Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:19

Ik ga ook een tussenjaar doen :D
Eerst zorgen dat ik m'n rijbewijs haal en Spaans leren, Spaans in het eerste halfjaar ook oefenen op een school in Spanje (ik heb al eerder van die talenreizen gedaan en vind dat echt geweldig) en in de zomervakantie/eerste halfjaar met de fiets/met de trein door Europa, nog geen flauw idee wat precies :')
Tweede halfjaar ga ik als het goed is naar een vriendin die ik in Frankrijk heb leren kennen, zij woont in Colombia, vandaar dat ik mijn Spaans weer wil ophalen. Van daaruit wil ik naar beneden door Zuid-Amerika, wel met iemand samen, maar die ben ik nog aan het zoeken :')

Duidelijke, vastomlijnde plannen dus hier O:)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:20

xCathy schreef:
xMarloess schreef:
Tutti_Frutti, wij werken met de biodata. -O-

Ehm haha sims is best lang geleden voor mij, kan me zo snel alleen motherlode herinneren. Moveobjects on gebruikte ik geloof ik als iets bleef hangen toen ik het wilde verwijderen. Een gebruikt bekertje ofzo :')

Cathy, mag ik er dan wel wonen? *Puppy eyes*.

Hmm mn broer zit vakantienummers te draaien, nu wil ik echt van de examens af zijn en vakantie hebben 8-)
-We're going to Ibiza-

Alleen als je een leuke complex-bewoner bent! :D
M'n neef woont boven zo'n zeikmuts die elke avond om 10u in bed ligt, en als ze bij m'n neef dan op donderdag voordat ze gaan party'en daarboven nog even zitten te chillen wordt ze boos om geluidsoverlast >;) Dus als je zo'n zeikmuts bent dan verban ik je uit m'n complex hoor! :=

Ik ben lief :)) Mag ik ook?? O:)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:20

Hahahah nee ik houd wel van een feestje :))

Ja biodata is ook eigenlijk veel fijner, ben er wel blij mee. Kan je hele vragen uit afleiden als je een beetje de theorie erachter weet.

Mar_fay, klinkt ook super leuk, avontuurlijk vooral!

xCathy

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:22

Ah, mooi ik hou van lieve mensen en party-animals, dus van mij mogen jullie erin!
Zetten we de paarden in onze binnentuin! :D

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:23

Corientjuh94 schreef:
Pferdelove schreef:
Niemand die hier nog plant in Antwerpen te gaan studeren? Is mijn 2e keus als ik niet word ingeloot bij Diergeneeskunde!

Enn ik geef het op voor vandaag haha, al vanaf half 9 bezig ik vind het mooi geweest!

Ik ga ook naar antwerpen of gent, tenzij ik ingeloot wordt in utrecht :o

Hetzelfde idee dus! Jij hebt dus nog geen idee of je naar Antwerpen of Gent gaat?
Ik neig zelf ook steeds meer om gewoon naar Antwerpen te gaan, daar heb ik als het goed is al een kamer en ben ik sowieso binnen!
Verder was de sfeer op Antwerpen gezellig zover ik gemerkt heb met het meelopen en is de stad ook leuker dan Utrecht vind ik (:

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:24

Yeah. Hahaha nou ik moet zeggen, ik zit nog steeds te denken wat ik met United aanmoet als ik in Wageningen ga wonen. Leuk alternatief hoor in de tuin, bij Wageningen kan je ook prachtig buitenrijden!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:25

xMarloess schreef:
Yeah. Hahaha nou ik moet zeggen, ik zit nog steeds te denken wat ik met United aanmoet als ik in Wageningen ga wonen. Leuk alternatief hoor in de tuin, bij Wageningen kan je ook prachtig buitenrijden!

Mag ik wel achterop toch? Ik heb geen paard ;(

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:25

xMarloess schreef:

Perfect idee. Dan hoef ik mijn pony's ook niet te verkopen :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:26

Awesome, jij hebt er twee! Dan jat ik er gewoon 1 van jou! :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:26

Of ik motherlode nog een keer en koop er gewoon 3 <<)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:27

xCathy schreef:
Awesome, jij hebt er twee! Dan jat ik er gewoon 1 van jou! :)

Ja mag wel, lenen. Ze is heeeel lief, meestal }>

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:29

Hahaha we gaan gewoon lekker buitenritje maken. Met zn allen over de Wageningse hei /3
Gracezellaa, ga je je paarden verkopen?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:32

xMarloess schreef:
Hahaha we gaan gewoon lekker buitenritje maken. Met zn allen over de Wageningse hei /3
Gracezellaa, ga je je paarden verkopen?

