Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:34

marjo_elise schreef:
Ruitje; Nee dat snap ik hihi! Maar het zou wel leuk zijn als je is een keertje 1 mag rijden ipv de hele dag mesten en schoonmaken! Ik heb zelfs een keer een veeg diploma gekregen bij mijn stage aangezien ik bijna een jaar lang aan het mesten en vegen was! :+

Ik denk niet dat ze nog veel voor de kar komen als dekhengst? Op een hengstenstation voor dressuurpaarden is het misschien anders, die dekken ook tijdens hun carierre toch?

Dravers gaan vaak na hun carierre pas de fok in, verder geloof ik dat ze daar veel diepvriessperma hebben, kan je ook lastig op rijden :+ .

Ze doen ook aan geboortebegeleiding, dat is wel tof denk ik!

Zonder heel rot over te willen komen, ik vind het altijd zo vreemd overkomen als mensen bij werken in de paarden iets verwachten als rijden oid. Het werk van mijn famillie bestaat toch ook voor het grootste deel uit mesten en vegen, dat is toch de realiteit in deze wereld :) ?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:37

Firegirl schreef:
vuurneon schreef:

Het is de grootste hengstenhouderijen op dr.aver gebied in Nederland. Degenen die mee doen aan wedstrijden, hebben ze bij trainers ondergebracht.

Daar was ik inderdaad naar benieuwd.

Het gaat mij dus niet om het rijden. Ik heb zelf 2 jaar geleden bewust de keuze gemaakt om te stoppen met rijden .
Waar ik verder benieuwd naar ben is of het alleen stallen mesten en vegen is of dat er ook geboorte- en drachtbegeleiding bij zit.
Of je bv complete proces van guste merrie naar veulen meemaakt, de bijbehorende administratie etc etc

Het ziet er in ieder geval altijd prachtig uit als je er langs rijd

Als je interesse hebt, kun je natuurlijk er een belletje aan wagen. Weet niet of je de website ook hebt bekeken?

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:55

ruitje schreef:
marjo_elise schreef:
Ruitje; Nee dat snap ik hihi! Maar het zou wel leuk zijn als je is een keertje 1 mag rijden ipv de hele dag mesten en schoonmaken! Ik heb zelfs een keer een veeg diploma gekregen bij mijn stage aangezien ik bijna een jaar lang aan het mesten en vegen was! :+

Ik denk niet dat ze nog veel voor de kar komen als dekhengst? Op een hengstenstation voor dressuurpaarden is het misschien anders, die dekken ook tijdens hun carierre toch?

Dravers gaan vaak na hun carierre pas de fok in, verder geloof ik dat ze daar veel diepvriessperma hebben, kan je ook lastig op rijden :+ .

Ze doen ook aan geboortebegeleiding, dat is wel tof denk ik!

Zonder heel rot over te willen komen, ik vind het altijd zo vreemd overkomen als mensen bij werken in de paarden iets verwachten als rijden oid. Het werk van mijn famillie bestaat toch ook voor het grootste deel uit mesten en vegen, dat is toch de realiteit in deze wereld :) ?

Ja in deze wereld is het natuurlijk wel vaak schoonmaken maar zoals er al werd genoemd is het misschien wel leuk om meer van het bedrijf te zien zegmaar. De verloop van de dracht in ieder geval iets anders dan continu mesten en vegen :+

Mri

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:01

Vegen, mesten, voeren, paarden in en uit de paddock doen, bak slepen, weide onderhoud, klanten met vragen. Kleine reparaties, inkopen van voer en strooisel.

stalwerk is niet het dankbaarste werk wat er is volgens mij.
Altijd wel een klant die een verzoek heeft of iets te zeuren.
Als het je eigen stal is altijd mensen op je erf en weinig privé tijd watdat betreft.
Vind hetknap hoe stalhouders, vooral van grotere stallen zoals GM, het voor elkaar krijgen en volhouden!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:50

Tja, dat is het leven in de paardenhouderij toch? Daar kies je voor. Tuurlijk is het leuk om te rijden, maar voor jou 10 anderen die niet hoeven te rijden. En je krijgt toch betaald?

Leuk ja, realistisch? Waarschijnlijk niet. Dan moet je waarschijnlijk in het buitenland gaan werken of zo, kijk nar Kehdra.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:33

Thanks MRI!

Ik denk trouwens dat het te vergelijken is met elk ander bedrijf, waar de moeilijkste/meest waardevolle klussen ook door een directeur gedaan worden... Als je er lang genoeg werkt mag je vanzelf meer, maar je start onderaan.

Helaas blijft een directeur in de paarden alleen vaak ook nog mesten hahaha :+

Daartegenover staat wel dat je elke dag met paarden werkt, dat is toch super :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:52

Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek voor een tijdelijk baantje als gastvrouw bij het ontmoetingscentrum van de universiteit.

De boodschap van het uitzendbureau was, de kleding daar is informeel, maar netjes. Tja, wat moet ik daarbij denken en wanneer is het te netjes.

