Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:50

connepon85 schreef:
Ik mis toch zo de "vind ik leuk" knop! Ik zit te veel op Facebook denk ik :p Maar heel leuk Zooist ;)

Thanks! :D

Ik ga binnenkort een weekendje weg met heel de familie. Ik heb al laten dooschemeren dat ik dat weekendje ga gebruiken om alles aan elkaar te schrijven. Kan ik me mooi ergens opsluiten en eindelijk helemaal los gaan.

Anders kom ik daar gewoon niet aan toe, of maak ik er de tijd niet voor.

Gelukkig was het geen probleem. Het gaat erom dat iedereen lekker kan doen wat tie wil doen in dat weekend! *\%/* *\%/* *\%/*

Heb er nu helemaal zin in!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:49

Lindy1982 schreef:
connepon85 schreef:
Bij Marcel Beukers in Waarland

Is dat die stal die je vanaf die grote weg door broek op lange dijk richting schoorl aan de linker kant ziet vlak bij die speeltuin met die houten speel meubels die heet toch ook beukers

Ik weet precies welke je bedoeld, haha! Ik had die ook in gedachten. Ik woon trouwens in Lutjebroek (Bij Enkhuizen voor de anderen)

Ik weet niet meer wie het was maar vanaf volgend jaar heb je geen inschrijfkosten meer bij de K VK. Overigens sturen ze je ook geen herinnering als je niet betaald hebt. Zag net een factuur liggen die ik al betaald had moeten hebben.. :=

Zooist

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:31

Dat was ik! Dan schrijf ik me mooi per 1 januari in. Want dan begin ik officieel! :D

Mijn paard heeft in Lutjebroek gestaan :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:25

Leuk Zooist! Altijd spannend zo'n inschrijving. Ik ben ook (nog) niet ingeschreven, maar kan nu ook al uitkijken naar de dag dat dat wel gaat gebeuren.

As zaterdag "strijden" wij overigens tegen elkaar zag ik, in het L1. Voor mij wordt het mn debuut, dus ben erg benieuwd.

Hier gaat de zandcompleet site echt lekker. De afgelopen dagen iedere dag al een bestelling. Google Adwords doet voor ons goed z'n werk, echt super leuk en verslavend zeg als het eenmaal een beetje gaat lopen! We worden ook echt vaak gebeld met vragen. Heel erg leuk, wordt er helemaal happy van!

Ook de angst & paard website loopt steeds beter, iedere dag komen er vragen over de email van angstige ruiters die op zoek zijn naar tips of een hart onder de riem. Ik ben een soort hulplijn in wording, haha.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:33

Mellis86 schreef:
Leuk Zooist! Altijd spannend zo'n inschrijving. Ik ben ook (nog) niet ingeschreven, maar kan nu ook al uitkijken naar de dag dat dat wel gaat gebeuren.

As zaterdag "strijden" wij overigens tegen elkaar zag ik, in het L1. Voor mij wordt het mn debuut, dus ben erg benieuwd.

Hier gaat de zandcompleet site echt lekker. De afgelopen dagen iedere dag al een bestelling. Google Adwords doet voor ons goed z'n werk, echt super leuk en verslavend zeg als het eenmaal een beetje gaat lopen! We worden ook echt vaak gebeld met vragen. Heel erg leuk, wordt er helemaal happy van!

Ook de angst & paard website loopt steeds beter, iedere dag komen er vragen over de email van angstige ruiters die op zoek zijn naar tips of een hart onder de riem. Ik ben een soort hulplijn in wording, haha.

Wat fijn dat het zo lekker loopt! Ik ga zo eens kijken op ik op je angst&paard site kan komen. :)

[offtopic]Wat leuk dat je ook meedoet. Ik ga voor de tweede keer. Ik mag omstreeks middernacht ook nog met de andere :D Doe je op beide dagen mee? [/offtopic]

Edit: nu weet ik gelijk wie je bent :D Leuk!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:38

Nee ik doe alleen morgen mee, zondag heb ik elders een clinic. Bij mij is het altijd spannend want meneer gaat niet altijd even goed de trailer in (dus als ik ineens niet meer op de lijst sta, dan weet je wat er is mis gegaan :P). Pff middernacht, moet er niet aan denken. Dan val ik in slaap te paard denk ik, voordat
je dan weer eens helemaal thuis bent en klaar.. Succes iig alvast (zo dat was het weer offtopic)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:11

Ik heb een vraagje aan de fotografen en andere die hier wat van weten.
Ik wil een flyer gaan maken. Deze moet in CMYK en 300dpi.
Nu zijn mijn foto's RGB en 72dpi en 180dpi.
Met een klik op de knop kan ik dat omzetten naar CMYK en 300dpi, maar kan ik deze foto's dan gewoon zonder probleem plakken in de flyer die is geopend in 300dpi CMYK of geeft dat afdruk problemen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:52

Ik zou even kijken of je op je scherm kleurverschil ziet, want CMYK heeft niet overal evenveel kleurruimte, waardoor sommige kleuren minder worden.
Daarnaast is het zo dat je met een foto van 180 dpi bijv. een afdruk kunt maken van 20x30 cm. Op 300 dpi is dat dan nog maar 10x15 cm (even een snelle gok), dus het is geen probleem, maar je moet even kijken of je foto's wel groot genoeg zijn voor het formaat flyer dat je wilt maken.
Even proberen geeft wellicht als het antwoord op je vraag als je met Photoshop oid werkt.
Lukt dit zo niet, let me know!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:20

Zo, ik heb de shop net op 21% BTW gezet.

