Ik heb prima contact met de mensen van m'n klas/mentorgroep enzo. Heb geen studentenvereniging nodig om vrienden te maken! En ik ga me niet laten vernederen.
Ik snap het nut niet om jezelf te laten vernederen. Ook al ga je allemaal door hetzelfde heen, ik zie het nut echt niet. Maar ieder zijn meug he
xManon_
Geplaatst: 02-09-11 21:38
Ik hou er niet van om over me heen te laten lopen, dus nee, een ontgroening is om die reden niks voor mij. Ik hoef niet vernederd te worden om ergens bij te horen. Zoek m'n vrienden wel op een andere manier!
Dobby91
Geplaatst: 02-09-11 21:39
Ik ben eigenlijk vrijwel nooit echt vernederd in mijn ontgroening. Of iig ik heb niets als vernederend ervaren. Ik heb dan ook geen verenigingsontgroening gelopen, maar een dispuutsontgroening.
waar zit je bij dan? zit je ook in een dispuutshuis?
xManon_
Geplaatst: 02-09-11 21:40
Ach, het is gewoon mijn ding niet.
Dobby91
Geplaatst: 02-09-11 21:42
Het verschil is dat ik voor mijn vereniging niet ontgroend ben, anciënniteit is ook niet belangrijk binnen mijn vereniging en er zijn ook genoeg disputen zonder ontgroening. Ik zit bij Plato in Tilburg, zit niet in een dispuutshuis, maar ga wel bij een dispuutsgenootje in huis wonen.
Er is een groot verschil tussen een corporale ontgroening en de ontgroening die ik heb gelopen overigens. Ik ken ook ontgroeningen waar ze hun sjaars klem laten zuipen etc. heb ik nooit hoeven doen.