Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:18

Iemand in de buurt van Eenrum die werk zoekt? Op de Flevofarm zoeken ze een alround medewerker, kwam voorbij op FB :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:44

ruitje schreef:
Iemand in de buurt van Eenrum die werk zoekt? Op de Flevofarm zoeken ze een alround medewerker, kwam voorbij op FB :)

Ik zag m al voorbij komen. Ben erg benieuwd wat de werkzaamheden zijn. Eenrum is op zich prima te doen met de auto. Lijkt me wel erg leuk om daar te werken.

ruitje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:57

Is ook leuk, dravers zijn leuk :+

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:14

Alja, ik woon in Beieren, niet echt bij jou in de buurt dus. Ik zoek in zowel Nederland als Duitsland, het maakt me niet heel erg veel uit waar ik kom te wonen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:18

Vraagje wat zouden jullie doen.

Zou eind vorige week wat horen over mijn sollicitatie, maar nog niks gehoord. Dus een maandag gelijk gebeld, maar de persoon die ik moest hebben was in gesprek en kon niet gestoord worden. Ze zou een terugbel notie achter laten en ik zou zo snel mogelijk terug gebeld worden.

Maar heb dus nog steeds niks gehoord zou ik vandaag weer bellen of even wachten.

Wil die baan erg graag hebben namelijk, maar ook niet te zeurderig overkomen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:23

Was dat gisteren middag of gisteren ochtend. Als er nu dus al twee bijna volle werkdagen overheen zijn gegaan vind ik dat je wel weer kan bellen hoor. Wellicht is de notitie verloren gegaan of gewoon vergeten.

Als het pas 1 dag is (omdat je gisteren eind van de middag gebeld hebt bijvoorbeeld) zou ik even tot morgen vroeg wachten denk ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:24

Gisterenmiddag.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:27

Annastasia: over flevofarm staat ook op paardenwer.k.nl Functieomschrijving: 'Goed met paarden om kunnen gaan en verder alle voorkomende werkzaamheden'. Juist. :+

Ik zocht wat werk op de waddeneilanden om mee te helpen met buitenritten enz. Ongeveer alle maneges bij langs geweest. En kan nu 2 weekjes meehelpen bij rijstal de B.linkert op Ameland! Zal nog even een keertje langs om te komen kijken maar vind t nu al helemaal leuk! :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:33

Beetje vage omschrijving. Ik wil best van alles doen, maar heb al bijna 2 jaar niet meer op het paard gezeten.

Leuk een zomer op een eiland!

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:44

annastasia schreef:
Beetje vage omschrijving. Ik wil best van alles doen, maar heb al bijna 2 jaar niet meer op het paard gezeten.

Leuk een zomer op een eiland!

Precies beetje onduidelijk. Vaak (denk ik) als ze zoiets omschrijven is het toch wel stallen mesten, voeren en terrein opruimen. En zelf vind ik dat helemaal niet erg om te doen maar er moet ook wel iets leuks tegenover staan.

Jaa heb der ook erg veel zin in! Wordt voor mij de 1e keer dat ik zoiets doe maar lijkt me erg leuk! :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:09

Het is een dekstation voor dravers, ik denk niet dat je paarden naar het Z hoeft te rijden :+

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:09

Ruitje; Nee dat snap ik hihi! Maar het zou wel leuk zijn als je is een keertje 1 mag rijden ipv de hele dag mesten en schoonmaken! Ik heb zelfs een keer een veeg diploma gekregen bij mijn stage aangezien ik bijna een jaar lang aan het mesten en vegen was! :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:22

B.linkerd is leuk!
Ik heb korte tijd een scharrelperiode gehad met de zoon van de eigenaar van dat bedrijf :P :')
leuke kerel,Zijn supervriendelijke mensen, leuke paarden. Vind alleen dat ze met erg grote groepen weg gaan.

Ik ging zelf altijd op Le C,.heval mee met buitenritten als achterbegeleider.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:44

marjo_elise schreef:
Ruitje; Nee dat snap ik hihi! Maar het zou wel leuk zijn als je is een keertje 1 mag rijden ipv de hele dag mesten en schoonmaken! Ik heb zelfs een keer een veeg diploma gekregen bij mijn stage aangezien ik bijna een jaar lang aan het mesten en vegen was! :+

Het zijn paarden voor de harddraverij, of ze er ook op rijden? Ik verwacht het niet eerlijk gezegd :P maar je mag vast wel mee naast de pikeur :D

(Ik lees verder even mee, want ben even wat motivatie kwijt door de afwijzingen en even gebrek aan geschikte vacatures :+)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:53

Afwijzing 1 alweer binnen..reden: 'ik praat teveel' :+. Dus interesse tonen is ook niet altijd goed...

