Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:20

Aan iedereen die werk heeft gevonden, gefeliciteerd! *\o/*

Dimple, veel succes ! Ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen ?! :j

Ik heb hier vandaag terug een afwijzing in de mailbox. -O- Heb ook nog enkele vacatures die ondertussen al even verdwenen zijn op de website van de VDAB, maar geen afwijzing gekregen. Ik ga er toch nog maar eens achteraan.

Toch nog één positief punt, ik heb afgelopen donderdag een sollicitatie verstuurd en kon al de volgende dag langsgaan, maar ik zal pas vrijdag weten als ik erbij ben of niet. Nog een hele week stressen :')

caroline_max

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:54

Hier ook weer terug in dit topic. Na mijn verlof hoef ik niet weer te komen bij mijn baas, ondanks beloftes en een hoop blablabla. Ze willen geen vast contract geven, wat in het onderwijs veel voorkomt grrrr. Dus na 2 jaar maar weer naar een andere school.

Via mijn linkedin trouwens al wel door meerdere bedrijven benaderd, dus hoop dat daar wat uitkomt. Gelukkig heb ik tot eind augustus wel salaris van mijn huidige baas. Maar ik zit niet echt te wachten om hoogzwanger op sollicitatie te moeten, dus hoop dat ik of voor die tijd meer weet of anders dat de vacatures pas laat komen (mei/juni). Ook denk ik erover om ipv in het onderwijs eens in een andere sector te gaan kijken, maar nog geen idee wat dan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:10

Wat vervelend Caroline_max! :(:) Onderwijs is nog wel redelijk werk te vinden toch? Dat is wel een fijne gedachte als het daarbuiten niet wil lukken.

@Droomster: zou medisch hoef je als verpleegkundige toch niet bezig te zijn? Natuurlijk zit er een stukje controles in (bloeddruk, temperatuur etc) en hoort de wondzorg e.d. erbij, maar het overgrote deel van je werk is gewoon het zorgen voor de patient!
Als je op een betaalbare manier aanvullende scholing kunt regelen dan lijkt het mij een hele aantrekkelijke optie :j

@Dimple: hoe is het gegaan vandaag?

Ik heb mijn keus inmiddels gemaakt en het ziekenhuis waar ik voor gekozen heb was er ook erg blij mee! Nu weer rust in mijn hoofd :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:07

Waaahhhh, toch zat mijn goede onderbuikgevoel in de juiste richting, ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor die leuke vacature :):)
Ik kan alleen maar stuiteren nu :):) :):) :):)

Fijn dat je eindelijk wat gehoord hebt en hopelijk zijn het goede voorwaarden Odetje!

Jammer van die afwijzing en niks horen van andere vacatures BlueMilk! En spannend voor die andere sollicitatie, vrijdag is nog maar een paar daagjes :(:)

Welkom terug caroline_max! Gelukkig zit je nog onder de panne tot eind augustus, nog even tijd om te oriënteren op wat je wilt :j

Gefeliciteerd met je keuze Gomir, gelukkig dat je weer rust in je hoofd hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:14

Gefeliciteerd Darah!!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:15

Zoo, jullie gaan snel!
Ik heb vanaf gisterenmiddag tot vanavond gewerkt (late dienst, vroege dienst)

Ik heb bij het UWV gereageerd op een vacature voor trainees, die zoeken ze 130.

De MBOcallcenter functie ga ik morgenochtend een brief voor schrijven, nadat ik de intelligentietest voor een andere vacature (wetgevingsjurist/overheidsjurist) heb gedaan.

Ik heb WO rechten gestudeerd :)

Ik ga nu snel verder met voorbereiden voor morgen. Ik reageer morgen of woensdag uitgebreider :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:28

Veel succes met het gesprek Darah ! :)

Gefeliciteerd Gomir

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:32

Gefeliciteerd gomir :D
En darah wat goed!

Ik mag ook op gesprek komen :D morgen even een datum prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:33

Ohhhh wat goed!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:48

Krijg geld terug van de belastingdienst, maar nu ben ik aan het rondkijken voor een cursus die aansluit op mijn opleiding beveiliger 2 diploma. Zit denken aan vca, verkeer regelaar (moet nog even kosten opzoeken) of toch voor boa gaan.

