NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melkbus

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:42

je kan met de open dag ook in de flat kijken, er rijden meestal busjes van en naar de flat.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:54

lindsay72072 schreef:
Heeft er iemand na de opleiding nog een goede baan gevonden, ik zou heel graag iets met springen gaan doen

Ja ik heb een leuke baan gekregen en heb veel keuze gehad ik kon op veel stallen aan de slag. Ik doe ook iets met springen:)

En die kamer stel je er niet teveel van voor het is gewoon netjes, wasbak, spiegel, 2 kasten, bureau met 2 stoelen, 2 bedden.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:24

bonzwa schreef:
lindsay72072 schreef:
Heeft er iemand na de opleiding nog een goede baan gevonden, ik zou heel graag iets met springen gaan doen

Ja ik heb een leuke baan gekregen en heb veel keuze gehad ik kon op veel stallen aan de slag. Ik doe ook iets met springen:)

En die kamer stel je er niet teveel van voor het is gewoon netjes, wasbak, spiegel, 2 kasten, bureau met 2 stoelen, 2 bedden.

Leuk dat je er even binnen kunt spieken dan:)
Veel heb ik me er ook niet van voorgesteld, gewoon lekker simpel..
dankjewel!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:18

:) Graag gedaan als je nog meer wilt weten horen we het

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:00

themuisje schreef:
wie gaat er nog meer 29 januari naar de opendag?
Ik ben iig van de partij :)

Ik vroeg me trouwens af hoe het voerbeleid is? iemand die dat toevallig weet?

ik ga de 29e denk ik naar de opendag! ik ben er al 2 keer geweest maar er is nu heel veel verandert!
er komt minder stage, op HBO niveau word het een 4 jarige opleiding dat alleen in Deurne is
en volgensmij dus niet meer in Wageningen!
Ook is het zo dat je niet verplicht bent om te rijden als je HBO paardensport gaat doen (raar)
Maar ik heb een ongeluk gehad met het paard in begin december waardoor ik volgend jaar het
1e deel van het schooljaar niet kan rijden. Daarna kan ik gelukkig wel weer rijden :)
En welke richting wilde jij op?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:04

Maar ik had nog een vraag in het algemeen!
Bij de HBO paardensport kan je op elk paardrij niveau starten.
Maar het is toch lastig als de minder goede ruiters rijles krijgen samen met de betere ruiters
(die ook echt carriére willen maken met het paardrijden zelf)
of worden er groepen gemaakt? of wat moet ik hier nu van denken?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:43

Afhankelijk van instructeurs. Vaak start je gewoon in standaard groepen omdat ze niet bekend zijn met niveau, en als het niveau teveel varieert dat het stoot willen ze nog wel op niv indelen. Was bij ons zo.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:57

maar is daar niet het intake gesprek voor? om het niveau te bepalen van de ruiters?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:09

Wil in praktijk nog weleens anders blijken te zijn dan in theorie. Het niveau bedoel ik dan.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:12

Squawk schreef:
Wil in praktijk nog weleens anders blijken te zijn dan in theorie. Het niveau bedoel ik dan.

maar je moet toch ook rijden? of ja rijden zit er nu niet in voor mij maar ik kan wel filmpjes laten zien van concoursen
waar ik heb gestart.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:24

Las laatst dat er bij aanmelding alleen nog een video opgestuurd moet worden, geen real-live rijden meer tijdens de intake.
Dat real-live was bij ons toen nog wel maar de rijgroepen werden wel meerdere keren in een jaar aangepast aan het niveau.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:25

oh ik wist dat er veel was verandert maar dit wist ik niet. maarja ik zie wel wat er gaat gebeuren als het jaar eenmaal is begonnen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:30

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:52

deruijter schreef:
themuisje schreef:
wie gaat er nog meer 29 januari naar de opendag?
Ik ben iig van de partij :)

Ik vroeg me trouwens af hoe het voerbeleid is? iemand die dat toevallig weet?

