Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:23

Misschien kunnen ze er dezelfde blok aan hangen zoals met het posten in hk! Daar kun je idd pas posten als je 25 nuttige posts hebt geplaatst in rd en zo!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:28

Internationaal zakendoen is leuk maar er komt natuurlijk wel het nodige bij kijken.
Opgave ICL bij de BD, factuureisen bij verkoop aan buitenlandse bedrijven, hoe ga je met koersschommelingen om bij niet-Eurolanden?
Je teksten moeten inhoudelijk en juridisch kloppen. Dat is in een vreemde taal nog niet zo makkelijk.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:43

Wat gek Paan, ik dacht toenstraks ze er niet meer tussen zien staan.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:44

Hahaha, bel ik m'n vader, schijnt ie nu zakelijk op bezoek te zijn bij Joyce. Toevallig :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:57

Haha dat is zeker toevallig!

Precies Jolanda, je moet toch wel goed nadenken over de landenkeus omdat er zoveel bij komt kijken.
Ik heb tot nu toe alleen de lidstaten gekozen gehad, maar weet nog niet of ik dat zo ga laten.

Ik vind het hele EA bagger. Alles via PB, hoe onhandig kun je het maken. Weet je wat je nu weer voor vragen krijgt? Is het nog te koop.
Tja er zit geen slotje op de topics, maar weten de lezers nog veel wat nu wel of niet openstaat.
Daarnaast vond ik het altijd boeiend om in andere topics te kijken wat daar gebeurt, maar daar gebeurt nu dus niks meer.
Ik denk dat ik het vervelendste vind dat alles achter gesloten deuren gaat. Niemand kan meer lezen welke vragen er aan mij gesteld zijn, welke antwoorden in heb gegeven, een uitnodigende feeling bij het topic krijgen enz enz.
Ik heb een nieuwe advertentie, maar ik moet er nog over na denken of ik die ga plaatsen. Activiteit is op EA erg terug gelopen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:12

Er staat inderdaad nu nog maar een advertentie. Ik keek eerder op de avond en toen stond het er nog allemaal.

Ik sluit me aan bij Holly over EA. Je krijgt veel de zelfde vragen, of dingen nog te kope zijn etc. Ik vind het echt niks.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:19

haaaaai, ik had net idd de vader van Georgette hier op bezoek! Heel leuk gesprek gehad, even kennis gemaakt en hij heeft gelijk de spulletjes meegenomen voor alle belastingzaken over 2010. Heeeerlijk dat dat nu in elk geval uitbesteed is, dan heb ik extra veel tijd om mn webbouwer schoppen onder zn kont te geven ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:23

Leuk om te horen dat het gesprek naar wens was Joyce :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:25

Welke is dat Paan? Die van de bloempies?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:28

Nou ben ik ook niet de moeilijkste om mee te praten, ik ratel wel door, hahaha. Maar ik kon gelijk wat dingetjes vragen, alles werd heel helder verteld en dat vind ik prettig. Ook dat je altijd kan mailen of bellen als je vragen hebt, zonder dat er gelijk kosten doorberekend worden (wat ze bij grotere kantoren wel vaak doen). Dus zeker een aanrader voor mensen die nog opzoek zijn naar een klein maar fijn administratiekantoor!

Hoe gaat het momenteel met je webshop Georgette? Loopt het lekker door?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:28

Nee, van edelsieraden Holly.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:30

Joyce, m'n webshop mag wel weer even een boost gebruiken. Ik ben nu samen met de vrouw van m'n vader aan het kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken zonder al te veel kosten te maken. Lastig!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:36

In welke zin Georgette? Het opknappen van je site, een nieuwe ronde reclames of wat bedoel je?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:41

Eigenlijk alles :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:45

Ook al. Gezellige boel hier met al die bezige bijtjes. Het lijkt wel grote schoonmaak haha.

Oh zo, maar dat gaat toch ook over bloempies?
Ik keek op de site en koos voor de categorie exclusief, ik dacht nou komt er wat....
Laten we zeggen dat ik dacht dat exclusief wat anders betekende.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:24

Ben d'r ook weer.

