't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:27

Bam! Gesprek vanmiddag grote kans op dat ik werk heb voor voorlopig langere tijd 5 avonden in de week! 8-)
Even een goede binnenkomer van de week :D

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:36

Dat is goed nieuws! Ik kreeg net nog een afwijzing binnen, heb daar al meer dan 2 maanden geleden op gesolliciteerd.... Maargoed, ben toch al bezig dus het doet me niet zo veel.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:37

Haha.. Winged :') jouw onderschrift.. :+ moest wel ff lachen :D dat nieuwe bedoel ik dan, van de taart ken ik wel :p
Hoe bevalt het momenteel? al iets gevonden?
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 01-05-12 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:39

Afgelopen vrijdag bezichtiging gehad, maar dat was een beschimmeld hok...
Donderdag bezichtiging van een studio in Wehl, ben benieuwd :)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:30

Kom me hier ook even melden. Ik heb nog parttime werk, maar nog maar weinig uren dus daar moet iets bij. Heb inmiddels zeker 100 sollicitaties de deur uit gedaan maar in mijn sector is heel weinig te vinden (onderwijs en kinderopvang)

Vandaag had ik een meeloopdag op en callcenter. Dat zal m wel worden voorlopig, want ik heb wel 1! gesprek gehad in de afgelopen maanden... -O-
En eerlijk is eerlijk, vind t nog wel leuk werk ook. (We zullen zien of ik dat over een paar weken nog vind ;))

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:20

Dit kreeg ik vanmiddag van een oud-collega doorgestuurd:

Werkzoekend? Zeven tips om de moed erin te houden
Zit je zonder werk thuis en stromen de afwijzingen op je sollicitaties binnen? Dan kan de gedachte om het bijltje erbij neer te gooien ineens heel aantrekkelijk zijn.
Bedenk dan dat je zult moeten doorzetten om uit je huidige situatie te komen.
Zeven tips:
1. Behoud je werkritme
De eerste dertig minuten van de dag zijn het belangrijkst. Alles wat je dit halfuur doet en denkt, heeft invloed op je prestaties van de rest van de dag. Slaap dus niet uit, zet de wekker en sta meteen op, stap onder de douche en maak een ommetje.
2. Stel doelen
Als je geen duidelijk doel hebt, kun je stuurloos worden. Je hebt dan niets om je op te focussen en je zult merken dat je weinig presteert op een dag. Stel daarom specifieke, meetbare en realistische doelen over wat je op een dag wilt bereiken.
3. Creëer een goede omgeving
Een opgeruimde werkomgeving zal je helpen gefocust te blijven op je doel. Richt een deel van je woning in waar je je computer en telefoon bij de hand hebt.
4. Leef gezond
Eet genoeg groente en fruit en vermijd vet eten en alcohol. Blijf bewegen: een gezond lichaam leidt tot een gezonde geest.
5. Zoek contact met andere werkzoekenden
Sluit een pact met andere werkzoekenden en wissel ervaringen, advies en tips uit. Ook geeft dit je de gelegenheid stoom af ge blazen!
6. Denk aan de wet van de grote getallen
Hoe meer telefoontjes je pleegt en hoe meer brieven je verstuurt, hoe groter de kans op succes. Vroeg of laat werpt het z’n vruchten af.
7. Ontwikkel jezelf
Gebruik de extra tijd die je hebt om je te ontwikkelen. Kijk welke trainingen of cursussen je wilt volgen. Misschien is het wel tijd voor een carrièreswitch!
Bron: Monsterboard.nl

Volgens mij voldoen wij ruimschoots aan tip 5 ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:42

Goede tips! Een hoop van die dingen doe ik al, maar het is toch altijd goed om nog eens even extra bij sommige dingen stil te staan.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:55

Zeker dat op tijd opstaan is belangrijk! Nu ben ik net verhuisd en woon ik nog in een bouwput waar ze héél vroeg al beginnen met (luidruchtig) werken haha, dus ik sta wel op tijd op. Maar anders zou de verleiding groot zijn te blijven liggen!

Ik heb 3 weken vakantie opgenomen en ben inmiddels anderhalve week werkloos en heb nog niets van het UWV gehoord over mijn ww. Dat is jammer, ik heb er al wel achteraan gebeld.

Joyce, heb jij alleen de online winkel?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:50

Gesprek ging soepel.. (scheelt misschien dat mijn vriend daar werkt en dat is zijn oud collega en zij is niet heel veel ouder.. := )
Maargoed ik weet ook dat er heeeel veel sollicitanten hebben....

