Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:40

Ik geef mijn samenvattingen nooit, maar ik ben daar gewoon heel koppig in. Je moet het maar lekker zelf doen. :)) Met dossiers ben ik wat makkelijker, als mensen graag willen weten of elk punt in het dossier staat mogen ze best die van mij even gebruiken als voorbeeld :)

Ik heb weer punten terug. Een 9,0 voor mijn dossier Strategie en Planning. Ben ik super blij mee :D
een 6,5 voor mijn Engels presentatie (had wel iets hoger verwacht :')) en ik heb mijn tentamen Onderzoek gehaald! *\o/*

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:17

Robin schreef:
Ik geef mijn samenvattingen nooit, maar ik ben daar gewoon heel koppig in. Je moet het maar lekker zelf doen. :)) Met dossiers ben ik wat makkelijker, als mensen graag willen weten of elk punt in het dossier staat mogen ze best die van mij even gebruiken als voorbeeld :)

Ik heb weer punten terug. Een 9,0 voor mijn dossier Strategie en Planning. Ben ik super blij mee :D
een 6,5 voor mijn Engels presentatie (had wel iets hoger verwacht :')) en ik heb mijn tentamen Onderzoek gehaald! *\o/*

Onderzoek? Als in 'Wat is onderzoek?' _O- Van dat boek heb ik morgen tentamen en hou mijn hart vast..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:21

Van Nel Verhoeven? Heb ik ook tentamen van gehad, was het makkelijkste tentamen vond ik! Uiteindelijk een 9 gehaald. :)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:31

Ja! Die van Nel Verhoeven ja :P
En gefeliciteerd!

Oh, nou, laten we hopen dat t windesheim er ook niet een al te lastig tentamen van maakt.. Heb al een van de drie die ik gemaakt heb niet gehaald..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:00

_Judith schreef:
Sanne; heb jij trouwens geleerd wie welk boek heeft geschreven?

Ja ik vind het ook jammer dat we niet bij je eigen klas zitten.

Bedoel je wie welke theorie heeft bedacht enzo? Ja dat heb ik wel geleerd. Moest volgens mijn docent.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:02

Wel wie welke theorieën heeft bedacht, maar bij die oefentoetsen staan bijv. vragen van 'wie heeft het boek 'the fifth discipline' geschreven' :')

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:08

mooie cijfers zeg!! Gaat goed!

Hier de poster die uiteindelijk heb gemaakt:
Afbeelding

Wat vinden jullie?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:50

_Judith schreef:
Wel wie welke theorieën heeft bedacht, maar bij die oefentoetsen staan bijv. vragen van 'wie heeft het boek 'the fifth discipline' geschreven' :')

Oh dat heb ik niet eens gelezen geloof ik :')
Kwam ook niet in t tentamen voor hahah

vond hem best pittig, maar lastig inschatten hoe het ging hha

poster ziet er leuk uit!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:55

Samenvattingen geef ik ook nooit of degene moet er echt hard mee bezig geweest zijn, dan wil ik best helpen...

Vanochtend eerste (en laatste) tentamen gehad. Weet niet wat ik er van moet denk, veel in kunnen vullen en dus weinig vraagtekens. Heb mn dummy meegenomen en straks komt de sleutel online... Ben heel benieuwd, want heb echt geen flauw idee....

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:31

De meerkeuzevragen gingen verrassend goed (althans, dat hoop ik :') ) maar de open vragen :=

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:15

Jullie maken me zenuwachtig haha, proficiat allen die tentamens gehaald hebben.
Ik ga nog maar weer even aan de studie, morgen tentamen. Vanochtend voor het eerst naar de paardenmarkt in Hedel geweest, interessant om eens te zien. En heel goed dat ik geen trailer bij had :Y)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:36

Succes morgen xMathilde!

Ik mag niet klagen met m'n tentamen van vanochtend (ook al viel het vies tegen, had toch best veel fout (die ik niet verwacht had)). Uiteindelijk 55% goed, wat neer komt op een 8. :)

Nu lekker weekje vrij! Heerlijk!

Iedereen die nog tentamens heeft, succes!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:40

Ik ben heel benieuwd. Normering bij ons is echt super streng. Van de 60 vragen moet je er 42 goed hebben en dan heb je pas een 5.5.
Ik weet bijna zeker dat ik er sowieso 39/40 goed heb. Maar wij krijgen helaas niet gelijk de uitslag.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:45

Heel veel succes iedereen!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:48

Bij ons is de normering ook erg streng (35% is een 5,5 maar dat moet je vergelijken met 70% voor een 5,5 bij een "normale" toets), omdat voor elk antwoord je 1 punt krijgt en elk fout antwoord er 1 af gaat.

