Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:09

Een ander kleur jasje kan een outfit al heel anders maken en je ook een heel ander gevoel geven :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:11

Ik hou mn jasjes toch bij zwart, grijs en donkerblauw. Voor een gewaagder iets heb ik een peach kleurig suede jasje. En dan een heel gaaf bruin nep leren jasje, maar die zit nu nog even net te strak en kan ik echt niet aan naar kantoor (vind ik het te stoer voor).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:22

Ik heb een fel turquoise jasje, een mooi donkerrood jasje, licht grijs en een zwart jasje. Ik ben dol op felle kleuren dus voor onder mijn zwarte jasje heb ik ook alle kleuren van de regenboog aan shirtjes om eronder te doen :D

En ik heb een zwarte broek, zwart rokje en zwart jurkje dus ik kan het altijd combineren met neutrale kleuren (en in de zomer ook met een witte ondertoon).

Omdat het zo opvallend kan zijn moet ik me daar wel echt goed bij voelen. :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:37

ik ben net gebeld dat ik het niet ben geworden :(
beetje jammer, heb het aan de telefoon bij de recruiter al aangegeven dat ik het naast mijn huidige werk zou willen doen dus al die gesprekken en tijd voor niks geweest..

ze wouden me wel aannemen als ik zou stoppen met mijn huidige baan :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:41

Alja: En stoppen met huidig werk is geen optie?
Of is dit niet veel meer uur dan je hebt?

Vandaag de dag voor mij! Ben echt benieuwd!
Heb me goed voorbereid. Nette kleding ligt paraat! :D

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:41

@ Splashislief: wat voor spannend kleurrijk cv heb jij dan als ik vragen mag? Wel zeker een goed antwoord idd! :D

@ flower1983: gefeliciteerd! Kan niet wachten tot ik ooit zo'n zelfde post kan plaatsen...

Voor de mensen die nog aan het afwachten zijn: veel succes!!

@ Anastasia: hebben ze gezegd hoe lang het zou duren? Anders zou ik er gewoon heel brutaal achteraan bellen :o

Qua kleding wissel ik altijd een beetje af. Heb 2 nette zwarte jasjes, een beige en een lichtroze. Afhankelijk van de functie kijk ik vaak wat passend is, ik ga wel altijd netjes, maar niet over the top. Voor een management traineeship ging ik wel helemaal strak in pak (kokerrok, jasje, hakken) maar voor een functie als psycholoog doe ik het iets minder. Wil dan juist niet te afstandelijk overkomen, is toch heel iets anders.

edit: succes Jolliegirl! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:42

Wat balen Alja. L.ullig trouwens ook omdat ze het van tevoren wisten.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:43

Alja, voor hoeveel uur was die functie?
Als het maar een paar uurtjes is dan zou ik ook niet stoppen met m'n huidige werk.
Heb het ook gehad bij de EJ, die vonden me ook niet flexibel genoeg. Ik werkte 2 dagen van 06.00-14.00 en overige dagen kon ik daar wel werken, maar helaas......

_Diesel, ze hebben gemeld dat het ongeveer 2 weken zou duren.
Vriendin al gevraagd of die wat gehoord had, maar die heeft helaas ook nog niets opgevangen op de werkvloer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:43

ik werk nu 20 uur en heb een vast contract.
andere is 16 uur met een contract van een half jaar.

dus dat is iets waar ik niet eens over na ga denken!

JOLLIE HEEL VEEL SUCCES VANDAAG!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:45

begrijp het Alja. Ik wist niet meer wat je deed en hoeveel uur, vandaar mijn vraag :j
is de moeite zeker niet mee!

't is wat he met die flexibiliteit tegenwoordig..
Je moet 7 dagen pre week dag en nacht beschikbaar zijn... :\

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:46

@ Alja, wat ontzettend balen zeg. Had even over je berichtje gelezen. Dat ze er trouwens zo lang over doen om erachter te komen als je gelijk al aangaf het naast je huidige baan te willen doen..

@ Anastasia: ik zou er dan morgen achteraan gaan bellen, als het dan meer dan 2 weken is. Heb inmiddels wel geleerd dat je er zelf ook flink bovenop moet zitten! Belde een keer nav een brief die ik had gestuurd, had die man hem nog heel niet gelezen! Kreeg veel excuses en ben toen uiteindelijk op gesprek uitgenodigd, dus was blij dat ik gebeld had. Uiteindelijk toch niet geworden, maar goed :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:24

@ Diesel: Ja, gebeurd steeds vaker dat ik ook niks terughoor... Erg jammer, een afwijzing sturen is toch niet zó moeilijk? Aangenomen dat mn brief/CV dan tenminste bekeken is natuurlijk ;).

@ Jollie: Succes!

En Alja: Balen dat je het niet geworden bent, maar naast je huidige baan was het ook wel flink druk geworden... Of lagen de bedrijven vlak naast elkaar?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:29

|( |( |( |( |( |(

Krijg ik net een mail dat ze toch een advertentie gaan plaatsen voor de vacature om wat meer reacties te krijgen, aangezien ze nu dus meerdere mensen zoeken.
Geven ze aan: Jouw sollicitatie zullen we ook meenemen bij deze vacature.

