Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:14

Haha, natuurlijk ga ik maandag al bellen. Kan die dag wel niet maar dan is de kans groter dat ik dinsdag vroeg al aan de beurt ben. Wennen aan het aangezette stukje hoeft niet gelukkig, het voelt namelijk prettiger met stukje dan zonder :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:53

Sollicitatie gesprek is niets geworden.
Ze vonden het een heel fijn en open gesprek, maar er was iemand met meer ervaring en daar wouden ze mee door.
Vond het al heel wat dat ik tot de laatste 3 behoorde.
Wel gaven ze me als advies mee om een cursus te volgen voor admin medewerker oid, om zo sneller aan een baan te komen of door zelf ergens stage te gaan lopen om aan ervaring te komen.

Net weer naar het werk gebeld.
Ik mag volgende week op gepsrek komen voor administratief medewerker P&O voor 24 uur. :):) :):) :):) :):) :):)
Dat zou echt te gek zijn als dat wat zou worden.
Hopen dat dat mer positiefs brengt.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:40

Kieffer: ik herken het wel hoe vervelend het aanvoelt om een stuk(je) van een voortand te missen. Heel vervelend. Bij mij is er al jaren een (klein maar wel zichtbaar) stukje afgebroken. Al diverse reparaties gehad maar iedere keer ligt het er weer af. Eigen schuld want ik knars te veel :+. Nu laat ik het zo.

Annastasia: jammer dat de functie niet voor jou bestemd is. Het was een hele leuke functie! Maar zo te lezen is eea wel netjes afgehandeld. En ervaring is altijd een pre. Misschien wordt het volgende week wat. Zelfde bedrijf?

En ik heb mijn broek al af! Veel sneller gegaan dan ik had verwacht. Vanavond passen, wassen en daarna netjes strijken. Nu nog bedenken wat ik er bij aantrek. Ligt een beetje aan het weer (korte mouw, lange mouw). Het is een bedrijf wat erg natuurgericht is (antroposofische grondslag). Beetje aan het snuffelen geweest wat het inhoud want daar heb ik weinig kaas van gegeten. Natuurlijke producten, zachte kleuren, creatief, seizoensgericht. Misschien kan ik er een beetje rekening mee houden......

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:01

Bij het bedrijf waar ik al 5 jaar werkzaam ben.
Dus hopelijk wordt dat wel wat.
Ze vertelde direct maar dat het 24 uur was en niet meer. Nou helemaal perfect!

Wat snel zeg! Ben wel erg benieuwd naar je broek.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:33

Goed dat het bij het bedrijf is waar je nu al werkt. Heeft wat minder druk op de ketel; je kent het bedrijf, het bedrijf weet hoe je werkt en je zal wrs je vaste aanstelling niet kwijt raken.

Zal straks ff foto maken van wat ik denk te gaan dragen: shirt, broek en misschien wel een (zelfgebreide) omslagdoek ipv een jas. Dan ben ik helemaal in zelfgemaakte kleding gestoken. Zelfs mijn sokken zijn zelf gebreid :o. Als dat niet een teken van creativiteit is, weet ik het niet meer :P. Het moet nog wel gestreken worden hoor dus niet letten op de kreukels!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:27

De foto's zijn gelukt! Over de omslagdoek moet ik nog eens goed nadenken; vind de kleur er niet bij passen. Ik heb nog een andere blauwe, misschien is die beter....

Afbeelding

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:33

@Qizz: Zo'n baan zoek ik nou ook! Echt exact wat jij omschrijft, lekker van alles en nog wat doen, spin in het web spelen! Maarja, helaas zijn er maar weinig van dat soort banen en veel mensen die zoiets willen doen! Hopelijk krijg je de job!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:33

Nee deze kleur blauw past er niet zo goed bij. Zou iets anders zoeken!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:40

Ja, vond ik ook al. De andere blauwe is zachter van kleur, meer gemêleerd. Die zal er beter bij staan. Maar er kan ook een roze blouse of zo op.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:14

@patpen: héél cool dat alles zelfgemaakt is... Je moet eens een foto nemen als je alles aan hebt, want zo kan ik me er echt geen beeld bij vormen :+. Ik zou er niet mee moeten aankomen bij de functies waar ik voor solliciteer, ietsje te alternatief geloof ik, maar voor hetgeen jij aangeeft te solliciteren moet dat zeker passen!

