Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:28

Vaak zijn het ook niet meer dan toevalstreffers maar helaas neemt het gros daar genoegen mee. En ach als het niet is wat ze willen dan mag de volgende puber langs komen. Kost immers toch geen moer.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:36

Wat betreft EA en dat het idd niet zo veel meerwaarde heeft ben ik het ook mee eens...
Maar toch denk ik dat je aanwezigheid hier toch wel kan helpen! Het geeft geen 100 klanten, maar iedere klant is er weer een extra! Maar EA heeft daar weinig bijdrage aan!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:37

Denk dat het vooral voor je SEO van je site goed kan zijn.
Over sites gesproken daar ga ik maar eens mee verder aangezien de online fietswinkels toch niet snel reageren.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:51

Hilda79 schreef:
Tja adverteren op Bokt heeft naar mijn idee weinig meerwaarde in ons beider bedrijfstak. Het stikt immers hier van de pubers die het gratis doen.

Jou en mijne bedoel je?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoor, maar ik denk ergens dat Paan en Georgette bijvoorbeeld iets meer last hebben van de hobbyaars dan ik. Deels van mijn sieraden zijn van duurder materiaal(zilver, goud, swarovski, edelsteen etc) waardoor de geinteresseerde in mijn topics ook deels andere zijn.
Ik heb ook wel eens een advertentie met budget sieraden, maar daarbij vind ik gewoon dat er tig duizende topics op EAcommercieel staan, vol met sieraden van dat materiaal en het lastige is dat iedere hobbyaar goedkoper wil aanbieden dan de ander, wat mij duur zal maken, want ik kan niet zo laag gaan. Wie smeert er anders mijn boterhammetje?
Ik denk dan maar zo, zij kopen de materialen in de gewone winkel, dus de winst is niets tot bijna niets en welke idioot gaat nu voor jan doedel in opdracht dingen maken tot ie erbij neervalt :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:02

Meer dan genoeg die dat doen Holly.
Om naar mijzelf te kijken. Er zijn legio die voor nop foto's van paarden maken omdat ze het leuk vinden. Dat er tijd en geld (fotocamera e.d.) in wordt gestoken wil men dan absoluut niet zien. Zo zal het dus ook vast zijn in jouw branche.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:14

Ik heb nog nooit geadverteerd met mijn fotografie op EA en toch al aardig wat klanten van Bokt gehad, en ik vraag me dan ook af of "die pubers" concurrenten van me zijn. Ik heb er ook geen moeite mee dat ze het gratis doen. Een enkeling maakt overigens best hele goede foto's! Maar die zijn dan meestal ook niet meer gratis.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:59

@Holly: Daar heb je denk ik wel gelijk in! Ik denk dat jij ook meer wat oudere klanten hebt die echt een mooi sieraad willen die ze ook voor een lange tijd zullen vragen, of niet? Niet van die meiden die een kast vol sieraden hebben en er graag nog iets bij willen.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:48

Ik adverteer vrij veel tot erg veel op bokt, en ik heb er heel veel klanten. Ik vind het ook niks dat ea veranderd is, maar ja daar doen we niks aan.
Ik zou er ook wel iets geld voor over hebben om te adverteren maar dan vind ik wel dat iedereen wat moet betalen en niet alleen de ondernemers. Ik snap best dat het moeilijk is om moderators te krijgen en dat ze daarom ea veranderd hebben maar ik denk dat ze het ook wel anders kunnen doen.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:00

Weet iemand nog een leuke website om zelf een logo te ontwerpen? Of iemand die het voor een écht leuk prijsje wil doen?

Want daar ben ik toch niet zo goed in... ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:50

tante_t schreef:
Ik adverteer vrij veel tot erg veel op bokt, en ik heb er heel veel klanten. Ik vind het ook niks dat ea veranderd is, maar ja daar doen we niks aan.
Ik zou er ook wel iets geld voor over hebben om te adverteren maar dan vind ik wel dat iedereen wat moet betalen en niet alleen de ondernemers. Ik snap best dat het moeilijk is om moderators te krijgen en dat ze daarom ea veranderd hebben maar ik denk dat ze het ook wel anders kunnen doen.

