Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:14

Ja, voor vanavond nog wel ziek gemeld Ivm norovirus. Haf water dunne diarree, dat hen in echt nog nog gehad! Gister ook weer overgegeven. En vandaag maar op beschuit met kaas en thee geleefd. Net weer 1 koop koffie op maar ben er nog niet helemaal over uit of dat een goed idee was :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:18

Merel wat lief dat je aan me denkt!

Mijn werk heeft mijn contract be eindigd ik verwacht in Maart mijn helpende diploma. Ik heb een superleuke vacature gezien en op gereageerd. In het ziekenhuis op de afdeling oncologie!

Ik vind het wel leuk om jullie te blijven volgen. Mag dat?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:40

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:06

Ik doe de opleiding ook niet meer, ben nu verzorgende ig :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:47

merel_gomez schreef:
Bling: dat klinkt leuk! Welke functie?

Tuurlijk van mij mag je gezellig mee kletsen hoor, ik ben toch ook officieel illegaal :+

Ja als zorgassistent (helpende dus)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:14

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:58

Leeft iedereen nog? :')

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:38

Zijn er hier ook dames en/of heren die BBL Verzorgende IG doen op dit moment? Of die hier in september mee gaan beginnen? Ik heb het over het werk/leertraject on the job.

Ik ga op 27-jarige leeftijd een carrière switch ondernemen en ben sinds drie weken actief aan het solliciteren naar BBL plekken. Ondanks ik al in het bezit ben van twee MBO diploma's uit het verleden zou ik naar het HBO kunnen, maar een BBL-traject past beter in mijn leven op het moment.
Ik heb onlangs mijn beslissing gemaakt, dus eerder solliciteren zat er nog even niet in. Zoals verwacht is het pittig. Veel bezuinigingen, dus vaak starten ze niet eens meer een BBL traject. Ik heb er ondertussen meer dan 12 verzonden waarvan twee nog in afwachting zijn.

Ik stuur met name open sollicitaties, probeer via mijn netwerk binnen te komen, maar tot noch toe een gesloten deur. Omdat alle tips welkom zijn, hoor ik graag hoe jullie destijds je BBL werkplek hebben gevonden. En ik ben nog benieuwder hoe je het in deze huidige tijd hebt aangepakt. Waar liggen de meeste kansen? Thuiszorg? Intramuraal?

Ik promoot mezelf via LinkedIn, via Facebook en verder via mijn netwerk. Ik zit eraan te denken vrijwilligerswerk te gaan doen, of een vakantiebaan te nemen bij een van de interessante instellingen waar de deur nog wel op een kiertje staat, met uiteraard als uiteindelijke doel een BBL plek.

Mijn netwerk op het gebied van zorg is niet heel groot op LinkedIn, dus mocht je uit de omgeving van Twente komen of daarbuiten dan zou ik graag met je willen connecten via LinkedIn.

Mocht ik iets over het hoofd zien of wat dan ook, alle tips zijn welkom! Voor vragen etc stuur mij a.u.b. even een pb. Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:11

Ik lees dat je omgeving Twente woont. Ik heb veel aan brabantzkrg maar dat is voor jou niet handig. Hier is nog wel voldoende vraag naar verzorgende ig' s.

Ik wil jullie laten weten dat ik na m'n contractbeëindiging een nieuwe baan heb. Per 1 juni start ik als BBL verpleegkundige bij een stichting in de gehandicaptenzorg.
Na mijn moeizame periode in de ouderenzorg ben ik er ook achtergekomen dat ik meer wil met de mensen. Ipv ze snel snel te moeten helpen. Ik heb veel gesolliciteerd op BBL functies. Ook omdat ik nog maar een jaartje zou hoeven. Nu ga ik zelfs nog een niveautje hoger en dat vind ik echt heel leuk! Helaas kan ik niet instromen en moet ik weer van voren af aan beginnen maar misschien is dat wel goed. Een nieuwe start.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 00:41

Ik heb inmiddels 2 toetsen gehad, een toets was voor rekenen en zoals ik al verwacht had ging die bar slecht :')
Ik had een 4 ... dus.... binnenkort mag ik hem overdoen samen met nog 3 klasgenootjes.
De kennistoets had ik wel goed gemaakt, gehaald met een 9,2 *\o/*

Op het werk gaat het goed, wel druk dat wel en moet veel werken...

