat ze deel uitmaken van groter pakket......

Maar kreeg gisteren even heel leuk mede gedeeld dat we niet mochten eten achter de balie. Maar goed dat ik 's middags al warm eet en 's avond brood even snel weg gestopt kan worden. :+

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:55

Ik heb gister mijn eerste werkdag gehad in een kledingwinkel als zwangerschapsvervanging. Hartstikke leuk werk en een leuk team voor zover ik er al over kan oordelen.

Helaas is dit maar voor 1 a 2 dag in de week, dus ben hard op zoek naar iets voor erbij.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:08

Wat druk hier, ff bijlezen :P

Welkom Droomster! Lijkt me ook een moeilijke sector in de zorg, gezien alle bezuinigingen... terwijl men jaren geleden nog riep ''in de zorg is altijd werk!'' -O-

Welkom art-of living! ik hoor ook wisselende dingen over Linked-in; mij heeft het nog niets opgeleverd behalve af en toe een profiel-gluurder... :(

Sterkte amanda :(:) zou gewoon eerst het gesprek met die arts afwachten. Kun je niet nu al peilen of je contract word verlengd? 22 maart is ook al heel dichtbij! Echt aso dat werkgevers zo lang wachten met duidelijkheid geven...

Anneert; spannend, wat houdt zo'n traineeship precies in bij uwv?

Leuk astaloca! :) Mijn vriend werkt bij lidl :)

Ik ga duimen Dimple; hopelijk hoor je vandaag meer!

Yvonne; fijn dat het een goed gesprek was en dat ze ook naar andere woongroepen kijken! Dat is toch erg positief :)

Marcella; klinkt niet echt sfeervol bij jou op het werk; je mag niet eten? :')

Hier ook even een dipje; had 4 brieven uitstaan waarvan de eerste afwijzing al binnen is. En ik vind ook even geen geschikte vacatures -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 15:09

Balen Bling, ook van je afwijzingen.

Hier ook geen vacatures waar ik op kan reageren.
En als ik dan ineens goed ga nadenken valt het me op dat ik nog veel heb uitstaan, maar ik nergens reactie op ontvang. Waardeloos gebeuren dat solliciteren.

Nog niks vernomen van mijn huidige gesprek...........

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:22

Moet nog een stuk of wat vacaturemails door zwoegen, maar de eerste zijn weer niet zo veelbelovend.. Morgen vrij, dus dan maar eens aan de arbeid ermee ;-)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:27

Klinkt lastig Marcella, hopelijk heb je wel pauzes om te eten :\ ?

Mooi dat je eerste dag goed bevallen is kelliiee1993!

Wat jammer van de afwijzing Blingpiggy :( En idd, nog geen 3 jaar geleden was er volop werk in de zorg. Ik kreeg mijn eerste contract aangeboden en P&O liet wel merken dat ze me wilden hebben en houden. En nu? Nu word je gewoon ingeruild voor een ander na drie contracten.

Balen dat je nog niks gehoord hebt Dimple, hopelijk hoor je het vandaag nog!!

Succes met de vacaturemails doorspitten Fargo!

Hier de eerste afwijzing binnen, tuurlijk van de vacature die ik vanuit mijn oh-zo-foute emailadres verstuurd had :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:28

Dat was te verwachten Darah3 ;-) maar wel jammer!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:29

@ Yonne ik stuur je straks even een pb of gewoon in het forum, wil wel wat kwijt over ervaringen met forse agressie.

Sorry, voor de rest ik ben even asociaal, ik reageer straks / vanavond / morgen uitgebreid op iedereen, nu even een brief in elkaar flansen!

(ben nog steeds benieuwd naar dat email adres Darah!)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:33

@Anneert - het moet volgens mij geen verplichting zijn om op iedereen te reageren, daar heeft ook niet iedereen de tijd en gelegenheid voor volgens mij, ik in ieder geval niet.. Dat betekent niet dat ik niet meeleef, maar dat ik niet op iedereen kan of zal reageren ..

@Dimple - ik had gehoopt dat je al wat meer nieuws had inmiddels!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:38

fargo schreef:
Dat was te verwachten Darah3 ;-) maar wel jammer!

Haha ja, ik had niet anders verwacht :')

Oh dan pb ik je wel even Anneert, het is echt te lachwekkend (vind ik dan) :))

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:42

@ Darah, haha! hij is inderdaad behoorlijk lachwekkend, sorry!

@ Fargo, nee weet ik, maar ik heb wel de behoefte om uitgebreid te reageren en wilde dat even kwijt, beetje een ego post

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:46

Jammer Darah, was ergens wel te verwachten :')

Heb een vacature gevonden in de categorie ''te mooi om waar te zijn'' genaamd: Behaal je Wft-certificaat en geef jouw carrière een vliegende start!

Het lijkt me zo sterk; genoeg werklozen die WFT allang hebben toch?
Heb er op de gok maar een motivatiebrief heen gestuurd....
Heeft iemand hier toevallig WFT en wat is de meerwaarde?

