Geneeskunde mensen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Re: Geneeskunde mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 07:51

Nickeltje schreef:
Nu met mijn coschappen is een bijbaantje even wat lastiger, maar in de vakanties tussendoor werk ik steeds weer een aantal dagen om de financien op peil te brengen.

O ik dacht dat je voor je coschappen ook betaald kreeg Huilen van het lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:32

Grapjas Haha!

Op het VU krijg je tegenwoordig iedere maand maaltijdvergoeding gestort. Echt een astronomisch bedrag, schrik niet: 5 euro Tong uitsteken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:11

Denise schreef:
Nickeltje schreef:
Nu met mijn coschappen is een bijbaantje even wat lastiger, maar in de vakanties tussendoor werk ik steeds weer een aantal dagen om de financien op peil te brengen.

O ik dacht dat je voor je coschappen ook betaald kreeg Huilen van het lachen

Hahahahahahahahahaha! Nee...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:59

__Carmen__ schreef:
Hoofdlijnen functionele morfologie is een pittig blok, zou mooi zijn als je die in één keer hebt gehaald Lachen Tip voor MPV2: besteed vooral niet teveel aandacht aan ethiek en volksgezondheid, maar doe vooral statistiek Knipoog Het tentamen gaat eigenlijk alleen daarover. Ken je de trouwens de site http://www.stanleylambertus.nl al? Bij studie staan oude tentamens en samenvattingen (blijf wel kritisch want er staan soms fouten in!)
Wanneer heb je verpleegstage?

Ik vind de blokken van 4 weken ook erg fijn, je hebt tenminste geen extreem grote tentamens en je kan je concentreren op één onderwerp tegelijk. Nadeel is dat je nooit eens even een weekje er tussen uit kan ofzo want dan heb je meteen heel veel gemist (er is daarop in het 1e jaar één uitzondering en dat is het laatste blok Tong uitsteken ben dit jaar een week naar rome geweest en toch het blok gehaald. maar dat heb je niet van mij he Knipoog )

Ik had die site al ontdekt ja! Maar toch bedankt, hij is echt super handig!
Bedankt ook voor je MPV-2 tip, ga er vast naar luisteren! Volgens mij komt etiek e.d. vooral pas in de 4e week, en dat doe ik nooit meer zo overtuigd dan de weken ervoor Knipoog Verpleegstage heb ik in blok 5, januarie dus zo ongeveer?!

Heb jij veel moeten herkansen? Welke blokken waren dat?

Vind het wel leuk om te horen al die andere systemen die elke universiteit weer heeft.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:59

gomir schreef:
Grapjas Haha!

Op het VU krijg je tegenwoordig iedere maand maaltijdvergoeding gestort. Echt een astronomisch bedrag, schrik niet: 5 euro Tong uitsteken

Maarliefst 5 euro? Wow! Wow!
Daar kan je toch zeker een broodje, kopje koffie, een appel en een koek voor kopen.
Ehmm... 1 dag in de maand eet jij gezond Knipoog

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:50

Citaat:

Ik had die site al ontdekt ja! Maar toch bedankt, hij is echt super handig!
Bedankt ook voor je MPV-2 tip, ga er vast naar luisteren! Volgens mij komt etiek e.d. vooral pas in de 4e week, en dat doe ik nooit meer zo overtuigd dan de weken ervoor Knipoog Verpleegstage heb ik in blok 5, januarie dus zo ongeveer?!

Heb jij veel moeten herkansen? Welke blokken waren dat?

Vind het wel leuk om te horen al die andere systemen die elke universiteit weer heeft.[/quote]

Ik heb vorig jaar niets herkanst, wel een paar blokken op het randje gehaald (celbiologische processen omdat ik toen ziek ben geweest, beweging&sturing en regulatie&integratie). De blokken die het meeste herkanst zijn vorig jaar zijn toch wel stofwisseling en beweging&sturing.
Ethiek komt in de 4e week, dat is maar een heel klein beetje.
Blok 5 is in januari inderdaad, de verpleegstage is heel zwaar maar ook heel erg leuk om te doen! Ik heb stage gelopen in het UMC St. Radboud op de afdeling medische endocrinologie/oncologie. Was wel heftig maar heb er een heleboel van geleerd. Je kan ook in verpleeghuis terecht komen, dat is weer heel anders.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:03

Ik weet nog niet wat ik als mijn thuisadresdoorgeef.
NU staat nog mijn huisadres in Lichtenvoorde bij de STIP, maar sinds oktober woon ik op kamers in Nijmegen. Maar eignelijk vind ik ook wel relax zals ik gewoon een maandje wat meer in Lichtenvoorde kan zijn. Maarja, de kans dat ik in Lichtenvoorde op dchte afstand iets krijg is weer kleiner dan hier in Nijmegen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:21

