Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maik79 schreef:Bellen dus, en dan niet alleen dat je nog niks gehoord hebt of waarom je afgewezen bent, maar juist daarvóór al! Wilde ik toch even met jullie delen
Falona schreef:Maik79 schreef:Bellen dus, en dan niet alleen dat je nog niks gehoord hebt of waarom je afgewezen bent, maar juist daarvóór al! Wilde ik toch even met jullie delen
Klopt, dat heb ik ook vaak gehoord dat dat goed kan helpen.
Je wordt uitgenodigd op gesprek omdat je cv/brief op een of andere manier opvalt en dan kan je op meerdere manier bewerkstelligen. Een telefoontje die kant op voordat je je brief stuurt kan ervoor zorgen dat je naam blijft hangen bij die persoon. Op het moment dat ze dan jouw brief in handen hebben komt dat bekent voor: je valt dus op ergo je wordt uitgenodigd!
Falona schreef:Ik denk dat als je open sollicitatie stuurt je nog minder van een bedrijf weet dan wanneer je je op een vacature baseert. En al helemaal op het gebied van functies die daar zijn. Daar zou je naar kunnen informeren.
Of je de brief wel of niet moet sturen als ze aangeven geen vacatures te hebben ligt een beetje aan wie er aan de andere kant zit.
Er zijn mensen die een negatief gevoel krijgen als ze jouw naam boven een brief zien staan nadat ze telefonisch al hebben doorgegeven dat er geen vacatures zijn. Die gooien je brief met CV waarschijnlijk meteen weer weg.
Maar er zijn ook mensen/bedrijven die dat initiatief wel aanstaat en misschien op dat moment niets hebben, maar je CV wel in hun portefeuille stoppen zodat wanneer er iets vrij komt ze contact met je op kunnen nemen.
Ik denk dat je in een branche waar weinig vacatures zijn ook heel erg moet gaan netwerken om ergens te komen. Zorgen dat je mensen kent, dat mensen jou kennen en weten wat je wilt en dat je contact blijft houden. Dat telefonische contact voor de brief zou daar ook bij kunnen helpen.
Vanessa24 schreef:Drie weken geleden heb ik een brief verstuurd per mail.
Na anderhalve week heb ik gebeld om te vragen om ze al tijd heeft gehad om er naar te kijken. Dat had ze nog niet en bedankte me voor de reminder.
Nu weer anderhalf week later heb ik nog steeds niets gehoord.
Nog een keer bellen, of maar laten gaan? Zal ze nog steeds geen tijd hebben gehad, of is dit gewoon een afwijzing?
, ik zou wederom bellen dan weten ze daar ook dat je serieus interesse hebt in de functie.
Ben wel benieuwd of het bellen van tevoren echt helpt en dat ik dan ook eens een keertje op gesprek mag komen!