Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Viennanova

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:00

Oeps, sorry Black! Ik heb de HAS in Leeuwarden gedaan, paraveterinair behaald en nog een certificate aan de London Universiteit in Veterinaire Epidemiologie. In tegenstelling tot jou wil ik liever niet de voerindustrie in (d.w.z. handel en commerciele functies) maar liever richting dierziekten/onderzoek/communicatie etc etc.

Ik duim voor je patpen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:01

succes kieffer! tand nog gemaakt trouwens?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:02

Ik word er een beetje verlegen van zoals jullie met mij meeleven :oo

Kieffer: ik ga voor je duimen hoor!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:28

Wat geweldig patpen, ik duim ook voor je!
Kieffer: succes!!!!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:35

Viennanova schreef:
Oeps, sorry Black! Ik heb de HAS in Leeuwarden gedaan, paraveterinair behaald en nog een certificate aan de London Universiteit in Veterinaire Epidemiologie. In tegenstelling tot jou wil ik liever niet de voerindustrie in (d.w.z. handel en commerciele functies) maar liever richting dierziekten/onderzoek/communicatie etc etc.

Ik duim voor je patpen.

maak niet uit.
gave dingen heb je naast je opleiding gedaan!!
ik ben nog een beetje in dubio me hoofdrichting bij dierwetenschappen is diervoeding, maar wil daar absoluut niet de sales kant op. probeer nu een kwaliteitsfunctie te krijgen, maar ik vind het werk te eentonig en weinig uitdagend. (vragen wel hbo+ maar heb idee dat een goede mbo-er het ook kan). de andere richting die ik gedaan heb is voortplanting. alleen kan ik daar helemaal geen banen in vinden.
ik zou liever praktisch onderzoek willen doen, weet alleen niet waar ik het moest zoeken.

fijn patpen dat het gesprek zo positief verlopen is!!

succes kieffer

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:48

blacknorton: ook niet bij de faculteit diergeneeskunde in Utrecht? Ik weet niet precies wat je zoekt, maar misschien hebben hun iets in de onderzoeksrichting? Informeren kan natuurlijk altijd! Anders zou je misschien bij een KI-station uitkomen als je richting voortplanting iets zoekt. Ik denk nu alleen even hardop hoor. Misschien zit ik er wel helemaal naast....

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:55

thanks ik ga gelijk is kijken, af en toe blijf ik een dwaalspoor hangen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:30

Stage vinden als beveiliger 2 val dus ook nog vies tegen. |o

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:36

Ongelofelijk...
Ik ben gisteren testen gaan doen voor een job. Twee stukken van de test gingen over logisch redeneren, waarvan één verbaal redeneervermogen (waar ik standaard héél slecht in ben) en één abstract redeneervermogen. Enorm moeilijk, meer gegokt dat iets anders, had bij het merendeel van de vragen zelfs geen flauw idee waar ik de logica moest gaan zoeken, geen van beide testen volledig binnen tijd afgekregen. Kreeg ik net telefoon met de resultaten. Verbaal redeneervermogen zat ik net onder het gemiddelde (schaal van 1-9, waarbij 4-5-6 'goed' is, had ik tussen 3 en 4), abstract redeneervermogen zat ik op 7 (in haar woorden 'ruim boven gemiddeld') :o? On-ge-lofelijk....

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:49

Lekker toch, tantjeuh!

He Black, gaan we samen een onderzoeksinstituut beginnen ;-) hihi. Doen we de dierziekten waar ook symptomen aan het voortplatingsapparaat zijn. Zie het helemaal voor me.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:52

Heb trouwens laatst wel iets op internet gezien, over beveiliging. Was wel in het noorden geloof ik.

Weet niet zo goed waar je woont (waar het ligt) maar Rotterdam...havens?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:04

Onder Rotterdam woon ik, maar Rotterdam is zo groot en al gauw file probleem hier. Heb eerst een aantal bedrijven hier in de direkte omgeving aangeschreven van de website ECABO. Het moet namelijk ook nog een erkend leerbedrijf zijn.

