Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:18

Paisano schreef:
Het lijkt me heel gaaf! Ga je nu je reis door Zuid-Amerika ook backpackend doen? Zo'n reis lijkt me behoorlijk duur, knap dat je dat bij elkaar hebt weten te brengen! :D Heb je al een idee van hoeveel het je allemaal gaat kosten? :)

Geen flauw idee :') Wel backpacken inderdaad en bij mijn vriendin (in Colombia) ga ik 'gewoon' logeren. Ik ga wat meer dingen uitzoek na m'n examens.... Eerst zorgen dat ik slaag :P

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:46

Verstandig :P

mar_fay

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:50

Okeeeeee...... bijzonder resultaat voor een aardrijkskunde examen; een 7,8!
Lijkt me niet heel erg realistisch, zonder te leren en met een 6,1 als gemiddelde........
Of onze lerares rekent gewoon echt veel strenger (wat zeker zo is, vermoedelijk :') )

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:05

[/quote]

Gaat over diergeneeskunde neem ik aan? Ik heb eigenlijk precies hetzelfde idee! Alleen heb ik geen idee hoe inschrijven in antwerpen zou moeten gaan. Daar moet je toch een toets doen ofzo?[/quote]

Ik heb nog niet meegekregen dat je een toets moet maken! Wel dat je je persoonlijk in Antwerpen moet aanmelden na 2 juli geloof ik (kan ook juni zijn haha). Je kan je wel al voorinschrijven via de site dacht ik![/quote]

Je hoeft geen toets te maken hoor, je moet je persoonlijk inschrijven bij de universiteit en dan kan je aan het begin van het jaar beginnen ;) .

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:14

xCarien wat leeeuk ik ga ook criminologie doen! Maar wel in Amsterdam :P

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:17

Sabine_Duco schreef:
xCarien wat leeeuk ik ga ook criminologie doen! Maar wel in Amsterdam :P

Oh hahaha dat was echt de plek die voor mij sowieso afviel! :') hahaha

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:26

Ja ik vind het jammer dat ze het niet geven aan de UvA maar Leiden en Rotterdam is wel uit de richting voor mij en ook lastiger met kamers :P

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:29

Ja, ik moet als ik weet dat ik ben ingeloot meteen gaan hospiteren!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:30

Yeeey, eindopdracht Tekenen af! Toch nog iéts nuttigs gedaan :')
Wat gaaf zeg al die verhalen!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:40

xCarien schreef:
xMarloess schreef:
Haha houden jullie het havo topic in de gaten? ;p Ik vind dat dit topic al super snel gaat joh!
Ik ben de laatste tijd ook totaal niet productief 's avonds, toch vreemd want vroeger deed ik altijd alles 's avonds.. (SOG overdag :') )
Nouja, miss dat ik dadelijk nog wat bio opdrachten uit examenbundel ga doen, of wiskunde sommetjes.. Echt leren moet ik sws niet gaan doen want dan ben ik t de volgende dag vergeten.

Carien, oh criminologie, leuk! Ik zeg Leiden :)) (Ben een beetje fan van Leiden terwijl ik er pas 1x ben geweest, met school nog wel := )

Ik hoop ook op leiden! hahaha is ook mijn eerste keus.. maar heb een tweede keus opgegeven dus kans is dat ik in rdam terecht kom!

O hé, als je naar Leiden gaat ben je best welkom die van mij een keertje te komen rijden hoor, maar die staat wel op een half uurtje bussen. :=

Ik ga sowieso niet in Leiden studeren (Utrecht of VU) maar blijf wel thuis wonen, maar met reistijd+werk zal alles wel krap worden :) Maar, tot nu toe is het plan dat ik mijn donderpony hou.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:41

Maare, fan van Leiden, waaaaarom?? Echt, ik wilde overal studeren, behalve hier :=

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:50

xShanty schreef:
Maare, fan van Leiden, waaaaarom?? Echt, ik wilde overal studeren, behalve hier :=

