Wat leer je allemaal dan? en heb je eigelijk ook een eigen paard nodig of niet? Het lijkt me heel leuk, alleen ik zit meer in van.. hoe het dan met werk later moet! want volgens mij is dat best moeilijk in deze branche..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wat leer je allemaal dan? en heb je eigelijk ook een eigen paard nodig of niet?
Maar goed, heb wel een papiertje waarop staat dat ik een bedrijf van leiden. ben deze opleiding eigenlijk gaan doen omdat ik echt niet wist wat ik wilde..
Noliita schreef:Ik zit er echt over te twijfelen om deze opleiding te gaan doen!Wat leer je allemaal dan? en heb je eigelijk ook een eigen paard nodig of niet?
Het lijkt me heel leuk, alleen ik zit meer in van.. hoe het dan met werk later moet! want volgens mij is dat best moeilijk in deze branche..

Teziej schreef:Trouwens, ik vind dat computergebeuren zo kansloos. Enig dat we van een afgestudeerde spaanse doos die niet eens een diploma voor dat computergebeurenvak heeft, leren hoe we een bestand in WordPad moeten leren opslaan, en vervolgens weer te openen in mijn documenten.
Hallooo, ik weet ook wel dat ik niet echt intelligent ben, maar zo erg is het ook weer niet dacht ik zo.
xCarlyx schreef:Ja inderdaad.. ben wel benieuwd naar wat jullie willen met/na deze opleiding?
Noliita schreef:Ik zit er echt over te twijfelen om deze opleiding te gaan doen!Wat leer je allemaal dan? en heb je eigelijk ook een eigen paard nodig of niet?
Het lijkt me heel leuk, alleen ik zit meer in van.. hoe het dan met werk later moet! want volgens mij is dat best moeilijk in deze branche..
draaakje schreef:ah een topic gevonden
ik heb geprobeerd alles te lezen maar ik heb toch een vraag.
ik ben eind van dit jaar met mijn niveau 4 opleiding brood en banket (incl. management dus) en ik heb hier korter over gedaan dan verwacht.
graag wil ik me oriënteren op het gebied van opleiding mbt het paarden gebeuren. heeft iemand ergens een lijstje met scholen in NB (of in de buurt) en de open dagen hiervan?
ik heb nog niet echt een idee wat ik wil, eerder was namelijk het idee gewoon te gaan werken, maar ik vind het leren eigenlijk wel leuk.
Hier staat trouwens ook nog meer informatie over de opleiding in het algemeen. draaakje schreef:ah een topic gevonden
ik heb geprobeerd alles te lezen maar ik heb toch een vraag.
ik ben eind van dit jaar met mijn niveau 4 opleiding brood en banket (incl. management dus) en ik heb hier korter over gedaan dan verwacht.
graag wil ik me oriënteren op het gebied van opleiding mbt het paarden gebeuren. heeft iemand ergens een lijstje met scholen in NB (of in de buurt) en de open dagen hiervan?
ik heb nog niet echt een idee wat ik wil, eerder was namelijk het idee gewoon te gaan werken, maar ik vind het leren eigenlijk wel leuk.
wat lijkt je leuk te doen na zo'n soort opleiding?
jippie 
? *begint te twijfelen of we dezelfde lerares hebben* Lucy_ schreef:Maar hee; ze is wel model geweest!
lieniminnie schreef:Is die mevrouw van de computerles model geweest? *begint te twijfelen of we dezelfde lerares hebben*

) een eigen bedrijf wil beginnen. ik wil geen eigen banket bakkerij maar wel graag een bedrijf in de paarden. wat ik precies wil is me niet duidelijk maar (hoe eigendunk het ook klinkt) ik denk dat ik wel wat goede ideeën heb. 

hij leek mij erg leuk maar ik heb toch voor dierenarts assistente gekozen.

draaakje schreef:er is meer dan alleen de paarden sport janou

(deurne)
er zijn in die regio sowieso meerdere opleidingen, als ik jou was zou ik lekker googelen! Er is ook een school in brabant dacht ik, het prinsentuin college, die had een opleiding tot paardenparaveterinair, dat had ik willen doen als de school neit zo ver weg was!
) maargoed dat zijn allemaal dromen! moet ze ook waar maken natuurlijk!! dus ik denk dat ik mijn lieve ouders even ga overhalen voor deze opleiding
janou schreef:mare, jullie wille allemaal wat in de paarden gaan doen.
dit lijkt me niet zo verstandag veel meer dan de helft word iets als stalmeisje ofzo. je moet echt bij de top zitte (dus Z of hoger rijde) om erbij te komen.
en dlijk breek je iets en dan heb je niets anders geleerd
ik mag dan ook niet van mij ouders een paardenopleiding volgen, pap heeft zelf nationaal gerede en die weet hoe zwaar het is ertusse te komen. ik rijdt zelf Z bij de pony's en daar is het al moeilijk. dus ik moet eerst een ander beroep leren. en dan kan ik altijd nog in de paarden gaan, maar dan heb ik wel altijd iets geleerd

draaakje schreef:ik heb op dit moment al veel management gehad (en mijn diploma's gehaald, bedrijfsplan gemaakt en AKL lessen gevolgd.) vooral dingen als mn orun halen enzo spreekt me aan. (plus weide beheer enz.) omdat ik nu nog jong ben lijkt het me leuk. wil zowiezo eerst in de bakkerij gaan werken.
weet jij toevallig of het wellant college ook open dagen heeft, kan het zo op internet moeilijk vinden. las wel dat er ook een opleiding een korte presentatie komt geven op paard en koets, daar ga ik dus zowiezo heen.
Fokken krijgen wij volgend jaar, in de tweede en we hebben nu al een heel groot deel over ziektes gehad en stalling. In januarie gaan we het over keuringen hebben en gaan we ook zelf naar een hengstenkeuring. Volgende week gaan we naar een voerfabriek en die week daarna komt een hoefsmid en gaan we leren bekappen. Het is echt heel uitgebreid, maar allemaal wel heel leuk 
lieniminnie schreef:Ik heb engels met Lucy![]()
kan ik niet met jullie meedoen