Denken jullie als ik goed zit met gewoon een nette blauwe lange trui, met zwarte broek en zwarte laarsjes en zwarte riem? Ik bedoel wanneer slaat netjes over in formeel? Bij mantelpakjes?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:55

Ik denk dat je kledingkeuze prima is :)
Gezien de setting denk ik dat de omslag al ligt bij een colbert en bijpassende broek met kleurrijke accessoires :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:55

Had je dat niet kunnen doorvragen?
Of heb je niet gesproken met ze?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:11

Jawel, maar heel kort, had ik inderdaad kunnen doen, maar het leek me duidelijk.

Alleen nu ik hier dan vanochtend bezig ben met aankleden raak ik dan toch aan het twijfelen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:19

Ik denk dat je kledingkeuze prima is. Zelf zou ik in dit geval denk een nette spijkerbroek met colbert aandoen.

Even een vraag aan jullie: ik heb een vacature waar ik op wil reageren, maar ze vragen specifiek een foto mee te sturen. Deze heb ik niet op m'n CV staan en kan ik er zelf helaas ook niet opzetten voor 1x. Wat te doen? Ik zat er zelf aan te denken om naast mijn 2 bijlagen (brief en CV) gewoon nog een bijlage over de mail te sturen en dat is dan dus een recente foto. En dit dan te vermelden in mijn mail?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:23

Jolliegirl schreef:
Had je dat niet kunnen doorvragen?
Of heb je niet gesproken met ze?

Ik weet niet of je een goede indruk achterlaat als je een bedrijf advies vraagt of je kledingkeuze, lijkt me dat je dat zelf wel moet kunnen bedenken? :)

Diesel, lijkt me prima! Je hoeft het denk ik ook niet apart te vermelden, maar de bijlage een duidelijke titel (foto persoon XYZ) meegeven, dan wijst het zich vanzelf.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:26

Oke thanks, dan doe ik dat maar. Ik kan zelf mijn CV helaas niet aanpassen, anders had ik hem daar even op geplakt. Maar voor 1 vacature weer langs de grafisch ontwerpster vind ik een beetje overdreven, ook al is het een vriendin van me.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:19

Info: Superhorse is Breda zoekt iemand voor in de winkel met doorgroeimogelijkheden.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:34

Hoppatee, weer 2 brieven eruit :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:34

Nou, gesprek ging goed gelukkig! Ik was heel dom vergeten op mijn CV te zetten dat ik sociale hygiëne bezit. Dat kwam ter sprake dat ik dat en BHV zou moeten doen als ik aangenomen word, dus toen kon ik in ieder geval aangeven dat ik dat toch al had, en dat dus alleen BHV nodig zou zijn.

Het gaat om een gastvrouw positie bij een ontmoetingscentrum van de universiteit en ze hebben een voorkeur voor pas afgestudeerde studenten die ook van de universiteit afkomen. Er is nog 1 andere kandidaat, waar ze vandaag nog gesprek mee hebben, maar ik had van het uitzendbureau begrepen dat diegene niet bij de universiteit heeft gestudeerd en dus minder bekend is met hoe het er in de unie aan toe gaat. Dus wat dat betreft heb ik wel een voordeel denk ik.

Nu maar afwachten :) Het is geen fulltime baan en van dat alleen zal ik niet rondkomen, maar het is met 20 uur toch al een mooie start.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:49

Fijn dat het gesprek goed ging Shiloh!

Hier ook positief nieuws, ben uitgenodigd voor een gesprek bij het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:52

Vraag van mijn kant: Ik ben uitgenodigd door een selectiebureau nav mijn sollicitatie op een vacature. Weet iemand hoe dat allemaal in zijn werk gaat? Voor mij is het compleet nieuw.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:00

Is vaak gewoon een intake, dat hun een beeld hebben van degene die ze evt voor gaan stellen bij het bedrijf.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:00

Ik heb een leuk gesprek gehad vandaag! Hoor uiterlijk dinsdag meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:10

Als je niet alleen wilt mesten en vegen moet je niet de opleiding paardenhouderij gaan doen :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:16

rockwitch schreef:
Is vaak gewoon een intake, dat hun een beeld hebben van degene die ze evt voor gaan stellen bij het bedrijf.

Dus ook meer kans op concurrentie van anderen neem ik aan. Nja dinsdag maar goed mijn best doen en van het weekend goed voorbereiden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:20

Jep, ik heb tot nu toe een paar van dat soort gesprekken gehad, en idd meestal zijn er ook wel andere kandidaten. Maar goed als je direct bij een bedrijf solliciteert heb je ook concurrentie. Nu kan dat wervings bureau alvast een beeld van jou krijgen en jou zo goed mogelijk neer zetten bij het bedrijf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:31

rockwitch schreef:
Jep, ik heb tot nu toe een paar van dat soort gesprekken gehad, en idd meestal zijn er ook wel andere kandidaten. Maar goed als je direct bij een bedrijf solliciteert heb je ook concurrentie. Nu kan dat wervings bureau alvast een beeld van jou krijgen en jou zo goed mogelijk neer zetten bij het bedrijf.

Dat klopt. Nja maar zien hoe en wat. Opzich is het allemaal wel heel snel. Had donderdag ingestuurd en afgelopen dinsdag al telefoon. Hopen maar dat er niet teveel geschikte kandidaten zijn :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:44

Haha ik hoop het ook voor je.