Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:09

Goedemorgen!

@Paan, kan me voorstellen dat je het druk hebt! Vind je het niet lastig om overal goed aandacht aan te besteden, ik heb zelf heel gauw het gevoel dat ik alles maar 'half' doe en me nergens echt op kan focussen.
@Xan, heb een vriendin die ook zelfstandig secretaresse is, dus herken helemaal wat je zegt, over een nieuwe opdrachtgever vinden! Ga je nog naar speciale bijeenkomsten om te netwerken (open coffee's bijvoorbeeld?)
@Jaggie, grappig topic over die kleding. Ik heb zelf een creatief beroep dus vind het dan juist raar en ongepast om heel erg netjes te kleden, dus geen mantelpakjes voor mij :D

Ik ga vanavond naar een informatie-bijeenkomst van 'ik-start-smart'. Wellicht is dat iets voor mij! Het is een coachingstraject voor jonge ondernemers, je kan je eigen coach uitzoeken en terecht voor allerlei lezingen, coaching, trainingen ect. (meer info: www.ikstartsmart.nl)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:05

Paan, hoe was je braderie gister? :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:06

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:08

Poe, LuvdaTossa, ik heb geen ervaring met een VOF, maar met een maatschap.
Dat doe/deed ik samen met een vriendin, eigenlijk ging dat eigenlijk prima, ook omdat we het part-time deden en ons eigen bedrijf langzaam naar de achtergrond raakte.

Ik heb me ingeschreven bij het ik-start-smart traject! Er waren in mijn gemeente nog maar 3 of 4 plaatsen vrij, dus ik heb me direct ingeschreven. Ik moet 150 euro inleggen en dan krijg ik via het kvk een ondernemerstest (2x), een personal coach, kan voor 450 euro trainingen/advies 'inkopen' en wordt 7 tot 8 maanden begeleidt in het opstarten van mijn bedrijf.

Mooi van de gelegenheid gebruik gemaakt om al een beetje te netwerken, wat tot mijn verbazing eigenlijk heel goed ging! Ik kende iemand van naam/naam bedrijf dus die heb ik aangesproken, bleek haar zus mijn zus te kennen, ze kende mijn naam ook vaag. Gezellig geklets en ze stuurde me door naar een hovenier die ook aanwezig was: nummers uitgewisseld en met die man ga ik een keer kletsen!

:D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:02

Maatschap is natuurlijk ook een optie, maar denk toch eerst een VOF en dan langzaam naar een BV. Er zit veel potentie in en om eerst safe te zijn is het beter (ook qua werk) om eerst beide parttime erin te gaan. Dan heb je voor een 2/3 dagen nog een baantje en met een hubbie die fulltime gaat werken, moet het wel goed komen.

Het is allemaal nog heel pril, maar het lijkt me gewoon echt leuk. Voordeel is dat ik een financiele opleiding heb en op dat gebied veel kan inbrengen. Mijn 'partner' heeft op een ander gebied veel kennis en kan dat dan weer inbrengen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:27

Maak iig zeeer goede afspraken en zorg samen voor de boekhouding/financien, of kijk er iig samen 1x per 2 weken/maand naar.
Zeker omdat je met een VOF zelf (en partner) aansprakelijk bent.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:45

Ik heb het lekker druk inderdaad, maar daar hou ik ook wel van. Ik heb niet het gevoel dat ik alles half doe. Natuurlijk zou ik meer tijd in m'n eigen bedrijfje willen steken, maar wie weet komt dat nog. Ik heb gelukkig bij mijn huidige werkgever erg veel vrije dagen/atv: 40!! Dus daar kan ik heel veel mee doen. Dat scheelt echt een heleboel. Daarnaast werkt mijn man om de week op zaterdag en heb ik dan echt de tijd voor mezelf. En dan sta ik altijd ook vroeg op om veel te doen. We zijn maar met z'n 2-en dus zo heel vies en rommelig is ons huis ook niet. En mijn man doet ook veel in het huishouden. *D

De braderie was koud, maar ik ben absoluut niet ontvreden over de verkoop. En het was ook weer heel gezellig met m'n vriendin. Wij doen altijd samen 1 kraam, dus ieder 2 meter. Maar de mensen die de kraam naast ons hadden kwamen niet opdagen, dus wij mochten die kraam innemen van de marktmeester. Dus hadden we nu ieder een kraam van 4 meter voor het geld van 1 kraam van 4 meter. Dus kon ik alles ruimer presenteren. Dan verkoop je vaak ook weer meer. Nu hopen dat het vrijdag avond ook zo gaat. En dan hoef ik geen kraamhuur te betalen, dus dat is helemaal lekker.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:56

Yucca schreef:
Goedemorgen!