O nou dan weet ik echt niet wie mij dat wijs heeft gemaakt ROFL

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:31

Over de co-vergoeding: Laten we het erop houden dat áls er al ooit een vergoeding komt, die alleen voor het oudste co-schap zal gelden. En zelfs dat is iets van de verre toekomst... Over 2 weken praat ik met het landelijk college van decanen, wellicht dat er dan wat gedachten over worden uitgewisseld, maar dat zal voor ver na onze generatie studenten gaan Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:36

Ik betwijfel of dat dan ook nog eens rond te werken is.
Wat ik zo van mede-co's uit andere ziekenhuizen hoor, zijn de omschrijvingen en duur van het oudste coschap per universiteit ongeveer verschillend, dus hoe zou die vergoeding dan verdeeld moeten worden vraag ik me af.
Ik zie hier al weer een probleem opdoemen en betwijfel of co-assistenten ooit een vergelijkbare vergoeding zullen gaan krijgen als mensen van weet ik veel welke andere studie dan ook krijgen voor allerlei suffe stages...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:42

Onze studie is natuurlijk ook duurder dan welke "normale" studie dan ook - en dat is ook het hele probleem. Er kan best een vergoeding gegeven worden, toestemming vanuit ministerie is vast wel binnen redelijke termijn te krijgen - als we maar binnen het beschikbare budget blijven. Ofwel: minder geld voor onderwijs (en indirect dus ook voor de co-schappen op zichzelf). Voorlopig nog maar niet dus Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:43

Voorlopig niet verwacht ik ook...
Al zou het wel schelen als dan in de jaren dat er coschappen gevolgd worden en er nauwelijks onderwijs is vanuit de universiteit, het zou schelen als niet het volle bedrag aan college geld betaald zou moeten worden...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:47

Maar die co-plekken moeten ook gefinancierd worden Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:56

Haha, die 1500 euro die naar IBgroep gaat, is verre van genoeg voor de 60 euro per dag per co die een ziekenhuis krijgt (wat ik me heb laten vertellen) en ik betwijfel eigenlijk of ik als co hier echt 60 euro per dag kost... Zeker als dat verrekend zou worden met het werk dat je als co toch wel verzet, waar anders iemand voor ingehuurd zou moeten worden...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:42

Tja, we hebben niet de goedkoopste studie uitgekozen! Knipoog

Enne, ik heb net mijn rijbewijs gehaald! Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:26

Oew, dat zijn ook dingen die even aantikken... Maar wel heel handig!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:59

Meld zich even voor dit topic!
Ben nu verpleegkundige, heb mavo en MBO-opleiding afgerond...
Ga volgend jaar oktober kinderverpleegkunde doen (sowieso, omdat ik dat echt al heel lang wil), maar geneeskunde trekt nog steeds aan me...
Dacht dat geneeskunde niet haalbaar was, maar lees dat er meer zijn die van de mavo opgeklommen zijn.
Ik was eigenlijk havo-leerling, maar had faalangst en moest natuur&gezondheid kiezen met wiskune-b voor de HBO-V en dat ging op dat moment niet lukken..
Dus heb ik besloten om van 2 havo naar 3 mavo te gaan en via die weg verpleegkunde te gaan doen.

Blijf dit topic dus even volgen Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:12

Mijn beste studievriend komt ook via de mavo, MBO, propedeuse HBO-informatica Clown En die is net afgestudeerd.
Kan dus prima Ja

Gefeliciteerd none!

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:37

Dit is toch wel zeer opmerkelijk te noemen. In dit topic zijn er een aantal reacties geplaatst onder mijn account (die van 'marel') terwijl ik deze niet heb geschreven :? En als dit alleen al nog niet merkwaardig genoeg zou zijn, is de beschreven inhoud van deze 'alterego' conform de werkelijkheid. Voor een deel dan, want ik ambieer absoluut geen carrière in de geneeskunst.

Het is zeer treurig, dat er onder bokt zich een persoon bevindt die blijkbaar plezier beleeft aan het onder mijn naam plaatsen van onwaarheden. Het is duidelijk dat deze persoon enige kennis heeft m.b.t. mijn privéleven, want hetgeen dat over mijn man beschreven staat klopt. Ik ga het nog even verder met uitzoeken, maar bij deze een schrale vorm van rectificatie.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:19

Marel, waarschijnlijk wordt dit topic gesloten omdat het inmiddels een oud topic is.
Maar los daarvan, heb je je bevindingen aangegeven bij een mod?