[HK] VWO eindexamengangers 2007

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rubiquil

Re: [HK] VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:54

NinaElisa schreef:
hm..wil ik ook even gezellig een klacht indienen krijg ik een error..
wat nu ?

Had ik net ook, bij stap 4. Ik denk dat dit komt omdat het er nu erg druk is met klachten, net na wiskunde ;

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:57

Ik zie dit topic nu pas...
Ik heb net Wiskunde B1,2 gemaakt, echt niemand was klaar... naja ik weet niet hoe het ging (denk heeeeel slecht). Ik stond er al slecht voor met een 5.6 (dankzij een 7.5 op mijn PO Tong uitsteken )
We konden 84 punten halen.
Nederlands, ach, mag ik een 4.1 op halen, moet gelukt zijn neem ik aan.. ik weet alleen dat ik opgave 1 goed had Vork
Ik ga niet kijken, daar wordt ik alleen maar depri van Knipoog

opgave 13 was die paradox? (die vonden wij te moeilijk)

Maandag M&O (laat ik maar vallen als dat slecht gaat Tong uitsteken ) nog niets voor gedaan... ik heb toch nog natuurkunde 2 en wiskunde B2 als bijvakken. (had eerst dubbel profiel maar heb scheikunde 2 toch maar laten vallen).

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:01

Nederlands ging bij mij wel redelijk... denk ik!
En wiskunde heb ik ook wel een redelijk gevoel over!
Allebei hoop ik voldoende!

Ik ga niet kijken, volgens mij schiet ik dan echt in de stress!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:05

wat knap dat jullie je geduld kunnen bewaren en niet kijken..
ik ben echt gelijk gaan kijken zelfs bij nederlands wat niet zo goed ging.

respect voor de mensen met geduld Tong uitsteken

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:08

Ik heb WB,1 gewoon netjes afgekregen, snap ook niet echt dat anderen hier op bokt zeggen dat ze in tijdnood kwamen want daar was op mijn school niets van te merken Verward Een kwart van de mensen ging voor tijd weg omdat ze al klaar waren, maar daar zat ik helaas weer niet bij Knipoog

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:13

Op zich had ik geen tijd te kort bij B1,2 maar de rest dus wel (mijn klas bestaat alleen maar uit 'slechte' leerlingen hoor Knipoog we hangen met 3/4e van de klas rond de 5.6 gemiddeld, zal het dan toch aan de leraar liggen?? Tong uitsteken )... Ik wist gewoon een paar sommen niet en die heb ik dus niet gemaakt.
Naja om half 4 was ik klaar met de sommen die ik wist. En toen heb ik nog een uur me op de lastige sommen geworpen. Er was niemand voor tijd weg. Ook niet van de B1...

Annettjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:21

Pff ook net wiskunde B1 gehad, nou ik vond m zwaar kl*te. Ik heb wel ff vaag op internet gekeken naar de antwoorden en het cijfer berekent mbv voorgaande jaren. Ik hoop rond de 5 (ik moet een 4.5 halen)
Nederlands ging op zich wel, ik vond die vraag 13 ook echt niet grappig, daar heb ik ook maar wat verzonnen. Voor nederlands heb ik rond de 6 (waarschijnlijk). Dus op zich kan ik nog tevreden zijn.

Danielle_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:23

Oh ik ben blij zeg! Haha! Wiskunde heb ik ongeveer tussen de 5.0 en 7.0 (moest 4.8) en Nl tussen de 4.3 en 6.3 (moest 4.3). Dus die heb ik wel gehaald Haha!

Annettjuh, een 6 is toch mooi Cool

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:30

Grainey schreef:
Op zich had ik geen tijd te kort bij B1,2 maar de rest dus wel (mijn klas bestaat alleen maar uit 'slechte' leerlingen hoor Knipoog we hangen met 3/4e van de klas rond de 5.6 gemiddeld, zal het dan toch aan de leraar liggen?? Tong uitsteken )... Ik wist gewoon een paar sommen niet en die heb ik dus niet gemaakt.
Naja om half 4 was ik klaar met de sommen die ik wist. En toen heb ik nog een uur me op de lastige sommen geworpen. Er was niemand voor tijd weg. Ook niet van de B1...

wij hebben een vrij goede klas met de meeste vakken en dingen als examens enzo, maar schoolexamens enzo wordt door onze klas ook onwijs slecht gedaan, gewoon doordat we een hele slechte leraar hebben, die man kan echt geen les geven... Hij is ook onze mentor en onze laatste les heeft hij ons niet eens succes gewenst :S

Voel nu pas hoe kapot ik ben na vandaag zeg, zometeen lekker even in bad bijkomen, alles is zo stijf als maar kan, ben helemaal gesloopt....

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:41

whoooowww wat gaan jullie hard, bij mij ging het redelijk.. ben geen ster in Nederlands, maar de samenvatting ging *&^*&(*&*^(niet zo goed dus Knipoog) dat stuk ervoor ging lekker..! Haha!

Daarna nog wiskunde, zoals altijd veel te lang! maar heb over alle vragen na kunnen denken en heb 4 vragen niet helemaal af kunnen krijgen Haha! maar toch nog punten voor gekregen.. Ik ga niet alles meer nakijken, jaag ik mezelf alleen maar de kast mee op.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:02

secricible schreef:
Grainey schreef:

wij hebben een vrij goede klas met de meeste vakken en dingen als examens enzo, maar schoolexamens enzo wordt door onze klas ook onwijs slecht gedaan, gewoon doordat we een hele slechte leraar hebben, die man kan echt geen les geven... Hij is ook onze mentor en onze laatste les heeft hij ons niet eens succes gewenst :S

Voel nu pas hoe kapot ik ben na vandaag zeg, zometeen lekker even in bad bijkomen, alles is zo stijf als maar kan, ben helemaal gesloopt....

