Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:37

Bedankt voor de tip!
Ook een heel raar mailtje inderdaad..

moniiquee schreef:
Mag ik me hier ook melden?
In 2012 afgestudeerd als Activiteitenbegeleidster & natuur en welzijn. En sindsdien druk op zoek naar een baan. Gemiddeld werk ik wel 12u op een zorgboerderij..

http://www.brabantzorg.net/brabantzorg/ ... Boerderij/

Is dit niet iets voor jou?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:42

Dimple, vervelend dat je je zo rot voelt!

Yonne, heel veel succes! Ik ben ook een aantal keer op gesprek geweest als begeleider en als je inderdaad goed uitlegt waarom je dit werk wilt doen, is mijn ervaring dat ze meestal wel enthousiast zijn. Succes!!

Doubtless, rare reactie inderdaad! maar beter dat ze je niet willen omdat ze al iemand hebben, dan dat je helemaal niet past toch? En je CV bewaren ze wel, altijd fijn :)

Ik heb zowaar een gesprek staan met het UWV, ben wel heel benieuwd!

caroline_max

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:55

@Amanda; ik ben (2e graads) docent biologie, natuurkunde en wiskunde. Al ben ik voor wiskunde niet bevoegd nog (wil ik wel graag, maar ja.....eerst baan hebben).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:05

Dimple, vervelend dat je je zo voelt, beterschap.

Yonne, wat Doubtless zegt, een banaan eten helpt goed. Tenminste, bij mij wel en is ook het enige wat ik weg kan werken als ik vol zenuwen zit. :)
Succes vanmiddag!

Ik kom net bij Tempo Team vandaan, heb eind 2014 toen ik net verhuist was, gereageerd op een vacature en ook een test gedaan, maar het contact ging niet helemaal vlekkeloos. Nu is er een mail gestuurd en word ik hopelijk deze week gebeld en kan ik daar alsnog aan het werk.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:28

Yonne: is voor functie als woonbegeleider :)
En jij veel succes vanmiddag!

Dimple, beterschap, prednison is geen pretje :(:) Die opleiding als talentbegeleider klinkt interessant!

Wat jammer Ais :(:)

Amandavd: dankjewel :D Duaal duurt helaas nog langer dan reguliere opleiding en ik wil echt maximaal een jaar (liefst nog korter) besteden aan een mogelijke opleiding of cursus :o Dit is ivm mogelijke toekomstplannen in het buitenland (als mijn gezondheid het toelaat).

Haha wel handig dat diegene een vriendin van je zus is Doubtless, hopelijk helpt het je :D

Aparte afwijzingen trouwens die voorbij komen :')

Spannend Anneert, wanneer heb je het gesprek?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:49

Hoe doen jullie het met referenties opgeven?
Ik heb één referentie vanuit mijn vorige baan, mijn huidige (bij)baan kan ik ook referentie vragen, maar is niet van toepassing op het werkveld waar ik in solliciteer.
Is het dan erg als ik meerdere referenties vanuit mijn vorige baan geef (moet er meer dan 1 hebben)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:18

Doubtless schreef:
Nog niet voorgekomen AoL :n Wel vaak dat iemand m'n Linkedin bekijkt naar aanleiding van een reactie op een vacature. 15 Maanden is wel lang joh...

Ik lees even mee omdat ik zelf ook aan het solliciteren ben.
Wilde even inhaken op linked in omdat ik daar laatst een recruiter over sprak. Hele verhalen over jezelf kan een bedrijf vreselijk afschrikken met name als daar eigenschappen tussen staan die misschien hard overkomen en niet voor iedere bedrijfsvoering geschikt zijn.
Pas dus op met wat je op linked in zet.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:02

Vandaag nog een afwijzing in de mailbox, "gebrek aan ervaring".

Dimple, veel beterschap !

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 17:17

Joman, iedere recruiter en vakgebied heeft weer andere wensen. De 1 vindt dat soort dingen heel erg prettig omdat ze dan beter kunnen matchen. Als jij zeker weet dat jij niet past binnen een bepaalde organisatie of cultuur dan mag je dat best kenbaar maken.

Ik hou van goed georganiseerde professionele bedrijven en irriteer me als er dingen niet kloppen of met 2 maten worden gemeten. Ik heb nu weinig keuze uit banen, maar als ik een keuze zou hebben zou ik bijv niet snel meer kiezen voor een kinderopvangorganisatie :D

Bluemilk......gebrek aan ervaring. Nou ja.......ze moeten toch wat zeggen is mijn ervaring.

Overigens zet ik weinig op mijn LinkedIn en Facebook is alleen voor vrienden. En zelfs daar maak ik regelmatig schoon :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:28

Dimple schreef:
Joman, iedere recruiter en vakgebied heeft weer andere wensen. De 1 vindt dat soort dingen heel erg prettig omdat ze dan beter kunnen matchen. Als jij zeker weet dat jij niet past binnen een bepaalde organisatie of cultuur dan mag je dat best kenbaar maken.

Ik hou van goed georganiseerde professionele bedrijven en irriteer me als er dingen niet kloppen of met 2 maten worden gemeten. Ik heb nu weinig keuze uit banen, maar als ik een keuze zou hebben zou ik bijv niet snel meer kiezen voor een kinderopvangorganisatie :D

Bluemilk......gebrek aan ervaring. Nou ja.......ze moeten toch wat zeggen is mijn ervaring.