Ik mag trouwens maandag testen gaan doen voor functie als junior HR-medewerker in een grote multinational met enorm sterke doorgroeimogelijkheden! Normaal zou ik naast die lopende sollicitatie (voor de job in Praag) geen andere sollicitaties meer doen, maar dit klonk zo goed, dat ik dacht van dan toch maar op meer dan één paard te wedden. CV doorgestuurd, uurtje of drie later werd ik gebeld met een hele uitleg en met de vraag wanneer ik testen kon komen doen 8-). Tot hiertoe loopt het solliciteren vlotjes (elke verzonden brief was goed voor een uitnodiging _/-\o_ ), nu nog afwachten of ik ook effectief nog een job te pakken krijg!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:56

@tantjeuh: Nog even en je kunt kiezen bij welk bedrijf je mag komen werken :j.

Zelf vind ik het niet zo bijzonder om zelf kleding te maken. Hoewel er niet veel zijn die puur voor de hobby van alles zelf maken (jassen, broeken, truien, t-shirts) en daarnaast ook nog breien (sokken, truien, sjaals). Ik ben er mee opgegroeid, weet gewoon niet beter. Mijn rijbroeken maak ik ook zelf. Maar ik zal een foto (laten) maken als ik deze broek aanheb. Er zijn veel mensen die het moeilijk vinden om een beeld te vormen als het op een paspop zit ;). Zal ook mijn (t)rouwpak (ook zelfgemaakt) aantrekken; die heb ik ook wel eens aangehad voor een sollicitatie. Maar dat is echt een traditioneel pak, meer in de stijl van een uniform.

Oké, ik heb de foto's laten maken maar mijn man heeft er niet zo opgelet of het netjes zat :+. Pak is maatwerk dus zit (normaal!) als gegoten en niet zo rommelig als nu. Bovendien moest ik de jonge hond weg zien te houden. Niet gelukt want ze staat er ook bij..... De spijkerbroek is dus te lang :(. Even kijken hoe ik dat moet oplossen. Korter maken kan wel maar dan vervalt de omslag ;(.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 04:51

joyce2 schreef:
@Qizz: Zo'n baan zoek ik nou ook! Echt exact wat jij omschrijft, lekker van alles en nog wat doen, spin in het web spelen! Maarja, helaas zijn er maar weinig van dat soort banen en veel mensen die zoiets willen doen! Hopelijk krijg je de job!

Ja zulke banen zijn erg schaars...
Het gesprek vond ik erg prettig. Had alleen met de directeur een gesprek. Heel aardige, menselijke man. Nu afwachten. De persoon die er nu nog zit heeft een contract tot september. Mocht zij voor die tijd wat anders vinden kan ze direct weg. Ze had toevallig een gesprek gisteren dus even duimen dat ze die baan krijgt ;-). Hoor volgende week van hem...

Heb even gevist bij een collega en de 1e indruk was heel positief geweest. Hij gaf ook wel aan dat hij het een prettig gesprek vond na afloop. Altijd fijn om te horen.

Hoop zo op een 2e gesprek...
Alleen jammer dat ze een fulltime iemand willen want het kost me ook al ruim 2 uur reistijd per dag... Maar ja... Het leek me te leuk om te laten schieten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:58

Jeetje, wat een reistijd zeg!! Naja, ik ga in elk geval voor je duimen dat je op 2e gesprek mag komen, dat zou wel erg leuk zijn!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:23

Ja bestwel... Had t als laatste in mn eigen woonplaats...
En als er nog een studie bij komt red ik dat nooit. Als ik savonds half 10 klaar ben met rijden, boodschappen en eten heb ik echt geen puf meer om te leren vrees ik.