Joll, een geluk bij een ongeluk :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:54

Cer schreef:
Afwijzing 1 alweer binnen..reden: 'ik praat teveel' :+. Dus interesse tonen is ook niet altijd goed...

Joll, een geluk bij een ongeluk :j

Vooruit, voor de verandering weer eens een unieke reden!
Jammer :)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:54

vuurneon schreef:
marjo_elise schreef:

Het zijn paarden voor de harddraverij, of ze er ook op rijden? Ik verwacht het niet eerlijk gezegd :P maar je mag vast wel mee naast de pikeur :D

(Ik lees verder even mee, want ben even wat motivatie kwijt door de afwijzingen en even gebrek aan geschikte vacatures :+)

Ze trainen voor zover ik weet hier niet met de paarden, het is nl. een stoeterij. Zijn in ieder geval hele vriendelijke mensen en stallen zijn er keurig uit en paarden worden prima verzorgd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:55

Maar ze doen wel mee aan de sweepstakes, dus ik neem aan dat ze ook koersen?
(Of zou dat het nageslacht zijn die ergens anders worden getrained?)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:02

vuurneon schreef:

Het is de grootste hengstenhouderijen op dr.aver gebied in Nederland. Degenen die mee doen aan wedstrijden, hebben ze bij trainers ondergebracht.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:05

Je praat teveel? Ben je op gesprek geweest dan, en beetje te overheersend? Vind het een beetje kromme reden....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:07

Firegirl schreef:
vuurneon schreef:

Het is de grootste hengstenhouderijen op dr.aver gebied in Nederland. Degenen die mee doen aan wedstrijden, hebben ze bij trainers ondergebracht.

Daar was ik inderdaad naar benieuwd.

Het gaat mij dus niet om het rijden. Ik heb zelf 2 jaar geleden bewust de keuze gemaakt om te stoppen met rijden .
Waar ik verder benieuwd naar ben is of het alleen stallen mesten en vegen is of dat er ook geboorte- en drachtbegeleiding bij zit.
Of je bv complete proces van guste merrie naar veulen meemaakt, de bijbehorende administratie etc etc

Het ziet er in ieder geval altijd prachtig uit als je er langs rijd
Laatst bijgewerkt door annastasia op 26-03-13 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:08

Gesprek duurde half uurtje, eerst introductie over t bedrijf dus ik stelde af en toe geïnteresseerde vragen..daarna vroegen ze of ik nog vragen had... Dus ja, ik stelde vragen..:? De gesprekspartners zeiden weinig dusdoende momenten dat ik op hen wachtte, zei er niemand wat :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:13

het gesprek liep dus al niet helemaal lekker -O- jammer Cer!

Ik heb hier vandaag de motivatie weer even terug gelukkig. 2 sollicitaties van vorige week nagebelt en achteraan gemaild en 2 nieuwe eruit :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:18

Cer schreef:
Gesprek duurde half uurtje, eerst introductie over t bedrijf dus ik stelde af en toe geïnteresseerde vragen..daarna vroegen ze of ik nog vragen had... Dus ja, ik stelde vragen..:? De gesprekspartners zeiden weinig dusdoende momenten dat ik op hen wachtte, zei er niemand wat :D

Jammer hoor. Soms heb ik ook wel eens zo'n gesprek waarvan ik denk ''wat doe ik hier'', dan heb je eigenlijk al door dat het gesprek niet echt lekker loopt.

Vorige week op gesprek geweest.
Afgelopen vrijdag schijnt het bedrijf met een 9 cijferig nummer gebeld te hebben
Maar helaas nog niets weer teruggehoord.
Vrijdag hadden ze een ander ook al een afwijzing gegeven.
Ik ben bang dat ik ook tot de afvallers behoor, anders hadden ze vast wel weer gebeld.
Morgen toch maar zelf even achteraan bellen......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:20

Ik zou het ook wel handig vinden als ze van tevoren aangeven hoeveel tijd er is, dan kan je daar bij het beantwoorden van vragen bijv rekening mee houden..

Lekker fanatiek Mri +:)+

Je weet t nooit zeker Anastasia, houd moed!