Citaat:Receptionist
Taken
• telefonisch en persoonlijk (klantvriendelijk) ontvangen van klanten en gasten
• registreren en aanmelden van bezoekers
• verzorgen van de post, faxverkeer en e-mail
• houden van toezicht op de toegangen van het pand
• verzorgen van de uitgifte/ inname van sleutels, bezoekerspassen, enzovoort
• beantwoorden van in- en externe telefoontjes en doorverbinden
• doorgeven van boodschappen
• reserveren van vergaderzalen en andere licht administratieve werkzaamheden
• globaal informeren over de bedrijfsactiviteiten
• afhandelen van vragen en problemen
• Lopen van brand- en sluitronden
Werktijd per week: 10 - 24 uur per week
Soort werktijd: Werktijden volgens kantooruren
De diensttijden variëren van 2 tot 6 uur per dag.
Opleiding: beveiliger (mbo-2)
Zelf heb ik jaren in een soortgelijke functie gewerkt (muv brand- en sluitronden!) maar heb geen diploma in de beveiliging. Ik vind het echt een receptioniste/telefoniste functie maar geen functie als beveiliger
.Postnl is ook niet erg vlot
. Vrijdag gesolliciteerd, 's avonds gebeld voor telefonische selectie (voorbereider). Prima, voldoe aan de gestelde eisen, willen graag een gesprek. Maar hadden alleen agenda voor maandag en die was vol. Zou gebeld worden als er een nieuwe agenda zou zijn. Dinsdag begin van de middag: wordt gebeld, zelfde vragen. Ik geef dat netjes aan, wordt nagezocht, klopt maar er was een computerstoring geweest. Prima, kan ik begrijpen. Alle gegevens nogmaals doorgegeven, nog geen agenda. Wordt ik dezelfde avond gebeld maar was een ongelukkig tijdstip (ik was op een verjaardag en wilde niet gaan zitten bellen over een baan). Geen probleem, ze zouden later terugbellen. Nu 48 uur later niets meer gehoord...... Zelf bellen is geen optie want ik heb geen nummer! Functie is echter nog steeds beschikbaar
. Opnieuw het formulier invullen of morgen nog maar afwachten????
(en zou ook liever niet zo'n ronde lopen, haha)

. Komt omdat ik deze baan zooooo graag wil! Argh
.
. Het is zowaar gelukt om contact te krijgen met postnl! Oké, misschien niet het meest inspirerende werk (voorbereider) maar ik ben nu op een punt dat ik (bijna) alles wil gaan accepteren. Maandag de 20e. Voordeel: je hoort meteen of en wanneer je gaat beginnen dus je zit niet daarna nog dagen te wachten