Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:33

Ik moet 30 euro betalen. Terugkrijgen zit er de laatste tijd niet meer in.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:03

Yucca schreef:
Georgette, vraagje aan jou, heb jij enig idee waar ik simpele, houten vogelhuisjes voor een erg lage prijs kan kopen, en dan heb ik het over een euro of 1, 2 ?
Waarschijnlijk moet ik dan bij een groothandel ofzo zijn, maar ik kan ze nog niet echt vinden op internet!

Denk dat je voor zoiets nog beter bij de Action kan kijken... Groothandels waar ik mn woonaccessoires in koop hebben denk ik geen vogelhuisjes voor 1 of 2 euro (iig niet in de stijl waar ik naar zoek maar denk in andere stijlen ook niet zo goedkoop.

Joyce, wat een raar gesprek zeg! Graag of niet hoor :( Heb je ze nog wel gemaild?

Ik heb een wedstrijd gestart voor een nieuw logo, op die site die ik hier laatst neer had gezet. Komen erg leuke ontwerpen uit, wordt nog lastig kiezen :D

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:38

Ja ik heb ze gemaild en kreeg vrij vlot antwoord terug. Ook een beetje kortaf en nors. Dat ze weigerden mee te doen aan de prijzenoorlog online en dat ik dat ook niet mocht doen (duh) en dat ze me geen catalogi toe konden sturen, omdat mn gegevens niet volledig waren, dus of ik mn adres en alle andere gegevens door kon sturen. Naja, ze hebben gekregen waar ze om vroegen, een hele waslijst gegevens en nu afwachten of ik ook daadwerkelijk wat toegestuurd krijg...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:54

Pfff, wat een sacherijnen daar dan zeg ;-(

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:06

Yucca, ik zou het echt niet weten! Action is inderdaad misschien wel een goede! Ik neem aan dat je al gegoogled hebt?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:18

@ Yucca, kijk eens op hobbymaterialen sites, daar zijn wel vogelhuisjes te vinden voor weinig. Gewoon blank houten vogelhuisjes met een schuin dakje erop.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 00:16

Ik heb inderdaad al gegoogled, hobby-winkels ben ik ook op terecht gekomen, alleen dan zit het nog rond de 4 euro.
Dat vind ik voor promotie artikel iets aan de dure kant, wil wel graag een huisje met een puntdakje, dat past beter bij het idee.

Mijn vader had toevallig een goed contact gemaakt met een eigenaar van een Welkoop/Boerenbond winkel, over loungebanken, wellicht kan hij me ook helpen aan vogelhuisjes (of een ander bedrijf natuurlijk, karwij en andere tuincentra hebben ze ook nog wel eens heel goedkoop).

Vanavond heel veel gepraat met mijn ouders/broertje over mijn plannen en waar ze eerst vrij afwijzend waren worden ze nu toch wel een beetje warm voor mijn plannen. :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:04

HannahFrouk schreef:
Chubby , je antwoord heb ik niet, maar kan het in het volgende gesprek met de administrateur weleens vragen, moet er toch nog heen (kan ff duren ;-) )

Nou, heel graag! :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:58

Ok, dat is waarschijnlijk dan met een week of 2-3, ik heb een hele lijst met vragen ;-)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:43

@ Yucca: ook al bij Kars gekeken? Je moet ze even mailen voor de prijzen, het is echt een groothandel. Kars, vogelhuisjes. Ik zie wel dat je niet rechtstreeks bij hun kunt bestellen, maar er staan wel verkoopadressen op. En wie weet kun je met een winkelier een goede afspraak maken als je behoorlijk wat afneemt.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:35

Yucca, misschien kun je iets afspreken met een sociale werkplaats of zo. Die maken ook wel dingen en zijn vaak niet erg duur omdat er subsidie of zo op zit. Weet niet precies hoe dat werkt, maar daar is vast wel iets over te vinden op internet.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:51

Goed idee, misschien moet ik eens kijken wat dat kost inderdaad.
Is ook wel leuk om zo meteen met je bedrijf bij te dragen aan de maatschappij zonder eigen personeel te hebben.

Er zijn wel weer ontwikkelingen op mijn werk (collega zwanger) waardoor ik wellicht toch naast mijn bedrijfje blijf werken, als ik uberhaupt nog een contractverlenging kan krijgen...maar dan voor bijv. 3 dagen in de week ipv de nu 4.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:34

Btw aangifte heb ik me nog niet aan gewaagd :+ Ben dan ook pas begonnen..