Conclusie website ECABO is niet up-to-date en gewoon een chaos. Bedrijven die volgens ECABO in Papendrecht zitten, maar dus volgens telefoongids.nl nu in Hendrik Ido Ambacht. Maar e-mail en telefoonnummer werken niet meer. Heb nu maar een berichtje gestuurd via de website. :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:11

Maar goed dat ik dus nog even ga kijken op kvk.nl. Blijk dat bedrijf dus failliet te zijn.

Havens ben je trouwens meer nodig dan alleen beveiliger 2 en willen ze daar alleen met volledig diploma. Maar in Rotterdam werk genoeg.

Baal gewoon heel erg dat het bedrijf waar ik 2 weken geleden een heel leuk telefoongesprek mee had nog niks van heb gehoord. Bel ik vandaag even blijk contact persoon tot 6 juni afwezig te zijn. Heb maar nog even een mailtje gestuurd en hopelijk hoor ik nu snel wat.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:25

Tand wordt morgenmiddag weer gemaakt :)

Ontzettend leuk gesprek gehad! Ik had echt het gevoel dat dit hem ging worden. Er waren nog drie anderen uitgenodigd op gesprek, die waren voor mij al geweest. Helaas net een telefoontje, ik ben tweede geworden. Wat kan je dan toch weer ontzettend verdrietig zijn, want wat wilde ik dit graag... Maar weer verder zoeken, al ontbreekt de zin me nu een beetje. Er is gewoon weinig werk in mijn vakgebied en ik heb nu even zin om een gat in de grond te graven en er voor een weekje in te gaan zitten. Helaas vanavond weer een vergadering op mijn werk, bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:29

Kieffer schreef:
Tand wordt morgenmiddag weer gemaakt :)

Ontzettend leuk gesprek gehad! Ik had echt het gevoel dat dit hem ging worden. Er waren nog drie anderen uitgenodigd op gesprek, die waren voor mij al geweest. Helaas net een telefoontje, ik ben tweede geworden. Wat kan je dan toch weer ontzettend verdrietig zijn, want wat wilde ik dit graag... Maar weer verder zoeken, al ontbreekt de zin me nu een beetje. Er is gewoon weinig werk in mijn vakgebied en ik heb nu even zin om een gat in de grond te graven en er voor een weekje in te gaan zitten. Helaas vanavond weer een vergadering op mijn werk, bah!

Oh het lood zakt je vast weer in de schoenen. Succes met verder zoeken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:31

Kieffer. :(:)

Kop op hoor er kom vast wel wat voorbij dat het wel gaat worden. ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:31

Dankje Joolien. Inderdaad, je vraagt je echt af wat je toch anders moet doen dan je deed... Er is zo weinig werk te vinden in de communicatiebranche :( En dit leek me zo ontzettend leuk... Wat een teleurstelling...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:43

Waardeloos Kieffer! Wel fijn dat ze het zo snel al hebben laten weten maar jij had liever die baan willen hebben. Is er nog aangegeven waarom ze voor die ander hebben gekozen? Of zou het aan je tand hebben gelegen _O-. Flauwekul natuurlijk! Heel misschien blijkt die ander toch niet zo geschikt als ze verwachten en mag je alsnog komen?!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:47

Ja idd, wie weet wat er nog gebeurt! Ze vonden het persbericht dat de ander had geschreven beter en in combinatie met de presentatie van die persoon hebben ze voor haar gekozen. Leuk voor haar, maar inderdaad, ik was liever nummer één geweest! Ach, mijn tijd komt nog wel.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:51

Ik heb dan eindelijk goed nieuws! :D
Afgelopen februari had ik gesolliciteerd voor een baan als medewerkerbij een touroperator op de afdeling groepsreizen... Toen was ik het net niet geworden en baalde ik enorm, maar nu belde ze vorige week of ik misschien interesse heb voor een baan als allround medewerker touroperating...Nou, dat leek me eigenlijk wel erg leuk! Ik ben gister op gesprek geweest en heb zojuist een email met een voorstel van hun kant af gehad wat betreft salaris etc. :D Ik hoop daar zo snel mogelijk te beginnen! :)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:56

balen kieffer!!!

