't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:43

Zo gaaf zeg, ook wel gaaf dat het zo'n groot bedrijf is.

Ik bedoel met 'een vloek' , dat je soms enorm enthousiast bent over een gesprek ofzo, maar dat dan niet aan iedereen wil vertellen omdat je bang bent dat je het dan a: verpest en b: een week later tegen iedereen mag vertellen dat het hem toch niet geworden is :+

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:30

Zo, m'n eerste echte afwijzing is binnen.... :o
Jammer!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:43

Wij zitten hier op het werk met een man of 10 welke ook allemaal aan het solliciteren zijn. Iedereen houd elkaar op de hoogte.
Erg leuk, en de teamleiders weten ook dat we zoekende zijn, maar toch komt het voor hun elke keer onverwachts als er weer 1tje weg gaat.

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:34

Nou ik mag melden dat het rond is en ik zelfs morgen mijn eerste werkdag al heb! :D
Het bedrijf zelf is een grote multinational alleen in Nederland is het nog niet zo groot als in het buitenland. Ze hebben hier wel ook grootse plannen om nog groter te groeien dus als het even meezit zitten er ook nog leuke doorgroeimogelijkheden aan vast uiteindelijk. Nu me eerst maar eens gaan bewijzen als starter op de arbeidsmarkt.

@ ruitje: ondanks dat het al zo goed als rond was dat ik nu die baan kreeg durfde ik het nog bijna tegen niemand in mijn omgeving te zeggen. Enkel mijn ouders, zusje en vriend wisten hoe het 2e gesprek was gegaan. Pas nu ik de zekerheid heb durf ik het aan de rest te vertellen. Zal je zien dat er iets geheel onverwachts gebeurd en het nog allemaal niet doorgaat ;)

Daarnaast wil ik iedereen heel veel succes wensen met het zoeken naar een baan. Ook voor jullie moet die baan ergens voorbij gaan komen en ik hoop in de nabije toekomst!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:19

kan iemand een motivatie bedenken om als thuishulp te gaan werken :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:24

Graag mensen helpen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:16

Maar niet teveel, want dan denken ze dat je alleen maar komt om te kletsen :+ En de hoofdmoot zal toch schoonmaken zijn?

Je wil graag onder de mensen zijn en vind het fijn om anderen te kunnen helpen die daar hulp bij nodig hebben. Schoonmaken is daar een belangrijk onderdeel van. Bovendien maak je graag een praatje, maar ben je ook stipt :j Zoiets?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:59

Vandaag mijn leidinggevende aan zijn mouw getrokken of hij al wat weet over mijn contract.
Hij heeft vanuit zijn positie groenlicht gegeven voor mijn vaste contract, maar hij kan nog niets officieels zeggen omdat hij goedkeuring moet krijgen om mij een vast contract te geven.

Hij moet zeg maar budget krijgen voor mij.

Al met al vind ik het erg spannend want over 2 maanden loopt mijn contract af, en hoewel dit een positief bericht is kan het nog alle kanten op.

Pffff, ik hoop het zo dan zouden mijn vriend en ik eindelijk ons huisje kunnen kopen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:28

Mag ik mij hier ook melden? :)

Ik zal de situatie even schetsen.. :)

Ik studeer doordeweeks en op het moment ben ik in het weekeind aan het werk bij de mcDonalds voor 12-16 uur per week.
Gezien ik mijn weekeind eigenlijk vrij wil krijgen voor andere dingen wil ik op zoek naar een baan die te combineren valt met mijn studie doordweeks in Nijmegen. Het liefst wil ik een baan die flexibel is, dus waarschijnlijk kom ik bij een groot bedrijf terecht.

De horeca komt mij inmiddels echt mijn neus uit.
Het liefst zou ik iets hebben wat aansluit bij mijn studie, pedagogische wetenschappen, maar dat is geen voorwaarde.

Kortom: waarschijnlijk zou het dus gaan om een baan voor 's avonds.. Liefst dan 2-3 dagen in de week, ongeveer 15 uur per week zou ideaal zijn, als dit haalbaar is in combinatie met mijn studie, ik wil er niet op achteruit gaan qua loon, dat is eigenlijk het enige punt. Als dat niet het geval is zijn minder uren ook prima (graag zelfs.. :) ).

Heeft iemand een idee? :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 01:38

Als je 's avonds wilt werken kom je toch al snel in horeca, productie of commerciele sector terecht (callcenters ed).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:32

Wat is dat toch met die vacature sites?
Nu krijg ik weer een mail met zgn passende vacatures.
Schilder in Groningen en lasser in Maastricht :?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:37

Alja schreef:
kan iemand een motivatie bedenken om als thuishulp te gaan werken :+

Dat het je een fijn idee lijkt om er voor de mensen te zijn, de mensen te kunnen helpen met de dingen die ze zelf niet meer kunnen, en dat het je zeer belonend werk lijkt, met veel waardering...

net ook maar weer 3 brieven weg gedaan pppfffff afgelopen paar dagen weer 2 afwijzigen "te zwaar voor de functie" maar ik zweer dat ik toch echt al 2kg afgevallen ben :+ ik probeer er maar luchtig onder te blijven het is op het moment gewoon niet makkelijk

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:14

Net telefoontje gehad van recruiter heb een 2e gesprek maar ze weten nog niet wanneer (waarschijnlijk volgende week) want de CEO is op reis. Ik ben de enige die een 2e gesprek heeft nu maar hopen dat het klikt

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:42

Mag ik me ook melden?