ik ga de 29e denk ik naar de opendag! ik ben er al 2 keer geweest maar er is nu heel veel verandert!
er komt minder stage, op HBO niveau word het een 4 jarige opleiding dat alleen in Deurne is
Ook is het zo dat je niet verplicht bent om te rijden als je HBO paardensport gaat doen (raar)
Maar ik heb een ongeluk gehad met het paard in begin december waardoor ik volgend jaar het
1e deel van het schooljaar niet kan rijden. Daarna kan ik gelukkig wel weer rijden :)

Heee dat wist ik allemaal niet, van het verkorten en de stages! Want ik had alleen gezien dat ze eventueel het mbo met een jaar wouden verkorten, zou wel een hele hoop schelen! Hoe weet je dat allemaal?

Is dat rijden niet alleen van de intake? Dat je dan niet hoeft voor te rijden maar alleen een video moet opsturen??

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:53

Ja, alleen voor de intake.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:55

deruijter schreef:

Ik wil MBO paardensport doen :)
Ik hoop hem evt. verkort te kunnen doen, aangezien je het eerste jaar op L niveau bgint en zo verder opbouwt.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:06

sharon. omdat ik in begin december een ongeluk met het paard heb gehad kan ik een jaar niet rijden en dus ook niet het 1e deel van het 1e jaar van de opleiding. toen hadden we even gebeld of ik wel nog gewoon mee kon doen aan de opleiding enzo. en toen zeiden ze dat allemaal!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:20

deruijter schreef:
sharon. omdat ik in begin december een ongeluk met het paard heb gehad kan ik een jaar niet rijden en dus ook niet het 1e deel van het 1e jaar van de opleiding. toen hadden we even gebeld of ik wel nog gewoon mee kon doen aan de opleiding enzo. en toen zeiden ze dat allemaal!

Jaaa ik las het van je ongeluk, wel heel fijn dat je dan alsnog de opleiding kunt starten, ga je dat ook doen? Dus jij gaat ook hbo doen?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:48

ja ik heb me al aangemeld! :) jij moet je nog aanmelden neem ik aan, of weet je nog niet zeker of je
deze opleiding wilt gaan doen?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:07

jaaa ik moet me inderdaad nog aanmelden, zit nog enorm te twijfelen omdat de kosten zo hoog zijn het eerste jaar, aangezien mijn paardje in april 2013 pas 5 wordt!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:10

Ik meld mij hier even met een vraag. Mij lijkt de opleiding Horse & Health wel leuk, de opleiding dus als paarden kliniek assistent. Zitten hier mensen van die opleiding, of ervaring ermee hebben? :)

Ben wel benieuwd of het misschien wat voor mij is als ik klaar ben met mijn MBO (economisch).

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:16

Als je al een MBO hebt, raad ik je aan een HBO te gaan doen als je verder wilt leren.
Horse & Health is weinig bijzonders en (zeer) weinig werk.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:27

Ja idd, dat zat ik ook te denken. Leren gaat mij goed af (wilde in eerste instantie gewoon HBO communicatie) gaan doen. En Deurne is erg moeilijk te bereiken voor mij.

vandaar dat ik nog even meningen en ervaringen vraag :)

Iig bedankt voor je antwoord.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:42

Sharona95 schreef:
jaaa ik moet me inderdaad nog aanmelden, zit nog enorm te twijfelen omdat de kosten zo hoog zijn het eerste jaar, aangezien mijn paardje in april 2013 pas 5 wordt!

Ik heb ook het probleem dat mijn paard in april pas 5 word, dus dat word het eerste half jaar een schoolpaard erbij.. druk druk.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:45

Sharona95 schreef:

ik heb gelukkig genoeg paarden om mee te nemen,dus ik hoef al een stuk minder te betalen!
maar ik kan dus niet rijden in het begin! :( maar miss kun je vragen of je toch dat paardje mee mag nemen.
Volgensmij zijn ze daar niet zo streng in! en je hoeft niet meer verplicht te rijden natuurlijk dus als de kosten echt te hoog
zijn kun je nog altijd beslissen om het 1e jaar niet te rijden, maar dat is dan wel minder leuk.