Ik moet :'(
Maar het is wel logisch. Als ik door de week altijd weg ben is het voor die pony ook niet leuk om maar wat thuis te staan. Het is vier uren reizen, dus ik weet ook nog niet of ik wel elk weekend naar huis ga. Beetje afhankelijk van of het wat wordt met mn scharrel.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:35

Ah okee.. Ja het is ook wel begrijpelijk. Ik heb echt dilemma. Aan de ene kant, als ik reis heb ik hopelijk genoeg tijd over voor paard thuis, omdat mijn studie niet echt één van de zwaarste is. Met één op één meeloopdag vroeg ik ook hoe het rooster er ongeveer uitziet in het eerste jaar, en die blijkt dus best goed te zijn. Maar wat als ik op kamers ga? Want ik wil graag het huis uit, gewoon voor mezelf een plekje. Maar het is dan beetje onzinnig om elke dag terug te gaan voor t paard. Maar ik kan haar misschien ook in de buurt van Wageningen stallen, maar ik heb het echt enorm naar mn zin waar ik nu sta. Dadelijk kom ik terug en dan is er geen plek meer >;)

Haha even een hart uitstorting :o

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:45

:(:)

Ik weet ook nog niet wat ik moet met leasepeerdje. Doe hem nu al 2,5 jaar en 't is echt een schat. Maar ik weet niet of ik nog elk weekend naar huis wil. Even een citaat van m'n neef: "Ja, als Cath ook maar één teen in Wageningen heeft gezet komt ze nooit meer terug hoor!" En ik weet diep van binnen dat hij echt wel gelijk heeft. Maar ik weet ook dat de vraagprijs echt niet hoog is. Meneer is al 20, heeft een peesblessure gehad, dus is in principe niks meer waard. Geloof dat de vraagprijs zelfs rond de 100 euro ligt.. En dat is prima op te hoesten. Alleen hoe doe ik dat met stalling, voer, en wat nou als ie ziek wordt. Ik denk dat m'n ouders best wel een back-up willen zijn. Maar dat kan ik toch niet van ze vragen als ik hem zelf peer om amper meer thuis te komen. Maarja, dat betekent dus dat ik lieve Akiempje hier moet achterlaten..

Moet je nagaan :') Dat ik dit al een dilemma vind, en het is niet eens m'n eigen paard. Moet je nagaan hoe dat voor jullie moet zijn.

Maar Marloes, als ik jou situatie hoor, dan zou ik uit huis gaan en paard meeverhuizen. Ookal zit je daar hartstikke fijn op je plek, dat lukt je vast ook wel in Wageningen. En dan kan je lekker op kamers, ultime studentenleven, maar wel je paardje mee!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:46

Ik kom even binnenvallen, ik heb een vraag voor iedereen die biologie doet. Hoe kan je je daar in godsnaam voor voorbereiden? :P Ik heb net weer een oefenexamen gedaan, maar of ik nou mijn Samengevat erbij houd of niet, ik kan er gewoon niet hoog voor scoren. Heeft iemand misschien tips naast de vraag goed lezen?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:47

Linde_ schreef:
Ik kom even binnenvallen, ik heb een vraag voor iedereen die biologie doet. Hoe kan je je daar in godsnaam voor voorbereiden? :P Ik heb net weer een oefenexamen gedaan, maar of ik nou mijn Samengevat erbij houd of niet, ik kan er gewoon niet hoog voor scoren. Heeft iemand misschien tips naast de vraag goed lezen?

Goed de begrippen kennen/leren.
Goed lezen wat er precies gevraagd wordt, en als je antwoord klaar is een keer nalezen of het wel precies is wat er gevraagd werd.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:51

xCathy schreef:
Linde_ schreef:

Goed de begrippen kennen/leren.
Goed lezen wat er precies gevraagd wordt, en als je antwoord klaar is een keer nalezen of het wel precies is wat er gevraagd werd.

Pfoe daar heb ik dan nog wel even werk aan ben ik bang, dankjewel!

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:02

Ik ga ook naar antwerpen of gent, tenzij ik ingeloot wordt in utrecht :o[/quote]

Hetzelfde idee dus! Jij hebt dus nog geen idee of je naar Antwerpen of Gent gaat?
Ik neig zelf ook steeds meer om gewoon naar Antwerpen te gaan, daar heb ik als het goed is al een kamer en ben ik sowieso binnen!
Verder was de sfeer op Antwerpen gezellig zover ik gemerkt heb met het meelopen en is de stad ook leuker dan Utrecht vind ik (:[/quote]

Haha ik heb precies hetzelfde;p Ik ben alleen niet op de opendag geweest, dus hoe de sfeer is weet ik niet :') . Maar ik wil na mijn examenperiode gewoon is een dagje Antwerpen doen en is overal gaan kijken, ook bij de uni in de buurt.

Over dat filmpje, ik wist niet dat er zoveel handige dingen in binas stonden voor bio :O!
Wij gebruiken alleen biodata, maar mag je op je examen biodata en binas gebruiken tegelijk?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:04

He verdorie wat gaan jullie snel zeg dit is niet leuk meer :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:06

We moeten we de 100 blz halen he haha

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:07

Amber, als je alle vaktechnische kennis overslaat valt het nog best wel mee - dat huiskamertopic, dat hield ik na een dag al niet meer bij :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:07

Gracezellaa schreef:
We moeten we de 100 blz halen he haha

Wat, gaan we het havo-topic inhalen? Dan moeten we echt wel wat meer doen : :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:09

HAVO'ers doen vast minder leerwerk dan wij, daarom gaan ze sneller :')

Ja heb net even wat teruggelezen, kwam nog een handige tabel tegen voor geschiedenis :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:09

Of havisten, weet ik veel wat het zijn _O-