Nog meer bokkers Bloemist???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pros_zero

Re: Nog meer bokkers Bloemist???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:31

wij gaan donderdag toch de winkel veranderen, de andere winkel zijn ze vandaag begonnen en van die winkel komt ook een deel weer in deze, dus gaan toch maar beginnen, alleen komt nog niet al het kerst erin, heb al wel kersthangers verkocht haha

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:16

geloof dat wij de eerste week van dec. omgaan. Er is helaas 1 levering die pas in febr. komt ipv begin dec. Dus me baas was niet zo heel aardig tegen die leveransier.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 09:41

in februarie heb je er toch niets meer aan.. volgende week woensdag worden mijn kerstspullen besteld en vrijdag heb ik ze binnen.. heb een leverancier aan huis zo hoef ik niet veel op te slaan .. deze week gaan we wel groot en deels om..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:19

Lindy1982 schreef:
in februarie heb je er toch niets meer aan.. volgende week woensdag worden mijn kerstspullen besteld en vrijdag heb ik ze binnen.. heb een leverancier aan huis zo hoef ik niet veel op te slaan .. deze week gaan we wel groot en deels om..

ja die leveransier aan huis, die boft deze ronde wel bij ons Bloos

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 11:24

hahah bij ons ook normaal haal ik bij de veiling maar ja hoogzwanger lukt dat niet

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:18

lindy gefelicteerd!
nou mensen het word hier weer rustig.
nog wat beleefd? de kerst er al in?
heb vandaag de kerstballen er in gedaan, begint nu steeds meer op te lijken Tong uitsteken
nog leuke ideetjes?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:18

het is hier weer aardig stil,
waar zijn jullie? allemaal druk bezig voor de kerst Tong uitsteken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:18

gefeliciteerd met je dochter.
wat een aparte naam zeg, wel mooi dat wel.
geniet lekker van je kleine meid op je rose wolkje

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:15

Hee leuk dit topic, heb zelf tijd in de bloembinderij gewerkt Lachen

Nu werk ik samen met mn broer op onze kwekerij, al blijf ik het bloembindwerk stiekem toch ook wel erg leuk vinden....

Alleen blijf ik het jammer vinden dat NLbloemisten zo weinig lelies gebruiken (wij hebben nml aardig wat lelies staan....en vind ze zelf prachtig...)

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:50

welkom joozz
wij hebben altijd de witte lelies in de winkel staan en zo af en toe ook wel andere kleuren de laatste paar weken iig wel Knipoog

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:03

hai,

witte lelies hebben wij ook Haha! die zie ik iid overal staan (kijk altijd bij alle bloemenwinkels uit nieuwsgierigheid) en nu het zomergoed weg is konden wij ook merken dat de gekleurde lelies wat gewilder waren op de binnenlandse markt.

Maar vind het wel jammer dat veel mensen lelies typeren als grafbloemen en stinklelies (want ze stinken echt niet allemaal zo erg, zijn zelfs praktisch geurlozen) Maak zelf vaak grote vaas op met lelies, bijv. rozen en mooi groen. Staat wel echt heel chique!

Wat voor winkel werk je?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:55

wij hebben ze ook altijd hoor
zelf heb ik er trouwens standaart 3 in de badkamer!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:34

mensen zeggen wel vaak, lelies hoef ik niet want die stinken zo of ze kunnen er niet tegen, werk echt in een bloemenwinkel, hoofdzakelijk bloemen en planten en een klein beetje cadeauartikelen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:38

mensen vind lelies ook altijd grafbloemen, jammer hoor

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:41

ja klopt, maar vind dit wel minder worden. soms een keer met de witte maar de andere kleuren niet echt. was eerder meer heb ik het idee.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:47

ik geef ook altijd lelies als ik op visite ga, mensen zijn dan eerst altijd een beetje sceptisch, maar achteraf krijg ik bijna altijd enthousiaste reacties!

Maar goed, er zijn natuurlijk ook heel veel andere mooie bloemen Lachen Straks weer tulpjes, weer een beetje voorjaar in de winter Lachen

En in mei vind ik pioenen altijd zooo mooi!!