@Xan, heb een vriendin die ook zelfstandig secretaresse is, dus herken helemaal wat je zegt, over een nieuwe opdrachtgever vinden! Ga je nog naar speciale bijeenkomsten om te netwerken (open coffee's bijvoorbeeld?)

Ik ga vanavond naar een informatie-bijeenkomst van 'ik-start-smart'. Wellicht is dat iets voor mij! Het is een coachingstraject voor jonge ondernemers, je kan je eigen coach uitzoeken en terecht voor allerlei lezingen, coaching, trainingen ect. (meer info: http://www.ikstartsmart.nl)

Ik moet nog gaan uitzoeken waar voor mij de meeste potentie ligt om nwe opdrachtgevers te vinden. Netwerken is zowiezo erg leuk. Vorige week was ik bij een dag van Tentoo, met sprekers en workshops. Ik ga in ieder geval mijn account van LinkedIn up to date maken, want daar ligt wel mijn markt.

Dat coachingstraject wat jij beschrijft ziet er goed uit.
Ik hoop voor je dat je er veel aan hebt, je leert er in ieder geval altijd wat van.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:22

Helluh. mag ik me hier ook gaan melden?

Ik ben nl vanaf november ontslagen (wegens economische redenen) en zie dit dus als een kans om op mezelf te gaan beginnen.
Ben er nu voor 90% uit,maar toch vind ik het moeilijk om echt die stap te gaan nemen.
Ik moet nl eerst vind ik toch 2 a 3 opdrachtgevers vinden, voordat ik er voor de volle 100% voor ga.

oh ja, wat ik wil gaan doen is een eigen administratie kantoor opzetten.
Eventueel in het begin combineren met ergens PT te werken

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:49

Spannend Nagyl! 2 tips voor je: durven en je financien op orde hebben :D

Linkedin wil ik ook meer in gaan verdiepen, heb ooit wel eens een profiel aangemaakt, maar dat was het dan ook. Snap er alleen nog niet heel veel van, maar dat zal nog wel komen.

Op Twitter gaan schijnt ook 'hot' te zijn (en 'onvermijdelijk' als starter) maar daar verzet ik me nog tegen :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:50

ik twitter ook, maar nog te weinig, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, ik vind het nogal zinloos namelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:56

Twitter en zinloos :\
Not quite...

Wil nog eens een heel betoog gaan houden over Twitter maar als je dat soort opmerkingen heb je dus gewoon geen énkel benul van wat Twitter eigenlijk inhoudt. Tis dat ik nu geen tijd heb om een compleet betoog te gaan houden, maar anders...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:57

Hangt ook vanaf in welke business je zit en wat je klantenkring is. Voor ons zou het zeker een toegevoegde waarde hebben, maar dan moet er wel goed over nagedacht worden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:15

Nouks schreef:
Twitter en zinloos :\
Not quite...

Wil nog eens een heel betoog gaan houden over Twitter maar als je dat soort opmerkingen heb je dus gewoon geen énkel benul van wat Twitter eigenlijk inhoudt. Tis dat ik nu geen tijd heb om een compleet betoog te gaan houden, maar anders...

Jammer, zou wel willen weten hoe Twitter voor jou bijdraagt aan je ondernemening (buiten het netwerken, of is dat het juist :D?)

Maar als je nog ergens een gaatje vindt.... :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:22

Ik ken Twitter ook totaal niet, moet trouwens ook eens kijken wat facebook voor de zaak kan doen. Dus als iemand tips heeft?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:34

Ja ik zou dat ook wel eens willen weten wat betreft twitter. Ik zie er op dit moment ook niet echt het nut van in, maar dat kan altijd veranderen.