Wij hebben een hele oude leraar die geen verstand heeft van de rekenmachine en het raar vind als je iets niet snapt...
Haha die van mij zei mij dat ik ging zakken en dat ik volgend jaar weer zou komen Boos! naja ik heb ff gekeken, ik wilde nederlands weten Tong uitsteken ik heb sowieso 24 punten en dat is zonder de meerkeuze vragen Knipoog
Wiskunde heb ik minder dan 30 punten ben ik bang Huilen dusja, die man heeft gelijk.. hopen dat ik mijn andere 3 profiel vakken goed doe, anders moet ik idd nog een jaar Huilen *gaat meteen maar weer aan de gang met de andere vakken*

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:10

Mijn god wat was wiskunde moeilijk Scheve mond
Het bewijs bij de een na laatste vraag zag ik wel binnen 3 seconden, terwijl ik juist tegen het bewijzen op zag Nagelbijten / Gniffelen
De rest heb ik verprutst volgens mij, zo even de antwoorden bekijken.
Met Nederlands heb ik volgens mij ongeveer 25 a 30 punten van de 50, dus das goed genoeg Ja
*gaat even bijlezen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:23

mjoor weet je je punten al?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:32

Nou ik heb net wiskunde ook bekeken ik heb wel 18 punten Scheve mond
Naja met een 1,3 kan ik nog slagen, een 1,3 zit er toch wel in hoop ik Nagelbijten / Gniffelen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:37

Zo heb mijn Nederlands helemaal nagekeken en heb er 28 punten uit weten te slepen.
Ben benieuwd wat voor cijfer me dat opleverd. Helaas werkt de site niet echt mee

Balen dat Wiskunde zo moeilijk was Ach gut
Kan het me goed voorstellen, met 18 punten moet dat er toch wel inzitten lijkt me Niseyra *LOL*

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:37

Mloes schreef:
Ik heb gebeld naar de klachtenlijn, jaja Haha! Over vraag 13 en de samenvatting. Als iedereen dat nou gaat doen wordt de norm gewoon 4 ofzo Tong uitsteken Wie weet haha

De norm is nooit hoger dan 2,0..
Dus laten we daar maar op hopen. Ik vond t echt veel moeilijker dan de examens van voorgaande jaren.
Ik hoor uit m'n omgeving dat WB ook lastig was en dat er te weinig tijd was, ik blij dat ik dat niet heb Lachen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:38

Grainey schreef:
Maandag M&O (laat ik maar vallen als dat slecht gaat Tong uitsteken ) nog niets voor gedaan... ik heb toch nog natuurkunde 2 en wiskunde B2 als bijvakken. (had eerst dubbel profiel maar heb scheikunde 2 toch maar laten vallen).

Kun je dat zomaar laten vallen als het niet goed is? Of moet je dan nog wel aan je uren komen? Scheve mond

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:42

Ik heb ook een klacht ingediend Ja
Laten we hopen dat de norm nog wat om hoog gaat!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:44

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:45

waar hangt dat nou vanaf die norm?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:47

Hoe wordt de norm bepaald?
De scholen sturen steeds de resultaten van minimaal 5 kandidaten op naar het Cito. Die gaan in de computer en worden vergeleken met resultaten uit vorige jaren. Daarna gaan ze naar de CEVO, die ook reacties van docenten en vakverenigingen van docenten verzamelt.
Zit er een fout in het examen, dan weet de CEVO dat meteen. Dit wordt doorgegeven aan de docenten die de examens corrigeren.
Het LAKS heeft ondertussen alle klachten van scholieren verzameld en naar de CEVO gestuurd.
Met al die info bepaalt CEVO de definitieve norm
Een N van 1,0 betekent dat het examen gemiddeld moeilijk was. Als je dan de helft van het maximaal aantal te behalen punten haalt, heb je precies een 5,5.
Een N van 2,0 is een soepele norm voor een relatief moeilijk examen.
Een N van 0,0 is een strenge norm voor een relatief makkelijk examen.
Hoe makkelijker een examen, hoe meer punten je moet halen om een voldoende te halen.
(www.examen.nl)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:49

Ze mogen mijn examen wel naar het Cito sturen om te vergelijken. Nagelbijten / Gniffelen

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:51

Mijn klacht over Nederlands is ingestuurd! Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:53

Dankjewel Oliefjuh Lachen
Bij een nomering van 0 heb ik een 5.

8 + 5 = 13 / 2 = 6,5 > 7 Pling

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:05

roxiie schreef:
Ze mogen mijn examen wel naar het Cito sturen om te vergelijken. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn examen gáát naar het Cito Haha!

Ben hier nog niet eerder geweest geloof ik, alleen af en toe meegelezen. Heb m'n antwoorden op een kladblaadje geschreven bij Nederlands en kwam thuis uit op 33 punten, ongeveer een 7 dus. Stond al een 6,8 dus dat is wel prima Haha!

Ben wél bang voor M&O, Economie, Aardrijkskunde en Wiskunde Verdrietig