Dan probeer ik toch echt nog een keer 4 dagen te regelen mocht ik nog weer terug mogen komen op gesprek... :-D.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:42

Hierbij weer een update.

Zo heb je niks, zo heb je weer 2 banen.
Ik heb dus de keuze (of proberen te combineren, maar dat wordt misschien wat veel: 2 banen, een eigen bedrijf, vrachtwagenrijbewijs willen halen en ook nog een sociaal leven ertussendoor.....). :P

Het ene is dus maar voor 18 uur per week, en eventueel op termijn 30 uur (dat is wel het maximum) en verdient niet veel meer als het minimumloon. Het is een soort (distributie)bezorgwerk met een kleine bakwagen. Het is wel fysiek sjouwwerk, maar wel een mooie baan als ervaring op mijn c.v. als ik straks mijn vrachtwagenrijbewijs heb. Het is een functie voor minimaal een jaar.

Het andere is voor ongeveer 30 uur per week, en betaalt beter. Het ligt meer in de richting van het aantal uren dat ik wil werken, plus de uren die ik nog kwijt ben in mijn eigen bedrijf. Het zou dan voor over de zomer zijn, kan ik mooi combineren met vrachtwagenrijlessen van de zomer.....

Positief aan beide banen is dat het niet op kantoor is :j .

Moeilijk om een keuze te maken, termeer omdat ik op termijn wel op de vrachtauto wil gaan rondrijden. Vraag is natuurlijk of er straks wel chauffeurswerk is voor mensen zonder ervaring, maar merk wel dat de markt nu aantrekt. Hoe dit is als ik straks mijn rijbewijzen heb, blijft moeilijk inschatten.
We hebben gelukkig nog een paar dagen om er over na te denken wat verstandig is.

Of van het najaar mijn vrachtwagenrijbewijs halen, en dan van de zomer 2 banen proberen te combineren. De laatste baan stopt na de zomer, heb ik dan nog een baan over en dus ook tijd over om mijn rijbewijs te halen.... Eerst maar eens de gesprekken afwachten. 8-)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:54

Ook ik zet hier even een stipje.
Na wat onenigheid ben ik weg bij mijn ex werkgever.
Vanaf 1 juli wordt mijn contract ontbonden dus moet ook wel snel op zoek naar nieuw werk.

Zelf heb ik mbo dierverzorging niveau 4 en beveiliging afgerond, maar wil toch echt in de dieren werken en anders als koerier oid. In de beveiliging is echt niks voor mij dus dat doe ik liever niet, tenzij het echt niet anders kan.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:53

hopelijk word het dinsdag een goede sollicitatie dag. ik mag ook op gesprek komen. ik weet alleen niet zo goed wat ik er mee moet. 2 maanden gelden had ik een super baan gevonden, maar heb de afgelopen 2 maanden tijdelijk op een soort gelijke functie gewerkt en vond het niet echt uitdagend. (Dat is/word zowiezo een van de grootste valkuilen ben ik bang). morgen maar is even goed voor gaan zitten.

hoe was agrifoodcareerevent?? ik wilde eigenlijk ook gaan. maar het werd me laatste werkdag op me tijdelijke werk. de andere beurzen hebben niet de doorslag gegeven om moeilijk dingen te kunnen gaan regelen. maar stiekem toch wel nieuwsgierig of het nu wel op agri gericht was.

succes allemaal

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:24

Ik ben dus ook niet gegaan...kon het uiteindelijk allemaal niet rond zetten thuis.

Deze week als het goed is bericht van twee sollicitaties. Merk dat het allemaal al weer wat gewoner voor me wordt, het afwachten.

Black, is zou voor de 30 uur gaan welke meer verdient. Zo kun je goed voor je vrachtwagenrijbewijs gaan. Moet zeggen, mijn oom heeft ook een carriereswitch gedaan, en is na het behalen van zijn rijbewijs zo aangenomen bij een groot transportbedrijf in het noorden van NL.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:40

Nog steeds niet van een paardenzaak gehoord.
Heb afgelopen week een mail gestuurd dat ik zeer teleurgesteld was in de gang van zaken.
Nog niets teruggehoord.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:22

Hebben jullie, op dark_moon na dan, allemaal een opleiding gedaan voor de functies waarop jullie solliciteren?