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:21

@saskiab: je hebt ook nog geen brief ontvangen dat je een kopie van je laatste loonstrook ed op moet sturen?
Ik heb 3 weken voordat ik werkloos zou worden me aangemeld en kreeg een week later een brief met het verzoek om kopien op te sturen. Ongeveer een maand erna (ik was toen 2 weken werkloos) kreeg ik bericht over mijn uitkering.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:37

Nee, ik heb direct toen ik het hoorde de datum doorgegeven aan het UWV en online t een en ander ingevuld. ik heb ze later nog teruggebeld of ik geen brieven heb gemist. Ik ben namelijk verhuisd en postnl weet de weg naar deze nieuwe straat niet te vinden. Maar ik had nog niets gemist verzekerde ze mij.

Spannend astaloca, wanneer hoor je meer?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:15

@SaskiaB

VANDAAG! ik ben niet meer werkloos voor sowieso de komende 4 maand! :D :D :D Oh wat ben ik blij..
Werk naast de deur ook nog.. prima tijden! Mijn week kan niet meer stuk! donderdag gelijk beginnen! *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:28

Gefeliciteerd!!
(blijf je ook gezellig hangen? :P)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:34

Astaloca! Gefeliciteerd! Wat fijn joh :) *\o/*

En Silvia, wel een logisch lijstje. Ik ben het er helemaal mee eens. Ik heb de afgelopen tijd ook echt te veel geslapen (al slaap ik altijd veel, 10 uur op een dag is niet veel voor mij) Maar je moet er gewoon bijblijven. Het verslonst allemaal te snel. Elke dag even wat doen, opruimen, even naar de paarden, huis op orde enzo.
Tijdens mijn afstuderen stond ik regelmatig gewoon met mijn vriend om 5.30 mee op, en aan de bak de hele dag. Kan nu rustig tot 11 uur blijven liggen :=

Krijg meteen het plaatje van Cartman in southpark in de WoW aflevering hihi.
Afbeelding

Ben net gebeld door UZB, afspraak is verzet naar vrijdagochtend, kwam iets engs tussen vandaag ofzo...nouja ik wacht af.
En weer een sollicitatie de deur uit gegaan. Daar hoor ik over 2 weken de uitslag van, is via mijn oude studentenuitzendbureau. Daar kennen ze me in ieder geval dus ik hoop dat dat iets oplevert. En ik zit te wachten op de uitslag van een sollicitatie die wél met mijn diploma te maken heeft, ik hoop echt dat daar snel reactie op komt, die is 30 april gesloten.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:44

Zo even grofweg het topic doorgebladerd want wilde me hier ook gaan melden. Gelukkig al veel mensen gezien die een een nieuwe baan gevonden hebben, gefeliciteerd allen. En voor diegenen waar het nog niet zo meezit, kop op ook voor jou ligt er een baan in het verschiet.

Zag het zelf ook best somber in, heb nu nog werk. Maar per 1 augustus is het einde contract, PostNL dus geen contract voor onbepaalde tijd. En met de huidige arbeidsmarkt.....wel een bult ervaring maar weinig papieren. En waar ik papieren van heb, heb ik weer weinig werkervaring -O- .

Maar er gloort alweer een beetje hoop aan de horizon. Ik ben in april naar een informatieavond geweest van het Deltion college om evt BBL te gaan doen. En dat op mijn 33e :D . Gesproken met een detacheerder en ik werd gisteren gebeld. Hij is in ieder geval druk bezig om een werkplek voor me te zoeken, en heeft er misschien al 1 gevonden *duim, duim, duim*.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:06

Duimen jullie met mij ook mee? 14 mei heb ik een sollicitatiegesprek bij bedrijf...

Moet ik een toets maken om mijn technisch inzicht te bekijken... Hopelijk gaar dat beter dan mijn duitstoets een tijdje terug...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:13

Ik duim voor jullie allebei hoor :D

Net weer 3 sollicitaties de deur uitgedaan. Het ozu nu toch ondertussen wel een keer moeten gaan lukken zou je denken...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:20

Ik duim ook mee voor iedereen, het is zo'n vermoeiende zoektocht. En toch iedere keer als je dan weer een sollicitatie de deur uit doet of als er ook maar iemand zegt "nou, mischien" komt de hoop bij mij weer iedere keer naar boven.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:49

Thanks allen! :D @Winged: Ik blijf gezellig! *\o/*

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:06

Astaloca schreef:
@SaskiaB

VANDAAG! ik ben niet meer werkloos voor sowieso de komende 4 maand! :D :D :D Oh wat ben ik blij..
Werk naast de deur ook nog.. prima tijden! Mijn week kan niet meer stuk! donderdag gelijk beginnen! *\o/*

Gefeliciteerd! Wat goed en fijn zeg :D
Ik hoop dat ik deze week t zelfde nieuws krijg haha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:19

Ik werd net gebeld door een werving/selectiebureau, dat ze een leuke baan voor me hebben tot begin augustus, hier vlak om de hoek. Waarschijnlijk ga ik dus straks op gesprek en als dat wat is, mag ik morgen op sollicitatiegesprek komen bij dat bedrijf. Ik vind het wel hartstikke spannend, want ik zit natuurlijk sinds september al thuis (eerst een paar maanden ivm ziekte), dus ik hoop echt dat ik het goed op ga pakken!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:25

Spannend Joyce! Hoop dat het wat is, ben benieuwd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:43

Hmm, ik heb net de vacature toe gemaild gekregen en ik heb nu al wat punten die niet zo handig zijn...