ik heb inmiddels ook reactie "Naar aanleiding van het gesprek van hedenochtend delen wij u mee dat u nog niet wordt uitgenodigd voor een tweede gesprek. Binnenkort informeren wij u over het verdere verloop van de sollicitatieprocedure." ik dacht dat er iedere ronde mensen gingen afvallen en dat er alleen vandaag sollicitaties weren :s erg vaag allemaal (klopt ook wel bij gevoel hellaas...) we wachten wel even af gespreken zouden volgende week zijn.
nu alleen nog ff die motivatie vinden om open sollicitaties te schrijven (aangezien er niet echt vacatures voorbijkomen). ik denk dat ik me maar ergens moet opsluiten zonder eten en drinken ofzo..... heb nog steeds een brief op me computer staan waar ik 2 maanden geleden mee ben begonnen en geen intro en geen slot kent.......

vienanova lijkt me een heel goed plan, er is genoeg ziektes te vinden die voer gericht zijn en/of niet goed zijn voor de voortplanting ;)

marcella balen dat het zo slecht allemaal te vinden is. heb je al bij de overheid geprobeert? mijn nichtje heeft geloof ik hetzelfde gedaan (ik spreek haar niet zo vaak en zeker niet over werk :o , maar ze is erg actief met www op hyves enzo) en heeft 3 jaar ofzo bij economische zaken gewerkt en is nu naar de havens over geplaatst (dat is dichterbij) volgens haar facebook werkt ze bij trigion. (ben wel bang dat je eerst een stuk moet reizen al zitten er bij h-i-ambacht ook genoeg bedrijven met beveiliging zou ik zeggen.
en als je op rare tijden werkt zijn de havens ook goed te bereiken zonder file maar dan moet je dat wel willen.

goed nieuws bloempje!! lijkt me een erg leuke branche!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:18

Het lastige is dat als ik alleen een stage vergoeding krijg het te combineren moet zijn met huidig werk. Wegens financieel afhankelijk zijn daarvan. Heb namelijk geen uitkering en voorlopig ook geen recht op.

En moet dus rekening houden dat stage dus onbetaald is of stagevergoeding (geen volledig salaris). Het enigste wat goed betaald dan is de reiskosten.

Ben al blij dat ik nog steeds thuis woon bij mijn ouders anders had ik al een probleem gehad met huur betalen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:49

Balen voor iedereen die niet door is, gefeliciteerd bloempje!

Ik had ook een standaard afwijzingsbrief op mijn mail voor een functie waar ik volgens mijzelf erg geschikt voor was.....maar goed, was wel elke dag weer minimaal 2,5 uur reizen, dus heel erg rouwig ben ik er nog niet om. Ik zit nog te wachten op een reactie die ik eind deze week krijg, en daar heb ik heel erg mijn hoop op gevestigd. Die baan is mij op het lijf geschreven, het bedrijf ook, aangezien ik er een kleine tien jaar geleden een half jaar heb stage gelopen. Maar goed...iets van huid niet verkopen voor de beer geschoten is.....etcetc.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:18

Gefeliciteerd bloempie *\o/*

Blacknorton: er staan genoeg voorbeeldbrieven op internet. Zo ben ik ook (mede) aan de mijne gekomen. Eigenlijk gaat het om de basis (vooral begin en eind); het middenstuk moet je toch zelf invullen.
Waarschijnlijk ga je niet door naar de volgende ronde :(:) anders had je nu een uitnodiging moeten hebben voor het 2e gesprek.

Hmmm, dat zijn er 2 vd 3 die niet door gaan. Is dat ook mijn voorland????? Ik had nog een sollicitatie gedaan voor 8 uur (wat eigenlijk toch te weinig is) en daar kreeg ik vandaag bericht van dat die niet doorgaat. Was toch meer als achterdeur want ik hoop nog steeds op die van vandaag. Maar ik plan ook nog geen feestje voor ik iets weet. Ga er maar van uit dat deze geweldige functie (ook) voor mij niet is bestemd. Alles wel heel positief, veel pluspunten vergeleken met de anderen, maar ja, je weet het maar nooit......

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:24

Ik hoop het wel voor je, iig.