Lastig heeft allemaal zijn voor en nadelen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:49

ook ik ben over 6 weken weer werkloos.
vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet word verlengd omdat ik te oud ben. (21)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:49

Succes morgen ais!
En wat super Doubtless, ook op gesprek :D!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:55

Mijn contract loop 15 april af, maar nog steeds niks gehoord. :')

Gefeliciteerd mensen met een baan en heel veel succes. *\o/*

Dimple nog succes gehad met je gesprek. ;)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:17

Voor BOA zijn no wel eens vacatures Marcella. Weet niet hoe dat voor verkeersregelaar zit?

Voor mij zijn er op zich wel vacatures, zeker omdat ik lesgeef (gaf) in het exacte/bèta gebied. Daar zijn wel tekorten. Maar ben er wel flauw van om elke 2 jaar opnieuw te moeten beginnen op en andere school (met andere regels, nieuwe procedures/leerlingen/collega's enz).

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:34

Odetje wat fijn!! Hopelijk zijn de voorwaarden ook een beetje naar je zin.. Gefeliciteerd *\o/*

BlueMilk, balen van de afwijzingen -O- Spannend van je gesprek, hopelijk wordt dat wat :)

Caroline_max, dat is balen zeg :(:) Gelukkig heb je even de tijd om iets nieuws te vinden.. Hopelijk heb je snel iets voor volgend schooljaar zodat je je geen zorgen hoeft te maken en lekker van je zwangerschap kan genieten.

Gefeliciteerd Gomir, fijn dat je een keuze hebt kunnen maken :) Moet je ervoor verhuizen?

Darah *\o/* *\o/* Wat goed! Wat voor functie is het? :D

Ais, succes morgen!

Doubtless, wat fijn! *\o/*

Lastig Marcella.. ik zit niet in je vakgebied dus kan daar niks over zeggen helaas..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:53

Weet ik van boa, maar ook dat die vrij pittig zijn de examens. Je vakgebied word dan vele malen groter en je kan dan zoveel kanten op.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:10

Babbelkousen!
Ik moest na het gesprek meteen door naar stal, zwemles met kids en daarna 10 minuten gesprekken op school. Nog niet eens gegeten, vriend is chinees halen :')

Ik praat en lees morgen helemaal bij, maar ik vond het in ieder geval zelf een leuk gesprek. Nu maar hopen dat zij dat ook vonden en mij kiezen. Morgen nog 2 kandidaten (4 totaal) en dan hoor ik deze week meer of ik mag komen voor 2e gesprek. DUIMEN MAAR! :D

Bedankt voor jullie geweldige steun!!

Ik lees morgen bij, nu ff eten :Y)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:16

Klinkt goed Dimple, ik duim voor je!!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:49

Egopost twee, test niet gehaald. Nu even lekker sporten en later volgt mijn beloofde uitgebreidere reactie ;)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:50

Ik ga ook duimen Dimple ! Hebben ze gezegd welke dag ze iets laten weten ? Ik moet wachten tot vrijdagmiddag.

Jammer Ais. -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:04

Darah, is een duaal studie niks voor jou? Gefeliciteerd met je gesprek!

Odetje: Dat is idd misschien niet wat je verwachtte, maar wellicht kun je nu wat geruster verder zoeken?

Bluemilk: Succes! Nog even duimen!

Caroline: Wat voor functie in het onderwijs heb je nu? Ik studeer zelf leraar engels 2de graad nu.

Gomir: Gefeliciteerd!!

Doubtless: Gefeliciteerd met je gesprek!

Marcella: Altijd goed om je kennis te verbreden! Mijn contract loopt 22 maart af, maar ik heb ook nog niks gehoord. Je moet even kijken of jouw contract van toepassing is op de wet van Werk en Zekerheid.

Valerie: Dat is inderdaad iets wat je vaker hoort! Belachelijk eigenlijk... Met je 21ste te oud zijn...

Dimple: Ik ga voor je duimen!!

Ais: Balen, better luck next time!