Project numero twee (of drie, wat je wil): http://www.gelukkigpaard.nl
Wat vinden jullie van de site?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:55

Best een leuke site! Veel info ook, maar dat vind ik in dit geval niet erg, vooral het stuk 'over jezelf' heb ik fijn en vlot door kunnen lezen, en het laat een goede induk over jou achter bij me.

Kan je de foto bovenin nog laten varieren? Het lijkt me zo leuk dat je per tab dan een andere, toepasselijke foto hebt!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:12

Ik vind het een mooie site! Goed geschreven ook :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:15

Dankjullie :) Fijn dat het duidelijk overkomt. Over mezelf is het inderdaad een heel verhaal geworden, maar vond wel dat het erop moest.. Je gaat niet iedereen advies vragen (ik niet iig)

Foto bovenaan kan waarschijnlijk wel gewisseld worden (in die balk met tekst bedoel je?), maar dan heb je dus ook die foto´s nodig.. Wellicht een leuk punt om verder te ontwikkelen..

Taartje jou site ziet er ook leuk uit :j Ik denk dat je het wel een heel end moet hebben van goede ervaringen (van bokkers bijvoorbeeld die je weer doorsturen), want het maken van een goede karakteranalyse lijkt me lastig, en erg subjectief?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:45

Laura, ik weet niet zeker of je dat nu op je site had gedaan, maar ik zou binnen iedere site linken naar je andere site. Dus als je het op gelukkigpaard.nl hebt over je diensten als dietiste, geef dan meteen een linkje!

Ik bedoel die balk met tekst ja, waar nu die paardenbenen instaan.
Foto's lijkt me redelijk makkelijk aan te komen, fotografen genoeg tegenwoordig. Wellicht kun je wel dienst-wederdienst doen, dus. bijvoorbeeld een voederadvies inruil voor foto's. Hetzelfde geld trouwens voor je andere site..die kan ook wel wat specifieke foto's gebruiken!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:47

Link naar mn diëtistensite staat er op :j (ook bij de tekst hierover)

Die foto´s is wel een goed idee, ga ik onthouden.

Op mn diëtistensite moet ik ook nog een tabblad links maken. Daar ga ik even mee aan de slag (en ff kijken of ik daat wat van kan maken met foto´s)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:10

Bij mijn diëtist site heb ik de balk foto alvast aangepast, feedback is welkom.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:51

Ik heb inmiddels een partner gevodnen voor m'n bedrijfje. De 6e gaan we naar de startersdag.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:03

Leuk Mikkk!

Snap je vraag niet Chubby.

Belastingaangifte gedaan en dan heb je bij het invullen 2 vakjes he.
Het rechtse vul je de omzetbelasting in.
Het linkse vul je in 'bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend'. Die wordt door het programma dan automatisch zelf aangevuld.
Rechts vul je alle BTWtjes tezamen in.
Voor 15 euro zou dan zijn 2,39
Maar wanneer je 2,39 invult bij de omzetbelasting, dan komt er in het linkse vakje geen 15 euro te staan maar een lager bedrag.
Hoe zit dat ook alweer? (sorry, last van zwangerschapsdementie)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:06

Is dat niet gewoon de afronding die de BD hanteert Holly?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:09

Ja, dat vult het programma idd zelf in, maar ik volg even niet hoe ze aan dat cijfer komen dan.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:22

Stil hier. Iedereen druk met z'n bedrijfje? Ik wel hoor. Allerlei nieuwe artikelen, administratie bijwerken, voorbereiden voor de komende markten en ladies night. Wel lekker druk hoor. Hopelijk lopen de markten goed. Dat is toch altijd afwachten en zeker afhankelijk van het weer. Verder zijn we aan het kijken om onze site bij een andere organisatie onder te brengen. Een kennis heeft een eigen bedrijfje die sites maakt. Hij heeft nog niet eerder een webshop gemaakt dus zijn we nu kijken of alles wat we willen ook kan. En anders blijven we denk ik bij bij mijnwebwinkel.nl.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:10

Ik probeer mijn eerste klanten te krijgen :)
Ben vooral bezig met reclame te maken, op bokt en marktplaats een advertentie, kijken of ik flyers mag neerleggen in bijv de manege en een ruitersportwinkel en ik heb gister visitekaartjes besteld.

Loopt je bedrijfje al goed Paan? :)