Zijn jullie al zover met het aanpassen van de prijzen? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:24

Bij mij wordt maandag alles omgezet naar 21%, althans "alles"... Alleen de eindberekening/het percentage op de factuur hoeft aangepast te worden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 15:27

Bedoel je dat als je het dpi veranderd, dat dan automatisch de imagesize mee veranderd?
Als je in photoshop bent en imagesize aanklikt, zie je onderaan 3 vinkjes. De onderste is replace of zoiets (uit het hoofd) als je die uitvinkt, dan de dpi veranderd en weer aanvinkt, veranderd de imagesize niet mee.
De foto is nu nog even groot, maar ik zie er verder ook helemaal niets aan veranderen.
De flyer moet iig straks 148mm x 210mm (half A4tje?) worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:36

joyce2 schreef:
Bij mij wordt maandag alles omgezet naar 21%, althans "alles"... Alleen de eindberekening/het percentage op de factuur hoeft aangepast te worden.

Ik vond maandag te laat, alles dat er vanaf nu besteld wordt, daarvan is levering pas maandag of later dus als ik het nu niet gewijzigd had, zou ik de bestellingen die vanaf nu binnenkomen weer allemaal handmatig moeten wijzigen en daar heb ik echt geen zin in :P

Begint het bij jou nou inmiddels wat harder te lopen? :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:39

Wij gaan morgen de BTW veranderen :)

Zijn er mensen die ervaring hebben met drukwerk van cewe-print.nl?
Ze zijn een stuk goedkoper dan Drukwerkdeal, waar wij normaal alles laten drukken. Bij mijn vorige werk lieten we wel fotoboeken bij CeWe maken, en dat beviel wel, maar met ander drukwerk (visitekaartjes, briefpapier, ...) heb ik geen ervaring.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:46

Ja dat is ook wel logisch!

Bij mij is het heel wisselend qua bestellingen, maar het loopt nog steeds niet lekker door. Terwijl we altijd goed verkopen en heel veel leuke reacties krijgen als we op een evenement staan, dus aan de collectie ligt het blijkbaar niet. Ik wil voor het einde van het jaar nog wat veranderen aan de collectie in de shop en daarna kijken wat ik nog kan doen/veranderen waardoor mensen me beter kunnen vinden. Wellicht een AdWords campagne opstarten en ik wil nog iets van een extra URL aanmaken (met een makkelijk te onthouden naam) die naar mijn webshop verwijst.

Ik zie via Analytics wel dat de bezoekersaantallen langzaam steeds iets hoger worden, dus dat is een goed teken, maarja het blijft natuurlijk een luxeproduct.

@Szan: Nee, geen ervaring mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:52

Dat van die makkelijke naam zou ik zeer zeker doen, kost je een tientje per jaar en klaar ben je, sta je ook niet te tobben als iemand je website naam vraagt....dat heb ik namelijk ook altijd met BoomloosRijden.nl of Barefootzadel.nl , dat onthouden mensen gewoon niet, maar iets als fijnzadel.nl gaat dan nog net :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:56

holly schreef:
Bedoel je dat als je het dpi veranderd, dat dan automatisch de imagesize mee veranderd?
Als je in photoshop bent en imagesize aanklikt, zie je onderaan 3 vinkjes. De onderste is replace of zoiets (uit het hoofd) als je die uitvinkt, dan de dpi veranderd en weer aanvinkt, veranderd de imagesize niet mee.
De foto is nu nog even groot, maar ik zie er verder ook helemaal niets aan veranderen.
De flyer moet iig straks 148mm x 210mm (half A4tje?) worden.

Dat maakt niet uit... Op het scherm blijft alles namelijk hetzelfde, omdat een scherm altijd 72 dpi is. Of eigenlijk ppi, want dan zijn het pixels per inch in plaats van dots per inch (dpi).
Echter, als je dat vinkje afzet, veranderd hij inderdaad niet het formaat qua resolutie, maar wel qua afdrukformaat, maar de foto lijkt dan niet groter te worden, omdat je op je scherm de foto in pixels ziet en niet in centimeters.
Maar je ziet wel dat je als je er 300 dpi invult, de foto kleiner afdrukbaar is (mijn 2000x3006 pixel foto's gaan van 42x28 cm bij 180 dpi naar 25x17 cm bij 300 dpi). Dit komt omdat de foto dan fijner is, omdat er meer puntjes (dots) per inch bij elkaar zitten. Daardoor wordt je detail hoger en de kwaliteit dus ook, maar wordt de foto kleiner.

