Even een goede binnenkomer van de week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astaloca schreef:@SaskiaB
VANDAAG! ik ben niet meer werkloos voor sowieso de komende 4 maand!![]()
![]()
Oh wat ben ik blij..
Werk naast de deur ook nog.. prima tijden! Mijn week kan niet meer stuk! donderdag gelijk beginnen!
Silvia schreef:Dit kreeg ik vanmiddag van een oud-collega doorgestuurd:
Werkzoekend? Zeven tips om de moed erin te houden
Zit je zonder werk thuis en stromen de afwijzingen op je sollicitaties binnen? Dan kan de gedachte om het bijltje erbij neer te gooien ineens heel aantrekkelijk zijn.
Bedenk dan dat je zult moeten doorzetten om uit je huidige situatie te komen.
Zeven tips:
1. Behoud je werkritmeYep, aangemeld bij de dierenambulance
De eerste dertig minuten van de dag zijn het belangrijkst. Alles wat je dit halfuur doet en denkt, heeft invloed op je prestaties van de rest van de dag. Slaap dus niet uit, zet de wekker en sta meteen op, stap onder de douche en maak een ommetje.
Yep, aangemeld bij de dierenambulance, 1 a 2x per week sporten met vriendin en anders alleen groepsles spinning, wekker zetten
2. Stel doelen
Als je geen duidelijk doel hebt, kun je stuurloos worden. Je hebt dan niets om je op te focussen en je zult merken dat je weinig presteert op een dag. Stel daarom specifieke, meetbare en realistische doelen over wat je op een dag wilt bereiken.
Doelen per dag gaat niet lukken, wel het doel om eindelijk eens te groomen aan boord van een vliegtuig, ben er nu ruim een half jaar mee bezig en heb vandaag mijn ID kaart binnen gekregen
3. Creëer een goede omgeving
Een opgeruimde werkomgeving zal je helpen gefocust te blijven op je doel. Richt een deel van je woning in waar je je computer en telefoon bij de hand hebt.
Onlangs wat nieuwe spulletjes gekocht en huis zomer klaar en tuin ook bijna zomer klaar
4. Leef gezond
Eet genoeg groente en fruit en vermijd vet eten en alcohol. Blijf bewegen: een gezond lichaam leidt tot een gezonde geest.
Redelijk goed, s'avonds wel lastig![]()
5. Zoek contact met andere werkzoekenden
Sluit een pact met andere werkzoekenden en wissel ervaringen, advies en tips uit. Ook geeft dit je de gelegenheid stoom af ge blazen!
www.bokt.nl
6. Denk aan de wet van de grote getallen
Hoe meer telefoontjes je pleegt en hoe meer brieven je verstuurt, hoe groter de kans op succes. Vroeg of laat werpt het z’n vruchten af.
Ai, knel punt
7. Ontwikkel jezelf
Gebruik de extra tijd die je hebt om je te ontwikkelen. Kijk welke trainingen of cursussen je wilt volgen. Misschien is het wel tijd voor een carrièreswitch!
Gedaan en nog mee bezig
Bron: Monsterboard.nl
Volgens mij voldoen wij ruimschoots aan tip 5