Ikke bedoel je? Haha gewoon, heerlijk die mensen daar enzo! Ik vond de sfeer geweldig! Maar jij bent het dan gewend, ik kom uit t oosten.
Waarom wil jij niet in Leiden dan?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:06

Waaaayo! Jullie hebben echt veel gepraat toen ik naar m'n training was! :o
We hebben een dikke intervaltraining+buikspieren gedaan, echt niet normaal, heb gewoon nu al spierpijn :')

Leiden lijkt mij ook hartstikke leuk om te studeren hoor! Gezellige stad, geweldig studentenleven en je kunt er vet zalig shoppen! <3

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:48

xMarloess schreef:
xShanty schreef:

Ikke bedoel je? Haha gewoon, heerlijk die mensen daar enzo! Ik vond de sfeer geweldig! Maar jij bent het dan gewend, ik kom uit t oosten.
Waarom wil jij niet in Leiden dan?

Tja, ik woon al mijn hele leven in Leiden, heb alles wel een beetje gezien nu eigenlijk.
Verder vind ik het uitgaan en minimaal, en tja.
Leuk aan leiden vind ik alle faculteitjes zegmaar.

En ooit wil ik miss wel op kamers, en ik vind het zo stom om in Leiden op kamers te gaan als ik 5 min van de binnenstad af woon :+

Daarnaast wordt geen van de studies die ik wil doen in Leiden gegeven, dus ik hoefde ook niet echt te kiezen uit Leiden of iets anders.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:00

Ik heb het uitgaansleven in Leiden oa al wel een beetje gezien.

Maar dat komt ook gewoon omdat ik hier gewoon alweer bijna 19 jaar woon. Ik zie de charmes van Leiden gewoon niet meer in := Naja, opzich wel, maar ik ben toe aan iets nieuws :)
Kan me wel voorstellen waarom je voor Leiden zou gaan hoor :)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:27

Ik ga naar school in Oegstgeest, ligt aan Leiden, en zou er ook niet willen studeren. Heb inderdaad ook wel alles ontdekt zo langzamer hand. Al lijkt het me dan weer wel leuk om in Leiden bij een vereniging te gaan.

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 01:49

Ik ga sowieso in studentenvereniging

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:40

Kom even binnenvallen :o
Vorig jaar ben ik gezakt voor mijn VWO op één vak, maar door de nieuwe gem. 5.5. regeling, doe ik nog een paar vakken opnieuw. Ook doe ik Wiskunde A opnieuw, omdat ik daar vorig jaar net geen 7 voor heb gehaald, dus dacht ik daar dit jaar een 7 voor te halen, zodat ik een extra compensatie punt zou hebben. Nu heb ik voor Wiskunde dit jaar beroerde cijfers gehaald, dus wilde ik het vak laten vervallen (heb immers dikke voldoende gehaald voor het vak vorig jaar), alleen kon dit niet meer omdat de afdelingsleider 3wkn op vakantie was en toen werd het meivakantie en toen werd het simpelweg te kort dag.

Mijn vraag, stel ik haal dus gewoon een slecht cijfer voor mijn CE, dan telt toch gewoon mijn cijfer van vorig jaar(tevens SE cijfer)?? Dat is mij althans verteld aan het begin van het jaar en door verschillende klasgenoten??

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:44

Linde, even totaal offtopic, maar wat is jouw os geweldig _/-\o_

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:56

En vandaag weer een dagje studeren, net al weer naar mijn werk geweest (werk op een particulierenstal) en neem nog niet eens even de tijd om een stukje te gaan rijden, ik voel me nerd haha

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:59

smeetjoew schreef:
Mijn vraag, stel ik haal dus gewoon een slecht cijfer voor mijn CE, dan telt toch gewoon mijn cijfer van vorig jaar(tevens SE cijfer)?? Dat is mij althans verteld aan het begin van het jaar en door verschillende klasgenoten??

Doe je nu vavo? Ik heb eerlijk gezegd geen idee, misschien is het ergens in de examenvoorschriften te vinden?

