Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:39

@Paan: wat voor dingen zou je dan willen, die je nu niet kunt met mijnwebwinkel.nl?

Mijn webshop is nu officieel in de maak, echt heel tof en met de prijs ben ik ontzettend gematst omdat ik dus eigenlijk hun eerste echte klant ben! Ook heb ik nu hopelijk snel een logo... Ik kom er zelf niet uit, omdat ik geen ontwerp programma op mn computer heb en ik kan ook niet tekenen, dus mn schoonzusje is vandaag aan het puzzelen geslagen. Ze is super creatief en heeft voor de Flair gewerkt, dus hopelijk kan ze mij op weg helpen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:31

Ik ben benieuwd naar je webshop joyce! :)

Hebben jullie misschien nog ideeën/tips voor mij om goed reclame te maken?
Dit had ik laatst al gedaan:

Taartjeh schreef:
Ik probeer mijn eerste klanten te krijgen :)
Ben vooral bezig met reclame te maken, op bokt en marktplaats een advertentie, kijken of ik flyers mag neerleggen in bijv de manege en een ruitersportwinkel en ik heb gister visitekaartjes besteld.

Mijn visitekaartjes komen pas rond de 21ste.. de manege twijfelt over mijn folder, dus daar moet ik nog even achteraan. Binnenkort wil ik bij een ruitersportwinkel langs om te vragen of ik een folder mag neerleggen.

Ik twijfel om een lokale krant te vragen of ze misschien een stukje willen schrijven?

Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Het moet gericht zijn op paardenmensen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:31

Geen eigen bedrijf hier... vanaf 1 januari gaan we ons huidige bedrijf splitsen...

Ik neem een deel dan over op papier.

Ik importeer uit Bulgarije,Duitsland,Spanje,Italy,India en als het meezit straks ook China..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:32

Wat voor artikelen importeer je Robert?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:49

grotendeels Zadels,vangkooien,Ongedierte bestrijdingsproducten, pluimvee benodigdheden.

Dus je kan met mij alles kanten op :)

voordat ik half bokt over me heen krijg. De vangkooien worden gebruikt door bv. dierenartsen etc voor het vangen van wilde katten voor sterilisatie en andere doeleinden. De dieren gaan er dus niet dood in.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:02

Importeer je bijvoorbeeld ook sieraden en accessoires of richt je je grotendeels op producten omtrent dieren?

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:06

Ik meld me ook even.. Wij hebben een eigen bedrijf(je) in de transport. Ons vorige bedrijf was alleen van mijn man, maar dat is helaas door de crisis failliet gegaan. Begin dit jaar zijn we weer opnieuw begonnen,dit keer ben ik mede eigenaar. Op dit moment hebben we maar 2 vrachtwagens, maar als we daarmee de kost kunnen verdienen vinden wij het goed.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:18

Georgette schreef:
Importeer je bijvoorbeeld ook sieraden en accessoires of richt je je grotendeels op producten omtrent dieren?

je hebt pb anders dwalen we te ver af.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:56

Poe mensen, ik zit even in een dipje! Ben bezig met mijn ondernemersplan en hoewel ik aan de ene kant erg enthousiast ben, ben ik aan de andere kant bang dat niemand op tuin-ontwerpen zit te wachten :o

Heb wel alvast mijn kantoor opgeruimd/nieuwe planten gekocht.... :Y)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:29

@Yucca; dipje is evenredig met het weer/seizoen :n (dipjes zijn er om er weer bovenop te komen)
En als je nu een gedegen plan maakt, is het zo weer voorjaar en dan willen de mensen weer graag aan
hun tuin (laten) werken. :j
En een opgeruimd kantoor/huis is altijd prettig om in te werken.

Ik heb net met de kleinste buiten het erf en de stallen opgeruimd en nu weer fris naar binnen; aan de slag! (eerst even bokken :+ )

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:33

Ja, dipje komt ook door mijn huidige werk, had een beetje de hoop dat ik een nieuw contract kon krijgen voor 3 dagen ipv 4 wat ik nu heb. Maar het gaat zo slecht met het bedrijf dat mijn contract waarschijnlijk helemaal niet verlengd wordt.

Maargoed, net weer even bezig geweest met foto's en de website en ben alweer wat enthousiaster! haha

Ja dat bokken is wel verleidelijk even tussendoor :+

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:51

Ben nu zelf bezig om een eigen bedrijfje te gaan starten als voeding en orthomoleculaire suppletie therapeut, erg leuk om te doen, maar ga het wel rustig aan doen en zie wel waar het schip strand.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:02

laura1986 schreef:
Link naar mn diëtistensite staat er op :j (ook bij de tekst hierover)

Op mn diëtistensite moet ik ook nog een tabblad links maken. Daar ga ik even mee aan de slag (en ff kijken of ik daat wat van kan maken met foto´s)

Mooie site(s), erg duidelijk en overzichtelijk ook! Gaaf dat je ook Voeding & Diëtetiek hebt gestudeerd. Ik ook (in Den Haag), maar helaas door omstandigheden niet afgemaakt. Nog steeds erg jammer, maar goed tis niet anders. Momenteel ben ik bezig met Binnenhuisarchitectuur, andere passie naast voeding, en ik hoop hier mn eigen bedrijfje in te kunnen starten als ik dit heb afgerond.

