Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:49

Ik zie mezelf als een echte ondernemer dus dan kan ik hier niet ontbreken :D

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:42

Hallo Mauve, welkom! Gezien jouw ervaring zullen er best nog wel vragen jouw kant op komen... :)

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:08

Bedankt voor alle antwoorden. En leuk een meer ervaren persoon in ons midden ;)

Ik ben nu aan het opstarten.. En je gaat inderdaad goed leren plannen als je weinig tijd hebt :D
Maar vindt het wel lastig mijn tijd te verdelen tussen bedrijf en prive. Leren we vanzelf... Ik ga keihard voor mijn praktijk, maar had daardoor van t weekend wel een chagerijnig paard op stal staan, die vond dat ik niet zo gehaast, ff snel hem aandacht moest geven. Directeur wilde graag wel volle aandacht voor mij }> :D
Voelde ik me alweer schuldig... Haha
Gister middag had ik wat meer tijd, dus toen was hij weer tevreden ;)

Maar goed die weken zullen er vast meer komen... Het is nu nog erg onregelmatig, dat is het nadeel...
Gelukkig staat me vent 100% achter me. Paard lief kan ik het wat lastiger uitleggen :')

Maar als ik jullie zo hoor, 60 uur per week, en man, paarden eventueel honden dan? Die staan dan op plaats 10 in de lijst ofzo? ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:59

Hallo ondernemers!
Zou ik hier mee mogen doen? Heb vooral veel vragen en twijfels momenteel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:27

Neee, mn hond staat heel hoog op de lijst! Maarja, met een webshop is dat wat makkelijker he, ik zit gewoon in de woonkamer en dan speel ik af en toe ff met de hond en als ik toe ben aan een break ga ik lekker met haar het bos in. Op de dagen dat ik naar mn werk toe moet is de hond bij mn ouders geweest en heeft ze de hele dag geravot met hun honden, waardoor ze als een blok in slaap valt als ze thuis komt en zo kan ik 's avonds ook zonder schuldgevoel aan de slag. Mn vriend wil af en toe ook aandacht, maar hij snapt ook dat ik niet altijd alleen maar leuke dingen kan doen na het werk, dus meestal doen we 1x per week iets leuks samen en we kijken ook regelmatig een filmpje, of gaan even lekker samen relaxen in bad. Dus hier is dat eigenlijk best goed te doen, het combineren van alles!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:44

nektosha schreef:
Hallo ondernemers!
Zou ik hier mee mogen doen? Heb vooral veel vragen en twijfels momenteel.
Jep, welkom!
Leetje schreef:
Maar goed die weken zullen er vast meer komen... Het is nu nog erg onregelmatig, dat is het nadeel...
Gelukkig staat me vent 100% achter me. Paard lief kan ik het wat lastiger uitleggen :')

Maar als ik jullie zo hoor, 60 uur per week, en man, paarden eventueel honden dan? Die staan dan op plaats 10 in de lijst ofzo? ;)
Bij mij is dat nu heel goed te combineren. Vriendin zit in laatste jaar uni, loopt stage en werkt bij d'r stagebedrijf. Ook druk zat :) Samen hebben we 2 honden, 2 katten en op termijn heeft zij ook een paard. Paard wordt tijd maken, maar de katten vinden m'n montagedagen erg gezellig en liggen vaak spinnend op schoot of op de vrij brede rugleuning van m'n stoel.
De honden gaan vaak met me mee, op montagedagen neem ik m'n boterham vaak mee naar het bos en loop ik meer dan een uur met ze.

Is idd wel zo dat momenten echt samen met m'n vriendin door de week momenteel erg beperkt zijn. Door veel bij elkaar te zijn en de huishoudelijke dingen te delen en vooral ook samen te doen spreek je elkaar iig vrij veel, dus is 't goed vol te houden :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:47

Ach het vereist in mijn geval wel wat begrip van mijn vriend, maar hij begrijpt het wel :j Hij profiteert tenslotte ook van de inkomsten :P Wij hebben 2 honden, een kat en een cavia. Geen eigen paard, maar heb geregeld een trainingspaard staan. Mijn lessen slokken niet eens zoveel tijd op, dat valt reuze mee, maar netwerken/wedstrijden kijken en of coachen en trainingspaarden nemen wel veel tijd. Mijn vriend zorgt grotendeels voor de honden en is 's avonds ook altijd thuis. En als hij weg wil, zorg ik dat ik dat kan inplannen met een rustdag voor het paard, zodat ik dan thuis ben. Verder zien we elkaar elke dag wel hoor. Misschien werkt onze relatie juist goed omdat we niet zoveel op elkaars lip zitten :')