Officieel krijgen we cijfers ook pas volgende week, maar we hebben een dummy formulier (die je mee mag nemen) en 's middags komt de sleutel online en kan je dus zelf nakijken. Maar vragen kunnen er nog uitgehaald worden of iets dergelijks.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:46

Quir schreef:
Miss_Caroo schreef:
Je hebt verdorie niks aan leraren!
Ben ik aan het leren voor mijn toetsen, kom ik ergens niet uit. In de les niet of niet goed genoeg behandeld. Dus ik stuur een mailtje voor verduidelijking, met een vraag.
Krijg ik na een paar dagen terug als antwoord dat mijn kansen om te vragen voorbij zijn en dat ik me maar moet richten op een medestudent.
|(

Dat is wel balen, maar bij ons ook zo. Ook wel de afspraak bij ons trouwens, je hebt zoveel kansen om vragen te stellen. Van elk vak is het laatste college een feedback college, waarvoor je vragen van te voren kunt mailen of in het college kunt vragen. Taken moet je eerst zelf maken, kom je er niet uit dan bespreken met je onderwijsgroep en kom je er dan nog niet uit kun je bij de docent terecht (en niet wij snappen taak .. en taak .. niet, nee wel echt wat je zelf hebt gevonden of ze zeggen waar je het kan vinden).

Conclusie van het zo vroeg in de periode al moeten voorbereiden en leren van de lesstof is nu dat ik niet meer weet wat ik moet leren...
Net proeftoets gemaakt en kwam op 83,3% uit (bij 35% heb je een 5,5 (=6) en bij 75% een 9,5 (=10)) ik had 54 goed, 4 fout en 2 ? en dus een totale score van 50, wat dus uit komt op een dikke 10. Ik baal, want niets doen tot maandag zie ik ook niet zitten en de power points van alle colleges kan ik op het moment dromen.

Ik ben het bovenal niet gewend, normaal is het stressen, begin ik veel te laat met leren en let ik niet op tijdens de colleges en loop ik de kantjes af van het huiswerk/zelfstudie taken. -O-

Dat vind ik maar een rare afspraak hoor. Ik bedoel, we betalen toch verdorie studiegeld en dan mogen we maar op bepaalde tijden vragen stellen? Ik ben ook pas begonnen met leren 2 weken van tevoren, precies toen de colleges over waren. Ander leer ik en ben ik het kwijt.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:49

Simoon, leuke poster :) Wat was er precies de bedoeling van? Moest je uitschrijven hoe je je doelen gaat halen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:05

Miss_Caroo schreef:
Quir schreef:
Dat is wel balen, maar bij ons ook zo. Ook wel de afspraak bij ons trouwens, je hebt zoveel kansen om vragen te stellen. Van elk vak is het laatste college een feedback college, waarvoor je vragen van te voren kunt mailen of in het college kunt vragen. Taken moet je eerst zelf maken, kom je er niet uit dan bespreken met je onderwijsgroep en kom je er dan nog niet uit kun je bij de docent terecht (en niet wij snappen taak .. en taak .. niet, nee wel echt wat je zelf hebt gevonden of ze zeggen waar je het kan vinden).

Conclusie van het zo vroeg in de periode al moeten voorbereiden en leren van de lesstof is nu dat ik niet meer weet wat ik moet leren...
Net proeftoets gemaakt en kwam op 83,3% uit (bij 35% heb je een 5,5 (=6) en bij 75% een 9,5 (=10)) ik had 54 goed, 4 fout en 2 ? en dus een totale score van 50, wat dus uit komt op een dikke 10. Ik baal, want niets doen tot maandag zie ik ook niet zitten en de power points van alle colleges kan ik op het moment dromen.

Ik ben het bovenal niet gewend, normaal is het stressen, begin ik veel te laat met leren en let ik niet op tijdens de colleges en loop ik de kantjes af van het huiswerk/zelfstudie taken. -O-

Dat vind ik maar een rare afspraak hoor. Ik bedoel, we betalen toch verdorie studiegeld en dan mogen we maar op bepaalde tijden vragen stellen? Ik ben ook pas begonnen met leren 2 weken van tevoren, precies toen de colleges over waren. Ander leer ik en ben ik het kwijt.