Ben in Mei afgestudeerd voor dierenverzorging niveau 2. Helaas op niveau 2 af moeten studeren door psychische problemen. Zat eerst op niveau 3 en had ook makkelijk niveau 4 aangekund, maar door de problemen toch niveau lager moeten doen.

Nu opzoek naar werk, en wat is dat lastig zeg. Ik ben echt niet moeilijk vind alles wel prima. Ingeschreven bij tempo team en randstad, nou die hebben dus echt alleen maar technische vacatures, waar ik echt niks mee kan. Callcenter vragen ze hier in de omgeving blijkbaar niveau 4 voor. Bij n paar schoonmaakbedrijven open sollicitaties gestuurd, kledingwinkels, intertoys, hema, dixons noem maar op, nette brief gestuurd, cv erbij en foto. Krijg je niks te horen... of dat ze alleen studenten willen die 4-8 pw kunnen werken. Nu werk ik bij de jumbo ongeveer 10 uur per week, dus ik verdien wel iets. Daar heb ik ook geen kans om meer uren te krijgen helaas.

Ben er al een aatal keer op uit geweest gewoon winkels binnen gelopen en gevraagd of ze mensen nodig hadden etc, het is allemaal nee we hebben al teveel mensen. Zucht, ben 21 jaar en heb nu al n hekel gekregen aan solliciteren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:53

Ik ben me momenteel aan het laten omscholen tot docent, en ik merk dat er best wel wat vacatures te vinden zijn, ook voor docenten in opleiding! Misschien is dat een optie voor mensen hier? Het is niet mijn droombaan, zeker niet, maar wel een baan die goed te combineren valt met het hebben van een privéleven en een paard bijvoorbeeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:54

Kennis delen, mensen dingen leren, etc lijkt me wel wat.
Ik + kinderen is alleen niet de beste match ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:05

Ik heb er ook wel eens over nagedacht het onderwijs in te gaan en in mijn vakgebied zijn zeker wat vacatures te vinden, maar voor zij-instroom dien je vaak een HBO diploma behaald te hebben en die heb ik nooit af kunnen ronden. Ik heb overigens nog helemaal niet naar het financiële plaatje gekeken wat er dan bij komt kijken.

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:05

Ik meld me hier ook. Ben sinds twee weken aan het solliciteren, maar zonder resultaat..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:12

Ik meld mij hier ook.. zoek in het noorden iets (Groningen/Friesland. Woon onderin bijna op de grens van beide provincies) . Mooiste zou iets van management assistent, secretaresse, administratief, maar erg moeilijk.
Heb tonnen ervaring, maar ben bang dat leeftijd mee gaat spelen in combi dat ik gewoon mijn CV niet mee heb. Pabo gedaan en geen administratieve opleiding.
liefst voor 32-40 in de week. Als jullie iets weten!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:13

Ffortuna schreef:
Ik ben me momenteel aan het laten omscholen tot docent, en ik merk dat er best wel wat vacatures te vinden zijn, ook voor docenten in opleiding! Misschien is dat een optie voor mensen hier? Het is niet mijn droombaan, zeker niet, maar wel een baan die goed te combineren valt met het hebben van een privéleven en een paard bijvoorbeeld.

Waar vind je die banen? Ik heb de Pabo gedaan en vaak mag je dan ook het VO in. Op zich wil ik dat nog wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:16

RM94 schreef:
net ook maar weer 3 brieven weg gedaan pppfffff afgelopen paar dagen weer 2 afwijzigen "te zwaar voor de functie" maar ik zweer dat ik toch echt al 2kg afgevallen ben :+

Hé? Zet jij in je cv hoe zwaar je bent dan??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:19

pubers ook niks stef?
of op een mbo lesgeven?

ik heb ook niks met kinderen (dus jonkies) stage op de kleuterschool heeft me gillend doen wegrennen van de pabo := maar wil nu wel weer een docenten opleiding gaan doen , maar dan HBO Biologie of engels
dan is het lesgeven op vmbo en onderbouw havo, vavo etc , en met master er achter aan ook op bovenbouw etc

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:21

Falona schreef:
Ik heb er ook wel eens over nagedacht het onderwijs in te gaan en in mijn vakgebied zijn zeker wat vacatures te vinden, maar voor zij-instroom dien je vaak een HBO diploma behaald te hebben en die heb ik nooit af kunnen ronden. Ik heb overigens nog helemaal niet naar het financiële plaatje gekeken wat er dan bij komt kijken.

misschien gewoon eens solliciteren ?
wie weet wat ze te bieden hebben kwa opleidingsmogelijkheden , er schijnt best wat mogelijk te zijn

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:22

nee, pubers zéker niet ;) dan nog liever kleuters :P

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:23

anneliesdj schreef:
RM94 schreef:
net ook maar weer 3 brieven weg gedaan pppfffff afgelopen paar dagen weer 2 afwijzigen "te zwaar voor de functie" maar ik zweer dat ik toch echt al 2kg afgevallen ben :+

Hé? Zet jij in je cv hoe zwaar je bent dan??

Als je te hoog opgeleid bent of te veel ervaring hebt voor een baan dan heet het dat je te zwaar voor de functie bent ik maakte er hierboven een grapje van