Ik zou op woensdag tot 19:30u moeten werken en om 19:30u begint het trainen met de hond. Dat kan alleen op die dag, dus verzetten van de training is geen optie en niet trainen met de hond is al helemaal geen optie. Het 2e is dat het tot 10 augustus is, maar m'n vriend en ik hebben vanaf 30 juli vakantie. Het 3e is dat het voor zover ik weet alleen telefonisch werk is, dus bestaande klanten bellen om ze nog meer producten aan te smeren en daar ben ik niet zo'n fan van...

Maar goed, ik kan altijd even op gesprek gaan natuurlijk, wellicht is het een hartstikke leuk bedrijf met een leuk team!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:15

Ik zou niet meteen beren op de weg zien, misschien kun je er nog wel een mouw aan passen.... wat betreft die 10 dagen (dat zijn wat, 6 werkdagen?) voor je vakantie kun je wellicht gewoon eerder stoppen, en misschien is doorwerken tot 19.30 uur niet verplicht? Of kan je vriend met de hond trainen? Leer jezelf denken in mogelijkheden, niet in problemen (hoewel ik in je laatste zin zie dat je hartstikke positief bent hoor, super.)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:35

Silvia schreef:
Dit kreeg ik vanmiddag van een oud-collega doorgestuurd:

Werkzoekend? Zeven tips om de moed erin te houden
Zit je zonder werk thuis en stromen de afwijzingen op je sollicitaties binnen? Dan kan de gedachte om het bijltje erbij neer te gooien ineens heel aantrekkelijk zijn.
Bedenk dan dat je zult moeten doorzetten om uit je huidige situatie te komen.
Zeven tips:
1. Behoud je werkritmeYep, aangemeld bij de dierenambulance
De eerste dertig minuten van de dag zijn het belangrijkst. Alles wat je dit halfuur doet en denkt, heeft invloed op je prestaties van de rest van de dag. Slaap dus niet uit, zet de wekker en sta meteen op, stap onder de douche en maak een ommetje.
Yep, aangemeld bij de dierenambulance, 1 a 2x per week sporten met vriendin en anders alleen groepsles spinning, wekker zetten
2. Stel doelen
Als je geen duidelijk doel hebt, kun je stuurloos worden. Je hebt dan niets om je op te focussen en je zult merken dat je weinig presteert op een dag. Stel daarom specifieke, meetbare en realistische doelen over wat je op een dag wilt bereiken.
Doelen per dag gaat niet lukken, wel het doel om eindelijk eens te groomen aan boord van een vliegtuig, ben er nu ruim een half jaar mee bezig en heb vandaag mijn ID kaart binnen gekregen
3. Creëer een goede omgeving
Een opgeruimde werkomgeving zal je helpen gefocust te blijven op je doel. Richt een deel van je woning in waar je je computer en telefoon bij de hand hebt.
Onlangs wat nieuwe spulletjes gekocht en huis zomer klaar en tuin ook bijna zomer klaar
4. Leef gezond
Eet genoeg groente en fruit en vermijd vet eten en alcohol. Blijf bewegen: een gezond lichaam leidt tot een gezonde geest.
Redelijk goed, s'avonds wel lastig :o
5. Zoek contact met andere werkzoekenden
Sluit een pact met andere werkzoekenden en wissel ervaringen, advies en tips uit. Ook geeft dit je de gelegenheid stoom af ge blazen!
www.bokt.nl
6. Denk aan de wet van de grote getallen
Hoe meer telefoontjes je pleegt en hoe meer brieven je verstuurt, hoe groter de kans op succes. Vroeg of laat werpt het z’n vruchten af.
Ai, knel punt
7. Ontwikkel jezelf
Gebruik de extra tijd die je hebt om je te ontwikkelen. Kijk welke trainingen of cursussen je wilt volgen. Misschien is het wel tijd voor een carrièreswitch!
Gedaan en nog mee bezig
Bron: Monsterboard.nl

Volgens mij voldoen wij ruimschoots aan tip 5 ;)

Aan de rest ook wel , behalve puntje 6 omdat daar de energie bron behoorlijk uitgeput is.