Ik snap wel wat je bedoeld, maar kan de afspraak ook heel goed begrijpen en accepteren. In principe moet je zorgen dat je de stof begrijpt op het moment dat je het hebt/krijgt. Of je dan 5 weken of de dag van te voren gaat leren maakt dan niets uit. De stof heb je namelijk begrepen, zo niet moet je het vragen op het moment dat je het krijgt (sowieso bij ons wel van heel groot belang, omdat je anders de stof niet meer begrijpt die er op volgt...). Dat is namelijk de bedoeling van het HBO, actief bezig zijn met de stof waar je op dat moment mee bezig bent en dus ook zelf erin verdiepen. Dan komen er vanzelf vragen op die je kan opzoeken, vind je die niet overleg je met de onderwijs groep, kom je er dan alsnog niet uit kan je bij de docenten terecht. Overigens is het actief bezig zijn met de stof ook direct een vorm van leren en kost het je minder tijd om te leren voor een tentamen (vaak is het dan alleen nog even ophelderen).

Als iets niet besproken is geweest, is dat natuurlijk een ander verhaal (dat mag/moet je ook gewoon bij de docenten aangeven, zij zullen het je uitleggen of schrappen uit de toets stof).

Nee ik vind het geen rare afspraak. :)
Maar kan begrijpen dat je het vervelend vind.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:27

Ik vind het ook een rare afspraak. Kijk, als je nooit bij colleges zit kan ik het begrijpen. Maar ik betaal de school dat ze mij iets leren, dus moet ik ook geholpen worden als ik ergens niet uit kom.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:37

goldenarrow schreef:
Ik vind het ook een rare afspraak. Kijk, als je nooit bij colleges zit kan ik het begrijpen. Maar ik betaal de school dat ze mij iets leren, dus moet ik ook geholpen worden als ik ergens niet uit kom.

Dat gebeurt ook zeker, bij elke vraag die je hebt krijg je goed en uitgebreid uitleg.
Maar wel op het juiste moment en niet x aantal weken later dan dat de stof behandeld is...

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:40

Ik vind het ook maar een rare afspraak hoor. Ik heb wel vaker dat als ik in de les zit het gewoon begrijp, maar als ik er later dan zelf aan ga werken/ er nog naar kijk dat ik het dan niet meer snap of nog even wat verduidelijking wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:57

Ik vind ook dat je gewoon moet kunnen mailen met een vraag, als de docent geen tijd heeft, omdat het op het laatste moment gevraagd is begrijp ik het... Maar goed, ik vind wel dat het buiten de lessen om ook mogelijk moet zijn.

Ik ben na vanochtend ook klaar met de tentamens! Blij, even rusten. Wel nog evaluatie schrijven en donderdag beginnen met stage! Ben benieuwd. Heb altijd op basisscholen stage gelopen, voor de klas staan. En nu bij een organisaties die kinderen in een slechte wijk helpt begeleiden. Mag ook de managent kant zien en meehelpen :)

Tentamen van vanochtend zou best een voldoende kunnen zijn... Ik hoop het zooo erg...
Succes degene die nog moeten leren.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:59

Miss_caroo: t was eigenlijk een heel vrije opdracht, het was voor de introductie module.. En ik had gekozen om mijn toekomstbeeld te doen. Ze waren er best enthousiast over, want het was duidelijk en goed dat ik weet wat ik wil.

Nou mn tentamen recht had ik een 5.5! Wat een geluk, weer maar heel weinig van de klas (20%) die het had gehaald… moet je dit nu op het niveau van de toetsen afgeven of aan de leerlingen ik weet het niet….

Ja die afspraak ik weet het niet… Appart wij kunnen altijd mailen, en als ze zin en tijd hebben kun je ook wel extra lessen met een docent afspreken.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:39

Ik heb vandaag mijn eerste tentamen gehad. Het ging redelijk. Als ik streng nakeek dan had ik (denk ik) ongeveer een 5/5.5 en als ik wat milder nakeek dan zat ik rond de 7. Hopen dus op een voldoende! Morgen nog en dan woensdag al weer de laatste :)

Succes nog iedereen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:46

Ik heb volgende week donderdag best een grote beoordeling en nou zijn ze van school zo lief geweest om ons maandag, dinsdag en woensdag vrij te geven :) nog even lekker tijd om door te werken dus.

Morgen heb ik "herkansing" van het eerste project. Dit is niet verplicht maar het kan je cijfer omhoog halen (niet naar beneden). Nu had ik een 7 en 2 5en, is dus voldoende maar ik ga t toch nog een beetje op proberen te krikken :)