Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:32

_Diesel schreef:
Dank jullie voor de tips. Morgen maar eens achteraan bellen dan, en weer beginnen aan de volgende brief! Werkt wel motiverend zo..
Spannend he, dat afwachten Saskia_? Ik vind het altijd lastig om niet gelijk heel enthousiast te worden, dan valt een afwijzing weer zo tegen.

Ja dat heb ik ook hoor! Maar dat leer je ook wel weer snel af als je een paar keer een afwijzing binnen hebt, werkt een beetje relativerend ;-)! Ach ooit moet het toch wel lukken?!
Succes met schrijven van je brief!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:31

Alja schreef:
ik zou vandaag horen als ik was aangenomen of niet..
kreeg net een sms dat ze morgen contact met me opnemen inzake de sollicitatie...

Alsof het niet spannend genoeg is...
Hoe is het verder, na wat er allemaal gebeurt is?

Capopjekop, gelukkig heb ik altijd op een kantoor gewerkt, dus genoeg kleren die door kunnen voor een gesprek.
Heb trouwens altijd heel raar tegen je naam aan gekeken, zag gister pas wat er staat ;)

SplashIsLief

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:33

Mijn gesprek vandaag was een beetje raar. Ik ben 1 van de 3 mensen die op gesprek mocht komen en ik hoor vrijdag wat.

Verder weer een paar vacatures gezien dus morgen weer even in de pen.
Nu word ik vooral gek van een schema dat ik moet maken voor een commissie (hier heb je halve informatie maak er maak een goed overzicht van :+ ).

Voor de mensen die willen oefenen voor assessment. De IQ test is weer op tv, dus ook op internet weer de mogelijkheid om te oefenen. :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:34

@ axeltje: het was vooral heel heftig en verdrietig!
en idd vind het nu ook wel heel spannend worden, denk haast op een negatief bericht maar dat ze dat vandaag door de omstandigheden niet in mijn voicemail wouden zeggen..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:40

SplashIsLief schreef:
Mijn gesprek vandaag was een beetje raar. Ik ben 1 van de 3 mensen die op gesprek mocht komen en ik hoor vrijdag wat.

Verder weer een paar vacatures gezien dus morgen weer even in de pen.
Nu word ik vooral gek van een schema dat ik moet maken voor een commissie (hier heb je halve informatie maak er maak een goed overzicht van :+ ).

Voor de mensen die willen oefenen voor assessment. De IQ test is weer op tv, dus ook op internet weer de mogelijkheid om te oefenen. :P

Balen dat je gesprek een beetje raar was. Hopelijk krijg je vrijdag goed nieuws ! *gaat duimen*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:42

Alja schreef:
@ axeltje: het was vooral heel heftig en verdrietig!
en idd vind het nu ook wel heel spannend worden, denk haast op een negatief bericht maar dat ze dat vandaag door de omstandigheden niet in mijn voicemail wouden zeggen..

Ook voor jou ga ik duimen. Het kan ook zijn dat ze het gewoon nog even te druk hadden.
Hadden ze wel gebelt maar geen V'mail ingesproken?

By the way, het is ook niet netjes om via de v'mail een (eenzijdige) afspraak in te plannen voor een volgende afspraak. Dat zou het ook nog kunenn zijn.

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:49

jeeej als meelezer hier in het topic heb ik eindelijk een baan gevonden. Om 12 uur een tweede sollicitatiegesprek gehad, we waren nog met zn tweeen en om 17 uur gebeld met de mededeling dat ik het ben geworden! vanaf maart mag ik beginnen. Ben zooo blij

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:54

Super nieuws, gefeliciteerd!!

Mri ik zou te horen krijgen ja of nee was afhankelijk van het hoofdkantoor.
Nee ze hebben niet gebeld alleen de sms, nou ja kan niks anders doen dan afwachten maar hoop wel dat ze gelijk morgenvroeg bellen :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:54

Morgen is het 2 weken geleden dat ik bij bedrijf op gesprek ben geweest, hoop dat ik dan wel wat hoor..

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:37

Bedankt voor het fijne welkom:)
Net een sollie gestuurd naar een vacature die mij helemaal te gek lijkt (meisjesdroom)
Nu duimen,duimen en duimen.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:40

Succes vandaag Alja, hopelijk is het goed nieuws!

Jeetje annastasia twee weken wachten na je gesprek?! Dat is echt lang, ze maken het spannend voor je !

Vickers: waar heb je op gesolliciteerd dan :-)?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:02

Kriel schreef:
Goedemorgen allemaal!

