Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mallootje schreef:Ik heb een partner die goed zijn brood verdient, dus als ik een maand niets verdien kunnen we prima door op zijn inkomen alleen.
Maar, ik heb natuurlijk wel heel veel spaargeld in dit project geinvesteerd, en ik heb een investeringskrediet lopen bij de bank, dat afbetaald moet worden. Er moet dus wel geld in het laatje van de winkel komen, anders kan ik de kosten niet dekken.
Ik heb mezelf voorgenomen om me in het eerste jaar een echt minimumloon uit te keren, en misschien af en toe een maandje niets als de verkoop niet helemaal goed geweest is.
Ik heb eerst een ondernemingsplan gemaakt, besproken met boekhouder en bank, en pas toen ik daar een akkoord op papier had én toen ik een geschikt pand gevonden had, heb ik mijn baan opgezegd. Ik wilde dus wel al zeker weten dat ik het zou gaan opstarten, maar hoe het nu gaat lopen kan helaas niemand voorspellen..
connepon85 schreef:Ik vind de Markt ook niks; maar volgens mij vinden de "kopers" het ook niet interessant. Ik las daar toevallig gisteren nog een paar reacties over.
@lindy ik denk dat het winstpercentage bij winkels nog een stukje lager is dan 40%. Dan zou je het artikel al voor de adviesverkoopprijs moeten verkopen en als je alle andere kosten er in verwerkt. Pff.. valt niet mee hoor!
Maar Mallootje wel heel veel succes! Spannend hoor!
foxy80 schreef:Lindy1982 schreef:Ik ben ook gestopt met de online webshop toendertijd nadat de markt functie kwam want die word slecht bekeken
Als dat geen bewijs is voor omzetverlies dan weet ik het ook niet meer
Lindy1982 schreef:connepon85 schreef:Ik vind de Markt ook niks; maar volgens mij vinden de "kopers" het ook niet interessant. Ik las daar toevallig gisteren nog een paar reacties over.
@lindy ik denk dat het winstpercentage bij winkels nog een stukje lager is dan 40%. Dan zou je het artikel al voor de adviesverkoopprijs moeten verkopen en als je alle andere kosten er in verwerkt. Pff.. valt niet mee hoor!
Maar Mallootje wel heel veel succes! Spannend hoor!
Ik heb zelf ook een winkelmijnes is hoger dan 40%
Maar ik weet dat van ruitersport artikelen op een product gemiddeld 40 % is..
gezien ik zelf een webshop heb gehad daar in
joyce2 schreef:Jeetje, dan hebben jullie aardig wat bezoekers op een dag! Of ik heb er gewoon heel weinig, dat kan ook nog, haha.