Hier gaat het wel. Ik heb best veel rugpijn, kan gelukkig over twee weken terecht bij de orthomanueel arts. Moet vandaag poetsen maar dat gaat maar langzaam. Morgen weer werken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:08

Is het een idee om een warmteband te dragen Amanda? Dat helpt bij mij erg goed op taaie dagen.. Ik haal deze altijd bij het kruidvat. Blijft minimaal 8 uur warm, blijft goed zitten & kan je gewoon onder je kleding dragen.
Afbeelding

Ik ga solliciteren op een marketing functie & hoor net dat de marketing coördinator een vriendin van m'n zus is. Hoop dat dat helpt O:)
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 10-03-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 11:09

Yonne, je bent maar druk met reageren meid ;)
Trouwens goed geformuleerd waarom je op de MBO functie reageert. Top! Ik zou jou dus echt wel op gesprek laten komen!

Amanda, balen van je rug.........ik heb er geen goed advies over. Kijk gewoon wat je kan doen en toch je contract verlengd krijgt. Balen hoor!

Ik zou ook graag gaan studeren. Talentbegeleider via Novilo http://www.novilo.nl/assets/OTB-2015-20 ... gids-Z.pdf Dus kinderen die hoogbegaafd zijn op pad helpen etc. Zou ik heel graag willen, maar 5000 euro............hebben jullie nog wat over in een ouwe sok? }:0

Odetje, goed lezen en niet tekenen als het niet goed voelt hoor!

BlueM, positief dus! Nog even stressen tot vrijdag }>

GOMIR!!! Vertel, waar ga je heen? Ben erg benieuw naar je keuze hoor. Verhuizen of niet?

Darah, onderbuikgevoel zit goed bij jou!! Topper!! Goed voorbereiden nu, wanneer is het gesprek?

Doubtbless, ook al goed nieuws. Wat gaat het goed hier zeg!

Valerie......... :') :') té oud.........met 21 jaar. Waar werk je dat ze dat soort rare dingen zeggen?? }:0

Jammer Ais........

Netjes gisteravond terugkoppeling gestuurd naar recruiter. Vandaag nog 2 mensen op gesprek dus hoor morgen of donderdag meer. Nu duik ik mijn bed weer in, erg veel last van bijwerking van prednison. Ik loop leeg aan de onderkant en ben kotsmisselijk....... -O-

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:00

Ais wat jammer..

Poeh Dimple, je bent er flink beroerd van :(:) balen zeg!

Vanmorgen een afwijzing
Citaat:
In vervolg op je sollicitatie naar de functie *****, delen wij je helaas mee dat we de sollicitatieprocedure hiermee beëindigen. De reden hiervoor is .

Wij danken je voor de getoonde belangstelling en wensen je veel succes bij eventuele verdere sollicitaties. Wij gaan er vanuit je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Uhh ja zeker genoeg informatie, ik snap het helemaal :') Stukje vergeten geloof ik :P

Merk aan mezelf dat ik heel erg zenuwachtig ben voor het gesprek vanmiddag -O- Slecht geslapen, heel erg onrustig en krijg mezelf niet tot de orde geroepen |o
Hopelijk word ik rustiger als het gesprek eenmaal begonnen is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:26

Van tevoren een banaan eten Yonne :) Daar zitten stofjes in waar je wat rustiger van wordt.

Dimple beterschap!

Ik kreeg gisteren ook een interessante:

Citaat:
Wij hebben jouw sollicitatie/CV beoordeeld.
Helaas ben je op dit moment niet de juiste kandidaat voor de positie.
Wij houden jouw CV in portefeuille en zoeken graag door naar een andere, beter passende functie.

Reden afwijzing: de opdrachtgever is in een redelijk vergevorderd stadium met een andere kandidaat, de vacature is hierdoor vervallen.

Het spijt me je te moeten teleurstellen. Graag houden wij alle nieuwe opties voor je in de gaten.
Veel succes met de zoektocht naar een nieuwe baan.

Komt er dus niet zozeer dat ik niet de juiste kandidaat ben, maar dat ze al een geschikte kandidaat hebben gevonden :+