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:03

xCathy schreef:
:(:)

Ik weet ook nog niet wat ik moet met leasepeerdje. Doe hem nu al 2,5 jaar en 't is echt een schat. Maar ik weet niet of ik nog elk weekend naar huis wil. Even een citaat van m'n neef: "Ja, als Cath ook maar één teen in Wageningen heeft gezet komt ze nooit meer terug hoor!" En ik weet diep van binnen dat hij echt wel gelijk heeft. Maar ik weet ook dat de vraagprijs echt niet hoog is. Meneer is al 20, heeft een peesblessure gehad, dus is in principe niks meer waard. Geloof dat de vraagprijs zelfs rond de 100 euro ligt.. En dat is prima op te hoesten. Alleen hoe doe ik dat met stalling, voer, en wat nou als ie ziek wordt. Ik denk dat m'n ouders best wel een back-up willen zijn. Maar dat kan ik toch niet van ze vragen als ik hem zelf peer om amper meer thuis te komen. Maarja, dat betekent dus dat ik lieve Akiempje hier moet achterlaten..

Moet je nagaan :') Dat ik dit al een dilemma vind, en het is niet eens m'n eigen paard. Moet je nagaan hoe dat voor jullie moet zijn.

Maar Marloes, als ik jou situatie hoor, dan zou ik uit huis gaan en paard meeverhuizen. Ookal zit je daar hartstikke fijn op je plek, dat lukt je vast ook wel in Wageningen. En dan kan je lekker op kamers, ultime studentenleven, maar wel je paardje mee!

Tja, is het wel handig om op dit moment een paard te kopen, als je weet dat je de aankomende 5 jaar aan het studeren bent? Stalling kan best goedkoop zijn, maar er zijn toch veel mensen die in hun studententijd, als ze op kamers zitten, het paard 'lastig' vinden in die zin, dat ze nooit de volledige vrijheid hebben. Waarom zou je trouwens in het weekend niet naar huis gaan? Is er veel te doen in Wageningen in t weekend?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:30

smeetjoew schreef:
Kom even binnenvallen :o
Vorig jaar ben ik gezakt voor mijn VWO op één vak, maar door de nieuwe gem. 5.5. regeling, doe ik nog een paar vakken opnieuw. Ook doe ik Wiskunde A opnieuw, omdat ik daar vorig jaar net geen 7 voor heb gehaald, dus dacht ik daar dit jaar een 7 voor te halen, zodat ik een extra compensatie punt zou hebben. Nu heb ik voor Wiskunde dit jaar beroerde cijfers gehaald, dus wilde ik het vak laten vervallen (heb immers dikke voldoende gehaald voor het vak vorig jaar), alleen kon dit niet meer omdat de afdelingsleider 3wkn op vakantie was en toen werd het meivakantie en toen werd het simpelweg te kort dag.

Heb ik toevallig van de week iets over gelezen:

http://www.examenklacht.nl/nieuws/2012/ ... en-opgelet

Keuze eindcijfer op het vavo
Als je dit jaar op het vavo in een vak een nieuw examen aflegt, dan kan bij de vaststelling van de uitslag worden teruggegrepen op het eerder behaalde eindcijfer. Dus: was je eindcijfer voor Nederlands vorig jaar een 6 en dreigt dat dit jaar een 5 te worden, dan kun je terugvallen op het hoogste cijfer. In het geval van Nederlands de 6. Je hoeft dit jaar dus nog geen ingewikkelde risicoanalyses te maken over cijfers die misschien beter of slechter zullen zijn, het hoogste eindcijfer telt.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:33

Net een uurtje bijles wiskunde gehad! Om algebra nog even te proberen te snappen :') Vorige keer had ze me geholpen met wiskunde, toen had ik ineens een 9,1 op een tentamen! Dus hopen dat het nu ook werkt :P Nu snap ik er in elk geval meer van (vooral van die stomme logaritmes). Ik ga eerst even iets anders doen en dan een wiskunde examen maken om te oefenen :)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:45

Zoo goedemorgen! IK heb mijn pony juist deels verkocht omdat ik zou gaan studeren, en dat dan niet meer zou gaan..
Vandaag weer dagje geschiedenis en wiskunde op de planning!