Grappig is trouwens (in relatie tot Voeding & Dietetiek) dat ik momenteel samen met mn vriend het cafetaria van mn schoonouders aan het overnemen ben... :+ Hebben dus al een eigen bedrijf en hopelijk binnenkort kan ik ook mn eigen bedrijfje opstarten.

Leuk om te lezen wat iedereen doet trouwens! :j

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:11

@littlemiss: jij zit ook niet stil, zo te lezen.

@Yucca: balen als je niet kunt blijven, mag je ook wel een dipje hebben.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:07

Weet iemand een leuke bedrijfsnaam?

Bedrijf is gericht op communicaite en op jongeren. Maar moet wel een professionele naam hebben. Nederlands, kort, krachtig, assertief, jong, gezellig, actief..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:43

Uuuh, doe je iets specifieks in de communicatie? K ga wel even nadenken ;)

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:23

Lovepaints schreef:
@littlemiss: jij zit ook niet stil, zo te lezen.

@Yucca: balen als je niet kunt blijven, mag je ook wel een dipje hebben.

Hahah, nee idd. Als ik t zo eens op een rijtje zet is t best druk... :oo Werk nu overigens 40 uur per week voor een baas. Ook dat nog... Hahah!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:18

Ik kan er momenteel even niet teveel over uitwijden, sorry! Maar dat komt nog! Als alles doorgaat (dat hoor ik binnen 2 weken) dan uitgebreid verslag :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:42

Hmm dan word het lastig om een naam te verzinnen, dan word het zo algemeen! Ik vind het altijd leuk als de naam echt goed bij de onderneming past. Zelf al wat pakkends kunnen verzinnen?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:45

2enhalf. Dat past wel, is leuk. En grappig, Nederlands en te onthouden ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:32

Dames, sorry ik lees zo nu en dan wel bij, maar heb niet de tijd om uitgebreid te reageren. Ik zie wel positieve ontwikkelen voorbij komen en Joyce al gestart met het ontwerpen van je webshop, goed zeg! Weer wat nieuwe ondernemers erbij, het worden er steeds meer hier in het topic, leuk. Misschien wordt het een tijd om een ondernemersdag te organiseren...?

Misschien voor jullie ook wel een leuk/handig topic:
[LZP] Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:08

Ergens (een tijdje geleden) heb ik hier ook al eens gepost, en lees wel regelmatig mee.
Ik ben ZZP-er en heb een eigen secretariaatsbureau.
Vanaf 1 febr moet ik ook weer op zoek naar een nwe opdrachtgever.
Helaas stopt het werk waar ik nu zit.
Maar ik heb wel zin om op zoek te gaan naar nwe uitdagingen.

De tijd van netwerken gaat nu dus weer beginnen :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:01

Jaggie, je bedoelt een Bokt-ondernemersdag om elkaar eens te zien, info uit te wisselen e.d.? Misschien wel eens een leuk idee. HannahFrouk ga ik vrijdag avond al zien op de ladies night. Leuk hoor om eens iemand in real life te ontmoeten.

Verder ben ik lekker druk. Ben wat ziek geweest, maar nu weer helemaal beter. Is maar goed ook want morgen sta ik de hele dag op de braderie in Apeldoorn. En vrijdag dan de ladies Night. In december dan een kerstmarkt en voor de tussenliggende periode zit er misschien ook nog een leuke braderie in het verschiet. Daarnaast ben ik momenteel druk bezig met het organiseren van een 2e hands ruitersportmarkt waarvan de opbrengt voor een paardenopvang is. En dan alles naast m'n 40 urige baan, m'n paard, m'n man en het huishouden. Soms loop ik een beetje over, maar het komt wel weer goed. Gelukkig hou ik ervan om lekker bezig te zijn. Ga nu alles inpakken voor morgen. Dan ben ik daar ook weer klaar mee.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:51

Op welke braderie in Apeldoorn sta je morgen Paan? Misschien kan ik nog even langswippen ;-)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:56

HannahFrouk schreef:
Op welke braderie in Apeldoorn sta je morgen Paan? Misschien kan ik nog even langswippen ;-)

Dat zou leuk zijn. Het is in het centrum bij het gemeentehuis. Exacte plek weet ik niet want een vriendin heeft het geregeld. Misschien tot straks.