Overigens zet ik weinig op mijn LinkedIn en Facebook is alleen voor vrienden. En zelfs daar maak ik regelmatig schoon :+

Dat zou ik niet op linked in kenbaar maken, want dan gooi je je eigen glazen in. Door heel specifiek over jezelf te zijn op linked in, zoals benoemen dat je direct bent, of niet houdt van dit of dat verklein je je zoekveld aanzienlijk. Lijkt mij niet verstandig als je zoekende bent.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 17:55

Zoals ik al schreef, dat is maar net wat je zelf wilt. Wat jij belangrijk vindt en hoeveel keuze je uit banen hebt.

Heb jij een vakgebied waarin genoeg banen zijn, dan zou ik daar dus zeker wel kritisch in zijn. Dat gaat in mijn geval niet op zoals ik hierboven al schreef, meer zijn vakgebieden waarin je dus wel degelijk kritisch kan zijn.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:57

Jeej! Ik mag ook op gesprek komen bij een L.i.d.l. ! Heeft iemand hier ook gesolliciteerd daar en nog tips? :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 17:58

Welke functie? Wat zijn de eisen etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:02

Dimple schreef:
Zoals ik al schreef, dat is maar net wat je zelf wilt. Wat jij belangrijk vindt en hoeveel keuze je uit banen hebt.

Heb jij een vakgebied waarin genoeg banen zijn, dan zou ik daar dus zeker wel kritisch in zijn. Dat gaat in mijn geval niet op zoals ik hierboven al schreef, meer zijn vakgebieden waarin je dus wel degelijk kritisch kan zijn.

Dat zijn er tegenwoordig niet zoveel ;)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:52

Wie geeft me even een schop onder mn hol?
Omdat ik nu 3 dagen op 0-uren contract werk heb ik echt totaal geen motivatie om te solliciteren, het topic vermijd ik ook zoveel mogelijk maar ik moet echt wat gaan doen. moet gewoon een vaste aanstelling hebben

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:05

Dimple schreef:
Welke functie? Wat zijn de eisen etc?

Supermarktmedewerker:

Je taken zijn veelzijdig: van kassa draaien tot vakkenvullen en het magazijn op orde houden.
Ook de Groenten & Fruit afdeling of het bakken van verse broodjes kunnen tot je verantwoordelijkheid behoren.
Vragen van klanten beantwoord je graag.
Samen met je collega’s zorg je ervoor dat de winkel er netjes uitziet en dat klanten de kwaliteit krijgen die ze verwachten.

:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 20:55

En waarom ben jij daar goed in? Ben je netjes? Kan je goed overweg met andere collega's? Irriteer je je niet snel aan mensen? Ben je behulpzaam? Ben je ervaren met kassa of lijkt je dat nou juist niks om te doen? Waar gaat je voorkeur naar uit, welke taken?

Laus, hier komtieieie................ schup!!! :):) :):)

Ik hoop dat het helpt! :))

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:08

BlueMilk schreef:
Vandaag nog een afwijzing in de mailbox, "gebrek aan ervaring".

:(:)

Vanuit hier ook een schop onder je hol Laus :))

Spannend Astaloca! Wanneer heb je gesprek? En functie klinkt leuk :)

Hier even een onverwachte wending, dus vraag me af of het iets wordt met dat sollicitatiegesprek.. :\
Laat me er in het openbaar helaas niet over uit, weet niet wie er mee leest ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:17

Altijd gezellig van die meelezers die meegenieten van andermans ellende.

Dacht trouwens dat ze moeilijk aan personeel konden komen door werkgever, maar nu ik er al een tijdje zit weet ik dat er nu ook nog een andere reden is. Maar nog meer ergernis voor mij en collega's.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 10:00

Ja geweldig die meelezers hé? Wij hebben ook zo'n vet interessant leven :')

Marcella, what's up? Balen zeg dat jullie dan de zooi moeten opvangen.

Darah, iets niet goed gegaan? Mag per PB hoor als je je verhaal kwijt wilt!

Hier toch wat spanning merk ik........slaap ook minder goed. Toch in afwachting van de reactie van het bedrijf en kan het minder goed van me af zetten. Ik zou er zo blij mee zijn.
Kennen jullie dat? Dat je ook al gaat invullen wat je werkdagen zijn? Hoe BSO te regelen voor de kids etc? Ik ben veel te ver met mijn gedachten dus nu even een bakkie thee en dan merrie longeren.
De stop zit er aan de onderkant in dus ik denk dat ik het wel even red zonder wc :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:10

Voor meelezers ben je blijkbaar errug interessant. Hier even een dipje. Heb naast solliciteren op die leuke vacature en in schrijven bij zorguzb niet veel gedaan.

Probeer je niet te druk te maken Dimple, hebben ze gezegd wanneer je iets hoort?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 10:20

Vandaag of morgen. Volgende week willen ze afronden.
I'll keep my cool 8-)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:22

Ik duim voor je Dimple!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:26

Dimple schreef:
Vandaag of morgen. Volgende week willen ze afronden.
I'll keep my cool 8-)

Ik duim voor je!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 10:33

Laus, hebben die schoppen nog geholpen? ~~}>