P.s. en over mensen die bepaalde bloemen grafbloemen vinden (volgens mij o.a. lelies, calla's en...weet ik niet) zegt mijn vriendin altijd: ''als je voor iemand een grafstuk bestelt wil je toch de mooiste bloemen erin? Dus dan zijn die lelies etc. juist geen grafbloemen, maar prachtbloemen! '' Knipoog hihi vond het wel een goeie zin!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:30

haha ja idd.
tulpen vind ik ook altijd leuk. en pioenen ook Tong uitsteken

bij ons in de winkel word steeds meer gevraagt naar kerstdingen. meeste hebben we er nu nu nog de echte kerststukken.
heb vandaag maar alvast een grote krans gemaakten
en de kerststerren hebben we ook al binnen Knipoog

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:47

leuk weer die kerstsfeer! (al is het wel druk bij jullie denk ik....ik weet wel toen ik dat werk nog deed het echt lopende bandachtig werk was, die kerststukken maken... Tong uitsteken )

Ik maak altijd zelf kerststukken, kan het niet laten, maar ga wel altijd ff kijken hier in t dorp wat ze dit jaar allemaal weer gemaakt hebben Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:10

Meiden even jullie mening:
in de etalage staan bij ons 4 verlichte soort kerstboom dingen. We hebben er maar 4 van, staat erg leuk, een blikvanger voor de mensen die voorbij lopen. Nu wil het geval dat het niet verkocht mag worden, teminste nu nog niet. Terwijl we het al 40 x verkocht hadden kunnen hebben. Omdat het etalage materiaal is mag het niet!!! Dit is overings verzonnen door een collega die er een flinke poos mee bezig is geweest om het netjes te krijgen en me baas zijn vrouw. Ik ben van mening verkoop die handel, en zet een nieuwe blikvanger neer. Maar nee, het word niet gedaan. Om de volgende rede: het zijn er maar 4, niks vervangens hebben ( is zo gemaakt lijkt mij) en ze is er lang mee bezig geweest ( nou dat reken je dan toch door) Ben ik nu gek, of zit het????
Voor de rest gaat het prima op werk hoor, niks te klagen hahahha

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:19

verkopen die handel. straks blijf je er mee zitten.
wij hebben nu ook iets in de winkel staan wat ik toen een keer heb gemaakt. alternatieve kerstboom met allemaal denneappels. staat er eigenljk gewoon voor de sier, maar als die verkocht kan worden, dan mogen ze hem verkopen.
ook al zijn het maar 4 kerstbomen, zou het gewoon verkopen en dan wat anders er weer neerzetten. zal vast nog wel het 1 en ander te krijgen zijn lijkt me Knipoog

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:32

ja zo denk ik er ook over
maar ja heb het niet voor het zeggen.
alles wat je kan verkopen , weg ermee.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 10:11

als iemand het wil kopen hup verkopen Tong uitsteken
Hier is de winkel ook al om naar kerst.. Heeft mijn moeder gedaan samen met mijn personeel en man Tong uitsteken Ben er eergister voor het eerst geweest echt super..

Hoe doen jullie het met de kerststerren?? Mijn winkel is daar namelijk te koud voor..

Enneh welkom Joozz
Ik heb ook altijd lelie's maar meestal geen wit Nagelbijten / Gniffelen Meestal de AZ lelie die ruiken niet zo Clown

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:48

Sterren staan bij ons gewoon in de winkel. Verwarming hebben we niet.
In de winter hebben we wel regelmatig planten met kouschade, klanten die terug komen krijgen dan gewoon hun geld terug. Het is gelukkig een groot bedrijf daar doen we niet moeilijk over.

@lindy, een beetje laat maar nog van harte met de kleine.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:52

helaas hebben wij ook kerststerren, wat een klere dingen. Opzich staan ze er altijd goed bij. Maar vind ze erg moeilijk te houden. Ik hoef er maar naar te kijken en ze vallen uit hahaha

@smartie geven jullie geen andere plant mee of een tegoedbon?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 10:54

thanks Haha!

oke ja ik ben niet mega groot maar mijn winkel is gewoon echt TE koud voor kerststerren.. zit echt te twijfelen of ik ze zal verkopen dit jaar