Wij gaan toch maar aan Ideal beginnen. Nu maar hopen dat we het goed kunnen integreren, want dat ziet er nog niet zo simpel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:37

Het staat sowieso op de planning binnenkort eens een blogpost te schrijven over Twitter, zodra die klaar is zal ik hier wel even een linkje droppen :j Ik heb inmiddels meer dan 1700 followers en houd aan Twitter super fijne opdrachtgevers, cursisten en nieuwe contacten over. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:37

Meen je dat Nouks? Want ik heb nu aan meerdere mensen gevraagd "wat is twitter nou precies, wat houd het in en wat kan je ermee" En elke keer krijg ik een uitleg die ik zelf ook al had kunnen bedenken, namelijk: Jaaa, je plaatst er gewoon berichtjes over wat je op dat moment aan het doen bent/wat je bezighoud en anderen kunnen dat ook doen en dat lees je dan van elkaar.

Dus ik plaats braaf berichtjes, in de hoop dat mensen het leuk vinden om te lezen wat voor dingen ik allemaal aan het doen ben in de opstartfase van mn bedrijfje, maar dat werkt niet echt goed, gezien je geen mensen uit kunt nodigen om je te volgen. Ja, door ze persoonlijk te vragen, maar je kunt ze geen uitnodiging sturen zoals bij Hyves of Facebook.

Ik zou dus graag meer over Twitter willen weten, gezien het op dit moment in mijn ogen nog een beetje zinloos lijkt, omdat ik de bedoeling van Twitter niet snap.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:56

Ik sluit even aan bij dit topic :) Ik heb mijn inschrijving bij de KvK in juli al gedaan, alleen sindsdien is eigenlijk alles in het honderd gelopen. O.a. door een ex-werkgever die mijn ideeen jat en slechte verhalen over mij ophing op de markten waar ik zou gaan staan met de producten. Uiteindelijk had ik nog een product over en nu kan ik het niet inkopen doordat ik geen cent meer over heb na al dat gedoe en diegene die mij het geld zou lenen die weigert ook ineens zonder goede reden (familielid, lening bij de bank kreeg ik niet omdat ik nog geen lang genoeg lopende actieve rekening had). Dus nu ben ik aan het bedenken of ik nog iets anders ga verzinnen om te doen of dat ik er gewoon mee stop.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 04:21

Nouks ik ben zeker wel geinteresseerd in dat Twitterverhaal. Ik heb ook een account maar snap eigenlijk ook niet wat ik er nou precies mee moet doen.

Naggy ga je starten met startersww vanuit een ww-situatie? Want dan moet je wel met een aantal dingen rekening houden, anders lukt dat niet!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:26

zo gisterenavond nog contact gehad met potentiële klant. Maandag bellen we weer, hopelijk dat we volgende week een definitieve klant van kunnen maken

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:55

Njen, wat wil je gaan doen? Misschien kunnen wij je weer wat op weg helpen?

Twitter snap ik ook niks van. Dus uitleg is altijd welkom. Heb me wel aangemeld bij Linkedin, maar daar snap ik ook niet veel van.
Dus dat moet ik ook nog maar eens uitgoochelen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:20

Paan schreef:
Njen, wat wil je gaan doen? Misschien kunnen wij je weer wat op weg helpen?

Twitter snap ik ook niks van. Dus uitleg is altijd welkom. Heb me wel aangemeld bij Linkedin, maar daar snap ik ook niet veel van.
Dus dat moet ik ook nog maar eens uitgoochelen.

Dat is eigenlijk het probleem voor mij op dit moment. Ik heb echt geen inspiratie en ideeen meer over op het moment :=

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:37

Zitten hier ook mensen die een bestaand bedrijf hebben overgenomen? En misschien daar ervaringen over zouden willen delen?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:58

Wel op het punt gestaan Luvda Tossa (2x manege in Duitsland) maar is toen niet doorgegaan ivm het hele financiele plaatje.

Heb je specifieke vragen? Het kan heel goed zijn dat er mensen hier toch de antwoorden weten!