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:55

@ XoNo: Ah, jullie kat vermaakt zich met de cavia? :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:25

Hahaha nee, met de honden :D We hebben 2 duitse doggen en onze kat is helemaal verliefd op ze <3

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:53

Wie van jullie vind het leuk om het opzetje van mn nieuwe webshop te bekijken? Wellicht kijken jullie er met andere ogen naar dan ik en zien jullie nog verbeterpunten. Dan kan ik eventuele wijzigingen nog ff doorspreken met de webbouwer voordat de site online gaat! Link stuur ik per PB, omdat hij nog niet 100% ready is en ik niet wil dat mensen per ongeluk op die site gaan bestellen, want dan heb ik een klein probleempje ;)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:56

Jaaa, ik wil graag kijken :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:02

Ik ben ook erg benieuwd Joyce!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:05

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:23

Ik werk 24 uur voor een werkgever, eigen bedrijf, man en een peuter van 2, 2 katten, vrijstaande huis met grote tuin, penningmeester van de peuterspeelzaal, loop 3 keer in de week hard en ik probeer 2 keer in de week te rijden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:47

Ben overigens nog steeds benieuwd hoe jullie (naja, de mensen die producten verkopen) het doen met de voorraadlijsten! Had de vraag een tijdje terug gesteld, maar ik geloof dat ik er nog geen reactie op heb gehad. Het ging erom hoe jullie die ooit op hebben gesteld en hoe je dat bijhoud.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:48

Ik wil ook best jouw webshop bekijken Joyce.
Vwb de voorraadlijsten kan ik je niet helpen; we verkopen enkel kennis :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:53

Joyce, zoals ik je al pb-de, ziet er profi uit!

Wat betreft m'n voorraad; ik vul per artikel de aantallen in als ik nieuwe artikelen toevoeg aan m'n website. Wordt er een artikel verkocht, wordt dit automatisch aangepast. De voorraadlijst kan ik via mijnwebwinkel.nl exporteren naar Excel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:00

Oja, dat heb ik idd ook, alleen kan ik het niet exporteren naar excel. Mn webbouwer raadde me dus aan om een aparte lijst in excel te maken, alleen vroeg ik me af of ik op zo'n lijst ook bij moet houden wat ik verkocht heb, of dat ik alleen de "recente" aantallen erop moet zetten, van de producten die ik in huis heb.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:07

Ik denk dan dat het wel handig is om bij te houden welk artikel je wanneer hebt verkocht. Zo kun je zien welke producten veel verkopen, waarbij je eventueel kan denken aan het aanpassen van je winstmarge.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:18

Joyce, shop ziet er goed uit; mooie headerfoto's!

Alles werkt volgens mij. Wanneer kun je online?

Ik heb een excelbestandje voor de voorraad en houd die gewoon bij. Maar kan ook in de backend de voorraad aanpassen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:36

Joyce ik ben ook super benieuwd naar je site.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:56

Het is nu echt de puntjes op de i zetten, dus ik zal waarschijnlijk of nog net deze week online gaan en anders begin volgende week!

Hilda, ik stuur je even een pm, kun je ook spieken ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:31

Joyce, je mag mij ook pb-en voor je site. Ik heb ook een excel lijst die ik bij houd. En die hangt weer aan m'n btw berekening etc. Het is dus een onderdeel van mijn administratie.

Ik werk 40 uur bij mijn werkgever, heb m'n webshop, huishouden en ook een paard. Daarnaast doe ik nog e.e.a. voor een paardenopvang. Hoe ik het altijd voor elkaar krijg weet ik ook niet precies. Ik heb gelukkig veel vrije dagen (35) en een man die onregelmatig werkt. Hij doet ook veel in het huishouden, dus dat scheelt weer.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:56

Hij ziet er super mooi uit Joyce. Lekker snel online gaan zou ik zo zeggen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:08

Joyce, hoe kom je aan je headers? Zijn dat stockfoto's?