Wat betreft betalen ben ik het met je eens!
Het liefste zou ik eigenlijk een deel zien waar je wel voor moet betalen, maar waar alleen ondernemers kunnen adverteren! Waar dus echte serieuse en kwalitatieve aanbiedingen op komen! Alles komt nu onder Commercieel en je kunt niet zien of iets kwaliteit heeft en dus vanuit een zaak gepost wordt of maar een hobbist is.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:54

Dat is wel een mooie opsplitsing Mariska, maar waar ligt de grens dan? We kennen allemaal wel iemand die zich professioneel noemt maar geen ondernemer is.
Denk dat je dan beter een deel betaald en een deel niet-betaald kunt maken. En bij betaald mag er in het topic gereageerd worden en bij niet-betaald niet.

Sorry Soraya, kan je niet helpen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:58

Dat is inderdaad wel heel lastig! Deels heb ik zoiets van: KVK en BTW Nr? Dan ben je ondernemer.
En natuurlijk zit daar nog een kwaliteitsverschil in, maar om mijn fotografie aanbieding tussen al die scholieren te zetten werkt gewoon echt niet! En dat is gewoon jammer! Ik wil best 2 keer per maand een advertentie plaatsen tegen betaling (tegoed opkomen is misschien iets makkelijker btw) als het in een serieuzere categorie geplaatst kan worden en niet op de grote hoop...
En inderdaad, sommige mensen kunnen daar dan niet posten terwijl ze wel (betere) kwaliteit kunnen leveren, maar wat weerhoudt ze om kvk aan te vragen? Maar dat is aan de mods om te beslissen!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:45

Elke gek kan een kvk en btw aanvragen dus dat geeft ook geen garantie.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:05

Yvonne, dat is ook een ideetje!

Hilda, het haalt in ieder geval de minderjarigen eruit want die kunnen geen KvK en BTW aanvragen lijkt me.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:08

Oh jawel hoor. Alleen moeten papa en/of mama dan meewerken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:27

Ga je echt een kvk aanvragen en al die administratieve rompslom op je nek halen om af en toe een leuke fotoreportage voor nop te kunnen verkopen? Daar is geen cent mee te verdienen... Zeker niet met de kvk bijdrage en alles erbij...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:32

Technisch gezien zou het wel moeten omdat je meewerkt aan het economisch verkeer en nog belangrijker adverteerd (zie de vele adv's hier).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:35

Idd... Maar deels vind ik dat niet kunnen. Heeft de kvk daar ook helemaal geen richtlijnen voor? Of de BD?
Trouwens, verwacht toch niet dat het ooit zo ver hier gaat komen.
Waarschijnlijk krijg je als je dat voorstelt een reactie van "adverteer maar in de banners op de pagina's" die toch niemand bekijkt!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:55

Daar vergis je je toch stiekem in A11.
Ik heb ooit eens een banner hier boven gehad. Daar kwamen wel degelijk klanten uit voort hoor. Maar de moeite die het me koste om te communiceren met bart en nog maar niet te spreken over de meeeega lange wachttijd op de factuur hebben me doen besluiten dat niet meer te doen (en ik ben niet de enige waarbij het niet soepel verliep)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:09

Dat is wel jammer Holly; want dat is voor hen natuurlijk ook commercieel aantrekkelijk. Lang op een factuur wachten vind ik overigens niet erg :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:15

Niet?
Ik heb er een aantal keer om moeten vragen en het heeft weken geduurd(en dan heb ik het niet over 2)
Ik hou daar niet van, zo loopt heel mijn administratie in de soep en moet ik constant rondlopen me de gedachten, ohja geld gereserveerd houden voor....
Als ik zo omga met mijn klanten lopen ze ook weg hoor.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:17

haha, ik stuur ze zelf wel altijd zo snel mogelijk!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:22

Hoe duur is dat eigenlijk, een banner op bokt?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:47

Stuur Bart even een pb :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 02:10

Soraya85 schreef:
Weet iemand nog een leuke website om zelf een logo te ontwerpen? Of iemand die het voor een écht leuk prijsje wil doen?

Want daar ben ik toch niet zo goed in... ;)

Stuur Jans eens een PM :j
Zij is grafisch vormgever en is voor mij ook bezig. Ik weet niet of ze het echt vaker doet maar wie weet. En anders heeft ze vast tips :)