Bouncebabe: helaas geen tips voor je, ik had het geluk dat ik al helpende plus was (al 6 jaar voor dezelfde organisatie ).

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:37

Ik doe de opleiding VIG en zit in het laatste jaar. Alles behaald alleen nu nog het POP gesprek. Heeft iemand toevallig een voorbeeld voor mij? :o :o :o :o :o

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:50

Merel idd bijna 1 juni! Ik ging vorige week naar school om mijn test te bespreken. Zegt mijn examen coördinator/NL juf. Ja je hebt 1 examen niet gemaakt.Dus ik vraag hoezo? Moest ik nog presenteren en gesprek voeren doen. Vandaag gedaan, 2 7-ens gehaald. Volgende week mijn diploma:D

En ik begin 1 juni als aspirant leerling. Mijn opleiding start 1 september dus ik ga ook nog voor 2 a 3 dagen vakantie werk doen. Dit omdat op mijn nieuwe werk, ik alleen (hele) diensten heb dus ik werk of 3 of 4 dagen en de rest vrij. Dan kan ik tot 1 September wel een baan erbij nemen.

Jeetje 3 slaapdiensten. Heftig!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:15

merel_gomez schreef:
BounceBabe: Heb je al wat gevonden?

Nee, ik ben nog in de running bij een instelling. En er komt misschien nog een externe vacature vrij deze maand, en daar zullen ze mij van op de hoogte stellen. Spannend dus.

Hoop dat ik snel een keer beet heb. Heb er ontzettend veel aan gedaan!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:28

Is er hier nog iemand opzoek naar boeken voor de opleiding verzorgende ig?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:12

Ik heb mijn diploma woehoee

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:50

Gefeliciteerd :D

Ik heb een nieuwe baan! in Hoofddorp. morgen mijn arbeidsvoorwaarde gesprek. En zit nu in de nachtdienst.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:52

Het is mij na meer dan tig sollicitaties niet gelukt om aan een plek te komen. Ik heb besloten voor de voltijd opleiding te gaan, omdat ik toch heel graag wil beginnen. Wellicht switch ik later alsnog, maar het belangrijkste voor mij is dat ik gewoon begin. Ik heb in ieder geval al een vakantiebaan te pakken bij een zorginstelling. Hopelijk brengt mij dat ook wat verder. :j

Mocht iemand nog de gouden tip hebben voor de regio Overijssel, Gelderland (omgeving Lochem), laat het mij dan gelieve even weten per pb. Ook als het om een stageplaats gaat. :j

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:50

Omdat BBL niet leek te lukken ben ik voor de BOL gegaan. Schijnbaar kwam deze beslissing te laat en dus start ik NIET in september 2015. Mij volledig toespitsen op februari 2015 nu.

Enorme dobber voor nu. Lang geleden dat ik zo hard moest janken out of the blue... nou ja out of the blue??? :')

Mocht iemand nog een BBL plek weten binnen Gelderland, Overijssel, pb mij even a.u.b! Alle tips zijn welkom! :j

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:03

Hoi! Er is al een tijdje geen bericht meer in dit topic geplaatst. Vond verder geen ander topic over de opleiding verzorgende-ig dus dacht misschien kan ik hier weer wat leven in blazen.
Ik ben deze week begonnen met mijn introductie week. A.s. maandag begin ik op de afdeling. Ga dan 28 uur werken en 1 dag in de week naar school.
Zijn er nog meer mensen die net begonnen zijn of bezig zijn?

@bouncebabe: is jou BBL plek vinden nog gelukt?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:13

Ik volg ook de opleiding verzorgende ig en dan de 1 jarige opleiding met een bbl plaats :)