Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en 7 juli mijn praktijk gepland staan!

Polly schreef:Je kan altijd even langs gaan, is ie er dan heb je mazzel en anders moet je de volgende dag nog een keer..
Bij het CBR zeggen ze veiligheidshalve ook altijd dat je de volgende dag pas kan aanvragen maar verreweg de meeste keren kan dat, zeker bij de ochtendexamens, nog dezelfde dag..
En het vervelende is dat ik het idee heb dat ik niet beter kán rijden dan dit. Ik heb er echt geen controle over. Het enige waar ik wel controle over heb, is de auto zelf. Nou, zo kan ik dus nooit alleen rijden. Ik sta toch zo vaak voor onverwachte verrassingen op deze manier...
Soms ook dingen waarvan ik denk: maar goh, dat zijn van die inzichten die je echt alléén maar kunt hebben met veel rijervaring... (Hoe mijn instructeur soms reageert op ongewone verkeerssituaties, bijv. Had ik niet zo adequaat kunnen doen!)
Het is niet zo dat ik me fysiek zenuwachtig voel tijdens een rijles, da's inmiddels wel over, ik bedoel meer dat mijn brein flipt met de combinatie van instructies, het technische aspect, het kijken naar het verkeer en de wegen, het volgen van algemene regels. Die instructies erbij, daar word ik toch wel een beetje kriegel van! Het moet allemaal zo spontaan. Zelf rijden lijkt me totaal anders. Maar ja, om daar aan toe te zijn moet je weer de lessen hebben doorstaan. 
Als ik alleen zou rijden, zijn er idd weer genoeg andere dingen die op me afkomen. Het probleem is echt de controle. Ik kan er niet goed flexibel mee omgaan. Ik heb het gevoel dat ik mezelf tussen te veel aspecten van het autorijden moet verdelen, en daardoor gaat het allemaal niet echt gladjes. Het lijkt misschien op dromerigheid / slechte concentratie, maar ik ben wel degelijk zeer geconcentreerd. Waarschijnlijk juist iets té, waardoor ik vast kom te zitten.
en dan had ik geluk dat ik al heeel langzaam reed. Hij excuseerde zich ook nog voor zijn onbehoorlijke rijgedrag.
Gini schreef:Ik denk dat je frequenter moet lessen. Je moet het gevoel van autorijden krijgen. Dus misschien eens een periode je volledig focussen op de autorijlessen? Iedere week een les en niet op vakantie of andere dingen waardoor je er weer weken uit bent.
ik zou zelf elke week 2 uur gaan lessen dan krijg je dat gevoel veel beter en ben je ook sneller toe aan je examen.