Ik weet niet of ik juist ben in dit topic maar kan het allicht proberen...
Zijn er in dit topic nog pas afgestudeerde academici met affiniteit met techniek?
En uiteraard op zoek naar een baan ;)

Ik quote mezelf nog maar een keer :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:07

Helaas ben ik geen academici, maar een HBO-er afgestudeerd in 2010

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:11

Het gaat om echte startersfuncties in een erg leuk programma.
Dus ik vrees dat je ook geen echte starten meer bent

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:16

Hier wel afgestudeerd pas maar ook geen academici. Mss handig om te melden voor welke regio jullie iemand zoeken?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:19

We zoeken meerdere mensen, regio Amsterdam, Den Haag

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:50

Ik ben wel een pas afgestuurde academici opzoek naar een startersfunctie, maar dan weer weinig affiniteit met techniek.

Oja jullie vroegen laatst of ik al commentaar had op mijn nieuwe kleurrijke cv. Gisteren in het gesprek is dat wel aan de orde geweest. Deze mensen vonden het erg prikkelend en het viel op. "Ja je wilde zeker een opvallend cv maken?" 'Nee ik wilde een cv maken die bij me past :+'

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:09

Goed antwoord splash!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:26

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:27

@Saskia, een vacature voor een medewerker voor zowel een kinderboerderij als mede een pension en een dierenartspraktijk:) Totaal wat anders dan dat ik de laatste jaren heb gedaan maar wel heel gaaf.

@ Kriel Helaas ik heb een MBO 4 diploma en HBO werk en denk niveau.
@ Splash mooi antwoord.

Voor de mensen die vandaag een gesprek hebben: Succes.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:55

capopjekop schreef:
Ik ga morgen maar even shoppen voor wat kantoorkleren. Kan slecht in de zelfde kleren naar het 2e gesprek gaan lijkt me. Hoe doen jullie dat normaal?

Ik heb inderdaad ook even nieuwe nette kleren gekocht voor mijn gesprekken. Was best een uitdaging want colbertjes en ik.. das gewoon geen match! Dus gewoon een nette broek, net bolero jasje en top eronder. Nu ik aangenomen ben moet mijn 'nette kleding collectie' nog even uitgebreid worden.. Best lastig!

Cindyrella schreef:
En poe, poe, wat een moeilijke vragen soms. (vragen als motivatie, wat verwacht je van deze baan, slechte en goede eigenschappen, wat zouden mijn oud collefa's over me zeggen als ze die belden, waarom moeten we jou kiezen e.d.)
H.

Erg he zulke vragen :') Ik kreeg laatst ook nog de vraag, 'En als we het aan je moeder vragen, wat zou zij dan een slechte eigenschap van jou vinden'? Pfff... Ja jeetje.. dat ik te weinig fruit eet? :') Wist echt niet wat ik daar op moest antwoorden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:57

capopjekop schreef:
Ik ga morgen maar even shoppen voor wat kantoorkleren. Kan slecht in de zelfde kleren naar het 2e gesprek gaan lijkt me. Hoe doen jullie dat normaal?

Ik heb dit bericht over het hoofd gezien, maar ik heb genoeg nette kleren en kan dus goed afwisselen. In diverse kleuren, in diverse stijlen :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:59

Ik heb nog een nette trui liggen met een V Hals, daar doe ik mijn blouse onder die ik bij het eerste gesprek aanhad en dan ziet het er ook weer netjes uit. Zodra het contract getekend is ga ik flink shoppen. Durf ik nu nog niet goed, want ik ben een beetje bijgelovig :o

Haha die van het fruit is wel erg grappig :D Dat soort vragen vind ik niet zo moeilijk, maar ik ben ook een ster in zelfreflectie, soms een beetje te goed :')

Dat is handig SplashIsLief. Ik ben juist iemand van de baggy broeken, lekker vest erop. Heb wel wat nettere kleren, maar daar voel ik me dan meteen weer niet mezelf in :') Maar goed, met een baan in de grote mensen wereld toch maar eens gaan oriënteren op nette kleren waar ik me wel fijn in voel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:00

Als je "weinig" nette kleding hebt en wel veel accessoires, mix daar dan mee :) met een opvallende ketting/riem in een totaal andere kleur lijkt het vaak al een andere outfit :)
En je hoeft echt niet altijd een blousje aan. Ik heb zelf bv * even rekenen* een colbertje of 4 hangen.
Waarvan er 2 echt favoriet zijn.
Maar echt niet dat ik veel blousjes draag, die krengen moet je eigenlijk strijken en daar doe ik niet aan :o

Topje --> dun basic vestje --> colbertje ziet er ook gewoon netjes uit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:07

Ik heb zelf ook nette coltruien aan op een rok bijvoorbeeld. Idd soms met een andere ketting of iets. Qua accesoires probeer ik het niet te schreeuwerig te maken. Een lange (truttige :D ) rok voor de seniore uitstraling en een knierok voor de kantoor-look.. En een pantalon. Nou, dan ben je al een heel eind :D