Is het zo een beetje duidelijk? Vind het best lastig om het uit te leggen zo.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:29

Even een vraag. Binnenkort is de website klaar waar je alle paardenbedrijven kunt toevoegen, reviews kunt geven en bedrijven zelf bedrijfspagina's kunnen aanmaken. Één probleempje; ik weet nog steeds geen naam voor de website!

Hebben jullie misschien een idee? (bij voorkeur een korte naam, bijv. 5 letters en hoeft niet iets speciaals te betekenen, zoals bijv. met funda)

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:15

Zijn er hier toevallig creatievelingen, of kent iemand er eentje, die goed zijn in het ontwerpen van bedrijfslogo's? Ik weet niet zo goed wat ik wil als logo! Bedrijf heeft mijn naam, maar alleen dat in een bepaald lettertype vind ik ook zo saai! Her gaat trouwens om een osteopathie praktijk voor dieren! (is al weer een tijdje geleden dat ik me heb gemeld!)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:31

Mag ik mij misschien hier ook melden?

Ik heet Michelle en heb sinds ongeveer 2 maandjes een eigen website waar ik cupcakes verkoop op bestelling. Deze website is het geworden: www.chooseyourcupcake.nl.
Omdat ik voornamelijk op veel websites vond dat de cupcakes al 'klaar' zijn, leek het me wel leuk om te werken met een concept waar mensen zelf hun cupcake 'in elkaar kunnen zetten'. :)
Ik moet zeggen dat het zeker niet verkeerd loopt, vooral nu begint het wel te stromen. Ik verwacht wel een grotere drukte naarmate de feestdagen eraan komen. Verder doe ik veel aan marketing, heb een FB pagina, heb cupcakes verkocht op een braderie (zeer succesvol) en houd 20 oktober een cupcake proeverij. :)

Helaas denk ik niet dat ik ooit van dit bedrijfje zal kunnen leven. Op dit moment ben ik nog heel erg aan het zoeken met hoe het verder moet. Ik werk 42 uur per week (niet mn droombaan, blijven hangen bij bijbaantje dus hecht er geen waarde aan), maar ik wil me ook graag inschrijven bij de KvK. Deze week moet ik bellen voor een afspraak. :) Mijn doelgroep is voornamelijk bedrijven dus dan is het handig als zij een rekening kunnen krijgen.

Dus, dat was het zo'n beetje hihi. :D Ik heb trouwens Vrijetijdsmanagement gestudeerd maar bakken was altijd al mn hobby. Nu kan ik totaal geen werk vinden in mijn branche dus dan is het wel leuk om te kijken hoe ver ik hiermee kom! Mijn droom; een cupcakewinkel, maar voornamelijk met een bestel en bezorgservice voor bedrijven.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:54

Hoi Michelle, welkom!
Sinds wanneer moet je een afspraak maken om in te schrijven bij de KVK? Ik ben gewoon heen gereden en mij gelijk aangemeld. Maar misschien is het in Gouda/Rotterdam anders? Ivm met inwonersaantal ofzo. Wel handig, dat je je eigen cupcake kan maken en dan bestellen. Ik heb het alleen niet zo op cupcakes (geen idee hoe ik ze netjes kan eten), snap de rage ook niet maar kan me wel voorstellen dat er vraag naar is! Hoop voor je dat je er straks wel enigzins van kan leven en dan je officiele werk kan minderen waar je minder lol in hebt.

edit: Net even je website bekeken en je cupcakes zien er echt heel leuk uit. Je maakt er wel wat van. Soms zie je van die heel ienieminie decoraties maar dit is echt feestwaardig zegmaar. Heel leuk.

Zo, en nu weer verder voor de accountant ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:08

Bedankt! :D Ja ik zag op de website dat je bij Gouda een afspraak moest maken, om de wachttijden te verkorten. :j Opzich wel handig, alleen ik kan alleen 's avonds, dus hopen dat dat mogelijk is.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:14

Vaak op donderdag of vrijdagavond zijn ze wel open volgens mij. Op zich wel logisch, maar in die omgeving is ook een hogere bevolkingsdichtheid dan hier. Ik moest dan naar Purmerend omdat Hoorn verleden jaar dicht is gegaan wegens te weinig toeloop en dat ze zo dus konden bezuinigen.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:25

Janine1990 schreef:
Wie was het ook alweer die zo'n veilingsite had gemaakt? Die zouden we toch te zien krijgen? :o

Ja dat ben ik :o zit wat vertraging in. Betalingsysteem werkt nog niet naar behoren. Zo frustrend!!

Hoop dat aankomende week dan eindelijk zo ver is!!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:28

urban_hero schreef:
Zijn er hier toevallig creatievelingen, of kent iemand er eentje, die goed zijn in het ontwerpen van bedrijfslogo's? Ik weet niet zo goed wat ik wil als logo! Bedrijf heeft mijn naam, maar alleen dat in een bepaald lettertype vind ik ook zo saai! Her gaat trouwens om een osteopathie praktijk voor dieren! (is al weer een tijdje geleden dat ik me heb gemeld!)

Ik doe altijd veel ideeen op bij shutterstock.com, daar kan je ze ook kopen :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:49

urban_hero schreef:

Kaaaren uit dit topic is goed en betaalbaar