Ik ben ook hard aan het solliciteren. Op dit moment werk ik maar 8 uurtjes als postbezorger. Ondanks dat ik blij ben dat ik wat heb en het buiten zijn ook wel waardeer, merk ik toch echt dat het een baantje is waar ik op vast loop. Geen groei mogelijkheid, geen kans op meer uren en altijd alleen maar hetzelfde rondje. Ik wil graag wat meer centjes verdienen, werken aan mijn persoonlijke ontwikkeling en onder de mensen komen en dat is nu helaas niet aan de orde. Een mogelijkheid tot het doen van een opleiding zou ik ook leuk vinden, mits het wel het werken/leren idee is. De hypotheek moet immers ook nog betaald worden. ;)

Ondertussen 11 sollicitaties in 2 weken de deur uit gedaan en vrijdag heb ik mijn eerste gesprek. Erg spannend!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:31

joepie, net gebeld dat ik volgende week maandag op 2e gesprek mag komen voor die leuke functie :D
BLIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ (ook al is het fulltime met 2 uur reistijd ;-) ) Als ik nog verder kom probeer ik hoe dan ook voor 32 te gaan,.. en dan geef ik wel aan dat als het druk is ik bereid ben fulltime te werken.
Of dat ik een halve dag per week vrij ben,... wil nog wel graag een beetje tijd om dingen thuis te regelen,..
Maar ja je laat het er ook niet op afketsen nu,..

Kieffer: hoe is het nu met je tand?
Iedereen morgen succes met de gesprekken he! *\o/*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:54

@Emytje: ik heb meerdere functies gehad (secretaresse, management assistente, medisch secretaresse, receptioniste/telefoniste) waar ik niet voor opgeleid ben. Doorgestroomd door ervaring ipv opleiding. De functie waar ik morgen voor op gesprek ga, is voor locatiesecretaresse/adm.medewerker. Opleiding: MBO niveau. De opleiding is bij mij niet het probleem en de ervaring is er ook. Volgens mij is ervaring in soortgelijke functies belangrijker dan de opleiding.

Goed gedaan Qizz!
Ik ben ook benieuwd naar de tand van Kieffer *D

Ik begin vreselijk zenuwachtig te worden voor morgen. Net alle diploma's gekopieerd want die moeten mee morgen. Ligt dat maar vast klaar. Afgelopen zaterdag toch nog een andere broek gemaakt; die lichte is echt veel te lang. Zo de pest er over in dat ik een andere heb gemaakt. Nog even mijn kast in gedoken, lag ergens achterin een heel leuk rib colbertje (zandkleur). Gewassen want die staat er hartstikke leuk op. Hoewel ik met deze temperaturen niet aan een colbertje moet denken :+. Maar morgen is het geloof ik slechter weer met regen.....

Volgens mij gaan er morgen 3 op gesprek. Zullen we uitgaan van: alle goede dingen in 3-en en dat we dus alle 3 aangenomen worden :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:00

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:00

Qizz schreef:
joepie, net gebeld dat ik volgende week maandag op 2e gesprek mag komen voor die leuke functie :D
BLIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ (ook al is het fulltime met 2 uur reistijd ;-) ) Als ik nog verder kom probeer ik hoe dan ook voor 32 te gaan,.. en dan geef ik wel aan dat als het druk is ik bereid ben fulltime te werken.
Of dat ik een halve dag per week vrij ben,... wil nog wel graag een beetje tijd om dingen thuis te regelen,..
Maar ja je laat het er ook niet op afketsen nu,..

Kieffer: hoe is het nu met je tand?
Iedereen morgen succes met de gesprekken he! *\o/*

o wat goed!!!! gaaf man, zet em op :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:08

@ Petpen: Leuk om te lezen! Waar ben je toendertijd mee begonnen? Hoe heb je je eerste ervaring opgebouwd?
Heel veel succes morgen! :)) En de andere twee natuurlijk ook!