Nadita welkom enne je weet mij te vinden toch? Dus als je wat wilt gil je maar.

Wij hebben vandaag mijn vaders 60ste verjaardag gevierd. Was erg leuk.

@ Holly, we steken elkaar aan om actief te zijn met ons bedrijf.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:49

Ik hoop dat onze niewe webwinkel snel in de lucht is. hoe eerder hoe beter.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:31

Dat is zeker zo Hilda. Ik snap dan ook niet dat er ondernemers zijn die zo benauwd doen. Dat moet jezelf toch ook af remmen?

Nou he tante t. Niet alleen omdat daarmee ook gelijk het nieuwe reclame maken van start kan, maar ook omdat je daar toch ook gewoon blij van kunt worden he.

Nog gefeliciteerd met je vader Hilda. Heeft hij er zelf ook goed van genoten?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:16

Ik vind het nieuwe EA ook drama! Ik begrijp bokt echt niet in deze: overhaaste beslissing, slecht over gecommuniceerd, geen inspraak van gebruikers, en bovendien schieten ze hiermee recht in de hand die hen voedt, nl adverteerders.

Ik heb in het topic over het veranderde EA [FZ] Veranderingen op Eenmaal-Andermaal
ook al een paar suggesties aangereikt maar de boktmods veranderen niks, buiten je pb box uitbreiden naar 1200 berichten en 5 submappen toestaan.

Ik ben voorstander van Commercieel open te laten, evt tegen kleine vergoeding. Vind het niet erg om iets wat duidelijk klanten oplevert te steunen. Waren wel commerciële gebruikers die dit niks vonden en schermden met: bokt is aantrekkelijk omdat wij om de vijf voet koopjes aanbieden, maar ik heb zoiets: voor wat hoort wat. Ofwel lever je je bijdrage aan bokt door mee te bokken en je kennis en ervaringen te delen ofwel betaal je als je eigenlijk alleen reclame voor jezelf wil maken (waarop dan de opmerking kwam dat commerciële gebruikers niet durven reageren in topics omdat ze dan afgebrand worden, maar anderzijds: wat voor zelfstandige ben je als je niet zo kan communiceren dat niemand er aanstoot aan neemt?).

En de rest van EA betalend te maken voor nieuwe leden, gratis posten kan alleen na 2 maanden lidmaatschap en 100 nuttige posts. Dat dringt de SA accounts terug en tegen die tijd hebben gebruikers wel door wat de grote ergernissen zijn op EA en begaan ze zelf minder fouten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:23

Ik vind het ook echt niet erg om bv bij elke adv die ik op EAcommercieel zet 1,- te betalen per ideal ofzo, ik zeg maar even wat.
Stel dat ik elke 2 weken een av plaats is dat toch 25,- per jaar x het aantal andere zakelijke adverteerders, denk dat EAcommercieel dan aardig wat kan opleveren.

maar.....dan wil ik niet verstopt worden in een hoekje, ook weer gewoon verkeer in het topic zien en niet tussen de bergen rommel van particulieren hoeven te staan.
(ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik wordt af en toe niet goed van de vele vragen waaruit blijkt dat men niet doorheeft dat je geen hobbyknutselverkoper bent)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:25

Ja Holly, een gewoon merkje bij je advertentie dat duidelijk maakt dat je een KvK nr hebt, zou al een wereld van verschil maken denk ik soms.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:51

Je kunt natuurlijk zelf in je adv ook zeggen dat je kvk en dergelijke hebt.
De vragen die je per pb quoten en in je adv beantwoorden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:56

ja maar luister eens, dat doe je toch ook nergens anders, waarom zou ik dat hier wel willen doen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:17

Tja adverteren op Bokt heeft naar mijn idee weinig meerwaarde in ons beider bedrijfstak. Het stikt immers hier van de pubers die het gratis doen.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:24

Het stikt hier van de pubers waar je 20 of 30 euro betaald en maar een paar foto's krijgt.
Ik betaal liever meer en dan teminste echt mooie foto's.

Ik ga jullie één van jullie nog een keer vragen!