't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:40

Ik ben ook starter (HBO), maar bijna bij alle vacatures in mijn branche zijn startersfuncties op MBO niveau. Die schrijf ik ook aan, maar als ik een vacature zie voor HBO waar ze ervaring vragen (b.v. 2 jaar ofzo) dan schrijf ik ook maar gewoon. :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:44

Sf, welke opl. Heb jij gedaan, welke richting zoek je iets?
Wij zitten qua gebied niet ver uit elkaar, als ik een interessante vacature tegen kom kan ik en doorsturen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:30

Ik heb Vrijetijdsmanagement gedaan, dus zoek voornamelijk in de marketing/PR, organiseren/plannen en conceptontwikkeling.
En dan in de vrijetijdsbranche zoals toerisme, hotels/horeca, kunst en cultuur, media/entertainment, evenementen etc.

Bedankt iig! :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:32

Oké! Zal het in de gaten houden!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:33

:( Kijk ik op werk.nl en staat daar toch een leuke vacature!!!! Boekhouder voor dierenkliniek. Voldoe aan (bijna) alle eisen: ik woon niet binnen een straal van 15 km van Den Ham OV..... Sterker nog, het is voor mij 135 km :+. Ik heb de opleiding, de ervaring, affiniteit met dieren (= voorwaarde; ik ben paraveterinair dierenartsassistente maar kan dat werk niet meer uitvoeren). Waarom krijg ik dat soort vacatures te zien als ik zoek binnen een straal van 15 km van mijn woonplaats :?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:34

Ik solliciteer ook op alles wat ik zou kunnen doen...
Bijna alles is buiten mijn opleiding gebied omdat er in "mijn" branche gewoon niks te krijgen is :n

In deze tijd heb je niet zoveel keus, al solliciteer ik wel op fulltime (ja of parttime 32 uur)
Ik wil niet minder werken want dan hou je gewoon helemaal niks over :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:00

Mri schreef:
hangt van je insteek af ;)
zolang ik leuke vacatures tegen kom blijf ik sturen, al let ik stiekem wel op als ik in mn laatste week van de 4 weekse periode zit. Want wat nou als ik daarna geen leuke vacatures meer vind?
vacatures die ik in die week op donderdag/vrijdag vind reageer ik maandag pas op.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vind dat de vacatures nu weer wat aantrekken, heb er (totaal onverwacht) 4 gevonden (waarvan 1 minder leuke.... maar een baan is een baan!)
Vandaag 1 de deur uit gedaan (de leukste van de 4) daar heb ik de hele ochtend over gedaan, de andere 3 gaan er morgen uit denk ik.

Nou ik solliciteer op alles waarvan ik denk dat ik daar geschikt voor ben
ik heb namelijk niet een ruime keuze, lang verhaal maar ik ben niet 100% goedgekeurd, maar ze hebben mij kwa hulp die ze beloofde (uwv) wel laten pleuren
en ik heb een maand de tijd om wat te vinden :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:05

nou, die ene leuke van gister, daar heb ik vandaag een hele nette afwijzing voor gekregen...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:12

meld me hier dan ook maar aan.. was gisteren bij werkbedrijf men werk daar helemaal depri van de dingen die ik wel moest doen!!

loop hier naast nog een loopbaantraject heb zo veel afspraken die op elkaar lijken dan steeds. krijg 100x de zelfde info.
maar we gaan er wat van maken zo dat ik heel snel weer werk heb of jah dat hoop ik :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:25

_Daniella schreef:
In deze tijd heb je niet zoveel keus, al solliciteer ik wel op fulltime (ja of parttime 32 uur)
Ik wil niet minder werken want dan hou je gewoon helemaal niks over :n

Misschien is het gewoon noodzaak om minimaal 32 uur te werken ivm vaste lasten, maar mijn ervaring is dat het vaak heel erg meevalt qua salaris. Toen ik van 24 naar 20 uur pw ging werken, scheelde mij dat nog geen 40 euro netto in de maand (bruto uurloon van ruim 15 euro).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:32

Klopt, een paar uur minder scheelt niet eens zo veel per maand. Als je minder uren draait hoef je ook minder af te dragen namelijk :) . Ik ben toen wel heel hard achteruit gegaan, omdat ik van én minder uren, óók geen onregelmatigheidstoeslag meer kreeg. En toen scheelde 4 uur per week ineens 300 euro netto per maand := .