Hmmmm, er waren er een stuk of 4 op gesprek geweest.
Betekent dat dat we dan niet goed genoeg zijn????
Ik had liever een belletje gehad......

Even afkoelen en dan ga ik straks maar even bellen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:33

Diesel:
SplashIsLief schreef:
Ik heb heel veel kleur in mijn cv. Zie hieronder. (Ik heb een aantal inhoudelijke dingen verandert maar de kleur en stijl zijn hetzelfde).
http://imageshack.us/photo/my-images/546/71882552.jpg/

Alja wat balen. Zeker omdat je al had aangegeven. En logisch dat je er niet over na wilt denken je huidige baan oo te zeggen.

Anastacia wat raar dat ze daar niet over bellen. En balen natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 24-01-13 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:33

Meen je niet....
Ik zou idd bellen.. en vragen of je niet goed genoeg was..even duidelijkheid scheppen!

Je kan beter nu gelijk een afwijzing krijgen.. dan dat ze je zo lang laten wachten om een beter iemand te zoeken...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:35

Inderdaad Anastacia, ik zou t ook willen weten.. Want ze nemen je mee, maar als je goed genoeg bent hebben ze heel die advertentie niet nodig.. wat zoeken ze dan :?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:38

Vreemde gang van zaken.
Vorig jaar december had ik daar gesolliciteerd, toen een afwijzing en in januari een belletje of ik nog beschikbaar was. Zouden ze bellen voor een afspraak, maar toen hadden ze besloten dat ze het eerst intern wouden oplossen.

Nu hadden ze me zelf benaderd aan de hand van mijn sollicitatie van toen. Voor een salarisadministratie en baliefunctie. Salarisaministratie heb ik geen ervaring in.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:39

Cer schreef:
Inderdaad Anastacia, ik zou t ook willen weten.. Want ze nemen je mee, maar als je goed genoeg bent hebben ze heel die advertentie niet nodig.. wat zoeken ze dan :?

Nou inderdaad, waarom nodigen ze dan 5 mensen uit die afgelopen jaar gesolliciteerd hebben.
Dan zie je er toch wel potentie in.
Dit was ook dat hele rare gesprek waar ik binnen een kwartier weer buiten stond. Waar ze niet eens vroegen naar sterke/zwakke punten, etc etc

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:41

Wat is er wel gevraagd in het gesprek?

Ik ben stikzenuwachtig...

Is er iemand die mijn ''spiekbriefje'' even wil bekijken?
Hier heb ik belangrijke dingen op staan over mezelf, kwaliteiten, opleiding, en vragen die ik wil stellen...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:43

Wat een gaaf CV zo splashislief! Heel mooi gedaan. Kan me voorstellen dat je zo opvalt!
Mijne is vrij saai, maar ik ben dan ook totaal niet handig met word en dergelijke :+ Haha!

Rare gang van zaken annastasia, ik zou er ook zeker even achteraan bellen. Straks zit je constant voor niets te wachten (wat je eigenlijk de afgelopen 2 weken dus al hebt gedaan).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:46

Of ik bereid was bij te leren, hoeveel uur ik wou werken en hoe of dat ik dat over een paar jaar zag.

Dus gemeld dat ik zeker bereid ben bij te leren, dat ik dat nu ook voor m'n werk doe en dat dat me goed af gaat (combinatie werken/leren).
Dat ik minimaal 32 uur wil werken en dat ik ook buitenshuis wil blijven werken omdat het bedrijf zo is ingericht dat m'n vriend het prima alleen kan doen.

En waarom of dat ik het een leuke functie vind, dus gemeld dat ik vooral de afwisseling me aanspreekt, zowel telefonisch als persoonlijk klantcontact. Dat het is in de branche waarvoor ik heb geleerd.
Voor gedeelte loonadministratie moet ik leren, maar dat ik nieuwe werkzaamheden snel oppak.

Ik had nameljk niet specifiek op die functie gereaeerd, maar ze belden me of ik daarvoor op gesprek wou komen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:48

Jollie, stuur maar door hoor!

Anastasia, ik zou even bellen. Weten ze meteen met wie ze te maken hebben. Wellicht is het een test. Zou wel een valse zijn maar goed.
Wat een rare ervaringen heb je al met hen gehad zeg. Het is dat je een baan nodig hebt, maar anders...........

Succes!

Hier nog steeds zelfs gaan vacature wat in de richting komt. -O-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:52

Ik ben al onder de pannen, maar daar wordt ik echt niet gelukkig van......
Werk bij de bank waar het momenteel niet goed mee gaat. Al een jaar giga hoge werkdruk, steeds meer doen voor een schijtsalaris. En behoorlijk wat onvrede onder het personeel.
Bijna iedereen op de werkvloer is behoorlijk down/moe de laatste tijd.

Jollie: stuur maar door ;-)

Ik vind je CV ook gaaf SIL

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:53

Als het slecht gaat met bedrijf en/of bedrijfsvoering heeft dat vreselijk zijn weerslag op het personeel. Mensen raken er echt overspannen van. Ik weet er alles van helaas.
Succes en ik hoop dat je snel elders aan de bak kan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:54

Dimple: Je hebt pb.

Annastacia: Zou ook zeker ff bellen. Misschien willen ze wel weten hoe je omgaat met negativiteit ;)
Zou vals zijn,maar t gebeurt hoor :=