Succes fargo en anneert! Op alles en iedereen reageren lukt mij ook niet altijd, maar ik lees wel alles :)

En Dimple, sterkte met wachten... :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 15:46

Eens met Fargo.....je hoeft niet op iedereen te reageren hoor. Net waar je zin in hebt.

Ik had ook gehoopt wat meer te weten Fargo. Maandag 2 gesprekken en gister 2.
Had netjes naar de recruiter terug gekoppeld dat ik enthousiast ben en graag wat hoor. Hij gaf aan vandaag of morgen meer te weten.
Ik wacht rustig af.........
Vorige x belde hij ook op onmogelijke tijdstippen (12.30 uur kinderen van school halen en 17.00 uur, eten maken en vriendjes de deur uit werken :') ) Dus wie weet.......als ik straks de jongste naar dansles breng met haar vriendinnen of bij de bieb sta, hij ineens belt :+

Fargo, gaat het goed met je vrije dagen op donderdag?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:01

@Dimple - Morgen mijn tweede vrije donderdag op rij- ongekend en voor volgende week is al bekend dat ik dan op woensdag vrij ben en op donderdag werk. Dus - na veel bloed, zweet en tranen - lijkt het te werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:17

blingpiggy schreef:
Jammer Darah, was ergens wel te verwachten :')

Heb een vacature gevonden in de categorie ''te mooi om waar te zijn'' genaamd: Behaal je Wft-certificaat en geef jouw carrière een vliegende start!

Het lijkt me zo sterk; genoeg werklozen die WFT allang hebben toch?
Heb er op de gok maar een motivatiebrief heen gestuurd....
Heeft iemand hier toevallig WFT en wat is de meerwaarde?

Succes fargo en anneert! Op alles en iedereen reageren lukt mij ook niet altijd, maar ik lees wel alles :)

En Dimple, sterkte met wachten... :(:)

Uhhh wat is WFT? :') :o?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:48

blingpiggy schreef:
Marcella; klinkt niet echt sfeervol bij jou op het werk; je mag niet eten? :')

Nou mag wel eten, maar niet achter de balie. Moet maar in het halletje/sleutelhokje of op ronde. En nu nog het leukste we mogen de camera's niet zonder toezicht laten. :')

Darah3 schreef:
Klinkt lastig Marcella, hopelijk heb je wel pauzes om te eten :\ ?

Pauze wat is dat. Mogen alleen van de plek af om af te sluiten of te openen. :+

Wacht nu wel met brood eten tot ze weg is. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:52

Pfff er staan geen leuke vacatures zeg :(

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:54

Dimple schreef:
Yonne, je bent maar druk met reageren meid ;)
Trouwens goed geformuleerd waarom je op de MBO functie reageert. Top! Ik zou jou dus echt wel op gesprek laten komen!

Amanda, balen van je rug.........ik heb er geen goed advies over. Kijk gewoon wat je kan doen en toch je contract verlengd krijgt. Balen hoor!

Ik zou ook graag gaan studeren. Talentbegeleider via Novilo http://www.novilo.nl/assets/OTB-2015-20 ... gids-Z.pdf Dus kinderen die hoogbegaafd zijn op pad helpen etc. Zou ik heel graag willen, maar 5000 euro............hebben jullie nog wat over in een ouwe sok? }:0

Odetje, goed lezen en niet tekenen als het niet goed voelt hoor!

BlueM, positief dus! Nog even stressen tot vrijdag }>

GOMIR!!! Vertel, waar ga je heen? Ben erg benieuw naar je keuze hoor. Verhuizen of niet?

Darah, onderbuikgevoel zit goed bij jou!! Topper!! Goed voorbereiden nu, wanneer is het gesprek?

Doubtbless, ook al goed nieuws. Wat gaat het goed hier zeg!

Valerie......... :') :') té oud.........met 21 jaar. Waar werk je dat ze dat soort rare dingen zeggen?? }:0

Jammer Ais........

Netjes gisteravond terugkoppeling gestuurd naar recruiter. Vandaag nog 2 mensen op gesprek dus hoor morgen of donderdag meer. Nu duik ik mijn bed weer in, erg veel last van bijwerking van prednison. Ik loop leeg aan de onderkant en ben kotsmisselijk....... -O-

Werk bij de Trekpleister.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:07

Anneert schreef:
@ Darah, haha! hij is inderdaad behoorlijk lachwekkend, sorry!

Geen sorry zeggen, het was ook te lachwekkend _O-
En ben het wel met Fargo eens, bijlezen en op iedereen reageren hoeft niet hoor!
Het is dat ik geen leven.. uhm werk heb nu :))

Haha ja, was zéker te verwachten inderdaad blingpiggy!
WFT ken ik trouwens niet? Ik lees telkens WTF :=

Oooh dat zul je altijd zien he Dimple, gebeld worden op van die onhandige tijdstippen :')

Oh das wel onhandig dan dat je helemaal niet kan eten Marcella, stiekem dan maar :')