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:50

Ja, als de ORT eruit gehaald wordt, kan het wel behoorlijk schelen! Bij mijn man hebben ze een speciale regeling op het werk bij langdurige ziekte zodat je niet ineens 3-400 euro minder hebt! Hij is de hoofdkostwinnaar en dan is het veel geld.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:13

Mri schreef:
nou, die ene leuke van gister, daar heb ik vandaag een hele nette afwijzing voor gekregen...

Balen! :(

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:21

Ben vanaf een week of twee ook hard opzoek naar een baan richting communicatie, marketing, pr. Waar ik vooral veel tegen aanloop is dat vacatures op het internet verouderd zijn en je dan een reactie terug krijgt dat het bedrijf al voorzien is altijd fijn als zelfs uitzendbureau's het niet goed bijhouden. Hebben jullie wellicht nog tips voor mij waar ik kan zoeken op internet?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:23

indeed.nl

Die zoekt ook in kranten, websites van bedrijven e.d.
(alles dus)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:44

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:58

Voor communicatie en PR is villamedia.nl misschien ook nog wel een goede optie.

Tot nu toe 2 afwijzingen alweer binnen, heb nog 3 vacatures liggen waar ik op kan/ga reageren. En dan zit ik voor deze week alweer op 7. Vraag mij af het wel een beetje nut heeft zoveel brieven, krijg amper reactie en op gesprek komen ho maar. Doe érgens wat fout geloof ik, namelijk: Het gebrek aan ervaring. Ben er zo flauw van eigenlijk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:59

Winged, laat je niet op je kop zitten!
niet elk bedrijf kijkt naar ervaring! en wellicht toch iets meer buiten de journalistiek/media?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:03

Tjah, ik kijk ook naar communicatie, PR, enzovoorts... Denk er ondertussen aan om een extra cursus erbij te gaan volgen voor Marketing. Daar zie ik juist wel veel van voorbij komen. En laten we wel wezen: Heb tijd om een cursus te doen. (plus dat deze max 250 kost via de NHA)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:04

Maar ook in de marketing komen belachelijk veel reacties op de vacatures.... er komen wel veekl vacatures online, maar er zijn ook veel mensen die in die richting zijn opgeleid helaas.
Maar mocht je marketing willen gaan doen, dan heb ik evt ook nog wel een boek voor je wat je wel mag lenen (grondslagen van de marketing)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:07

Naja heb via de NHA een compleet lespakket gevonden. En hier in het Noorden lijkt het erop dat er in PR en marketing in ieder geval een grotere kans is := Maar het kan natuurlijk ook een verkeerd beeld zijn. Gezien er veel mensen wel marketing gestudeerd hebben is het om mijn kansen te vergroten wel handig om een cursus erbij te doen lijkt me :=

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:15

Rinske schreef:
Pfffrt, gisteren gesolliciteerd bij StartPeople voor een baan in de zorg, spreken ze helemaal enthousiast mijn voicemail in, bel ik ze net terug, hebben ze geen werk, waarom bel je dan terug zeg -O- .

Wat voor iets zoek je in de zorg?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:30

bakkabouter schreef:
Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst testen gaan afleggen op een bedrijf (dus niet meer via interimkantoor!) en op basis van de resultaten zouden ze me deze week al dan niet uitnodigen voor een eerste gesprek. Nu, de resultaten zijn goed, dat weet ik zeker, maar toch lijkt het te optimistisch om te hopen op dat telefoontje. En een eerste gesprek betekent natuurlijk nog steeds niet dat je de baan krijgt.

Resultaten niet goed genoeg. Ehm, excuseer?
Toch maar even een mailtje gestuurd met de vraag waar het dan precies is foutgelopen...

lichtpuntje: morgen een 1e gesprek bij een ander bedrijf :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:34

nou heb de eerste afwijzing al binnen, wel knap dat je binnen 16 uur een weloverwogen keuzen heb kunnen maken uit de vele sollicitatie's , zoals zij dat benoemde....... >;)

Iemand een idee wat het nette uurloon voor thuiszorg is? Ik ben gebeld geworden voor een thuiszorg baan maar ik vind het salaris zo laag :=

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:37

nou ik ga donderdag weer naar het uitzendbureau, ze belden dat ze misschien iets hadden op kantoor bij een datingsite :+ wel 16 uur maar, maar ze verwachten echt heeeeeeel snel me een fulltime contract te kunnen bieden.
Dus wie weet is het iets..